Ongelmani on, että hiukseni ravoittuvat ennätysnopeaa, jos pesen ne aamulla, ja lähden illalla esim. viihteelle, täytyy tukka pestä uudestaan, koska on jo rasvainen ja puikuloilla. mulle sanottiin ala-asteella, että menee murrosiän jälkeen ohi, mutta kun ikää on jo reilu 20, ja ongelma ollut melkein yli 10 vuotta...
tiedän, että hiuksia ei kannattaisi pestä usein, mutta pakko on, koska kaksi päivää on maksimi, sitten etoo itseäni jo niin paljon rasvainen piiska joka roikkuu naamalla.
Saako esim. apteekista ainetta, joka rauhoittaa hiuspohjaa?
olen kokeillut erilaisia rasvoittuville hiuksille shampoita (en parturien, vaan näitä kauppujoen sunsilkejä sun muita), ei mitään apua...
todella rasvoittuvat hiukset
15
2862
Vastaukset
- Sama ongelma
Ainut ratkaisu taitaa olla päivittäinen pesu. Kaikki kokeiltu; CO-pesut, hiusten "totuttaminen" pidempään pesuväliin, apteekkien ja kampaamoiden mönjät... You name it..
- minullakin oli
Itselläni oli aikoinaan sama ongelma.
Hiuksia oli pakko pestä joka ilta jos seuraavana aamuna jonnekkin piti lähteä. Runsaan pesemisen seurauksena hiuksenikin menettivät kuntonsa, eivätkä mitkään naamiot tai hoitoaineet niitä enää pelastaneet.
Sain ammattilaiselta kuitenkin neuvoksi alkaa pesemään hiuksia jauhoilla tai talkilla. Aina kun hiusket rasvoittuvat laitan niihin vain hieman perunajauhoja ja harjaan pois.
Aluksi tuntui että jauhoja jäi hiuksiin ja että ne rasvoittuivat melkein heti uudestaan mutta nyt osaan jo olla laittamatta jauhoja päänahkaan ja siirryin tiheämpään kampaan.(itsellä tumman ruskeat hiukset eikä huomaa että niiisä olisi jotain ollut) Hiusten kuntokinm on alkanut parantua pikkuhiljaa koska vesi ja shampoot eivät ole rasittamassa niitä koko ajan
Pesen vedellä&shampoolla hiukset enää 2 krt viikossa.- Sama ongelma
2 krt viikossa! :0 Voin vaan täällä haaveilla tuollaisesta pesuvälistä. (Mielummin kuitenkin pesen usein kuin tungen jotain jauhoja päähäni. Johonkin se raja on vedettävä..)
- tavallaan
Sama ongelma kirjoitti:
2 krt viikossa! :0 Voin vaan täällä haaveilla tuollaisesta pesuvälistä. (Mielummin kuitenkin pesen usein kuin tungen jotain jauhoja päähäni. Johonkin se raja on vedettävä..)
Itselläni oli sama asenne kauan sen jälkeen kun kuulin kys. mahdollisuudesta pestä hiuksia, mutta kun kuulin että monet ihmiset tekevät niin ja olivat tyytyväisiä, uskalluin minäkin kokeilemaan ja täytyy myöntää että en kadu.:) toki jokainen tekee niinkuin parhaaksi kokee.
Ja ps. jos päätät kuitenkin kokeilla niin laita pää alaspäin ja laita jauhoja/ talkkia VAIN hiusosaan:) - Jauhoja vaan!
Sama ongelma kirjoitti:
Olen ihan samoilla linjoilla sua edellisen kans: luota vaan jauhoihin - niin oudolta kuin se kuulostaakin. Kaupassakin on nykyään saatavilla "kuivashampoo"-jauheita, jotka toimii oikein hyvin tummahiuksisillakin. Tavallinen jauho/perunajauho ajaa ihan saman asian - etenki vaaleatukkaisilla, tummilla kannattaa olla varovainen ettei jauhoja jää näkyviin.
Enpä nyt keksi parempaa konstia hiusten rasvoittuvuuden lieventämiseen kuin totuttamisen pidempiin pesuväleihin. Ja toi jauhokikka on tosi hyvä idis siihen. Muistakaa, et ei päänahka totu parin viikon yrityksellä - hyvä jos parin kuukaudenkaan - uuteen pesurytmiin. Tää on niinku laihdutusta: maltti on valttia!
Kolikon kääntäpuolena mainittakoon, että päänahkaa ei sitten saa päästää tukkeutumaan, joten jos omaa rasvoittuvan tukan, olisi se kuitenki hyvä pestä viikossa 2-3 kertaa miedolla shampoolla mut ei kuitenkaan useammin. Hyviä shampoita on paljon, ei tarvitse ostaa sitä kaiken kamalimman hintasta. Ja vaikka kuinka tekis mieli ottaa hyllystä sitä ihanaa shampoota jossa luvataan ihanan raikas tunne ja juuri pestyjen näköiset hiukset vähintään 24h, jätä se hyllyyn. Nimenomaa nämä rasvoittuville hiuksille tarkoitetut tuotteet pahentaa ongelmaa. Värjätyille hiuksille tarkotetut shampoot on tarpeeksi mietoja, mutta tehokkaita pitämään hiukset puhtaana.
Eli tiivistettynä tämä loru: mieto shampoo jauhot kärsivällisyys = normi tukka ;) - Sama ongelma
tavallaan kirjoitti:
Itselläni oli sama asenne kauan sen jälkeen kun kuulin kys. mahdollisuudesta pestä hiuksia, mutta kun kuulin että monet ihmiset tekevät niin ja olivat tyytyväisiä, uskalluin minäkin kokeilemaan ja täytyy myöntää että en kadu.:) toki jokainen tekee niinkuin parhaaksi kokee.
