Montako kiloa voi näin teoriassa tiputtaa 5kuukaudessa ilman jokapäiväistä hikiliikuntaa? Jos on pienemmät annokset ja säännöllinen ruoka rytmi ym? Kyllä sitä välillä tulee tehtyä lenkki mutta jokapäivä ei jaksa kun vain istua hiekkalaatikon reunalla..olen pienen lapsen äiti ja välillä aika väsynyt... Nyt haluaisin ihan lapsenikin takia laihduttaa jonkun verran että jaksan sitten hänenkanssaan ulkona leikkiä enemmän kun oppii kävelemään. Kiitos hyvin paljon jos joku on niin ystävällinen ja voi vastata,tämä on minulle tärkeää.
Neuvoja?
5
422
Vastaukset
- mutta kannattaa tarkistaa
oma ruokavalio, eli siis mitä syöt. Liikunnan määrällä ei ole merkitystä laihtumisen kannalta, jos ruokavalio ei ole kunnossa. Syötkö makeaa paljon? Perunaa? Leipää runsaasti? Kerrotko hieman ruokavaliostasi?
- ..TNT...
Aikaisemmin söin mitä sattui, kaupasta tuli ostettua kaikkea "valmista ja nopeaa" eli kolmioleipiä, mikroruokia,härkäruukkuja,makaronia ja jauhelihaa,ym. Herkkuja tuli kieltämättä mätettyä enemmänkin,suklaata ym. En halua että lapseni oppii näille tavoille,ja haluan jaksaa leikkiä hänenkanssaan joten olen tehnyt näin: Aamupalalla mustakahvi,pari ruisleipää juustolla tai omenalla,vähän 30%margariinia päällä.Nektariini. Ruisleipää ja näkkäriä tulee syötyä myös päivällisellä jolloin syön nahatonta kanaa,kasviksia tai salaatin. Perunaa ei tule usein syötyä,mutta jos syön niin yhden ainoastaan. Leipää yksi pala. Lasi maitoa. Välipalaksi tulee syötyä ruisnäkkäriä tai hedelmää. En syö enään ilta klo:20.00 jälkeen. Kiitos muutens kun vastasit :)
- ruokarytmit ovat
..TNT... kirjoitti:
Aikaisemmin söin mitä sattui, kaupasta tuli ostettua kaikkea "valmista ja nopeaa" eli kolmioleipiä, mikroruokia,härkäruukkuja,makaronia ja jauhelihaa,ym. Herkkuja tuli kieltämättä mätettyä enemmänkin,suklaata ym. En halua että lapseni oppii näille tavoille,ja haluan jaksaa leikkiä hänenkanssaan joten olen tehnyt näin: Aamupalalla mustakahvi,pari ruisleipää juustolla tai omenalla,vähän 30%margariinia päällä.Nektariini. Ruisleipää ja näkkäriä tulee syötyä myös päivällisellä jolloin syön nahatonta kanaa,kasviksia tai salaatin. Perunaa ei tule usein syötyä,mutta jos syön niin yhden ainoastaan. Leipää yksi pala. Lasi maitoa. Välipalaksi tulee syötyä ruisnäkkäriä tai hedelmää. En syö enään ilta klo:20.00 jälkeen. Kiitos muutens kun vastasit :)
hyväksi myös lapselle, kuin sinullekin. Monipuolisesti syöminen on myös hyväksi.
Mielestäni syöt liikaa leipää. Tai mikä nyt on kenenkin mielestä liikaa??
Kaikki kaupassa myytävät "ruisleivät" eivät todellakaan ole ruisleipiä. useat niistä sisältävät vehnäjauhoja ja perunaa, etc. Syö 100 % täysjyvä ruisleipää ja sitäkin aamuisin vain, päälle laittaisin kurkkua, salaattia, etc.
Hedelmiä vain tyhjään vatsaan vähintään puolituntia ennen ateriaa, ei aterian päätteeksi.
Eli esim. aamulla herättyäsi tai välipalaksi iltapäivällä.
Itselläni oli melkein 15 kiloa ylimääräistä painoa, jonka olen kerännyt 1,5 vuoden aikana. Hitaasti lähtevät, mutta 5 kg olen jo saanut pois. Kovasti ois vielä tiputettavaa. Olen kuitenkin ajatellut, että hitaasti laihdutettuna kilot eivät palaa niin herkästi takaisin jos saan pidettyä ruokavalion kohillaan.
Syön itse seuraavalla tavalla:
aamuisin: teetä jokunen kuppi rasvattoman maidon kanssa (sokeritonta) ja puuroa. Tai sit paistan munakasta (kananmunia, tomaattia, kinkkua,sipulia).
