Hei monikulttuuriset avioparit!! Minkälaiset häät vietitte kun menitte naimisiin? Erityisesti siis eri uskontoiset parit, joilla "perinteiset" kirkkohäät ovat poissuljettu vaihtoehto..? Pidittekö maistraatin tilaisuuden lisäksi jonkinlaiset juhlat, millaiset? Kuinka yhdistelitte molempien kulttuurien hääperinteitä, vai pidittekö kenties erilliset juhlat molempien sukulaisille?
Kiitos vastauksista jo etukäteen, ja mukavia hellepäiviä kaikille :)
Häät?
2
755
Vastaukset
- Meriami
Me mentiin naimisiin miehen kotimaassa varsin perinteisin menoin, vihkiminen maistraattia vastaavassa paikassa ja "kotona" juhlat. Siellä oli vieraina miehen sukulaiset ja ystävät sekä minun äitini ja siskoni. Vuotta myöhemmin pidettiin "hääpäiväjuhlat" Suomessa ja kutsuttiin sinne ne ihmiset, jotka oltaisiin häihinkin kutsuttu. Olisi ollut kiva pitää juhlat Suomessakin aika pian naimisiinmenon jälkeen, mutta ensin ei tiedetty, koska mies pääsee tulemaan ja sitten oli kaikkea muuta kommervenkkiä..
Loppujen lopuksi sain sitten pitää täällä juhlat vuosipäivän varjolla. Ei otettu mitään hääleikkejä tai perinteistä ohjelmaa, kun häistä oli jo niin kauan. Enkä sellaista kaivannutkaan, halusin vain kutsua läheisiä juhlistamaan, kun häihimme eivät päässeet. Tosin en kaivannut isoja häitä ylipäätäänkään, mutta mies halusi sellaiset järjestää kotimaassaan. Se sopi minulle vallan mainiosti, varsinkin kun ei tarvinnut huolehtia tarjoiluista, ohjelmasta tai yhtään mistään. - muutama
Viimeksi asiasta kertyi tällaisia kauniita kokemuksia :-)
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=4500000000000430&posting=22000000027166448#22000000027166448
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3466387Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483806- 83974
- 52880
- 56836
- 41820
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,137813Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8813- 68810
Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14731