Ja ps. jos päätät kuitenkin kokeilla niin laita pää alaspäin ja laita jauhoja/ talkkia VAIN hiusosaan:)Nyt kun tuohon ajatukseen vähän tottui ja sen verran vakuuttavasti kirjoitit, taidan kokeilla kyseistä jauhotekniikkaa vaikka huomenna. :)
- ---------
Jauhoja vaan! kirjoitti:
Olen ihan samoilla linjoilla sua edellisen kans: luota vaan jauhoihin - niin oudolta kuin se kuulostaakin. Kaupassakin on nykyään saatavilla "kuivashampoo"-jauheita, jotka toimii oikein hyvin tummahiuksisillakin. Tavallinen jauho/perunajauho ajaa ihan saman asian - etenki vaaleatukkaisilla, tummilla kannattaa olla varovainen ettei jauhoja jää näkyviin.
Enpä nyt keksi parempaa konstia hiusten rasvoittuvuuden lieventämiseen kuin totuttamisen pidempiin pesuväleihin. Ja toi jauhokikka on tosi hyvä idis siihen. Muistakaa, et ei päänahka totu parin viikon yrityksellä - hyvä jos parin kuukaudenkaan - uuteen pesurytmiin. Tää on niinku laihdutusta: maltti on valttia!
Kolikon kääntäpuolena mainittakoon, että päänahkaa ei sitten saa päästää tukkeutumaan, joten jos omaa rasvoittuvan tukan, olisi se kuitenki hyvä pestä viikossa 2-3 kertaa miedolla shampoolla mut ei kuitenkaan useammin. Hyviä shampoita on paljon, ei tarvitse ostaa sitä kaiken kamalimman hintasta. Ja vaikka kuinka tekis mieli ottaa hyllystä sitä ihanaa shampoota jossa luvataan ihanan raikas tunne ja juuri pestyjen näköiset hiukset vähintään 24h, jätä se hyllyyn. Nimenomaa nämä rasvoittuville hiuksille tarkoitetut tuotteet pahentaa ongelmaa. Värjätyille hiuksille tarkotetut shampoot on tarpeeksi mietoja, mutta tehokkaita pitämään hiukset puhtaana.
Eli tiivistettynä tämä loru: mieto shampoo jauhot kärsivällisyys = normi tukka ;)Minä sain myös pidennettyä hiustenpesuväliä jokatoiseen päivään tämän "jauhokikan" avulla, itse käytän kylläkin talkkia. Eli ihan tavallista natusanin talkkia ja hyvin toimii =)
- mahtavaa,
vanhat konstit käytössä.Äitini on kertonut nuoruudessaan käyttäneensä jauhoja kuivapesuun.
On olemassa myös kuivashampoot,mistä on ollut itselleni suuri apu,antaa tuuheuden ja puhtauden tunteen.Olen vaaleahiuksinen,joten jauheet ei näy päässäni.
- asdfasdfasdf
silikoniton shampoo. Helokkiöljyshampoo on ollut parasta hiuksille, mitä tiedän, pesen viiden päivän välein ja tukka on pidempi, vahvempi ja kiitävämpi kuin koskaan. (Halvinta sokoksen luontaistuoteosastolla)
- Extel
voi olla että koko T alue naamassa on rasvainen tai sitten jonkilainen bakteri.Kuori koko päänahka tavallisella kuorintavoitella.Ja pese ihan tavallisella shampolla...mitä vähemään ihon ärsytävia aineitta sitä parempi!Esim alkohol on usein shp!Linna tai lasten shp!Ja sen jälkeen vaihta myös tyynynlakanat!
- tsill
Kiitoksia vinkeistä!
Eli tuo jauho-homma...
eli kamman avulla hieman sitä jokapuolelle hiuksiin, muttei pää nahkaan?
Voiko sen laittaa puhtaaseen (ei varmaan kannata)tukkaan, vai kannattaako sitten vasta rasvoittuneeseen.Itselläni tämmöinen violettinen tumma tukka, joten ei kiva jos sitä näkyy pitkälle :D
Ja täytyy seuraavaksi shampooksi hankkia jotain hellävaraisempaa :)
Kiitoksia teille vinkeitä! - sivuhuomio vain
Mistä muuten olette saaneet päähänne yleisen väittämän, että hiukset rasvoittuvat nopeammin, mitä useammin niitä pesee?
Onko jollain jotain oikeaa faktaa asiasta? Nimittäin itse olen lukenut monesta eri paikasta, erityisesti ulkomaisilta foorumeilta, että kyseinen väite ei pidä paikkaansa. Hiusten juurilla on oma tahtinsa erittää talia, eikä sitä voi nopeuttaa millään tavalla, edes pesemällä.
Keskustella saa, mutta ihmettelen silti, mikä tuo yleinen väite rasvoittumisen nopeutumisesta oikein on?- olen myös lukenut
ettei pesuvälillä ole mitään tekemistä rasvoittumisen kanssa. Ja myös itse kokenut.
- tsill
olen myös lukenut kirjoitti:
ettei pesuvälillä ole mitään tekemistä rasvoittumisen kanssa. Ja myös itse kokenut.
sit miten se rasvoittuminen loppuu, v*****aa tää limapää!
- se tämäkin on
tsill kirjoitti:
sit miten se rasvoittuminen loppuu, v*****aa tää limapää!
Laita rastat, niin eivät hiukset enää roiku samalla tavoin pitkin päätä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006484
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303873törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283260Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3761774- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471023Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11910- 42879