hengitystekniikka

hammaslääkärissä

Tuolla aikaisemmin joku kirjoitti, että jos hammaslääkärissä ei keskity hengittämään nenän kautta niin voi tukehtua hammaslääkärin laittamiin tavaroihin suussa. Olen 15v. en ole käynyt hammaslääkärissä kuin tarkastuksessa, niin olisinkin nyt esittänyt muutaman tyhmän kysymyksen, että mitä tapahtuu hammaslääkärissä, jos ei keskity hengittämään nenän kautta eli tarkoittanee sitä, että keskittyy, että henki kulkee nenän kautta?
Ja eikös henki nyt kulje suun kauttakin, vaikka siellä olisi tavaraa?
Vaan mitä tapahtuu jos ei keskity hengittämään nenän kautta?

Tyhmiä kysymyksiä, mutta jos joku ystävällinen antaisi näihin asiallisia vastauksia.

4

825

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Calabria

Henki kulkee toki suunkin kautta, mutta useissa toimenpiteissä (esim. paikkaus, hammaskiven poisto ultraäänellä jne.) suuhun tulee jonkin verran vettä, jolloin hengitys suun kautta ei luonnollisestikaan oikein onnistu. Ihminen hengittää yleensä automaattisesti nenän kautta noissa tilanteissa, mutta jos esim. pelkää paljon niin se voi vaatia hieman keskittymistä. Jos on kova nuha ja nenä tukossa, kannattaa vaikka yrittää siirtää hammashoitoaikaa niin homma sujuu paljon mukavammin.
      Enemmän hankaluuksia tosiaankin aiheuttaa suussa oleva vesi, ei instrumentteihin tukehdu. En kyllä ole kuullut muutenkaan kenenkään tukehtuneen, olen töissä ko. alalla..

• hammaslääkäristä

Minun ystävä oli kerran käymässä hammaslääkärissä. NIin kun lääkäri oli lopettanut poraamisen, niin oli laittanut suun kiinni, niin oli ollut suu täynnä vettä. Eikös se hammashoitaja heti sitä mukaa ime vesiä pois kun hammaslääkäri niitä työntää suuhun, ei mulla ole ikinä tälleen tapahtunut?

Mistä laitteista hammaslääkärillä tulee vettä?
        Tuleeko porasta vettä?ihan vain mielenkiinnosta kysyn.

• se tulee
        hammaslääkäristä kirjoitti:

Minun ystävä oli kerran käymässä hammaslääkärissä. NIin kun lääkäri oli lopettanut poraamisen, niin oli laittanut suun kiinni, niin oli ollut suu täynnä vettä. Eikös se hammashoitaja heti sitä mukaa ime vesiä pois kun hammaslääkäri niitä työntää suuhun, ei mulla ole ikinä tälleen tapahtunut?

Mistä laitteista hammaslääkärillä tulee vettä?
        Tuleeko porasta vettä?ihan vain mielenkiinnosta kysyn.

Paikkauksen yhteydessä se vesi tulee porasta, vesi jäähdyttää poran terää ettei se kuumene. Hoitajan tehtävä on kyllä imeä vesi pois, mutta jos ystäväsi on kerennyt laittaa suun kiinni saman tien kun poraus lopetettiin, ei hoitaja ehkä ole päässyt ihan kaikkea sieltä ottamaan. En tiedä mitä tapahtui, mutta sitä varten se imuri on :)

• pitäisi olla
        se tulee kirjoitti:

Paikkauksen yhteydessä se vesi tulee porasta, vesi jäähdyttää poran terää ettei se kuumene. Hoitajan tehtävä on kyllä imeä vesi pois, mutta jos ystäväsi on kerennyt laittaa suun kiinni saman tien kun poraus lopetettiin, ei hoitaja ehkä ole päässyt ihan kaikkea sieltä ottamaan. En tiedä mitä tapahtui, mutta sitä varten se imuri on :)

Mutta tässä tapauksessa kyse oli mun mielestä huolimattomuudesta, koska kyllähän yleensä hammashoitaja sitä mukaa imee kun lääkäri poraa eli kun poraus on lopetettu, niin ei pitäisi olla enää vettä suussa,ainakin minulla on näin ollut...en tiedä, mutta tämä ystäväni oli kyllä säikähtänyt ja sanoi, että hän ei sulje suutaan ennenkuin antavat siihen luvan.
        Hammashoitaja ei ollut niinku alkanut imemään vesiä vaikka lääkäri ei ollut enää porannut, vaikka ottaa tietysti suurimmat vedet jo porauksen aikana imurilla pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      101
      4507
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3343
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      36
      1388
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1183
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1116
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1064
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe