Kaurapuuro ei taida soveltua jos on vhh dieetillä?
Itse olin mutta nyk. oon syöny ainakin aamusin ja usein myös päivällä puuroa... Syöttekös te muut? Minusta puuro on hyvää "perusruokaa" ja välillä syön sitä jopa tavallisen annoksen tilalla :>
Onko kaurapuuro muuten parempi vaihtoehto kuin esim. peruna/pasta/riisi ym? Hiilareita paljon kait molemmissa mutta silti..?
Kaurapuuroa
6
1866
Vastaukset
- & leseitä sekaan
Oma suosikkiavaukseni aamuisin on tehdä mikrossa puurot. Mukaan laitan jotain lesettä, jolloin puurosta tulee vielä täyttävämpää. Puuro- ja leseaineksia löytyy useaan makuun, joten aina ei tarvitse tehdä samalla reseptillä.
Minua kiehtoo tässä vaihtoehdossa helppous ja ystävällisyys vatsalle. - syön puuroa.
Ihan pienen annoksen, pitää paremmin nälkää kuin esim. jugurtti banaani.
En pysty aamulla syömään jotain pekonia.. Jännä miten jotkut eläinkunnan tuotteet on ruvennu ällöttämään, esim. katkaravut...
Mun mielestä voi perunaa, tummaa riisiä ja pastaa syödä laihiksella, kunhan pitää annokset pieninä. - LyrA
Kaurapuuro on ehdottomasti mun lempiruokaa! Syön sitä usein aamulla, joskus lounaaksi ja melkein aina iltapalaksi. Se täyttää ja tekee hyvää vatsalle, on halpaa ja terveellistä. Tykkään siitä ihan pelkästää, ilman suolaa, ilman mitään sen päällä. Kaikki kunnia kaurapuurolle. Ja moni ihminen voisi jopa lopettaa kolesterolilääkkeiden syömisen, jos söisi kaurapuuroa, sillä kauran beetaglukaani alentaa kolesteroliarvoja tehokkaasti. :)
- carnac
jotain merkitystä GI:n kannalta tekeekö puuron hellalla vai mikrossa?
Tuskin on merkitystä GI-arvoihin. Kyllä perinteisesti keitetty kaurapuuro on hyvin tehtynä parempaa kuin mikrossa valmistettu. Silti minun tapauksessani käytännöllisyys ja helppous kallistaa vaa'an mikron suuntaan.
- carnac
Cake kirjoitti:
Tuskin on merkitystä GI-arvoihin. Kyllä perinteisesti keitetty kaurapuuro on hyvin tehtynä parempaa kuin mikrossa valmistettu. Silti minun tapauksessani käytännöllisyys ja helppous kallistaa vaa'an mikron suuntaan.
ennen aina hellalla ja en mistään hinnasta olisi tehnyt mikrossa puuroani.
Nyt oon tehny jo 4 aamua mikropuuroa. Nopeaa, ei tule ylimääräistä tiskiä ja sähköäkin varmasti säästyy.
Siltä kannalta ajattelin tuon GI:n, että jos ne hiutaleet joutuvat olemaan hellalla pidempään ja kuumemmassa(?) niin tärkkelys vain hajoaa helpommin ja muuttuu glukoosiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4674034Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181692- 1161526
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891474Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991408Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601375- 521316
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi981229- 441079
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa341078