Shape Of Despairin keikat

tietoa kaipaava..

Sattuisiko kenelläkään olemaan tietoa Shape Of Despairin keikoista suomessa? Olen vastikään löytänyt tuon yhtyeen ja olen ihan fiiliksissä tuosta mahtavasta musiikista! Ah. Olisi mahtavaa kokea tuo bändi ihan livenä, mutta olen ollut niin taitamaton, etten ole löytänyt mistään tietoa yhtyeen esiintymisistä.. :(

Olen todella kiitollinen jos joku tietäväisempi voi minua tämän asian tiimoilta valaista.. :)

Olen kyllä muutenkin kiinnostunut keskustelemaan tuosta ihanasta musiikista..

8

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entwined In Misery

      hienoa kuulla, että jotkut pitävät tästä musiikista, se on taidetta parhaimmillaan. omistan bändin levyt "Angels Of Distress" ja "Illusion's Play" ja olen kuunnellut ne lähes puhki. sitä on mahtava kuunnella yöllä ennen nukkumaan menoa.. tai oikeastaan milloin vaan. "...To Live For My Death" on henkilökohtainen suosikkini, mutta täytyy sanoa, että kaikki biisit ovat loistavia sävelteoksia. yhtään keskinkertaista ei ole mukana.

      tuo ei ole ainakaan vielä keikkaillut. jos en väärin muista, niin syy on se että muilla jäsenillä on muita projekteja, jotka vie ajan. mutta kyllä se kuulemma muuten olis mahdollista. usko pois, maksaisin MITÄ VAIN Shape Of Despairin keikasta. kuvittele jossain hämyisessä klubissa... jolloin musiikki muuttuu lihaksi ja yleisö antautuu musiikin vietäväksi. luulen että fiilis olis jotain elämää suurempaa! :)

      • }:)=

        Kiitos vastauksesta! :)

        Olen hieman epäillytkin, että Shape Of Despair ei hirveästi ehkä keikkaile, kun bändissä on kuitenkin henkilöitä, joilla on muita menestyviä projekteja.. Mutta olisi kyllä niin hienoa, jos edes yksi keikka ilmaantuisi tulevaisuudessa!

        Itse omistan levyt Illusion´s play ja uusimman, jolla ei ilmeisesti ole nimeä(?).. Olen tutustunut yhtyeeseen vasta parisen viikkoa sitten, joten ei noita levyjä ole vielä kertynyt. Jahka saan rahaa niin levykaupat kutsuvat ja nettikaupat paukkuvat! :D

        Tällä hetkellä eniten kolahtaa Sleeping Murder ja Still-motion. Mutta kaikki kappaleet ovat niin mahtavia, että on välillä itkukin päässyt musiikin voimasta. Voin vain kuvitella miten mahdollisesti parkuisin keikalla.. :)

        Minäkin kuuntelen SOD:ia mieluiten öisin tai pimeässä. Se on niiin kaunista! Siinä vaipuu ihan omiin maailmoihinsa ja tulee sellainen lämmin ja kaihoisa olo. Ah. Ihanaa, kun nyt jokainen ilta on pimeämpi ja yö pidempi. Tunnelma alkaa olla yhä enemmän ja enemmän läsnä ja ajatukset sekä musiikki saavat uusia ulottuvuuksia! Ah. :)


      • Entwined In Misery
        }:)= kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! :)

        Olen hieman epäillytkin, että Shape Of Despair ei hirveästi ehkä keikkaile, kun bändissä on kuitenkin henkilöitä, joilla on muita menestyviä projekteja.. Mutta olisi kyllä niin hienoa, jos edes yksi keikka ilmaantuisi tulevaisuudessa!

