Vapautta?

Mie vain

Olen ehkä lähdössä au pairiksi australiaan ja haluaisin kuulla teidän kokemuksi jotka ovat olleen au pairina jossain, että kuinka teillä oli vapaata liikkua viikonloppuisin ja iltaisin esim, kaupungilla jne? Ovatko perheet tarkkoja sellaisesta, mitä vapaa-ajalla tekee?

Entä sellaiset jotka eivät ole menneet au pairiksi järjestön kautta, eli yksityisesti niin onko löytänyt ystäviä kuitenkin?

3

640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aupparix2

Työaika on työaikaa ja vapaa-aika vapaa-aikaa. Ei työnantajasi puutu missään ammatissa vapaa-aikasi viettoon.

• eri meininki

"In Australia there is the Working Holiday Program which means that you cannot go to Australia as an au pair but only as a Working Holiday Maker."

Eli Australiaan ei pääse järjestön kautta vaan vain tuon Working Holiday -ohjelman kautta.

• nonnusti

juttuhan menee juurikin niin että tänne ei järjestön kautta, eikä muutenkaan "virallisesti" au pairiksi pääse, johtuen maan maahanmuuttotsydeemeistä tms tms.. ite oon w&h-viisumilla (mikä sinänsä on typerä idea, kun auppari aikana ei kerkee niin paljon reissata/ käyttää viisumi reppureissaamiseen, joka kovasti kiinnostaisi joskus myöhemmin enkä nyt tätä enää uudelleen voi saada. (en siis ole menossa poimimaan hedelmiä kolmeksi kk, jotta saisin toisen)) ja perheen löysin au pair - worldin kautta aika nopeastikin.

en oo siis tehny minkäänlaisia kirjallisia sopimuksia kenenkään kanssa. ennen tuloa läheteltiin sähköpostia ja nää soitti mulle pari kertaa ja tosi paljo pistin mailia edellisen aupparin kans. se kerto tosi reaistisen kuvan millanen perhe tää on ja nää on kyllä tosi reiluja ja ei mitään vaaraa että joksikin orjatyöläiseksi jumittuisin tänne.

en osaa tunteja sanoa miten paljon viikossa teen, mutta normaalia vähemmän veikkaisin.. mailia lähetellessä kerrottiin että viikonloput tottakai on vapaat ja voin itse tehdä tai mennä missä haluan, mutta voin myös kulkea perheen mukana jos joitakin viikonloppureissuja tehdään tms. illat kans on vapaata, jos toisin ei sovita.

mulla kävi hyvä onni perheen suhteen ja nää on tosi reiluja ja ei todellakaan mitään tiukkisporukkaa joka, rajoittais paljo tekemisiä. viikonloppuisin oon ollu ulkona kavereiden kans ja baareissa on käyty ja juotu. eka kerralla nää kysy että meinataanko juoda mitään ja sanoin että joo, niin kehottivat pitämään silmällä laseja ettei vaan kukaan sotke sekaan mitään ylimäärästä, ja pitämään hauskaa.

nää on tosi reiluja mulle, niin tunnen velvollisuudekseni olla reiluja kans näille ja tarkoitan sillä sitä, että en viikolla rymyä jurrissa aamuviiden aikaan takaisin kotiin vaikka jossain olisin ollutki. kyllä vapaa-ajan saan aika vapaasti käyttää, mutta luulen että eivät ainakaan hurraata huutais jos sen luottamuksen käyttäis sit ihan miten sattuu ja juoksis kaiken vapaa-ajan ku ellunkanat..
      tietenkin sekin riippuu ihan perheestä ja aiheesta kannattaa keskustella, niin ei tule paikan päällä mitään yllätyksiä sen suhteen. eiköhän kuitenkin yleisesti päde samat toivomukset mitä kotisuomessakin voisi vanhempien olettaa sanovan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      44
      2915
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2691
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      35
      2411
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      32
      1884
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1523
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1213
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1193
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      72
      1041
    Aihe