onnistuin!

uskomatonta -20kg

Avokilla naurattaa, kun ihailen aina väliin itseäni peilistä. :D 20kg lähti yllättävän helposti, nyt on BMI 23,5, mikä on ihan hyvä. Ainahan se olisi kiva olla hoikempikin, mutta ainakin tällä hetkellä on hyvä olo tässä painossa.

Einekset jätin pois oikeastaan kokonaan, niissä on yllättävän paljon kaloreita. :o

Puolivalmiit valkosipulivoipatongit ovat olleet heikkouteni vuosia, mutta eipä enää tee edes pahemmin mieli.

Karkkia, suklaata tai sipsejä ostan joskus harvoin, mutta vain pieni pakkaus! Syön kaiken mitä ostan, vaikkei tekisi mielikään. Truly Juicu- karkit ovat parhaita, jaan sen 110g pussin kahteen osaan, siinä on ihan tarpeeksi yhteen karkinhimotukseen. :) Meneehän noita pusseja 1-2 per viikko, mutta ero on iso entiseen 1-3 jättipussia/ vk -tahtiin.

Melkeinpä vaikeinta oli tajuta, että syön vain kerralla liikaa. Otin joskus mielestäni normaalin annoksen kalakeittoa ja vertailin netissä.. Se oli 2,5kertainen annos oikeasti normaaliin verrattuna. Pienempien lautasten käyttö oli omalla kohdallani toimivaa, luin sen vinkin jostain.

Kun sipsit, karkit ja einekset vähenivät todella paljon, huomasin että mun ruokavalio oli ihan luonnostaan melko proteiinipitoinen. Rasvat meinasi helposti jäädä syömättä, mutta pellavansiemenet auttoi siihen. Samalla saa kuitua ja maha toimii. :)

Olen yrittänyt niin monta kertaa laihduttaa ja hakannut päätä seinään kun en vain laihdu. En meinannut uskoa silmiäni, kun tajusin, etten ole laihtunut, koska laihduttaessani olen aina ennen syönyt liian vähän.

Lisäksi mieltä on painanut syyllisyys ja ahdistus. Sipsi/ karkkipussi on ollut niin helppo tapa lohduttautua, vaikka olo sen jälkeen on entistä kurjempi. Onkos kumma jos ei laihdu, kun yrittää laihduttaa vain sen vuoksi, että pitäisi olla laiha, eikä siksi että todella haluaa laihtua.

5

604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hienoa :)

Paljon onnea,todella hyvä saavutus :) Mutta mitä tarkoitit eineksillä,valmiita ruokia vai mitä? Missä ajassa kilot tippuivat? Tuliko paljonkin liikuntaa? ihan näin uteliaisuuttani kysyn ;)

• elinaatti

Niin tosiaan, unohdin aivan, että einekset tarkoittaa joillekin eri asiaa kuin mulle. Tosiaan tarkoitin valmiita ruokia, eli näitä mikrossa pikaisesti lämmitettäviä. En tiedä kuuluuko karjalanpiirakat niihin, mutta en syö enää niitäkään, yllättävän paljon kaloreita..

Tuo 20kg lähti n. viidessä kuukaudessa. Oli tosiaan hassua kun illalla kaloreita laskiessa huomasin melkeinpä joka päivä, että vielä tarttisi syödä. :D Siinä mielessä olen kaukana esimerkistä, että syön aina aamuisin vähän ja iltasella enemmän. Olen yrittänyt totuttaa itseni syömään aamuisin kunnolla, mutta se vain menee aina oksenteluksi. :( Raskaana en ole. ;) Mutta laskihan se paino näinkin.

Olen aina inhonnut liikuntaa ja nykyisin se on todella kausittaista. Nyt en ole kuukauteen saanut itseäni lenkille, sitä ennen kävin parin kuukauden ajan kaverini kanssa joka ikinen päivä tunnin lenkillä. Sitten kaverini muutti pois ja yksin en ole saanut mentyä. :/ Kohta muutan minäkin ja uudessa taloyhtiössä on ilmainen kuntosali! Olen jo ihan innoissani. :D Keväällä kävin kuntosalilla jonkin verran, mutta ei vain ollut varaa käydä kovin usein ja tuntui sitten ihan turhalle koko homma. Elättelen toiveita, että uutta asuinpaikkaa innostaisi lähteä kävellen/ pyörällä tutkimaan ja liikuntaa tulisi ihan huomaamatta. :)

• hieno juttu
        elinaatti kirjoitti:

Niin tosiaan, unohdin aivan, että einekset tarkoittaa joillekin eri asiaa kuin mulle. Tosiaan tarkoitin valmiita ruokia, eli näitä mikrossa pikaisesti lämmitettäviä. En tiedä kuuluuko karjalanpiirakat niihin, mutta en syö enää niitäkään, yllättävän paljon kaloreita..

Tuo 20kg lähti n. viidessä kuukaudessa. Oli tosiaan hassua kun illalla kaloreita laskiessa huomasin melkeinpä joka päivä, että vielä tarttisi syödä. :D Siinä mielessä olen kaukana esimerkistä, että syön aina aamuisin vähän ja iltasella enemmän. Olen yrittänyt totuttaa itseni syömään aamuisin kunnolla, mutta se vain menee aina oksenteluksi. :( Raskaana en ole. ;) Mutta laskihan se paino näinkin.

Olen aina inhonnut liikuntaa ja nykyisin se on todella kausittaista. Nyt en ole kuukauteen saanut itseäni lenkille, sitä ennen kävin parin kuukauden ajan kaverini kanssa joka ikinen päivä tunnin lenkillä. Sitten kaverini muutti pois ja yksin en ole saanut mentyä. :/ Kohta muutan minäkin ja uudessa taloyhtiössä on ilmainen kuntosali! Olen jo ihan innoissani. :D Keväällä kävin kuntosalilla jonkin verran, mutta ei vain ollut varaa käydä kovin usein ja tuntui sitten ihan turhalle koko homma. Elättelen toiveita, että uutta asuinpaikkaa innostaisi lähteä kävellen/ pyörällä tutkimaan ja liikuntaa tulisi ihan huomaamatta. :)

Minulla painoa pudotettavana muutama kiloa, ja olen juuri lähdössä kuntosalille :D Meillä on myös talon kellarissa oma ilmainen kuntosali jossa on helppo käydä vaikka vain puoli tuntia polkemassa niin saa vähän polteltua kaloreita. Hiton hyvä homma, koska muuten löytyisi aina tekosyitä olla lähtemättä lenkille. Mikään ei kelpaa syyksi vaivautua kolme kerrosta alemmas ilman että edes laittaa jalkaansa ulkoilmaan.

• rankka on

Kyllä voi vain hattua nostaa ja onnitella

• pulleA

Minäkin onnittelen ja nostan hattua kuten edellinenkin kirjoittaja... Tuo tsemppaa minuakin eteenpäin laihdutuksessani :))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      40
      2899
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2681
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      35
      2411
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      31
      1719
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1513
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1213
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1025
    Aihe