Hampaiden puhdistuksesta

hamppis

Olisin sellaisesta halunnut mielipiteitä, että kuinka usein käytte ihan tavallisessa hammaslääkärin tarkastuksessa, ja mahdollisesti puhdistuttamassa hammaskiveä? Siis siinä tapauksessa ettei ole reikiä tai muita ongelmia purukaluston kanssa.

Minä olen käynyt noin 4 vuoden välein. Kun nyt viimeksi kävin tarkastuksessa, ja kysyin voisiko varata vielä ajan puhdistukseen, niin hammaslääkäri sanoi, ettei siihen ole tarvetta. Hieman ihmetyttää, kun muutenkin tuo 4 vuotta tuntuu minusta aika pitkältä väliltä. Luulisi kuitenkin, että hammaslääkäri ennemminkin kannustaisi puhdistukseen; lisätuloahan se vaan niille olisi. Toisaalta voisin kuvitella että asiaan koulutuksen saanut henkilö tietää mitä tekee. Mitä mieltä olette?

4

325

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Calabria

Suositus on yleensä että tarkastuksessa tulisi käydä kerran vuodessa. Veikkaan että kävit julkisella sektorilla? Siellä nuo tarkastusvälit pidetään aika harvoina, jos on suhteellisen terve suu... Suosittelen kuitenkin lämpimästi että kävisit vuoden, maksimissaan kahden vuoden välein. Vaikka suu on terve eikä ole mitään oireita, ei se tarkoita etteikö niitä voisi myöhemmin tulla, ja on aina helpompaa hoitaa "ennaltaehkäisevästi" eli käydä niissä puhdistuksissa ja tarkastuksissa, kuin sitten jälkikäteen tehdä isompia operaatioita.

• aloittaja

...yksityinen hammaslääkäriasema. Siksi tuota ihmettelinkin. Julkisella sektorilla en ole käynyt sitten oikomishoitoaikojen.

Minulla ei ikinä ole ollut yhtäkään reikää hampaissa, eikä muitakaan ongelmia (noiden vinojen hampaiden lisäksi, jotka oiottiin kun olin 10-14 vuotias). Eli sen takia en ole tuon useammin käynyt viime aikoina. Ja nyt kun menin taas tarkastukseen, niin sanottiin ettei puhditukselle ole tarvetta - vaikka edellisestä kerrasta on yli 4 vuotta...

• hammashoitaja
        aloittaja kirjoitti:

...yksityinen hammaslääkäriasema. Siksi tuota ihmettelinkin. Julkisella sektorilla en ole käynyt sitten oikomishoitoaikojen.

Minulla ei ikinä ole ollut yhtäkään reikää hampaissa, eikä muitakaan ongelmia (noiden vinojen hampaiden lisäksi, jotka oiottiin kun olin 10-14 vuotias). Eli sen takia en ole tuon useammin käynyt viime aikoina. Ja nyt kun menin taas tarkastukseen, niin sanottiin ettei puhditukselle ole tarvetta - vaikka edellisestä kerrasta on yli 4 vuotta...

Taidat kuulua erittäin harvinaiseen joukkoon, jolla kotihoito toimii loistavasti ja jolla ei ole edes taipumusta hammaskiven muodostumiseen. Eli käytännössä sinulla ei ole siellä mitään puhdistettavaa.

• aloittaja
        hammashoitaja kirjoitti:

Taidat kuulua erittäin harvinaiseen joukkoon, jolla kotihoito toimii loistavasti ja jolla ei ole edes taipumusta hammaskiven muodostumiseen. Eli käytännössä sinulla ei ole siellä mitään puhdistettavaa.

...aikana tuli tosiaan kyllä opeteltua hampaiden harjaus ja puhdistus (hammaslangalla noin joka toinen päivä) kaikin puolin perusteellisesti. Kun rautojen kanssahan kaikenlainen lika jää sinne erittäin helposti, jos ei puhdista kunnolla. Eli se puoli on varmaankin kunnossa.

Eli kai sitä pitää vaan sitten olla tyytyväinen, kun asiat ovat näin hyvin :) Ehkä menen tarkastukseen hieman lyhyemmän ajan kuluttua seuraavan kerran, ja vaikka jollekin toiselle hammaslääkärille. Niin saan sitten toisenkin asiantuntijan mielipiteen aiheesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4028
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2891
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe