miksei tästä puhuta?????

kysynpä vaan!

Ihmettelen suuresti sitä, että aina puhutaan vain anorektikoista ja heitä paapotaan ja he saavat paljon julkisuutta, mutta miksei puhuta siitä, että esim 160 kiloiset syövät itsensä hengiltä kun eivät pysty olemaan syömättä.

Hekin voivat kuolla niin kuin anorektikotkin ennen aikojaan. Ei heille auta, että laihduta hyvä ihminen. Niinkuin ei anorektikoillekaan, että syö!

6

588

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • läski-maakari

Olen samaa mieltä kanssasi, sillä itse olen paljon paljonn yli sadan kilon ja olen ollut nutriletillä ja paastolla ja painonvartijoissa. Parhaimmillaan olen laihduttanut 45 kiloa, mutta ne tulevat aina korkojen kanssa takaisin.

Himoitsen ruokaa niin valtavasti, etenkin makeita jne.

Olisi kiva, että meidätkin tosi lihavat huomioitaisiin eri tavalla, eikä vain, että laihduta.

• normipaino

Vakava alipaino ja ylipaino ovat molemmat sairaalloisia ilmiöitä. Anoreksiaan kiinnitetään huomiota, koska laihojen ihmisten syömiseen on soveliasta puuttua. Laihuus on aikamme ilmiö ja ihanne, jota jotkut jopa salaa kadehtivat. Sen vuoksi anorektikoksi leimaaminen on hyväksyttävää, vaikka sairaus voi saavuttaa sairaalloiset mittasuhteet. Anoreksiaa ja ortoreksiaa sairastavia on todella paljon, mutta suurin osa kykenee peittämään ongelmansa.

Lihavuus ei ole aikamme ihanne. Lihavan ihmisen läsnäollessa ei ole soveliasta puhua painosta. Hys hys, ei lihavien ongelmiin saa puuttua! Todellisuudessa ylipaino on aikamme pommi. Nykyinen elämäntapa mahdollistaa mässäilykulttuurin ja ylensyönnin. Tästä seuraa diabetes, sydän- ja verisuonitaudit sekä lukuisia tuki- ja liikuntaelimistön sairauksia. Nuo ovat vakavia ongelmia, joista kyllä valistetaan, mutta joita kukaan ei mennä toiselle sanomaan päin naamaa, koska lihavuus on hys hys! Lisäksi lihavuuden tuomiin terveyshaittoihin ei osata suhtautua riittävän vakavasti.

• onnistunkohan

Itse olen ajatellut ihan samaa jo vuosia.

Olen ite yli 160 killoa painava nainen ja olen jo pidemmän aikaa harkinnut kirjoittavani kirjan kyseisestä aiheesta.

• kuutamossa

Jään odottelemaan kirjaasi mielenkiinnolla!

• koska

lihavat eivät ole kiinnostavia....

• lihava,mutten tyhmä

Kaikki me ollaan samanarvoisia, turha yrittää väittää muuta!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      145
      10820
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5393
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      41
      4135
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3612
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2664
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1916
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      359
      1582
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1577
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      74
      1435
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1396
    Aihe