Luottamus

kadoksissa

Olen seurustellut nykyisen mieheni kanssa reilun vuoden. Rakastan häntä yli kaiken mutta mieheni pelaa välillä peliä. Hän on menneisyydessään saanut kärsiä epäluotettavista suhteista. Häntä on petetty sekä kusetettu ja pidetty pilkkanaan. Kaikki tämä vaan sen takia että on ollut kiltti. Ja ilmeisesti naiset olleet keskenkasvuisia tai päästään vialla. Hänen menneisyytensä vaikuttaa välillä niin että hän suojelee itseään pelillä. Yrittää välillä siis olla hankala vaikkei todellisuudessa haluisikaan. Vihaa itseään tämän vuoksi koska en ole koskaan tehnyt hänelle mitään pahaa. Kun olemme keskenämme hänellä ei ole tarvetta pelata. Mutta ilmeisesti edellisten suhteiden petokset saavat hänet varpasilleen kun olemme erossa.

Miten saan näytettyä miehelleni ettei hänen tarvitse pelata peliä kanssani? Miten näytän että minuun voi luottaa?

8

604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paitsi että

me ei edes seurustella, mies ei joidenkin entisten, epäluotettavien naisten takia ilmeisesti uskalla.

Ärsyttävintä tässä mun tapauksessa on ainakin se, että mä nimenomaan olisin hänelle hyvä. Mäkin kuulisin mielelläni vinkkejä, miten miehen saa luottamaan.

• pikkujiiii

Aika tekee tehtäväänsä, etäistä ja etäisen luontoista ei saata äkkiä koskettaa millään poppakonstilla.

Aikaa se vaatii ja pitkää kärsivällisyyttä, hyviä tekoja, hyviä sanoja, kuitenkaan ylilyönteihin ei passaa alkaa. Varovaisen ja etäisen ihmisen sydämen tavoittaminen ei onnistu, jos lähentyminen menee imartelun puolelle, mutta yhteisten kokemusten kautta asiat kulkevat.

Kokekaa yhdessä, vaikka risteily, leffa-reissu, pick-nick reissu, mitä tahansa josta molemmat pitävät ja innostuva, sellaiset aidosti ilahduttavat asiat ja kokemukset kasvattavat ihmisiä yhteen. Joskus ne johtavat ystävystymiseen, joskus rakkauteen, mutta ainakin synnyttävät luottamuksen.

Mä olen juuri myös itse tuon kaltainen immeinen, en exien vuoksi vaan ihan muista syistä, etäinen ja kuulema vaikeasti tavoitettava, se on mun luonne, ilman sen suurempia syitä ja monesti mulle marmatetaankin siitä, että annan enemmän aikaani koirilleni kuin seurustelukumppanille... no, minulla on syyni ja tapani : )

Eräs äiti kerran sanoi: Ei rakkaus lapseen synny synnyttämisen kautta, vaan myötä elämisen kautta. Hän oli adoptoinut lapsen, jota rakastaa kuin omaa lastaan, koska onhan tuo totta.

Samahan pätee myös ihmissuhteisiin yleensä, rakkaus monesti syntyy ja kasvaa yhteisten kokemusten kautta, jokainen ei usko rakkauteen ensisilmäyksellä, vaikka kuulemma sellaistakin tapahtuu.

• hohhoijaakkaa

Uupumatta keksii juttuja, joilla voi naisia lyödä.

• mitähän

tuo nyt tarkoitti?

• Ihmisen ei pitäisi alkaa uusiin suhteisiin ennen kuin menneisyyden painolastit on selvitetty. Kenelläkään ei ole oikeutta purkaa historiassaan kärsimiään vaikeuksia uuteen kumppaniinsa.

Et sinä voi, eikä sinun pidäkään alkaa miehen terapeutiksi. Jos aika ei ole parantanut haavoja, hänen lienee syytä ottaa yhteyttä ammatti-ihmiseen. Muuten hän voi iät ja ajat perustella paskamaisen käytöksensä menneisyydellään, eikä se ole oikein sinua kohtaan.

Sylkykupiksi ryhtyminen ei ole empatiaa. Kuoliaaksiymmärtäjille ja marttyyreille ei ole jaossa sympatiaa eikä valoisaa tulevaisuutta.

• pikkujiiii

Lähes samaa mieltä, kenenkään ei pidä alkaa toisen sylkykupiksi, ei edes epätoivoissaan, ei hyvä sydämisyyttään, eikä pelon alla saisi opetella elämään muutenkaan. Elämässä tulee oppia olemaan joustava, mutta rajansa kaikella, liika on liikaa.

Se mistä olen jonkin verran eri mieltä, on terapia suhteiden merkitys... Kyllä ihminen voi monestikin olla toisen ihmisen kuuntelija ja ymmärtäjä, siinä voi oppia itsekin, mutta silloin suhde tulisi olla suhde ilman seksiä, tai jos se suhde johtaa seksiin, se on jokaisen parin yhteinen juttu, sillä ja läheisyydellä on oma korvaamaton merkityksensä.

Ammattiauttajat ovat toki vaihtoehto, mutta läheskään jokaisella ei ole varaa sellaiseen, vaikka tarvetta olisi.

Monet pelkäävät yksinolemista, tyhjyyttä, omaa itseään tai elämää yleensä, eivätkä vain rohkene kohdata asioita silmästä silmään ja hakeutuvat uusiin suhteisiin ennen kuin sisin on puhdistettu entisestä suhteesta... Näinhän ei tulisi tehdä, mutta noin tehdään, se on inhimillistä.

Toiseen ihmiseen tutustumiseen kuluu koko elämä, itsensä voi oppia nopeammin, mutta harva taitaa haluta oppia tutustumaan toisen ihmisen, varsinkin kun omaminäkin jää melko vieraaksi ja pinnallisesti tutuksi. Kaikkihan tuo on kuitenkin normaalia ja kuuluu elämään.

Kuinka kauan menneisyyden painolastien selvittämiseen menee aikaa? Se on varmasti yksilöllistä, mutta varmasti kauemmin kuin yksi ilta. Se hyvä puoli vanhenemisessa on, että aika tekee tehtävää ihmisen puolesta tuossa asiassa, kun vain ihminen itse malttaa tutkailla tuntojaan.

Sylkykupiksi alistuminen lähinnä herättää säälin sekaista kummeksuntaa, jos aikuinen ihminen jää sellaiseen osaan omasta tahdostaan, mutta kaipa hänellä on siihen syynsä.

• Toi on kyllä taivaan tosi. Kukaan ei voi toista parantaa, tukena kyllä voi olla. Itse olen ollut sinä sylkykuppina, en kyllä kuvitellutkaan "parantavani" häntä vaan halusin olla tukena ja hänen oppivan luottamaan minuun aikaa myöten mutta ei, eihän siitä mitään tullut. Mutta ehdin pelastaa itseni ja se oli tärkein opetus:).

Ja sä Ratikkakuski oot harvinaisen fiksu mieheks;)!

• pikkujiiii

tai piilevää vainoharhaisuutta on monesti vaikea asian ytimeksi ymmärtää, myös läheisriippuvaisuudesta puhutaan...

Kuka on terve kuka henkisesti häiriintynyt, kuka sitten ei vain osaa olla yksinään vaikka muuten olisikin OK.

Syitä on vaikea arvailla, mutta vaihtoehtoja on monia.

Menneisyyden piikkiin voi aina laittaa mitä tahansa ja selittää sillä mitä tahansa, on vaikea joskus erottaa mikä on totta ja mikä selittelyä, mutta eihän lopulta syyllä ole merkitystä.

Merkitys on sillä, jos toinen toimii inhottavasti, eikä keskustelukaan muuta asiaa muuksi, minä kävelen ulos koko suhteesta, kuten on monesti käynyt.

On tärkeämpää se, mille toinen ihminen tuntuu kuin yrittää hyväksyä selitykset ja syyt epämiellyttävälle käyttäytymiselle.

Vastaavassa tilanteessa ottaisin etäisyyttä, muutama päivä ihan erillään toisistaan jolloin saa henkireikää tuumailla tuntemuksiaan kun saa etäisyyttä asiaan. No, tällä hetkellä on juuri sellainen tilanne omassakin elämässäni. Uusi tuttavuus osoitti sellaisia luonteen piirteitä, jotta otin hajurakoa. Jokunen päivä ollaan edes soittelematta, koska jos suhde jatkuu, sitä ei saata jatkaa ja syventää vailla harkintaa.

Monihan rakastaa rakastumista, sitä upeaa tunnetta, mutta sen jälkeen tulee arki ja totuus alkaa paljastua, se joka alkuun pidettiin salassa ja sen näkyminen ei aina ole se jollaista haluaisi suhdetta varjostamaan...

Keskustelkaa, ellette ole jo keskustelleet, monesti se helpottaa tilanteen ratkaisun löytämisessä. Joskus asiat muuttuvat, mutta ainahan ei niin käy, tulee mennä tilanteen mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      40
      2899
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2681
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      35
      2411
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      31
      1719
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1513
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1213
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1025
    Aihe