Hieman aamusta riippuen. Jos syön hiilihydraatti pitoista ruokaa, kuten puuroa, niin en syö ollenkaan rasvaa. Tai vastaavasti jos syön proteiinipitoista, kuten kananmunaa, en syö ollenkaan hiilihydraatteja.
Tämä pätee kaikille aterioille. Huonoja hiilareita ei yhdistetä rasvan kanssa.
Päivällä syön lounaaksi yleensä:
keitettyjä kasviksia (vihreitä papuja, kukkakaalia ja parsakaalia), uunissa tehtyä kanaa (ilman nahkaa) tai lohta (tai muuta kalaa), jotain pihviä. Kanasuikaleita tai lohisuikaleita. Tai sit kasvispaistosta (en syö porkkanaa enkä perunaa), hernekeittoa, jauheliha/nakki-keittoa (ei siis sisällä perunaa eikä porkkanaa), kaalilaatikkoa, keitettyjä täyslihanakkeja, jne. Lisäksi ihan tavallista salaattia (kurkku, salaatti, paprika ja tomaatti). Porkkanaa syön raakana.
Jos syön makaroonia tai riisiä lisukkeena (ehkä kerran pari viikossa) käytän täysjyväriisiä ja täysjyvämakaroonia.
Ruokajuomana käytän vettä, sitäkin pieniä määriä. Juon aterioiden välillä enemmän. Ruokajuomana en käytä koskaan maitoa. Sitäkin voi juoda aterioiden välillä. Limsaa en juo koskaan.
Iltapäivällä välipalaksi hedelmä, viipaloituja kasviksia tai sokeritonta mansikka/mustikkakeittoa. Tai marjoja pakkasesta.
Päivälliseksi sit jotain hieman lounasta kevyempää, mutta kunnon ruokaa kuitenkin tieten salaattia.
Iltapalaksi teetä, viiliä marjoja. ja mikäli nälkä yllättää tosissaan, niin keitän puuroa.
Sokeria ja valkoisia jauhoja sisältävien tuotteiden syönnin olen jättänyt todella minimiin.
Yllättävän monissa ruoka-aineissa on sokeria tai makeutusainetta. Esim. ketsupissa, jugurteissa, jne. En kuitenkaan halua olla millään nälkäkuurilla, joten syön "sallittuja ruoka-aineita" ihan normaalit määrät, enkä näe nälkää.
Ruokavalioita on varmasti yhtä monta kuin laihduttajiakin. Mutta tuo on esimerkki minun normaalista päivästä ruokailun osalta. Taisi tulla aika sekava sepostus, mutta toivottavasti saat selvän.
Mielestäni on tärkeää, ettei verensokeri pääse laskemaan kovin alas, eli syödään säännöllisesti ja riittävästi. Jos syö liian vähän, niin elimistö pitää vararavinnoistaan hädissään kiinni, eikä sit laihdu.
Liikun päivittäin noin ½-1h. Kävelen tai sauvakävelen.
Tsemppiä laihdutukseen ja elämäntapa muutokseen Sinulle. - ...TNT..
ruokarytmit ovat kirjoitti:
hyväksi myös lapselle, kuin sinullekin. Monipuolisesti syöminen on myös hyväksi.
Mielestäni syöt liikaa leipää. Tai mikä nyt on kenenkin mielestä liikaa??
Kaikki kaupassa myytävät "ruisleivät" eivät todellakaan ole ruisleipiä. useat niistä sisältävät vehnäjauhoja ja perunaa, etc. Syö 100 % täysjyvä ruisleipää ja sitäkin aamuisin vain, päälle laittaisin kurkkua, salaattia, etc.
Hedelmiä vain tyhjään vatsaan vähintään puolituntia ennen ateriaa, ei aterian päätteeksi.
Eli esim. aamulla herättyäsi tai välipalaksi iltapäivällä.
Itselläni oli melkein 15 kiloa ylimääräistä painoa, jonka olen kerännyt 1,5 vuoden aikana. Hitaasti lähtevät, mutta 5 kg olen jo saanut pois. Kovasti ois vielä tiputettavaa. Olen kuitenkin ajatellut, että hitaasti laihdutettuna kilot eivät palaa niin herkästi takaisin jos saan pidettyä ruokavalion kohillaan.
Syön itse seuraavalla tavalla:
aamuisin: teetä jokunen kuppi rasvattoman maidon kanssa (sokeritonta) ja puuroa. Tai sit paistan munakasta (kananmunia, tomaattia, kinkkua,sipulia).
