Ero

päihdevammasesta...

Täälä olen lukenut näitä eroanko koska ihastun muihin ihmisiin viestejä tulee omituisen petturimainen olo koska lähes kaikille vastaisin että se on vaan vaihe joka menee ohi.Kaikkein eniten siinä kärsii mahdollinen lapsi ja että on itsekästä jättää kumppani hetken huumassa...No nyt minä tein saman ja loppujen lopuksi syy oli ihastuminen jokaiseen vastaantulijaan joka vaikutti selväpäisemmältä kuin kumppanini.Kuukauden verran ollaan katseltu kun viinaa ja lääkkeitä menee ja laitoin pisteen.Nyt mielessäni kalvaa jo lapsienkin takia että olenko vain itsekäs ja laiska kun en enää jaksa.Jos joku on samassa tilanteessa tai muuten vastaavassa niin olisi kiva vaihtaa ajatuksia.Niin ja vielä avokilla on mielenterveysongelmia siis diagnosoitu sellainen eli siitäkin syyllisyys kalvaa...

5

915

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -mie-

Siis jos oikein ymmärsin niin miehesi vetää viinaa ja lääkkeitä?
      No itse olen sitä mieltä ettei muita ihmisiä ja heidän ihastumisiaan tai suhteitaan tule tuomita koska itse et kuitenkaan loppupeleissä tiedä mistä niissä on kyse.
      Ex mieheni veti kanssa viinaa ja lääkkeitä...ei hyvä yhdistelmä.
      Esinnäkään se tuskin loppuu jos sitä on jo kuukauden jatkanut...exäni vähensi kun huomautin asiasta mutta jatkoi kuitenkin.
      Jos ajattelisin itseni sinun sijaasi varsinkin lapsien kanssa niin lähtisin kyllä nostelemaan...mutta kuten jo aijemmin sanoin niin en tiedä mikä teillä tosi asiassa on tilanne.
      Mutta jos haluat enemmän jutella nii laita s.postia [email protected]

• .......

Kyllä teet ihan oikein kun lähdet!! Uskoisin että ihmiset jotka eivät ole asuneet yhdessä alkoholistin ym. kanssa eivät tiedä mitä maanpäällistä helvettiä se voi pahimmillaan olla. Itse olen juuri pistämässä asuntoa myyntiin ja alunperin vielä näin kolmen vuoden jälkeenkin ajatteli että jospa se vielä tästä.. mutta nyt on viikon aikana palanut mieheltä viinaan jo satoja euroja, niin kiitti riitti! Mies on tosin hyväpalkkaisessa hommassa ja saa sieltä pidemmät lomat ja nämä lomat sitten juodaan. Kolmen vuoden aikana oli antabus vatsassa ensin puoli vuotta ja nyt viimeksi huomasikin pystyvänsä juomaan jo parin kk kuluttua. Tarpeeksi kun päätä lyönyt seinään( siis kuvainnollisesti.. :) ) ja kaikin tavoin yrittänyt auttaa riippuvaista ymmärtää vihdoin ja viimein ettei siihen todellakaan itse pysty. Jos toinen ei halua lopettaa niin minkäs teet! Itselläni on myös pieni poika joten itse lähden ennen kun hajoan.Ja poikaani ajattelen ensisijaisesti sillä huomasin miten erilaiset voimavarat sitä ihmisellä onkaan kun ei tarvitse pelätä toisen juomista. Tämä siis tapahtui juuri tuon kahden selvän kk aikana. Mies ei ole väkivaltainen minua kohtaan mutta varsin syyntakeettomassa tilassa kännipäissään kaupungilla. Milloin on haettu putkasta ja millo ensiavusta kun on saanut turpaan. Lupauksia kyllä riittää joka sormelle ja kulissit pystyssä hienoine autoineen ja asuntoineen. Sen mitä tästä suhteesta opin on se, että EI IKINÄ ENÄÄ minkäänlaisesta riippuvuudesta kärsivää. Teet aivan oikein! Lähde vielä kun pystyt ja nopeasti!!

• täällä..

10 vuotta olen ollut avoliitossa mieheni kanssa ja meillä on kohta 6-vuotias tytär. Miehelle on aina maistunut enemmän, kuin normaalisti käyttäville, mutta nyt on ollut pari vuotta yhtä helvettiä. Hänellä on kaksisuuntainen mielialahäiriö, joten lääkkeitä menee ja kaljan kanssa kaksinverroin. Apua ei ole hakenut ja on useasti ilmoittanut, ettei koskaan aio lopettaa kokonaan. Nyt olen muuttamassa 1.9 tyttäreni kanssa pois ja talo on myynnissä, tytär kärsii myös "isin" juomisesta ja monen päivän ryyppyreissuista. Mies sai uuden työpaikan kesällä, mutta menetti sen heti juomalla. Alkoholismi on sairaus, mutta siitä ei parannu, jos ei itse hae apua. Rakastaa ei voi raittiiksi, sen olen nyt joutunut toteamaan.

• ap.

olla aika yleistä sitten että alkoholisteilla todetaan kaksisuuntanen mielialahäiriö.Monesti mietin että kumpi tuli ekaksi ja sekin että siitä sanotaan että on geeneissä niin noinkohan on?Voisikohan kasvatuksessa olla se häiriö?No helpompi sitten elää ja olla kun voi aina syyttää sairautta.Kuulosti tutulta.Meillä vanhempi poika on myös 6v."Isi" on pämppäämässä.

• minä vaan

Oli kuin minun suustani, niin samlata kaikki "kuulosti"!
      Itse lähdin noin kuukausi sitten 10 vuoden jälkeen. Asiaa olin harkinnut parin vuoden ajan. Aina välillä ajattelin paremman jakson aikana, että kyllä se vielä tästä... mutta ei.
      Puhua yritin, ei oikein uskonut että olisin tosissani.
      Lupauksia lopettamisen suhteen sain, monestikkin. Viina vähenikin,mutta lääkkeet lisääntyi. Ja jotkut niistä tekivät hänet tod.agressiiviseksi ja huonotuuliseksi.
      Hän sanoi, ettei koskaan aijo lopetta holin käyttöä kokonaan ja tiedän, että se olisi hänen kohdallaan se ainoa oikea ratkaisu!

Nyt erossa asuessamme hänen alkoholin käyttönsä on lisääntynyt ja pelkään sen vaikuttavan ennemmin tai myöhemmin hänen töihinsä, se olisi todellinen viimeinen niitti jos työpaikka menisi alta!
      Yhdessä asuessamme "sain" hänet aina työkuntoon tavalla tai toisella...

Siihen olen mennyt vieläkin "sortumaan", että olen edelleenkin yhteyksissä häneen päivittäin. Näin ollen tiedän myös juomiset.
      Täysin väärin, tiedän, mutta... pidänhän minä hänestä kuitenkin edelleenkin, ei niitä yhteisiä vuosia niin vain heitetä pois!
      Sen olen kuitenkin nyt päättänyt, että kun kuvioissa on mukana alkoholia, en ole minä kuvioissa mukana. Itsekästäkö, voi olla... Toivon vain, että jonain päivänä selviämme tästä eteenpäin vahvempina, yhdessä tai erikseen.
      Aika näyttää, kenties...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      30
      2861
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2671
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      29
      2377
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1503
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      29
      1199
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1193
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    Aihe