Olisin sellaisesta halunnut mielipiteitä, että kuinka usein käytte ihan tavallisessa hammaslääkärin tarkastuksessa, ja mahdollisesti puhdistuttamassa hammaskiveä? Siis siinä tapauksessa ettei ole reikiä tai muita ongelmia purukaluston kanssa.
Minä olen käynyt noin 4 vuoden välein. Kun nyt viimeksi kävin tarkastuksessa, ja kysyin voisiko varata vielä ajan puhdistukseen, niin hammaslääkäri sanoi, ettei siihen ole tarvetta. Hieman ihmetyttää, kun muutenkin tuo 4 vuotta tuntuu minusta aika pitkältä väliltä. Luulisi kuitenkin, että hammaslääkäri ennemminkin kannustaisi puhdistukseen; lisätuloahan se vaan niille olisi. Toisaalta voisin kuvitella että asiaan koulutuksen saanut henkilö tietää mitä tekee. Mitä mieltä olette?
Hampaiden puhdistuksesta
4
326
Vastaukset
- Calabria
Suositus on yleensä että tarkastuksessa tulisi käydä kerran vuodessa. Veikkaan että kävit julkisella sektorilla? Siellä nuo tarkastusvälit pidetään aika harvoina, jos on suhteellisen terve suu... Suosittelen kuitenkin lämpimästi että kävisit vuoden, maksimissaan kahden vuoden välein. Vaikka suu on terve eikä ole mitään oireita, ei se tarkoita etteikö niitä voisi myöhemmin tulla, ja on aina helpompaa hoitaa "ennaltaehkäisevästi" eli käydä niissä puhdistuksissa ja tarkastuksissa, kuin sitten jälkikäteen tehdä isompia operaatioita.
- aloittaja
...yksityinen hammaslääkäriasema. Siksi tuota ihmettelinkin. Julkisella sektorilla en ole käynyt sitten oikomishoitoaikojen.
Minulla ei ikinä ole ollut yhtäkään reikää hampaissa, eikä muitakaan ongelmia (noiden vinojen hampaiden lisäksi, jotka oiottiin kun olin 10-14 vuotias). Eli sen takia en ole tuon useammin käynyt viime aikoina. Ja nyt kun menin taas tarkastukseen, niin sanottiin ettei puhditukselle ole tarvetta - vaikka edellisestä kerrasta on yli 4 vuotta... - hammashoitaja
aloittaja kirjoitti:
...yksityinen hammaslääkäriasema. Siksi tuota ihmettelinkin. Julkisella sektorilla en ole käynyt sitten oikomishoitoaikojen.
Minulla ei ikinä ole ollut yhtäkään reikää hampaissa, eikä muitakaan ongelmia (noiden vinojen hampaiden lisäksi, jotka oiottiin kun olin 10-14 vuotias). Eli sen takia en ole tuon useammin käynyt viime aikoina. Ja nyt kun menin taas tarkastukseen, niin sanottiin ettei puhditukselle ole tarvetta - vaikka edellisestä kerrasta on yli 4 vuotta...Taidat kuulua erittäin harvinaiseen joukkoon, jolla kotihoito toimii loistavasti ja jolla ei ole edes taipumusta hammaskiven muodostumiseen. Eli käytännössä sinulla ei ole siellä mitään puhdistettavaa.
- aloittaja
hammashoitaja kirjoitti:
Taidat kuulua erittäin harvinaiseen joukkoon, jolla kotihoito toimii loistavasti ja jolla ei ole edes taipumusta hammaskiven muodostumiseen. Eli käytännössä sinulla ei ole siellä mitään puhdistettavaa.
...aikana tuli tosiaan kyllä opeteltua hampaiden harjaus ja puhdistus (hammaslangalla noin joka toinen päivä) kaikin puolin perusteellisesti. Kun rautojen kanssahan kaikenlainen lika jää sinne erittäin helposti, jos ei puhdista kunnolla. Eli se puoli on varmaankin kunnossa.
Eli kai sitä pitää vaan sitten olla tyytyväinen, kun asiat ovat näin hyvin :) Ehkä menen tarkastukseen hieman lyhyemmän ajan kuluttua seuraavan kerran, ja vaikka jollekin toiselle hammaslääkärille. Niin saan sitten toisenkin asiantuntijan mielipiteen aiheesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee723142Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."342002Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2901661Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1151632Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?2731257Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki291164Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin911140Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.1201064En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711050- 981043