ummetus

joopajoooooo

kuinka yleistä on ummetus kun vähentää ruokamääriä huomattavasti? syön paljon vihanneksia ja kasviksia eikä kuidun saanti ole ongelma. ummetus silti vaivaa.

5

721

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiaa testannut

sen kanssa loraus maissi- tai sesamöljyä.
      Myös tavallinen rypsiöljy on ok, mutta ei yhtä tehokasta. Öljyä voi kerran viikossa - mieluiten viikonloppuisin - ottaa oikein reilun annoksen, 1 dl tai enemmän. Laittaa nääs suolen sisällön liikkeelle mukavasti.
      Parasta tummaa riisiä, joka on ainakin melkein täysjyväistä, on mun mielestä Eldorado-merkillä myytävä. Se on hyvää kun keittää 40-45 min ja sitten hauduttaa 20 minsaa.
      Muista myös huolehtia siitä että saat reilusti magnesiumia ruuasta. kantsii kokeilla myös taplettimuodossa saatavaa magnesiumia. Vaikka jotainn näistä tuotteista:
      http://www.terveystuotteet.com/cat/product_catalog.php?c=27

• asiaa testannut

Rainbow-merkkistä riisiä jota tarkoitin.

• asddfard

että aamulla ensimmäiseksi tyhjään mahaan ainakin 1/2 litraa sokeroimatonta laimeaa sitruunamehua ja sitten vähän myöhemmin vahvaa kahvia 1-2 kupillista. Varsinainen aamiainen vasta jonkin ajan kuluttua.

• -15 kg

Siihen vielä tupakka niin varmasti toimii(älä vaan kokeile). Olen kuullut vastaavanlaisia neuvoja ja joku on jopa tosissaan kertonut, ettei ole mitään ongelmia vatsantoiminnan kanssa, kun joka aamu toimii em. tavalla.
        Yleisin ummetuksen muoto, vatsa toimii kerran päivässä, aamukahvin jälkeen.
        Vatsantoiminta on todellakin terveyden perusta ja se on saatava toimimaan joskus keinolla millä hyvänsä. Vatsan pitäisi toimia joka ruokailun jälkeen ja jätöksen tulisi olla banaanin kokoinen ja miltei hajuton, silloin kaikki olisi hyvin.
        Itse kokeilin kaikki mahdolliset 30 v aikana, söin kilokaupalla leseitä, siemeniä yms. Taistelin myös ylipainon ja ahmimiskohtausten kanssa.
        -97 tuttavani sai minut kokeilemaan Herbalifea laihdutukseen, toimi, ja samantien vatsantoiminta ja ravintoaineiden imeytyminen korjaantui, ruokahalu normalisoitui ja suhtautuminen syömiseen muuttui. Ennen ajattelin kokoajan ruokaa, jos söin, kaduin miksi söin ja miksi niin paljon ja jos en syönyt ruoka oli kokoajan ajatuksissa.

• Butter Nut

Minulla jymähtää ummetus päälle joka ikinen kerta kun pudotan painoa. Onneksi se on vaan sellainen alkuvaiheen ongelma.

Minulla toimii ainoastaan ruokavalio, jossa on runsaasti ruisleipää paljon kasviksia. Kannattaa valita ruisleipä, jossa on mahdollisimman paljon kuitua, niissä on isojakin eroja.

Jos ummetus on päässyt pahaksi, kannattaa akuutti tilanne laukaista apteekista saatavilla lääkkeillä, esim. Metalax. Ne eivät kuitenkaan sovi jatkuvaan käyttöön, suoli laiskistuu.

Liikunta auttaa myös suolen toimintaa, esim. lyhytkin reipas kävelylenkki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      2960
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2741
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2549
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      38
      2451
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1938
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1569
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1287
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1213
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe