Apuaa!

problemmm

En tiedä , miä teen. Laihdun ainoastaan, jos syön alle 1000 kcal/päivä, mutta silloin on ihan järkyttävä nälkä koko ajan.

6

359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muttaaa

se tippuu varmasti liian nopeasti, joten ei tuo pysyvää tulosta. Jos on nälkä koko ajan syöt väärin. Jos laitat itsellesi esim apetit pakastevihanneksia tms. kaloreita lautasellisessa on n 90 cal, jos sen jälkeen on vielä nälkä niin sitten on mahalaukkusi venynyt liian suuren syömisen takia. Pysysä painonhallinta on oikeita ruokavalintoja mm.

• laihdutus ekspertti

Olen ollut painonvartijoissa vuoden ja siellä syödään pääsääntöisesti 1200kcl päivässä, olen laihtunut sillä kalorimäärällä n. kilon viikossa ja liiku en yhtään, mitä nyt kävelen bussipysäkiltä kotiin.

• että kalorilaskenta

ei ole oikea tapa laihduttaa. se ei sovi todellakaan kaikille. Jos koet kalorilaskentatavan sinulle huonoksi, vaihda metodia. Kuka haluaa elää loppuikänsä nälkäkuurilla laihtumatta??

• alkup..

No itseasiassa LAIHDUN ainoastaan, jos pidän kalorit siinä 500-700 kcal kieppeillä, jos en harrasta mitään ekstraliikuntaa. (jos liikun, saan syödä hieman enemmän) Ja vaikka mitä söisi, ei tuolla kalorimäärällä kauaa pysty elämään.

Mitähän muita metodeja sitten olisi? Tai onhan niitä vaikka kuinka, mutta atkins-dieetit yms, kuulostavat niin kovin hankalilta ja vaativat tarkkailua ja laskentaa koko ajan.

• Laadidaa79
        alkup.. kirjoitti:

No itseasiassa LAIHDUN ainoastaan, jos pidän kalorit siinä 500-700 kcal kieppeillä, jos en harrasta mitään ekstraliikuntaa. (jos liikun, saan syödä hieman enemmän) Ja vaikka mitä söisi, ei tuolla kalorimäärällä kauaa pysty elämään.

Mitähän muita metodeja sitten olisi? Tai onhan niitä vaikka kuinka, mutta atkins-dieetit yms, kuulostavat niin kovin hankalilta ja vaativat tarkkailua ja laskentaa koko ajan.

Olen hyvin tyytyväinen nykyiseen ruokavaliooni. Toki siihen voi tehdä omiakin muutoksia ja soveltaa, mutta minulle tämä sopii todella hyvin. En harrasta kalorilaskentaa ollenkaan. En pidä Atkinsin dietistä, eikä se toki kaikille laihduttajille sovikaan.

Tässä esimerkki minun ruokapäivästäni:

Aamulla: vaihtoehtoisesti

1) Munakasta (kananmunia, tomaattia, rasvatonta maitoa,sipulia, sieniä,kinkkua)

2) paahdettua täysjyväruisleipää, jonka päälle laitan salaattia, kurkkua ja tomaattia.

3) Välillä puuroa tai Weetabixia rasvattoman maidon kera, tosin harvemmin.

Ideana on siis, että jos syöt hiilihydraattipitoisen aamupalan, älä yhdistä siihen rasvoja. Jos syöt proteiinipitoisen aamupala, älä yhdistä siihen hiilihydraatteja.

Lounas: Esimerkkejä

1) Keitän täyslihanakkeja ja keitettyjä kasviksia (kukkakaalia, parsakaalia, vihreitä papuja). Lisäksi sitten ihan perussalaattia hieman muunnellen (kurkkua, salaattia, paprikaa ja tomaattia) Tohon salaattiin voi lisätä esim. kanaa tai kalaa.

2) Nahatonta kanaa tai kalaa uunissa kypsytettynä keitettyjä kasviksia salaattia.
        Välillä keitän myös kananmunia, riippuen aamupalasta.

3) jotain pihviä kasviksia salaattia.

4) jotain keittolounasta, esim. kasviskeittoa (joka ei sisällä perunaa) tai hernekeittoa.

Täysjyväpastaa tai täysjyväriisiä käytän välillä lisäkkeinä aterioilla. En halua niistä täysin luopua, enkä näe siihen tarvettakaan, kunhan niiden syönti ei ole joka päiväistä isojen määrien mättämistä.

Välipala:

1) kun ruoka on sulanut, niin hedelmää: omena, päärynä. Tai marjoja pakkasesta. Nälästä riippuen voin syödä marjat rasvattoman viilin kanssa. Rasvaton jugurttikin ois ok, en vain pidä sen mausta.

2) Välillä ostan myös sokeritonta soppaa kaupasta. esim. mansikka tai mustikka.

Päivällinen:

Valitsen jotain hieman kevyempää noudattaen kuitenkin lounaan lautasmallia.

Iltapala:

1) pilkottuja, raakoja kasviksia: kukkakaalia, kurkkua, paprikaa, etc.

2) välillä myös puuroa nälästä riippuen.

3) viiliä marjoja. sokeritonta soppaa.

Olen pyrkinyt syömään päivän mittaan säännöllisesti. En halua nähdä nälkää laihdutuskuurillani. Haluan myös syödä monipuolisesti lihaa, kanaa ja kalaa kasvisten lisäksi. Teen itse lihapullia (ilman korppujauhoja)ja pyrin opettelemaan terveellistä ruoanlaittoa koko ajan.

Käytän vain rasvattomia maitotuotteita. En koskaan syö perunaa, keitettyä porkkanaa (raakana kylläkin), valkoisia jauhoja sisältävää leipää. Ruisleivässäkin saa olla tarkkana. Moni ruisleipä ei todellakaan ole ruisleipä, ne saattavat sisältää vehnäjauhoja ja perunaa, siirappia, etc.

Ruokajuomana käytän pieniä määriä vettä, en koskaan maitoa. Vettä ja teetä juon aterioiden välillä runsaasti. Teehen olen mieltynyt erityisesti. En koskaan juo teollisia tuoremehuja tai limsaa, enkä kivennäisvettä. Joskus puristan itse appelisiinistä mehua. Olen myös vaihtanut maitotuotteet laktoosittomiin vaihtoehtoihin. Maussa ei ole eroja. Turha vatsanturvotus on poistunut.

Raskas olo ja vatsavaivat hävisivät lopetettuani perunan syömisen (kaikissa muodoissa). Se ei sopinut vatsalleni ollenkaan. Peruna liha maito hedelmä jälkiruuaksi voivat aiheuttaa pahoja ruuansulatusongelmia. Ei tietenkään kaikille, mutta omalla kohdallani oli näin.

Jos makeanhimo iskee: Syön pari palaa tummaa suklaata (70%). Kesäisin tosin joskus jäätelöäkin, ihan tavallisen tuutin. En halua laihdutuksestani mitään kieltoviidakkoa. Se vain johtaa sortumisiin. Teen välillä myös persikkavaahtoa, tosi hyvää!
        Välillä pidän myös herkkupäivää jolloin ostan jotain hyvää. Huomioin kuitenkin sen tulevissa aterioissani.

Yritän kuitenkin päästä eroon tosta sokerin syönnistä. Ennen ruokavaliomuutosta söin todella paljon karkkia ja muuta hyvää. Sipseistä en onneksi niin välittänyt, enkä välitä edelleenkään.

Sokerista vieroittautuminen on ollut kauheinta. Ensimmäiset päivät oli olo todella huono. Päätä särki ja olin välillä kaksinkerroin lattialla, elimistö huusi vanhasta tottumuksesta kaikkea hyvää. Siitä kuitenkin selvisin, onneksi sortumatta. Nyt ei tee juuri makeaa mieli.

Käytän myös makeutusaineita niin vähän kuin mahdollista. Lisäksi yritän valita sokerittomia vaihtoehtoja. Yllättävän moniin elintarvikkeisiin on lisätty sokeria, kuten esim. ketsuppiin. Sitä onneksi löytyy sokerittomana.

Jos juon alkoholia, juon kuivaa tai puolikuivaa valkoviiniä. En koskaan tyhjään vatsaan, vaan syön ensin esimerkiksi aterian tai jos sitä ei ole saatavilla, niin juustoa ja makkaraa (täyslihanakkeja, täyslihalenkkiä tai täyslihagrillimakkaraa).

Laihdutus ja hyvä olo on loppujen lopuksi kiinni hyvin pienistä valinnoista. Kaloreita en laske ikinä vaan mietin mitä ruoka-aineita ei ole hyvä yhdistellä samalle aterialle.

Painoa on tippunut jo tosi kivasti ja olo on mitä mainioin. Toki en ole maalissa vieläkään.

Harrastan kävelyä päivittäin (yleensä) ½-1h päivässä. En niinkään laihtumisen vuoksi, vaan yleisen hyvinvoinnin takia. Tykkäisin myös vesikävellä ja käydä vesijumpassa. Asun kuitenkin niin pienellä paikkakunnalla, ettei siihen ole mahdollisuutta. Kesällä on onneksi järvi!! =)

Tämä siis minun elämästäni ja ruokatottumuksistani. Pienestä se lähti itselläkin elämäntapamuutos. Luin kirjallisuutta ja tein muutokset pikku hiljaa. En uskonut siihen, että saisin itteni motivoitua tekemään kaikki kerralla.