Hieman aamusta riippuen. Jos syön hiilihydraatti pitoista ruokaa, kuten puuroa, niin en syö ollenkaan rasvaa. Tai vastaavasti jos syön proteiinipitoista, kuten kananmunaa, en syö ollenkaan hiilihydraatteja.
Tämä pätee kaikille aterioille. Huonoja hiilareita ei yhdistetä rasvan kanssa.
Päivällä syön lounaaksi yleensä:
keitettyjä kasviksia (vihreitä papuja, kukkakaalia ja parsakaalia), uunissa tehtyä kanaa (ilman nahkaa) tai lohta (tai muuta kalaa), jotain pihviä. Kanasuikaleita tai lohisuikaleita. Tai sit kasvispaistosta (en syö porkkanaa enkä perunaa), hernekeittoa, jauheliha/nakki-keittoa (ei siis sisällä perunaa eikä porkkanaa), kaalilaatikkoa, keitettyjä täyslihanakkeja, jne. Lisäksi ihan tavallista salaattia (kurkku, salaatti, paprika ja tomaatti). Porkkanaa syön raakana.
Jos syön makaroonia tai riisiä lisukkeena (ehkä kerran pari viikossa) käytän täysjyväriisiä ja täysjyvämakaroonia.
Ruokajuomana käytän vettä, sitäkin pieniä määriä. Juon aterioiden välillä enemmän. Ruokajuomana en käytä koskaan maitoa. Sitäkin voi juoda aterioiden välillä. Limsaa en juo koskaan.
Iltapäivällä välipalaksi hedelmä, viipaloituja kasviksia tai sokeritonta mansikka/mustikkakeittoa. Tai marjoja pakkasesta.
Päivälliseksi sit jotain hieman lounasta kevyempää, mutta kunnon ruokaa kuitenkin tieten salaattia.
Iltapalaksi teetä, viiliä marjoja. ja mikäli nälkä yllättää tosissaan, niin keitän puuroa.
Sokeria ja valkoisia jauhoja sisältävien tuotteiden syönnin olen jättänyt todella minimiin.
Yllättävän monissa ruoka-aineissa on sokeria tai makeutusainetta. Esim. ketsupissa, jugurteissa, jne. En kuitenkaan halua olla millään nälkäkuurilla, joten syön "sallittuja ruoka-aineita" ihan normaalit määrät, enkä näe nälkää.
Ruokavalioita on varmasti yhtä monta kuin laihduttajiakin. Mutta tuo on esimerkki minun normaalista päivästä ruokailun osalta. Taisi tulla aika sekava sepostus, mutta toivottavasti saat selvän.
Mielestäni on tärkeää, ettei verensokeri pääse laskemaan kovin alas, eli syödään säännöllisesti ja riittävästi. Jos syö liian vähän, niin elimistö pitää vararavinnoistaan hädissään kiinni, eikä sit laihdu.
Liikun päivittäin noin ½-1h. Kävelen tai sauvakävelen.
Tsemppiä laihdutukseen ja elämäntapa muutokseen Sinulle.Kiitos vastauksista, ihanaa että on kaltaisianne ihmisiä jotka tosiaan viitsivät toista tsempata. Otan neuvoista onkeeni ja aijon olla sitkeä elämäntapa laihduttaja. Kiitos todella paljon vielä!
- Jojo
Liikunnalla ei ole kauhean suurta merkitystä laihtumiseen, tai oikeammin ruokavaliolla on helpompi laihduttaa kuin liikunnalla. Liikunta olisi kuitenkin tärkeää, ettei laihduttaessa menettäisi niin paljon lihaksia, vaan enemmän rasvakudosta.
Ilman kitukuuria, melko pienillä muutoksilla, voi turvallisesti laihtua 5-10 kiloa viidessä kuukaudessa. Puoli kiloa viikossa on se tahti, jota nopeampaa ei terveydellisistä syistä edes suositella, koska nopeasti pudotetuilla kiloilla on taipumus tulla nopeasti takaisin.
Syö paljon kasviksia (vihanneksia, hedelmiä, marjoja), vaihda viljatuotteet runsaskuituisiin (leipää voi hyvin syödä muutaman palan päivässä), vältä makeisia ja makeita juomia ja alkoholia, ja syö joka aterialla jotain proteiinipitoista (lihaa, kalaa, munia, maitotuotteita tai pähkinöitä). Syö säännöllisesti, niin verensokeri pysyy tasaisena. Lautasmalli on hyvä perusohje (puolet lautasesta kasviksia, neljännes lihaa tai kalaa ja loppu neljännes perunaa, pastaa tai riisiä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895585
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113057Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv902966Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232624Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612049Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251986- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141449- 1851328