Mikä on pettämistä?

Kunhan ihmettelen

Kun täällä nyt kovasti puhutaan uskottomuudesta, niin olisi hauska tietää mitä ihmiset oikeastaan ajattelevat asiasta. Eli vastatkaapa seuraavaan kysymykseen:
Mitä tarkoitatte kun puhutte pettämisestä/uskottomuudesta?

Hieman myöhemmin luultavasti kiusaan teitä vielä lisäkysymyksillä ja omilla mietinnöilläni mutta vastatkaapa nyt ensin tähän.

319

125544

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selän takana!

      on sitä henkistä pettämistä ja fyysistä. yleensä ensin sivusuhde alkaa muodostua siitä henkisestä pettämisestä, eli pidetään yhteyttä "kaveri"pohjalta vastakkaisen sukupuolen (tai miksei samankin, jos homo tai bi) kanssa oman vakiosiipan selän takana kertomatta tälle. siitä sitten yksi asia johtaa toiseen ja siihen petipuuhaan jolloin totaalinen pettämien on tapahtunut. usein tapahtuu monta kertaa kunnes käry käy tai suhde hiipuu, tai joissain tapauksissa alkaa omatunto vaivata (liekö kellään enää nykypäivänä sellaista?)

      lyhyesti sanottuna pettämistä on kaikki se toiminta mitä teet kumppanisi selän takana tälle kertomatta ja joka liittyy sellaisiin ihmissuhteisiin joiden kanssa voisi harrastaa sitä henkistä- ja/tai fyysistä pettämistä.

      nyt joku valopää tietenkin kommentoi, että voihan ihmisellä olla kavereita eikä niistä tarvii kertoa siipalle.. joojoo, kavereita ja kavereita, toki näin on, mutta herää kysymys minkälaisia kavereita ei voi omalle puolisolle esitellä? joku on sanonut että miehen ja naisen välillä on pohjimmiltaan aina seksuaalinen vire, halusivat osapuolet sitä tai ei, ja usein ainakin toinen suhteilija haluaa ellei jopa molemmat.

      jos vakisuhteessa siis tekee jotain "sellaista" viritystä toisen selän takana, on se pettämistä. ainakin mun mielestä.

      • juuri näin

        Siinä on asia pähkinänkuoressa tosi kuin vesi!
        samaa mieltä.


      • tuo vaan uutta pilkettä

        Ja jos pettäen huomaakin että vanha suhde ei enää toimi . SUosittelen avioeroa. Elämä liian lyhyt haaskattavaksi huonossa parisuhteessa.Ei kun kiertoon , pysymme terveenä ja nuorina kun seksi sujuu jopa vaihtaen välillä. Katsokaa esim. kauppajonossa tai uimarannalla miten tylsistyneitä pareja!! Eläköön lupa jopa vaihtaa vielä jopa 40v aviolittovuoden jälkeen. Tai miksei jo vuoden jälkeen.

        Ei ajatella mitä muut miettivät-käytetään omaa aivokapasiteettia.

        Esimerkkejä paljon miten pettämisestä alkanut rikas ja onnellinen uusi suhde!!


      • Omalle kohdalle sattunut...

        Jep... aivan samoilla linjoilla olen. En oikein usko kahden vastakkaisen sukupuolen "ystävyyteen". Ja varsin usein "nettipettämisellä" homma alkaa.


      • jos tulee ongelma
        Omalle kohdalle sattunut... kirjoitti:

        Jep... aivan samoilla linjoilla olen. En oikein usko kahden vastakkaisen sukupuolen "ystävyyteen". Ja varsin usein "nettipettämisellä" homma alkaa.

        Huomioi puolisoasi jo ennenkuin lähtee vieraisiin.


      • minä vaan
        tuo vaan uutta pilkettä kirjoitti:

        Ja jos pettäen huomaakin että vanha suhde ei enää toimi . SUosittelen avioeroa. Elämä liian lyhyt haaskattavaksi huonossa parisuhteessa.Ei kun kiertoon , pysymme terveenä ja nuorina kun seksi sujuu jopa vaihtaen välillä. Katsokaa esim. kauppajonossa tai uimarannalla miten tylsistyneitä pareja!! Eläköön lupa jopa vaihtaa vielä jopa 40v aviolittovuoden jälkeen. Tai miksei jo vuoden jälkeen.

        Ei ajatella mitä muut miettivät-käytetään omaa aivokapasiteettia.

        Esimerkkejä paljon miten pettämisestä alkanut rikas ja onnellinen uusi suhde!!

        Harvemmin ne pettämisestä alkaneet suhteet kyllä lopulta niin onnellisia on, sanoo Dr. Philkin.


      • se on siinä
        jos tulee ongelma kirjoitti:

        Huomioi puolisoasi jo ennenkuin lähtee vieraisiin.

        Petting ei vielä omasta mielestäni ole pettämistä. Niin kauan kun...no, kun "sitä" ei ole laitettu "sinne", ei voi puhua Todellisesta pettämisestä. Poikakaverini oli työmatkalla naisen kanssa sängyssä mutta vannotti ettei siis... laittanut "sitä sinne". Eikä mulla oikeastaan ole syytä epäillä, koska se ei juuri valehtele. Mun mielestä mun täytyy olla sille jotenkin erityinen eli "sen" täytyy olla vain mun "sitä" varten.

        Elli


      • m22.

        täydellinen vastaus, eipä tohon ole paljoa taikka oikeastaan mitään lisättävää.


      • Reparenttu
        se on siinä kirjoitti:

        Petting ei vielä omasta mielestäni ole pettämistä. Niin kauan kun...no, kun "sitä" ei ole laitettu "sinne", ei voi puhua Todellisesta pettämisestä. Poikakaverini oli työmatkalla naisen kanssa sängyssä mutta vannotti ettei siis... laittanut "sitä sinne". Eikä mulla oikeastaan ole syytä epäillä, koska se ei juuri valehtele. Mun mielestä mun täytyy olla sille jotenkin erityinen eli "sen" täytyy olla vain mun "sitä" varten.

        Elli

        Kyllä tuo samassa sängyssä kiehnääminen on jo pettämistä. Ei laittanut sinne tarkoittaa että nainen tyydytti suulla tai kädellä :) Tai toisaalta voisit sanoa että et pettänyt miestäsi kun olit vain anaaliyhdynnässä...


      • ihan pakko

        vastata.Olen samaa mieltä sinun kanssasi tästä asiasta.Ukkoni kärähti soitteluista ex-hoidolleen jota on jatkunut jo turhankin kauan aikaa.Salaiset soitot toisilleen ja yölliset puhelut ovat minusta pettämistä.Kun asiasta olen maininnut molemmille osapuolille selvällä suomenkielelllä ja nätisti asiani esittänyt ulkopuoliselle soittelijalle,sanoo hän minua vainoharhaiseksi ja mustasukkaiseksi.Mutta mitä on se kun hän pyytää salaisiin tapaamisiin kanssaan ja viestein laittaa että soittaisi salaa hänelle minun tietämättä?Olenko tosiaan vainoharhainen?