Huh, tulipa tätä pitkästi. Toivottavasti on apua jollekin. Tsemppiä kaikille laihduttajille ja elämäntavan uusijoille. Kyl siihen pystyy. Pitää vaan olla tavoite. Ilman tavoitetta ja suunnitelmaa ei voi päästä maaliin. Joillekin auttaa ruokapäiväkirjan pitäminen.. Eli suunnitellaan koko viikon ateriat kerralla, käydään kaupassa ja pysytään siinä. Kannattaa testata. =)

• alkup..
        Laadidaa79 kirjoitti:

Olen hyvin tyytyväinen nykyiseen ruokavaliooni. Toki siihen voi tehdä omiakin muutoksia ja soveltaa, mutta minulle tämä sopii todella hyvin. En harrasta kalorilaskentaa ollenkaan. En pidä Atkinsin dietistä, eikä se toki kaikille laihduttajille sovikaan.

Tässä esimerkki minun ruokapäivästäni:

Aamulla: vaihtoehtoisesti

1) Munakasta (kananmunia, tomaattia, rasvatonta maitoa,sipulia, sieniä,kinkkua)

2) paahdettua täysjyväruisleipää, jonka päälle laitan salaattia, kurkkua ja tomaattia.

3) Välillä puuroa tai Weetabixia rasvattoman maidon kera, tosin harvemmin.

Ideana on siis, että jos syöt hiilihydraattipitoisen aamupalan, älä yhdistä siihen rasvoja. Jos syöt proteiinipitoisen aamupala, älä yhdistä siihen hiilihydraatteja.

Lounas: Esimerkkejä

1) Keitän täyslihanakkeja ja keitettyjä kasviksia (kukkakaalia, parsakaalia, vihreitä papuja). Lisäksi sitten ihan perussalaattia hieman muunnellen (kurkkua, salaattia, paprikaa ja tomaattia) Tohon salaattiin voi lisätä esim. kanaa tai kalaa.

2) Nahatonta kanaa tai kalaa uunissa kypsytettynä keitettyjä kasviksia salaattia.
        Välillä keitän myös kananmunia, riippuen aamupalasta.

3) jotain pihviä kasviksia salaattia.

4) jotain keittolounasta, esim. kasviskeittoa (joka ei sisällä perunaa) tai hernekeittoa.

Täysjyväpastaa tai täysjyväriisiä käytän välillä lisäkkeinä aterioilla. En halua niistä täysin luopua, enkä näe siihen tarvettakaan, kunhan niiden syönti ei ole joka päiväistä isojen määrien mättämistä.

Välipala:

1) kun ruoka on sulanut, niin hedelmää: omena, päärynä. Tai marjoja pakkasesta. Nälästä riippuen voin syödä marjat rasvattoman viilin kanssa. Rasvaton jugurttikin ois ok, en vain pidä sen mausta.

2) Välillä ostan myös sokeritonta soppaa kaupasta. esim. mansikka tai mustikka.

Päivällinen:

Valitsen jotain hieman kevyempää noudattaen kuitenkin lounaan lautasmallia.

Iltapala:

1) pilkottuja, raakoja kasviksia: kukkakaalia, kurkkua, paprikaa, etc.

2) välillä myös puuroa nälästä riippuen.

3) viiliä marjoja. sokeritonta soppaa.

Olen pyrkinyt syömään päivän mittaan säännöllisesti. En halua nähdä nälkää laihdutuskuurillani. Haluan myös syödä monipuolisesti lihaa, kanaa ja kalaa kasvisten lisäksi. Teen itse lihapullia (ilman korppujauhoja)ja pyrin opettelemaan terveellistä ruoanlaittoa koko ajan.

Käytän vain rasvattomia maitotuotteita. En koskaan syö perunaa, keitettyä porkkanaa (raakana kylläkin), valkoisia jauhoja sisältävää leipää. Ruisleivässäkin saa olla tarkkana. Moni ruisleipä ei todellakaan ole ruisleipä, ne saattavat sisältää vehnäjauhoja ja perunaa, siirappia, etc.

Ruokajuomana käytän pieniä määriä vettä, en koskaan maitoa. Vettä ja teetä juon aterioiden välillä runsaasti. Teehen olen mieltynyt erityisesti. En koskaan juo teollisia tuoremehuja tai limsaa, enkä kivennäisvettä. Joskus puristan itse appelisiinistä mehua. Olen myös vaihtanut maitotuotteet laktoosittomiin vaihtoehtoihin. Maussa ei ole eroja. Turha vatsanturvotus on poistunut.

Raskas olo ja vatsavaivat hävisivät lopetettuani perunan syömisen (kaikissa muodoissa). Se ei sopinut vatsalleni ollenkaan. Peruna liha maito hedelmä jälkiruuaksi voivat aiheuttaa pahoja ruuansulatusongelmia. Ei tietenkään kaikille, mutta omalla kohdallani oli näin.