        Itse omistan levyt Illusion´s play ja uusimman, jolla ei ilmeisesti ole nimeä(?).. Olen tutustunut yhtyeeseen vasta parisen viikkoa sitten, joten ei noita levyjä ole vielä kertynyt. Jahka saan rahaa niin levykaupat kutsuvat ja nettikaupat paukkuvat! :D

        Tällä hetkellä eniten kolahtaa Sleeping Murder ja Still-motion. Mutta kaikki kappaleet ovat niin mahtavia, että on välillä itkukin päässyt musiikin voimasta. Voin vain kuvitella miten mahdollisesti parkuisin keikalla.. :)

        Minäkin kuuntelen SOD:ia mieluiten öisin tai pimeässä. Se on niiin kaunista! Siinä vaipuu ihan omiin maailmoihinsa ja tulee sellainen lämmin ja kaihoisa olo. Ah. Ihanaa, kun nyt jokainen ilta on pimeämpi ja yö pidempi. Tunnelma alkaa olla yhä enemmän ja enemmän läsnä ja ajatukset sekä musiikki saavat uusia ulottuvuuksia! Ah. :)

        samaa mieltä minäkin olen. meissä on näköjään se yhteinen piirre, että jos esim. kaverit kysyy minulta tästä bändistä, niin muutun aivan toiseksi, runolliseksi persoonaksi. heh! :D tää on niitä harvoja bändejä, jotka todella koskettaa sydäntäni. parhaimmillaan kuuntelun aikani väreet kulkee ruumiissani ja ihokarvat nousee pystyyn. vastaavaa taiteellista tunnetta saan vain jostain klassisista biiseistä. muuten olen kyllä metallin suurkuluttaja.

        tosiaan, jos rahaa tulee niin suosittelen kyllä Angels Of Distress-levyä. on todella vaikea sanoa, kumpi on parempi, se vai Illusion's Play. ehkä Angels.. hmm... toisaalta tuo mielipide kääntyy aina sen puolelle, kumpaa levyä kuuntelen. itse ostin molemmat paikallisesta metallimusaliikkestä Tampereelta eikä hintakaan ollut muistaakseni kuin 9 euroa.


      • Sissi
        Entwined In Misery kirjoitti:

        samaa mieltä minäkin olen. meissä on näköjään se yhteinen piirre, että jos esim. kaverit kysyy minulta tästä bändistä, niin muutun aivan toiseksi, runolliseksi persoonaksi. heh! :D tää on niitä harvoja bändejä, jotka todella koskettaa sydäntäni. parhaimmillaan kuuntelun aikani väreet kulkee ruumiissani ja ihokarvat nousee pystyyn. vastaavaa taiteellista tunnetta saan vain jostain klassisista biiseistä. muuten olen kyllä metallin suurkuluttaja.

        tosiaan, jos rahaa tulee niin suosittelen kyllä Angels Of Distress-levyä. on todella vaikea sanoa, kumpi on parempi, se vai Illusion's Play. ehkä Angels.. hmm... toisaalta tuo mielipide kääntyy aina sen puolelle, kumpaa levyä kuuntelen. itse ostin molemmat paikallisesta metallimusaliikkestä Tampereelta eikä hintakaan ollut muistaakseni kuin 9 euroa.

        Se on kyllä jännää, miten runollisuus puhkeaa kukkaan kauniin musiikin kautta. :) Itselleni runotulvia/weltschmertz-olotiloja aiheuttavat Shape of Despairin lisäksi myös mm. Swallow The Sun, My Dying Pride ja esim. CMXn jotkut kappaleet.. Se on kyllä hienoa miten tunnelmia ja kätkettyjä tunteita voi tuoda todeksi musiikilla. Ah.. :D

        Aion kyllä ostaa kaikki Shape of Despairin levyt tulevasiuudessa! :) Itseasiassa olemme kaverini kanssa menossa joku päivä Tampereelle levykauppoihin. Täällä Seinäjoella ei musiikki/levykauppavalikoima ole niitä parhaimpia.. Osaisitko kenties suositella joitain levykauppoja Tampereelta? Meistä kun ei kumpikaan osaa liikkua Tampereella ja levykaupat saattavat rajoittua niihin, jotka eteen sattumalta osuvat.. :/