      • VAINOHARHAINEN
        ihan pakko kirjoitti:

        vastata.Olen samaa mieltä sinun kanssasi tästä asiasta.Ukkoni kärähti soitteluista ex-hoidolleen jota on jatkunut jo turhankin kauan aikaa.Salaiset soitot toisilleen ja yölliset puhelut ovat minusta pettämistä.Kun asiasta olen maininnut molemmille osapuolille selvällä suomenkielelllä ja nätisti asiani esittänyt ulkopuoliselle soittelijalle,sanoo hän minua vainoharhaiseksi ja mustasukkaiseksi.Mutta mitä on se kun hän pyytää salaisiin tapaamisiin kanssaan ja viestein laittaa että soittaisi salaa hänelle minun tietämättä?Olenko tosiaan vainoharhainen?

        Jos on asiaa - ne asiat voidaan selvittää päiväsaikaanKIN. Juuri tommoisista epämääräisistä soitoista se alkaa ja vaimot ei ole mitään stupidoja. Vaikka sanotaan, että oma puhelin on yksityisasia, mutta mielestäni oikeassa ja luotettavassa suhteessa nainen tai mies voi vastata esim. toisen puhelimeen - ei pitäisi olla mitään salattavaa. Harmi vaan, mitä itse chatissä esim. ole pyörinyt n. reilut 3 vuotta - kaikki miehet ovat varattuja tai naimisissa ja etsivät salasuhdetta. Ei mitään kunnioitusta enää omaa kultaa kohtaan. :(


      • taas esimerkki nykyajan
        tuo vaan uutta pilkettä kirjoitti:

        Ja jos pettäen huomaakin että vanha suhde ei enää toimi . SUosittelen avioeroa. Elämä liian lyhyt haaskattavaksi huonossa parisuhteessa.Ei kun kiertoon , pysymme terveenä ja nuorina kun seksi sujuu jopa vaihtaen välillä. Katsokaa esim. kauppajonossa tai uimarannalla miten tylsistyneitä pareja!! Eläköön lupa jopa vaihtaa vielä jopa 40v aviolittovuoden jälkeen. Tai miksei jo vuoden jälkeen.

        Ei ajatella mitä muut miettivät-käytetään omaa aivokapasiteettia.

        Esimerkkejä paljon miten pettämisestä alkanut rikas ja onnellinen uusi suhde!!

        ihmismielen valopäisyydestä. Olisi se kiva nähdä että ihmisapinan evoluutio KEHITTYISI eikä taantuisi.

        Sillä eikös se sivistyneillä (ei niillä, jotka kerää banaaneja puista) tulisi mennä niin, että ENSIN lopetetaan vanha suhde, ja sitten aloitetaan uusi? Eikä "soviteta" ihmisiä kuin jakkuja kaupassa että kenen kanssa se seksi/parisuhde olisikaan mukavinta.

        O Tempora O Dorkas


      • ollaan tarkkoja
        Reparenttu kirjoitti:

        Kyllä tuo samassa sängyssä kiehnääminen on jo pettämistä. Ei laittanut sinne tarkoittaa että nainen tyydytti suulla tai kädellä :) Tai toisaalta voisit sanoa että et pettänyt miestäsi kun olit vain anaaliyhdynnässä...

        Miehen ja naisen väliseen suhteeseen kuuluu ainutlaatuisena nimenomaan normaali! yhdyntä. Se kuuluu vain ja ainoastaan vakisuhteeseen. Jos sitä hakee muusta suhteesta, on pettänyt kumappaniaan.
        Muu on jonkinlaista hieman surullistakin korviketoimintaa, mutta, ei kuitenkaan suoranaista pettämistä. Esim.juuri anaaliyhdyntä kuuluu tähän kategoriaan.


      • on nyt
        se on siinä kirjoitti:

        Petting ei vielä omasta mielestäni ole pettämistä. Niin kauan kun...no, kun "sitä" ei ole laitettu "sinne", ei voi puhua Todellisesta pettämisestä. Poikakaverini oli työmatkalla naisen kanssa sängyssä mutta vannotti ettei siis... laittanut "sitä sinne". Eikä mulla oikeastaan ole syytä epäillä, koska se ei juuri valehtele. Mun mielestä mun täytyy olla sille jotenkin erityinen eli "sen" täytyy olla vain mun "sitä" varten.

        Elli

        joko todella pihalla tai puolustelee omia touhujaan. Kyllä fyysisen pettämisen raja menee jo suutelussa, sen intiimimpää ei ole kuin syvät suudelmat. Suudelmissa on aina tunnetta mukana, seksiä voi harrastaa vaikka huorissa. Huoratkaan eivät suutele. Ja jos pettäminen olis ainoastaan "sen laittamista sinne" niin mitenkäs esim. lesboilla tms? Olet joko tosi nuori tai todella tyhmä. Mieti nyt ihan oikeesti! Jos oma avopuolisoni olisi ollut jonkun toisen kanssa samassa sängyssä tyyliin "mitään ei tapahtunut" olis meidän juttu katottu. Tuo TODELLAKIN on pettämistä ja pahemman laatusta.


      • märsyleena
        Omalle kohdalle sattunut... kirjoitti:

        Jep... aivan samoilla linjoilla olen. En oikein usko kahden vastakkaisen sukupuolen "ystävyyteen". Ja varsin usein "nettipettämisellä" homma alkaa.

        etsiskelen varattuja miehia Callessa


      • Nimetön

        Tuo väittämäsi muuten ei pidä yhtään paikkaansa.. Minusta sukupuoleen katsomatta voi olla yhdessä, normaali elämähän jo yksistään perustuu siihen, että niin miehet kuin naisetkin tekee yhteistyötä keskenään ja myös toistensa kanssa...


      • bambi bambu

        Näin on,kaikki mikä rikkoo kahden ihmisen sitoutumista on pettämistä.


      • ...

        Olet todellakin oikeassa.
        Eikä moni joka ei ole kokenut henkistä pettämistä, ei todellakaan tiedä miten paljon se voi satuttaa, omalta kohdalta kokemuksia kun mieheni petti minua henkisesti oman sukulaiseni kanssa!


      • KesäTyttö15

        Olen samaa mieltä. Mielestäni, riippuu ihan ihmisestä tietysti.. Niin Nainen ja Mies pystyy olemaan ystäviä, jos on seurustellut vakavasti ja on onnellinen perhe ja näin.. esim. Jos kyseisellä Nais ja Mies ystävyys suhteessa kummallakin on kumppani. Mutta on tyhmää mennä sanomaan että koulukaverit eivät voisi pysyä ystävinä, kuin jotkut ovat sitä väittäneetkin.
        Poikafrendit ovat ystäviä joille voi kertoa kaiken.. Tytöille se on vähän vaikeampaa. Mutta miettikääpä tilanteita missä Mies ja Nainen voisivat olla hyviä ystäviä?