Jos makeanhimo iskee: Syön pari palaa tummaa suklaata (70%). Kesäisin tosin joskus jäätelöäkin, ihan tavallisen tuutin. En halua laihdutuksestani mitään kieltoviidakkoa. Se vain johtaa sortumisiin. Teen välillä myös persikkavaahtoa, tosi hyvää!
        Välillä pidän myös herkkupäivää jolloin ostan jotain hyvää. Huomioin kuitenkin sen tulevissa aterioissani.

Yritän kuitenkin päästä eroon tosta sokerin syönnistä. Ennen ruokavaliomuutosta söin todella paljon karkkia ja muuta hyvää. Sipseistä en onneksi niin välittänyt, enkä välitä edelleenkään.

Sokerista vieroittautuminen on ollut kauheinta. Ensimmäiset päivät oli olo todella huono. Päätä särki ja olin välillä kaksinkerroin lattialla, elimistö huusi vanhasta tottumuksesta kaikkea hyvää. Siitä kuitenkin selvisin, onneksi sortumatta. Nyt ei tee juuri makeaa mieli.

Käytän myös makeutusaineita niin vähän kuin mahdollista. Lisäksi yritän valita sokerittomia vaihtoehtoja. Yllättävän moniin elintarvikkeisiin on lisätty sokeria, kuten esim. ketsuppiin. Sitä onneksi löytyy sokerittomana.

Jos juon alkoholia, juon kuivaa tai puolikuivaa valkoviiniä. En koskaan tyhjään vatsaan, vaan syön ensin esimerkiksi aterian tai jos sitä ei ole saatavilla, niin juustoa ja makkaraa (täyslihanakkeja, täyslihalenkkiä tai täyslihagrillimakkaraa).

Laihdutus ja hyvä olo on loppujen lopuksi kiinni hyvin pienistä valinnoista. Kaloreita en laske ikinä vaan mietin mitä ruoka-aineita ei ole hyvä yhdistellä samalle aterialle.

Painoa on tippunut jo tosi kivasti ja olo on mitä mainioin. Toki en ole maalissa vieläkään.

Harrastan kävelyä päivittäin (yleensä) ½-1h päivässä. En niinkään laihtumisen vuoksi, vaan yleisen hyvinvoinnin takia. Tykkäisin myös vesikävellä ja käydä vesijumpassa. Asun kuitenkin niin pienellä paikkakunnalla, ettei siihen ole mahdollisuutta. Kesällä on onneksi järvi!! =)

Tämä siis minun elämästäni ja ruokatottumuksistani. Pienestä se lähti itselläkin elämäntapamuutos. Luin kirjallisuutta ja tein muutokset pikku hiljaa. En uskonut siihen, että saisin itteni motivoitua tekemään kaikki kerralla.

Huh, tulipa tätä pitkästi. Toivottavasti on apua jollekin. Tsemppiä kaikille laihduttajille ja elämäntavan uusijoille. Kyl siihen pystyy. Pitää vaan olla tavoite. Ilman tavoitetta ja suunnitelmaa ei voi päästä maaliin. Joillekin auttaa ruokapäiväkirjan pitäminen.. Eli suunnitellaan koko viikon ateriat kerralla, käydään kaupassa ja pysytään siinä. Kannattaa testata. =)

Kiitos paljon vinkeistä! Voisihan tuota kokeilla, mutta tiedän kyllä jo etukäteen etten tuolla tule laihtumaan:D Tai jos tulen, niin se on erittäin hidasta! En itse myöskään syö perunaa(paitsi joskus keitoissa), makaronia tai riisiä ja käytän myös ainoastaan rasvattomia maitotuotteita. Syön kyllä maitotuotteista pelkkää rasvatonta jogurttia ja joskus 15% juustoa. Maitoa en juo lainkaan. Paheeni on kylläkin cokis light, mutta kun siinä ei niitä kaloreita ole, niin empähän pistä sitä pahaksi.(:
        Olen aiemmin jo laihduttanut ja päiväni olivat tyyliin: 3-5 omenaa, 2 jogurttia, kanapihviä ja salaattia, porkkanoita ja sokeritonta mehukeittoa. Joskus saatoin myös ottaa pari näkki-/ruisleipää, jos nälkä oli hirveä. Lisäksi kävin tunnin juoksulenkeillä 3-4 kertaa viikossa. Tämä oli ainoa keino, kun kilot oikeasti lähtivät. Nyt olen yrittänyt laihduttaa suuremmilla ruokamäärillä, mutta ei tipu niin ei tipu. En tiedä sitten johtuiko tuosta aiemmasta laihdutuksestani..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      9
      2781
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2621
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2317
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1894
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1473
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1463
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1154
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1005
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      958
    Aihe