        Nyt olisi niin mahtavaa hankkia Shape Of Despairia, koska vuodenaika alkaa kääntyä sille paremmalle puoliskolleen -ainakin minun mielestäni. On vaikeaa kuvitella ihanampaa syksy- tai talvi-iltaa/yötä, kuin sellainen yleistunnelmallinen fiilistely kynttilöiden valossa ja taustalla kauniin laahaava surullinen musiikki. Voi.. :)


      • doom...
        Sissi kirjoitti:

        Se on kyllä jännää, miten runollisuus puhkeaa kukkaan kauniin musiikin kautta. :) Itselleni runotulvia/weltschmertz-olotiloja aiheuttavat Shape of Despairin lisäksi myös mm. Swallow The Sun, My Dying Pride ja esim. CMXn jotkut kappaleet.. Se on kyllä hienoa miten tunnelmia ja kätkettyjä tunteita voi tuoda todeksi musiikilla. Ah.. :D

        Aion kyllä ostaa kaikki Shape of Despairin levyt tulevasiuudessa! :) Itseasiassa olemme kaverini kanssa menossa joku päivä Tampereelle levykauppoihin. Täällä Seinäjoella ei musiikki/levykauppavalikoima ole niitä parhaimpia.. Osaisitko kenties suositella joitain levykauppoja Tampereelta? Meistä kun ei kumpikaan osaa liikkua Tampereella ja levykaupat saattavat rajoittua niihin, jotka eteen sattumalta osuvat.. :/

        Nyt olisi niin mahtavaa hankkia Shape Of Despairia, koska vuodenaika alkaa kääntyä sille paremmalle puoliskolleen -ainakin minun mielestäni. On vaikeaa kuvitella ihanampaa syksy- tai talvi-iltaa/yötä, kuin sellainen yleistunnelmallinen fiilistely kynttilöiden valossa ja taustalla kauniin laahaava surullinen musiikki. Voi.. :)

        Tampereen keskustassa Tuomiokirkonkatu 32:ssa on Swamp Music. Siellä on suurin osa metalli- ja rock-painoitteista musiikkia. Siellä on myös kiitettävä kokoelma LP-levyjä, jos niitä sattuu harrastamaan. Ja myös bändipaitoja löytyy.

        My Dying Bride on myös minunkin suosikkejani. Omistan kolme uusinta ja levy "The Dreadful Hours" on minusta paras. Heh, pitäisi varmaan myös tsekata vanhempia... Swallow the Sun ei jostain syystä ole oikein minuun uponnu, ei se huono ole, mutta...hmmm...

        Mutta on yksi levy, joka kerran räjäytti tajuntani ja se oli Cult Of Lunan "The Beyond". Musiikkityyliä on vaikea kuvailla, sanotaan vaikka "psykedeelinen doomcore". Ja kyllä, keksin tuon itse. :D Aluksi se kuulostaa kaaokselta, mutta sitten siitä muodostuu huippuunsa sävelletty taideteos. Tälle levylle kannattaa antaa aikaa vähintään viikko, tai vaikka kaksi. Tätä ei voi kuunnella taustamusiikkina, vaan se tulee vaatimaan kaiken keskittymisen. Lopulta kokemus on palkitseva ja sen jälkeen se kuulostaa joka kerta paremmalta. Se imee lopulta kuuntelijan outoon maailmaansa, josta ei ole paluuta.


      • Sissi
        doom... kirjoitti:

        Tampereen keskustassa Tuomiokirkonkatu 32:ssa on Swamp Music. Siellä on suurin osa metalli- ja rock-painoitteista musiikkia. Siellä on myös kiitettävä kokoelma LP-levyjä, jos niitä sattuu harrastamaan. Ja myös bändipaitoja löytyy.

        My Dying Bride on myös minunkin suosikkejani. Omistan kolme uusinta ja levy "The Dreadful Hours" on minusta paras. Heh, pitäisi varmaan myös tsekata vanhempia... Swallow the Sun ei jostain syystä ole oikein minuun uponnu, ei se huono ole, mutta...hmmm...

        Mutta on yksi levy, joka kerran räjäytti tajuntani ja se oli Cult Of Lunan "The Beyond". Musiikkityyliä on vaikea kuvailla, sanotaan vaikka "psykedeelinen doomcore". Ja kyllä, keksin tuon itse. :D Aluksi se kuulostaa kaaokselta, mutta sitten siitä muodostuu huippuunsa sävelletty taideteos. Tälle levylle kannattaa antaa aikaa vähintään viikko, tai vaikka kaksi. Tätä ei voi kuunnella taustamusiikkina, vaan se tulee vaatimaan kaiken keskittymisen. Lopulta kokemus on palkitseva ja sen jälkeen se kuulostaa joka kerta paremmalta. Se imee lopulta kuuntelijan outoon maailmaansa, josta ei ole paluuta.

        Kiitos tuosta levykauppavinkistä.. :) Juuri metalli- ja rokkilevyjä (ja niiden oheistuotteita) ollaankin kaverin kanssa lähdössä metsästämään. :)


    • Daean

      SoD heitti aikoinaan muutaman keikan, ja on viettänyt hiljaiseloa bändin jäsenten keskittyessä muihin projekteihin.
      Sääli... tunnelma keikoilla on hypnoottinen.

      Kaaaauan sitten otin debuutin käteeni spinecenterissä ja koekuuntelin.
      Se oli menoa sitten.. =)
      Totta kai.. kukin meistä kokee SoDin musiikin eri tavalla, mutta pääasia on että se se on koskettanut..
      Aivan loistava bändi.. ja nimi.. on täysosuma..

      Heh, eräs USAsta kotoisin oleva ns. 'metalcore'-bändin edustaja kävi aikoinaan suomessa ja kertoi että mukaan oli tarttunut SoDin kaksi ensimmäistä levyä.. Mies sanoi harkinneensa kaksi kertaa vakavasti itsemurhaa kun kuunteli bändiä ja että musiikki oli uskomattoman voimakasta.. ^^
      Ja juu.. Swallowi, Insomnium, MDB ja kumppanit uppoavat tännekkin..

      • Sissi

        Itsekin omistan nyt tietääkseni kaikki Shape of despairin levyt. :) Ah. En löytänyt kahta puuttuvaa levyjä fyysisesti (Etsin Tampereelta useammastakin levykaupasta, paitsi Swampista, joka oli jo ehtinyt mennä kiinni ja josta ilmeisesti todennäköisimmin olisin levyjä löytänyt), joten tilasin ne levykayppa äxästä..

        Voi. vai on Shape Of despair jo heittänytkin keikkoja.. Taas harmittaa, kun olen herännyt liian myöhään johonkin yhtyeeseen.. Mutta vielä on toivoa... :)

        En sinänsä ihmettele, että SOD:n musiikki on herättänyt itsemurhafiiliksiä.. Se on niin syvältä riipaisevaa ja nostattaa pintaan kaikkea sellaista, mikä normaalisti pysyisi visusti piilossa. Ja se siinä musiikissa onkin niin hienoa. Se olo, joka ottaa valtaansa, kun kuuntelee niitä kauniita säveliä ah. Olen taas ihan fiiliksissä. :D

        Parasta on se, että on jo syksy ja pimeys vain vahvistaa noita musiikin herättämiä tuntemuksia. itse vaivun joskus likkumattomuuteen ja sellaiseen pieneen apatiaan, kun yöllä SODia kuuntelen. Se on niin kaunista ja se luo niin mahtavia tunnelmia sekä antaa inspiraatiota. Voi että.. :)

        Mutta kiitos tiedosta, että keikkoja on ollut. Se vahvistaa toivoani siihen, että keikkoja on mahdollisesti myös tulossa tulevaisuudessa. Sitä jään todella odottelemaan. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1699
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1618
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      1185
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1144
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1112
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      8
      1030
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      991
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      975
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    10. 6
      960
    Aihe