      • yrjö
        se on siinä kirjoitti:

        Petting ei vielä omasta mielestäni ole pettämistä. Niin kauan kun...no, kun "sitä" ei ole laitettu "sinne", ei voi puhua Todellisesta pettämisestä. Poikakaverini oli työmatkalla naisen kanssa sängyssä mutta vannotti ettei siis... laittanut "sitä sinne". Eikä mulla oikeastaan ole syytä epäillä, koska se ei juuri valehtele. Mun mielestä mun täytyy olla sille jotenkin erityinen eli "sen" täytyy olla vain mun "sitä" varten.

        Elli

        Jos se on siellä mutta ei liiku, niin ei se ole pettämistä.


      • ja ja
        yrjö kirjoitti:

        Jos se on siellä mutta ei liiku, niin ei se ole pettämistä.

        lisättäköön vielä että jos mies laukeaa ulos, sekään ei ole silloin pettämistä.

        -anaali
        -suuseksi
        -petting
        -suutelu nyt ei aikakaan

        siinä lyhyt muistilista vaikka reissuille mukaan mitä saa tehdä, mitä ei

        listaa saa täydentää jos jotain minulta unohtui


      • näinpä se on
        tuo vaan uutta pilkettä kirjoitti:

        Ja jos pettäen huomaakin että vanha suhde ei enää toimi . SUosittelen avioeroa. Elämä liian lyhyt haaskattavaksi huonossa parisuhteessa.Ei kun kiertoon , pysymme terveenä ja nuorina kun seksi sujuu jopa vaihtaen välillä. Katsokaa esim. kauppajonossa tai uimarannalla miten tylsistyneitä pareja!! Eläköön lupa jopa vaihtaa vielä jopa 40v aviolittovuoden jälkeen. Tai miksei jo vuoden jälkeen.

        Ei ajatella mitä muut miettivät-käytetään omaa aivokapasiteettia.

        Esimerkkejä paljon miten pettämisestä alkanut rikas ja onnellinen uusi suhde!!

        Jos perustat suhteesi valheelle = suhde alkaa jotain / joitain pettäen kuinka oikeasti luulet sen suhteesi käyvän?

        Ja kun pettää kerran yleensä tekee sen uudestaan ja mitä useammin tekee sen helpompaa se on!


      • avanto1

        Hei!
        Osuit asiaan: " tämä laulu voihan olla kavereita olla on niin tuttua. Omalla kohdallani miesystäväni piti männäviikolla loman Ruotsissa ja teki "töitä" naispuolisien kollegansa kanssa, joka sattumoisin on entinen rakastettu, sain viestin vain, että Ruotsissa "töissä". Kysyin eilen miksi ei kertonut, vastasi, että ei viitsi, koska minä en pidä siitä, että tekee töitä ko. naisen (nukkuvat samassa huoneessa,kylläkin uskoisin). Mies soitti työpaikalle ja ilmoittautui (emme siis asu yhdessä) ja pyysi uimaan. Oli kuulemma tyly kun soitin muutamaa tuntia myöhemmin, mies matkalla vanhan "tuttavansa" luo saunomaan Keski-Suomeen.
        Ei ole kuulemma tilivelvollinen ja... 8 vuoden suhde meillä


      • LOIIIIISTAVAA
        tuo vaan uutta pilkettä kirjoitti:

        Ja jos pettäen huomaakin että vanha suhde ei enää toimi . SUosittelen avioeroa. Elämä liian lyhyt haaskattavaksi huonossa parisuhteessa.Ei kun kiertoon , pysymme terveenä ja nuorina kun seksi sujuu jopa vaihtaen välillä. Katsokaa esim. kauppajonossa tai uimarannalla miten tylsistyneitä pareja!! Eläköön lupa jopa vaihtaa vielä jopa 40v aviolittovuoden jälkeen. Tai miksei jo vuoden jälkeen.

        Ei ajatella mitä muut miettivät-käytetään omaa aivokapasiteettia.

        Esimerkkejä paljon miten pettämisestä alkanut rikas ja onnellinen uusi suhde!!

        hyvä hyvä hyvä


      • ensin nettiseksiä
        se on siinä kirjoitti:

        Petting ei vielä omasta mielestäni ole pettämistä. Niin kauan kun...no, kun "sitä" ei ole laitettu "sinne", ei voi puhua Todellisesta pettämisestä. Poikakaverini oli työmatkalla naisen kanssa sängyssä mutta vannotti ettei siis... laittanut "sitä sinne". Eikä mulla oikeastaan ole syytä epäillä, koska se ei juuri valehtele. Mun mielestä mun täytyy olla sille jotenkin erityinen eli "sen" täytyy olla vain mun "sitä" varten.

        Elli

        ja päättyi tapaamiseen. Päätettiin ettei mitään seksiä..kas kummaa alle aikayksikön se tapahtui ,ja ihanaa oli ja on edelleen. Tapaamme ja soittelemme aina kun mahdollisuus. Olen myös valmis virallistamaan suhteemme. SAANHAN rakastua?? Hyvä suhde ei kaipaa tälläistä sivuaskelta! Meillä aina ihanaa yhdessä.


      • N niin kuin nainen

        Tämän minäkin voin allekirjoittaa.
        Kaikki mistä puolisolle ei voi kertoa ainakin mun mielestä on pettämistä. Minulla on kyllä ystäviä molemmissa sukupuolissa, mutta vain sellaisia, jotka voin myös miehelleni esitellä. ;)


      • Nimetön
        se on siinä kirjoitti:

        Petting ei vielä omasta mielestäni ole pettämistä. Niin kauan kun...no, kun "sitä" ei ole laitettu "sinne", ei voi puhua Todellisesta pettämisestä. Poikakaverini oli työmatkalla naisen kanssa sängyssä mutta vannotti ettei siis... laittanut "sitä sinne". Eikä mulla oikeastaan ole syytä epäillä, koska se ei juuri valehtele. Mun mielestä mun täytyy olla sille jotenkin erityinen eli "sen" täytyy olla vain mun "sitä" varten.

        Elli

        mutta tuo on aika naiivia puhetta!!


      • sinä tosiaankin
        se on siinä kirjoitti:

        Petting ei vielä omasta mielestäni ole pettämistä. Niin kauan kun...no, kun "sitä" ei ole laitettu "sinne", ei voi puhua Todellisesta pettämisestä. Poikakaverini oli työmatkalla naisen kanssa sängyssä mutta vannotti ettei siis... laittanut "sitä sinne". Eikä mulla oikeastaan ole syytä epäillä, koska se ei juuri valehtele. Mun mielestä mun täytyy olla sille jotenkin erityinen eli "sen" täytyy olla vain mun "sitä" varten.

