Mistä netistä löytäisi asuntoautoja tuolta saksasta? Eikös noihin joudu jonkun kaasumuutoksen tekemään, kun tuo tänne? Mites verotus menee?
Netistä asuntoautoja
7
2330
Vastaukset
- metallimies
tuotavan asuntoauton kaasut on laitettava uudelleen, jos siinä on 50 mbar:n järjestelmä. Vuoden 1998 jälkeen kaikki ovat EU-hyväksyttyä 30 mbar:n järjestelmällä toimivia. Kaasu- ja sähkötarkastus on tehtävä joka tapauksessa. Jos auto on käytetty veroja ei mene, kuin katsastus ja rekisteröintimaksu.
- detleffs
esim. mobile.de/wohnmobile jne, sieltä vain selailet haluamaasi merkkiä/mallia. Jos ostat heinäkuu/97 jälkeen tehdyn auton siinä on 30 mb kaasut eli niille ei tarvitse tehdä mitään. Ja edelleen jos ostat auton joka on 2005 tai nuorempi ei tarvitse edes sähköjä tarkastuttaa. Matkailuauton mitat/vaatimukset täyttävästä autosta ei mene veroja. Itse haettuna kulut kaikkineen n. 900-1200e, riippuen kuinka pröystäillen matkustaa. Matkakuluja voi vähän keventää, kun tuo riittävän suuren olut/viinikuorman tullessaan.
- dethleffs
Katsele nyt ensin kotona mikä merkki olisi sinulle sopiva ja etenkin malli/tyyppiversio on perheelle sopivin. Hanki esitteitä ymv ja kulje m-autoliikkeissä kotimaassa katsastamassa valikoimia.
- teilentegrierter
Itse olisin kiinnostunut tilaamaan joltain välittäjältä peltikuorisen retkeilyauton,mutta näissä taitaa olla sitten se autovero koska saksasta tuotuja vähemmän myynnissä näkee,esim joku la strada olisi minulle sopiva ja sekin on siellä kastenwagen osastolla,mutta mikähän on sitten teilentegrierter? Kuinkahan näisssä ilmaistaan tuo lämmitysmuoto? truman kyllä käsittää,väkisinkin tulee mieleen että joissain retkeilyautoissa ei ole ollenkaan mitään lämmitystä.
- dethleffs
teilentegrierter kirjoitti:
Itse olisin kiinnostunut tilaamaan joltain välittäjältä peltikuorisen retkeilyauton,mutta näissä taitaa olla sitten se autovero koska saksasta tuotuja vähemmän myynnissä näkee,esim joku la strada olisi minulle sopiva ja sekin on siellä kastenwagen osastolla,mutta mikähän on sitten teilentegrierter? Kuinkahan näisssä ilmaistaan tuo lämmitysmuoto? truman kyllä käsittää,väkisinkin tulee mieleen että joissain retkeilyautoissa ei ole ollenkaan mitään lämmitystä.
ns peltikuoriauton voi korottaa suomessa ja näin voit rekisteröidä sen matkailuautoksi ilman veroja. Tietysi verottomuuden edellytykset täytyy täyttyä myös muilta vaadittavilta osilta. Nuo mainitsemasi mallit taitavat muutoin täyttää vaatimukset paitsi tuo korkeus. Noita kyseisiä korotusosia on helposti saatavissa ja asennettavissa, vieläpä ihan kohtuu kustannuksin. Mainitsemasi "teilentegrierter" vaikutta väärin kirjoitetulta ja tarkoittanee puolintegroitua. Lähes kaikissa peltikuorisissa retkeilyautoissa on jokin lämmityslaite, yleisin lienee truma.
- kys.
dethleffs kirjoitti:
ns peltikuoriauton voi korottaa suomessa ja näin voit rekisteröidä sen matkailuautoksi ilman veroja. Tietysi verottomuuden edellytykset täytyy täyttyä myös muilta vaadittavilta osilta. Nuo mainitsemasi mallit taitavat muutoin täyttää vaatimukset paitsi tuo korkeus. Noita kyseisiä korotusosia on helposti saatavissa ja asennettavissa, vieläpä ihan kohtuu kustannuksin. Mainitsemasi "teilentegrierter" vaikutta väärin kirjoitetulta ja tarkoittanee puolintegroitua. Lähes kaikissa peltikuorisissa retkeilyautoissa on jokin lämmityslaite, yleisin lienee truma.
onko kaikissa saksassa olevissa peltikuoriautoissa korkeus liian matala? itse katsonut kanssa pössl autoja. mitähän noin korottaminen tulisi maksamaan?
- dethleffs
kys. kirjoitti:
onko kaikissa saksassa olevissa peltikuoriautoissa korkeus liian matala? itse katsonut kanssa pössl autoja. mitähän noin korottaminen tulisi maksamaan?
Taitaa niin olla, että ne tehdään vakiokoriin, siis 3-5 senttiä liian matalaksi. Korotuksen voi tehdä vaikkapa asentamalla riittävän suuren kattoikkunan , jossa kupu on tuon mitan ylempänä. Muistaakseni vaadittu korkeusmääritelmä on; korkeus vähintään 190 sm 40 sentin leveydeltä 40% asunto-osan pituusdesta. Tässä linkki:
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Ajoneuvoluokat/Matkailuauto.htm
Ko korottamista varten taitaa markkinoilla olla tuon mitoituksen täyttäviä lasikuituisia korotuspaloja. Kustannukset eivät lopunkaiken ole päätähuimaavia, reippaasti alle 1000e.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten279679- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483