        Elli

        nuori..muuten tuota naiiviuttasi ei voi järjellä ymmärtää.
        Jos poikakaverisi tulisi kotiin fritsut kaulassa,ja väittäisi että; "mustalainen kuristi"sinä varmasti uskoisit senkin ;)

        No,kandeis kuitenkin suojautua kondoomilla tuollaisen tapahtuman jälkeen..Hiv kun on aikas nousussa nykyisin..puhumattakaan muista taudeista.


      • joopä
        ollaan tarkkoja kirjoitti:

        Miehen ja naisen väliseen suhteeseen kuuluu ainutlaatuisena nimenomaan normaali! yhdyntä. Se kuuluu vain ja ainoastaan vakisuhteeseen. Jos sitä hakee muusta suhteesta, on pettänyt kumappaniaan.
        Muu on jonkinlaista hieman surullistakin korviketoimintaa, mutta, ei kuitenkaan suoranaista pettämistä. Esim.juuri anaaliyhdyntä kuuluu tähän kategoriaan.

        Elikkä: Saa laittaa "sen" eukon peffaan, sehän ei ole pettämistä. Ja kun tulee kotiin, voi sen naapurin emännän röörissä käyneen "sen" huuhtaista oman emännän poskessa?

        Ihanaa Vaihtoehtoisuutta!!!


      • smk76
        ollaan tarkkoja kirjoitti:

        Miehen ja naisen väliseen suhteeseen kuuluu ainutlaatuisena nimenomaan normaali! yhdyntä. Se kuuluu vain ja ainoastaan vakisuhteeseen. Jos sitä hakee muusta suhteesta, on pettänyt kumappaniaan.
        Muu on jonkinlaista hieman surullistakin korviketoimintaa, mutta, ei kuitenkaan suoranaista pettämistä. Esim.juuri anaaliyhdyntä kuuluu tähän kategoriaan.

        yhdyntää se on sekin. sinulla taitaa olla aika vääristynyt mieli kuva pettämisestä!!!!!!!


      • sitä sinne
        on nyt kirjoitti:

        joko todella pihalla tai puolustelee omia touhujaan. Kyllä fyysisen pettämisen raja menee jo suutelussa, sen intiimimpää ei ole kuin syvät suudelmat. Suudelmissa on aina tunnetta mukana, seksiä voi harrastaa vaikka huorissa. Huoratkaan eivät suutele. Ja jos pettäminen olis ainoastaan "sen laittamista sinne" niin mitenkäs esim. lesboilla tms? Olet joko tosi nuori tai todella tyhmä. Mieti nyt ihan oikeesti! Jos oma avopuolisoni olisi ollut jonkun toisen kanssa samassa sängyssä tyyliin "mitään ei tapahtunut" olis meidän juttu katottu. Tuo TODELLAKIN on pettämistä ja pahemman laatusta.

        Etkö tiedä että pohjimmiltaan lesbotkin kaipaavat miestä. Tästä vain ei juuri puhuta. Valtaosa nimittäin käyttää keskenään sauvoja elikkä dildoja. Eivät ne ainakaan naisen korvikkeita ole. Kyllä siis lesbot laittavat "sitä sinne" mutta teko-sellaista kun eivät miestä uskalla ottaa.


      • pettää/ei petä
        yrjö kirjoitti:

        Jos se on siellä mutta ei liiku, niin ei se ole pettämistä.

        Että jos on sisällä eikä liiku, nii sillon ei pettäs? Kyllä tuo on mun mielestä aika rajatapaus. Tavallaan kyllä pettää mutta jos ei siis niinku liiku niin se ei oo niin paha. Jos vaan pitää sisällä niin se on ehkä vaan jotenki uteliaisuutta.

        Että näin


      • mannet pois
        sinä tosiaankin kirjoitti:

        nuori..muuten tuota naiiviuttasi ei voi järjellä ymmärtää.
        Jos poikakaverisi tulisi kotiin fritsut kaulassa,ja väittäisi että; "mustalainen kuristi"sinä varmasti uskoisit senkin ;)

        No,kandeis kuitenkin suojautua kondoomilla tuollaisen tapahtuman jälkeen..Hiv kun on aikas nousussa nykyisin..puhumattakaan muista taudeista.

        Tuo oli asiatonta! Ei mustalaiset kuulu tähän lainkaan. Yritit kait sanoa että he on keskimäärin muita suomalaisia uskottomampia?! Millä perusteella sanot noin? Eikä kaikki mustalaiset ole väkivaltaisia että kuristaisivat toisia ihmisiä!!
        Mustalaiset ovat hieno kansa ja heiltä on paljon oppimista. He ovat esim. uskollisia toisilleen suhteessa, koska heillä ei pettäminen kuulu avioliittoon.

        asiallisuutta keskusteluun


      • mitä?
        pettää/ei petä kirjoitti:

        Että jos on sisällä eikä liiku, nii sillon ei pettäs? Kyllä tuo on mun mielestä aika rajatapaus. Tavallaan kyllä pettää mutta jos ei siis niinku liiku niin se ei oo niin paha. Jos vaan pitää sisällä niin se on ehkä vaan jotenki uteliaisuutta.

        Että näin

        jos mulkkua, niin tule käymään. sun kaltaselle olis käyttöä ;) onhan se rajatapaus, jos vähän killiä kikissä fiilistelee =D


      • sulleki
        ollaan tarkkoja kirjoitti:

        Miehen ja naisen väliseen suhteeseen kuuluu ainutlaatuisena nimenomaan normaali! yhdyntä. Se kuuluu vain ja ainoastaan vakisuhteeseen. Jos sitä hakee muusta suhteesta, on pettänyt kumappaniaan.
        Muu on jonkinlaista hieman surullistakin korviketoimintaa, mutta, ei kuitenkaan suoranaista pettämistä. Esim.juuri anaaliyhdyntä kuuluu tähän kategoriaan.

        ku viittit tommosia mörköjä näihinki yh-äitien henkireikiin heittää =D


      • Äijä24
        pettää/ei petä kirjoitti:

        Että jos on sisällä eikä liiku, nii sillon ei pettäs? Kyllä tuo on mun mielestä aika rajatapaus. Tavallaan kyllä pettää mutta jos ei siis niinku liiku niin se ei oo niin paha. Jos vaan pitää sisällä niin se on ehkä vaan jotenki uteliaisuutta.

        Että näin

        Viestisi, kuten monet muutkin oli varmaan ihan herjana? Vai oliko? :D

        NIINKU liiku niin se ei oo niin paha:D

        AI VATTU, että on mukava nauraa ihmisille!!Mukava virkistys punaviini-iltaani :D :D


      • päivän
        yrjö kirjoitti:

        Jos se on siellä mutta ei liiku, niin ei se ole pettämistä.

        paras ;)


      • vitsin murjasit
        sitä sinne kirjoitti:

        Etkö tiedä että pohjimmiltaan lesbotkin kaipaavat miestä. Tästä vain ei juuri puhuta. Valtaosa nimittäin käyttää keskenään sauvoja elikkä dildoja. Eivät ne ainakaan naisen korvikkeita ole. Kyllä siis lesbot laittavat "sitä sinne" mutta teko-sellaista kun eivät miestä uskalla ottaa.

        Heh, vai niin. Ihan miten vaan. Lesbo EI kaipaa miestä, ei missään muodossa. Biseksuaali on asia erikseen. Lesbo kaipaa miestä juuri saman verran kun heteromies kaipaa miestä. Eli ei pätkääkään.


      • Huh huh
        se on siinä kirjoitti:

        Petting ei vielä omasta mielestäni ole pettämistä. Niin kauan kun...no, kun "sitä" ei ole laitettu "sinne", ei voi puhua Todellisesta pettämisestä. Poikakaverini oli työmatkalla naisen kanssa sängyssä mutta vannotti ettei siis... laittanut "sitä sinne". Eikä mulla oikeastaan ole syytä epäillä, koska se ei juuri valehtele. Mun mielestä mun täytyy olla sille jotenkin erityinen eli "sen" täytyy olla vain mun "sitä" varten.

        Elli

        Olet outo. "Sitä" ja "sinne". Joku teinikö taas yrittää päteä?


      • Voi hitto
        yrjö kirjoitti:

        Jos se on siellä mutta ei liiku, niin ei se ole pettämistä.

        kun loistavaa!!!!!! Jes! Tämmöisiä lisää! =DDD


      • alexndrea3

        kaikki se kun tunteet eivät ole enää kotona ,eikä asioista puhuta rehellisesti on petosta ja syö parisuhteen perikatoon .puhumattakaan kun jo tunteita käydään jakamaan jonkun toisen kuin aviopuolison kanssa .ei toimita selitellä jos ei ole rehellinen ja keskustele toisen kanssa ,ei kukaan voi toisen pään sisään nähdä ,mitä mieltä on asioista .Jos ei pysty kertomaan .


      • kiitos sanoistasi

        Olenko minä pettänyt miestäni?
        En osaa sanoa, uskoisin,että jollain tasolla olen.

        Minulla on ollut erittäin voimakkaita tunteita erästä miestä kohtaan, ja varattuja olemme molemmat...

        Emme ole edenneet sänkyyn asti, paitsi joskus aikoja sitten, kun meillä oli lyhyehkö suhde( olimme vapaita)

        Nykyisin välillämme on sähköinen lataus. Olemme sulaneet toistemme sylissä ja koskeneet toisiamme sähköiskun tavoin.Suudelleet salassa kun olemme kohdanneet, yleensä öiseen aikaa eikä kumpainenkaan selvinpäin...

        Tapaamisemme eivät ole suunniteltuja ja joka ainut kerta tunnet välillämme kaipuuta, molemmin puolista vetoa....

        Niin, en ole ylpeä itsestäni, mutta hänen sanansa ovat paikanneet monta sieluni haavaa.


      • omasta päästäni

        olisi sun kirjoitelma tullut, Olen samaa mieltä noista selän takana virityksistä


      • kaikenlaista
        ihan pakko kirjoitti:

        vastata.Olen samaa mieltä sinun kanssasi tästä asiasta.Ukkoni kärähti soitteluista ex-hoidolleen jota on jatkunut jo turhankin kauan aikaa.Salaiset soitot toisilleen ja yölliset puhelut ovat minusta pettämistä.Kun asiasta olen maininnut molemmille osapuolille selvällä suomenkielelllä ja nätisti asiani esittänyt ulkopuoliselle soittelijalle,sanoo hän minua vainoharhaiseksi ja mustasukkaiseksi.Mutta mitä on se kun hän pyytää salaisiin tapaamisiin kanssaan ja viestein laittaa että soittaisi salaa hänelle minun tietämättä?Olenko tosiaan vainoharhainen?

        oletpa huvittava!? katsot vaan vierestä kun miehesi pettää :-D


      • Nimetön
        se on siinä kirjoitti:

        Petting ei vielä omasta mielestäni ole pettämistä. Niin kauan kun...no, kun "sitä" ei ole laitettu "sinne", ei voi puhua Todellisesta pettämisestä. Poikakaverini oli työmatkalla naisen kanssa sängyssä mutta vannotti ettei siis... laittanut "sitä sinne". Eikä mulla oikeastaan ole syytä epäillä, koska se ei juuri valehtele. Mun mielestä mun täytyy olla sille jotenkin erityinen eli "sen" täytyy olla vain mun "sitä" varten.

        Elli

        Siis ihan oikeesti, uskotko ettei puolisosi laittanut sitä sinne? Olet kyllä reppana aika hyvä uskoinen, toivottavasti totuus ei tule
        liian kirpeenä silmillesi...täytyy kait sitä realistinen elämässä olla eikä jossain ihme haaveissa, näin se vaan on!


      • mutta arki tulee vastaan
        tuo vaan uutta pilkettä kirjoitti:

        Ja jos pettäen huomaakin että vanha suhde ei enää toimi . SUosittelen avioeroa. Elämä liian lyhyt haaskattavaksi huonossa parisuhteessa.Ei kun kiertoon , pysymme terveenä ja nuorina kun seksi sujuu jopa vaihtaen välillä. Katsokaa esim. kauppajonossa tai uimarannalla miten tylsistyneitä pareja!! Eläköön lupa jopa vaihtaa vielä jopa 40v aviolittovuoden jälkeen. Tai miksei jo vuoden jälkeen.

        Ei ajatella mitä muut miettivät-käytetään omaa aivokapasiteettia.

        Esimerkkejä paljon miten pettämisestä alkanut rikas ja onnellinen uusi suhde!!

        sen uudenkin kanssa. Jos haluaa olla aina rakastuneessa ensi huumassa, kumppania pitää vaihtaa 1-2vuoden välein. Jaksaako sitä loppuelämän, kun voisi sitoutua yhteenkin ja tehdä töitä suhteen eteen. Intohimo voi säilyä koko elämän, mutta sen eteen pitää tehdä töitä. Nykyäänhän on tapana mennä siitä mistä aita on matalin, mutta ei sekään anna kovin positiivista kuvaa ihmisestä jos ei pysty pitkäaikaiseen ihmissuhteeseen. SE ei kyllä läheskään aina vaihtamalla parane...


      • sairaus
        vitsin murjasit kirjoitti:

        Heh, vai niin. Ihan miten vaan. Lesbo EI kaipaa miestä, ei missään muodossa. Biseksuaali on asia erikseen. Lesbo kaipaa miestä juuri saman verran kun heteromies kaipaa miestä. Eli ei pätkääkään.

        Kyllähän se nyt on itsestään selvä ettei miestä ja miestä ole tarkoitettu keskenään naimaan tai naista ja naista ..


        Ajatelkaahan nyt ...miksi mies tai nainen haluaa ottaa jotain hormonia muuttuakseen toiseksi sukupuoleksi koska rakastaa samaa sukupuolta olevaa ihmistä !!
        (en tarkoita että kaikki haluaa hormoneja mutta noin 85 prosenttia tutkimuksen mukaan )
        joojoo ...tiedän... VALE ,EMÄVALE , TUTKIMUS !


        Sanoit että lesbo ei tarvitse miestä ??? Ei lesboja olisi ilman miestä ... muutenhan lesbotkin olisi heteroja...

        Karkea kommentti ..tiedän kyllä mutta miksi miehilä on muna ja naisella vagina ?

        Ei munaa ole tarkoitettu pyllyyn koska se reikä on tarkoitettu ulostamista varten kuten kaikki hyvin tietää !


        Ja vagina on tarkoitettu vain suvun jatkamista varten kuten munakin , ei kaksi naista voi lisääntyä keskenään.


        Ihmiset voi toki rakastaa ketä haluaa mutta kyllä ne seksihommatkin osoittaa jo että miten ihminen on luotu fyysisesti toimimaan ...

        Jos haluaa jotenkin muuten toimia niin okei ..siitä vaan mutta kyllä silloin on jokin fyysinen vamma olemassa ...

        En kuitenkaan halua halveksia ketään ja toteankin samalla että ihminen kuin ihminen on ihminen :))


      • hmmm :))
        vitsin murjasit kirjoitti:

        Heh, vai niin. Ihan miten vaan. Lesbo EI kaipaa miestä, ei missään muodossa. Biseksuaali on asia erikseen. Lesbo kaipaa miestä juuri saman verran kun heteromies kaipaa miestä. Eli ei pätkääkään.

        Mielestäni on itsestään selvä ettei miestä ja miestä ole tarkoitettu keskenään naimaan tai naista ja naista ..


        Ajatelkaahan nyt ...miksi mies tai nainen haluaa ottaa jotain hormonia muuttuakseen toiseksi sukupuoleksi koska rakastaa samaa sukupuolta olevaa ihmistä !!
        (en tarkoita että kaikki haluaa hormoneja mutta noin 85 prosenttia tutkimuksen mukaan )
        joojoo ...tiedän... VALE ,EMÄVALE , TUTKIMUS !


        Sanoit että lesbo ei tarvitse miestä ??? Ei lesboja olisi ilman miestä ... muutenhan lesbotkin olisi heteroja tai erottelua ei edes olisi ..

        Karkea kommentti ..tiedän kyllä mutta miksi miehilä on muna ja naisella vagina ?

        Ei munaa ole tarkoitettu pyllyyn koska se reikä on tarkoitettu ulostamista varten kuten kaikki hyvin tietää !


        Ja vagina on tarkoitettu vain suvun jatkamista varten kuten munakin , ei kaksi naista voi lisääntyä keskenään.


        Ihmiset voi toki rakastaa ketä haluaa mutta kyllä ne seksihommatkin osoittaa jo että miten ihminen on luotu fyysisesti toimimaan keskenään ...

        Jos haluaa jotenkin muuten toimia niin okay ,that's fine whit me



        En kuitenkaan halua halveksia ketään ja toteankin samalla että ihminen kuin ihminen on ihminen :))


      • tehty myös
        tuo vaan uutta pilkettä kirjoitti:

        Ja jos pettäen huomaakin että vanha suhde ei enää toimi . SUosittelen avioeroa. Elämä liian lyhyt haaskattavaksi huonossa parisuhteessa.Ei kun kiertoon , pysymme terveenä ja nuorina kun seksi sujuu jopa vaihtaen välillä. Katsokaa esim. kauppajonossa tai uimarannalla miten tylsistyneitä pareja!! Eläköön lupa jopa vaihtaa vielä jopa 40v aviolittovuoden jälkeen. Tai miksei jo vuoden jälkeen.

        Ei ajatella mitä muut miettivät-käytetään omaa aivokapasiteettia.

        Esimerkkejä paljon miten pettämisestä alkanut rikas ja onnellinen uusi suhde!!

        murhia ja itsemurhia!
        Tiedän useita ja lehdistä voi niitä lukea.

        Tieto tuskaa lisää.


      • rehellinen olla pittää.!!

        kanssasi aivan sammaa mieltä.


      • Nimetön
        ollaan tarkkoja kirjoitti:

        Miehen ja naisen väliseen suhteeseen kuuluu ainutlaatuisena nimenomaan normaali! yhdyntä. Se kuuluu vain ja ainoastaan vakisuhteeseen. Jos sitä hakee muusta suhteesta, on pettänyt kumappaniaan.
        Muu on jonkinlaista hieman surullistakin korviketoimintaa, mutta, ei kuitenkaan suoranaista pettämistä. Esim.juuri anaaliyhdyntä kuuluu tähän kategoriaan.

        anaaliyhdyntä ei ole pettämistä?Mistä helvetistä tuollaisen argumentin oikein tempaisit?Ok,olen itse pettänyt vaimoani monenkin naisen kanssa ja sellaisenkin naisen kanssa joka rakastaa anaaliseksiä.Mutta samaa pettämistähän se on,panee sitten mihin reikään tahansa.Siinä vaiheessa kun tarvitsee hakea suhdetta liiton ulkopuolelta,oli se sitten peppuun panemista tai kädestä pitämistä,on liitto tullut tiensä päähän.Samasta syystä omatkin eropaperit parhaillaan vetämässä.


      • qiu

        tässäkin tekstissä on paljon omaa mielipidettäni, toki miehellä voi olla nais puolisia ystäviä kuin myös naisella mies puolisia tiedän kokemuksesta sillä itselläni on paljon mies-puolisia ystäviä sillä en jotenkin tule toimeen naisten kanssa. mutta puoliso on elin-ikäinen kumppani ihminen jonka kanssa saa itkeä ja nauraa ,kertoa kaikki maailman surut ja murheet,ilot ja ihmeellisyydet. jo pelkkä AJATUS etten kertoisi omalle puolisolleni uudesta ystävästä oli se sitten vaikka mies,tuntuu pahalta. kumppanuudesta ei tule mitään jollei voi tai halua kertoa toiselle kaikkea, itselleni tuli jo itku kun jätin mainitsematta pyytäneeni lainaa eräältä ihmiseltä josta emme kovin välitä. mutta se yleisesti että ei parisuhteessa ole salaisuuksia, tietysti alkutaipaleelle ei heti kerrota kaikkea ja opitaan toisistaa yllättäviäkin asioita mutta sitten kun ollaan päätetty viettää loppu elämä yhdessä on salaisuuksien aika ohi(,ellei tietysti yllätä omaa kultaa.)jokainen mies katsoo ohi kulkevaa kaunotarta mutta ei tämä halua heti pettää ja jättää,oli aika jolloin minun mielestä mieheni masturbointi oli pettämistä kunnes ymmärsin että se on vain täysin minuun liittymätön hetki,yksinäinen nautinto. ei se tarkoita etteikö hän minua haluaisi. sanoisin kaikille parisuhteessa oleville ja alkajille jos ette pysty avoimesti puhumaan kaikesta oli asia sitten IHAN MIKÄTAHANSA suhde ei tule kestämään.


      • Samaa mieltä!

        Olipas ytimekäs ja oikeaan osuva kommentti. Ei ole mitään perusteltua motiivia pitää vastakkaista sukupuolta olevaa kaverussuhdetta salassa. Jos näin täytyy toimia, siinä kaverussuhteessa on jotain, mikä ei kestä päivänvaloa.

        On erittäin nöyryyttävää joutua tilanteeseen, jossa elämänkumppanin "hyvä ystävä" alkaa hyppiä silmille tai flirttailemaan ja kiemurtelemaan yleisellän paikalla oman puolison kanssa ja itsellä ei ole mitään käsitystä, kuka kyseinen ihminen edes on. Tilannetta kärjistää vielä se, jos kumppani ei suostu kertomaan kuka kyseinen henkilö, ei suostu esittelemään "ystäväänsä" tai keksii jonkun hätävalheen. Tällainen tilanne vie luottamuksen vuosiksi tai kaataa koko parisuhteen.


      • väärän ihmisen kanssa
        avanto1 kirjoitti:

        Hei!
        Osuit asiaan: " tämä laulu voihan olla kavereita olla on niin tuttua. Omalla kohdallani miesystäväni piti männäviikolla loman Ruotsissa ja teki "töitä" naispuolisien kollegansa kanssa, joka sattumoisin on entinen rakastettu, sain viestin vain, että Ruotsissa "töissä". Kysyin eilen miksi ei kertonut, vastasi, että ei viitsi, koska minä en pidä siitä, että tekee töitä ko. naisen (nukkuvat samassa huoneessa,kylläkin uskoisin). Mies soitti työpaikalle ja ilmoittautui (emme siis asu yhdessä) ja pyysi uimaan. Oli kuulemma tyly kun soitin muutamaa tuntia myöhemmin, mies matkalla vanhan "tuttavansa" luo saunomaan Keski-Suomeen.
        Ei ole kuulemma tilivelvollinen ja... 8 vuoden suhde meillä

        En nyt kommentoi juuri sinun viestiäsi. Silmääni pisti vain tuo virke: "ei ole tilivelvollinen ja 8 vuotta yhdessä."

        Miksi ihmeessä olla yhdessä 8 vuotta, jos ei olla tilivelvollisia. Minä ja poikaystäväni (kolme vuotta olemme olleet yhdessä) olemme kaikesta tilivelvollisia. En voisi enää kuvitella palaavani suhteisiin, joissa sai koko ajan miettiä, mitä toinen tekee ja kenen kanssa. Epävarmuudelle ei voi rakentaa mitään! Älkää siis hyvät ihmiset tuhlatko aikaanne ei-tilivelvollisten kanssa. Paitsi joillekinhan tuollainen suhde saattaa sopia. Minulle ei.


      • laikas
        ollaan tarkkoja kirjoitti:

        Miehen ja naisen väliseen suhteeseen kuuluu ainutlaatuisena nimenomaan normaali! yhdyntä. Se kuuluu vain ja ainoastaan vakisuhteeseen. Jos sitä hakee muusta suhteesta, on pettänyt kumappaniaan.
        Muu on jonkinlaista hieman surullistakin korviketoimintaa, mutta, ei kuitenkaan suoranaista pettämistä. Esim.juuri anaaliyhdyntä kuuluu tähän kategoriaan.

        voiko joku olla näin tyhmä..jo se että halailee,pussailee vieraita,menevät sänkyyn,tekisitte sit mitä tahansa siellä..SE ON JO SELVÄÄ PETTÄMISTÄ..TOLLAISTA kaveria en suostuisi ottaa sänkyyni enää..oksettaisi heti kun se mua koskettaisi...ajatella mun kaveri poraamassa JONKUN ANAALIN..HYI HITTO..YÄK..YÄK. JA NAINEN joka sellaseen suostuu on yhtä inhottava..mut tehkää te mitä lystäätte.


      • Iskä*3

        Itse kokenut tuollaisen kuvailemasi...alkoi kaveripohjalta ja päättyi......niin....
        Tekstistäsi voisi päätellä että olisit itsekin kokenut jotain sellaista....


      • fdlksdlkf
        ja ja kirjoitti:

        lisättäköön vielä että jos mies laukeaa ulos, sekään ei ole silloin pettämistä.

        -anaali
        -suuseksi
        -petting
        -suutelu nyt ei aikakaan

        siinä lyhyt muistilista vaikka reissuille mukaan mitä saa tehdä, mitä ei

        listaa saa täydentää jos jotain minulta unohtui

        Hei mitä sanot naisesi tekee niitä parhaillaan jonkun vieraan 'miesystävän, seuralaisen kanssa jossain mistä ett tiedäkkään jne...Eli se ei ole pettämistä noin mitä luettelit tossa...Kyllä on pettämistä kun mennään intiimimpään kanssa käymiseen suutelusta ym alkaen jo...Tajutkaa jo ihmiset...Eli ensi ERO miehesstä/naisesta vai (ettekö osaa erota) ja sitt voi ilakoida miten huvittaa!!!!Vapaana sinkkuna rennon mielin;)..
        Naiset, ja varatut myös hakekaa se miesvakiseuralainen, teillä on oikeus siihen, sitähä miehetki tekee vakinaisseuralainen...varatutkin...


      • dfsdölösd
        avanto1 kirjoitti:

        Hei!
        Osuit asiaan: " tämä laulu voihan olla kavereita olla on niin tuttua. Omalla kohdallani miesystäväni piti männäviikolla loman Ruotsissa ja teki "töitä" naispuolisien kollegansa kanssa, joka sattumoisin on entinen rakastettu, sain viestin vain, että Ruotsissa "töissä". Kysyin eilen miksi ei kertonut, vastasi, että ei viitsi, koska minä en pidä siitä, että tekee töitä ko. naisen (nukkuvat samassa huoneessa,kylläkin uskoisin). Mies soitti työpaikalle ja ilmoittautui (emme siis asu yhdessä) ja pyysi uimaan. Oli kuulemma tyly kun soitin muutamaa tuntia myöhemmin, mies matkalla vanhan "tuttavansa" luo saunomaan Keski-Suomeen.
        Ei ole kuulemma tilivelvollinen ja... 8 vuoden suhde meillä

        Hanki hyvä ihme nainen miesvakiystävä/seuralainen kun mies ulkomailla nii sitte vaan pistät menoksi mitä täällä itket...En ymmärrä naisia jotka täällä itkee mies sitä mies tätä...Mene itse pitämään joskus hauskaa sen aikaa;), kun mies ulkomailla, (miehen tietämättä) eikä sen tarvi tietää, kun käytät oveluuttasi nainen. Ja moni nainen tekeekin sitä onneksi nykypvänä...silloin kummallakin sekä naisella ett miehellä on 'pitää hauskaa salaisen ystävän/seuralaisen kanssa...rohkeasti naiset 'ottamaan rennosti elämässä' kerrahan tääl eletään, mitä ihmeitä kaikesta suremaan...Naiset hankkikaa se rakastaja kun mies matkustelee tiesvaikka missäki 'hauskaa reissullansa touhuileekin' nii nykypvänä suoda naisellekkin se 'hauskanpito muidenkin miespuolisten kanssa' kyl sen osaa kun sen ovelasti taitaa!!!


      • selän takana!
        Iskä*3 kirjoitti:

        Itse kokenut tuollaisen kuvailemasi...alkoi kaveripohjalta ja päättyi......niin....
        Tekstistäsi voisi päätellä että olisit itsekin kokenut jotain sellaista....

        Kyllä se totta on, kokenut olen ja karvaasti. Vaimo petti ensin henkisesti ja sitten myös fyysisesti. Tapahtumasta on jo pari vuotta, mutta vieläkin on sielu ruvella. Suunnilleen synkin kokemus mitä olen kuunaan kokenut tässä elämässä.

        Erokin oli jo vireillä, mutta päätin jäädä keskenkasvuisen ja ainoan lapseni takia vielä kuralle menneeseen liittoon. Kasvatan ainakin lapsen ensin isommaksi, ehkä sitten heivaan naisen.


      • Näin on
        ensin nettiseksiä kirjoitti:

        ja päättyi tapaamiseen. Päätettiin ettei mitään seksiä..kas kummaa alle aikayksikön se tapahtui ,ja ihanaa oli ja on edelleen. Tapaamme ja soittelemme aina kun mahdollisuus. Olen myös valmis virallistamaan suhteemme. SAANHAN rakastua?? Hyvä suhde ei kaipaa tälläistä sivuaskelta! Meillä aina ihanaa yhdessä.

        Rakastu ihmeessä miksi siihen muiden lupaa tarvitset ja onnea kihlauksella, jos sitä tarkoitat suhteen virallistamisella...


      • Tuosta
        mannet pois kirjoitti:

        Tuo oli asiatonta! Ei mustalaiset kuulu tähän lainkaan. Yritit kait sanoa että he on keskimäärin muita suomalaisia uskottomampia?! Millä perusteella sanot noin? Eikä kaikki mustalaiset ole väkivaltaisia että kuristaisivat toisia ihmisiä!!
        Mustalaiset ovat hieno kansa ja heiltä on paljon oppimista. He ovat esim. uskollisia toisilleen suhteessa, koska heillä ei pettäminen kuulu avioliittoon.

        asiallisuutta keskusteluun

        Ei ne aina oo puhtoisia nuo mustalaisetkaan tuossa avioelämässä.Näin sivusta farssia seuranneena.Näkyy tekevän nilläkin vierasta mieli.


      • Poison.
        kiitos sanoistasi kirjoitti:

        Olenko minä pettänyt miestäni?
        En osaa sanoa, uskoisin,että jollain tasolla olen.

        Minulla on ollut erittäin voimakkaita tunteita erästä miestä kohtaan, ja varattuja olemme molemmat...

        Emme ole edenneet sänkyyn asti, paitsi joskus aikoja sitten, kun meillä oli lyhyehkö suhde( olimme vapaita)

        Nykyisin välillämme on sähköinen lataus. Olemme sulaneet toistemme sylissä ja koskeneet toisiamme sähköiskun tavoin.Suudelleet salassa kun olemme kohdanneet, yleensä öiseen aikaa eikä kumpainenkaan selvinpäin...

        Tapaamisemme eivät ole suunniteltuja ja joka ainut kerta tunnet välillämme kaipuuta, molemmin puolista vetoa....

        Niin, en ole ylpeä itsestäni, mutta hänen sanansa ovat paikanneet monta sieluni haavaa.

        "Olenko minä pettänyt miestäni?"

        Olet. Jos kerta välität siitä toisesta miehestä noin kovasti, miksi et eroa nykyisestäsi ja aloita suhdetta hänen kanssaan? Olisi reilumpaa kaikkia kohtaan, erityisesti miestäsi.


      • sensiitäsaa...
        se on siinä kirjoitti:

        Petting ei vielä omasta mielestäni ole pettämistä. Niin kauan kun...no, kun "sitä" ei ole laitettu "sinne", ei voi puhua Todellisesta pettämisestä. Poikakaverini oli työmatkalla naisen kanssa sängyssä mutta vannotti ettei siis... laittanut "sitä sinne". Eikä mulla oikeastaan ole syytä epäillä, koska se ei juuri valehtele. Mun mielestä mun täytyy olla sille jotenkin erityinen eli "sen" täytyy olla vain mun "sitä" varten.

        Elli

        mun mies kärähti joku aika sitten naapurin rouvan kans 5v? suhteesta,asia kuitattiin sanomalla: se oli yhden laista "kouhotusta"... no, vaikea pala mulle, mut mikäpä minä tuomitsemaan, ruoho ja suudelmat ym ollut jo pitkään makeampia aidan toisella puolen.. mieheni kans tyydyttävää seksiä mut me ei suudella, se on liian läheistä...? muiden kans intohimoisia helliä...


      • niiin

        OIKEASSA!!!! kiitos tästä viestistä!!!!!


      • oletko tosissasi
        se on siinä kirjoitti:

        Petting ei vielä omasta mielestäni ole pettämistä. Niin kauan kun...no, kun "sitä" ei ole laitettu "sinne", ei voi puhua Todellisesta pettämisestä. Poikakaverini oli työmatkalla naisen kanssa sängyssä mutta vannotti ettei siis... laittanut "sitä sinne". Eikä mulla oikeastaan ole syytä epäillä, koska se ei juuri valehtele. Mun mielestä mun täytyy olla sille jotenkin erityinen eli "sen" täytyy olla vain mun "sitä" varten.

        Elli

        Tyhmä saa olla, mut pitääkö olla hölmö? Petting/Suuseksikö ei ole pettämistä? Sinustako on "hienoa" kun miehesi on noin uskollinen ja toisaalta uskotko aivan tosissasi mitä ukkosi sulle syöttää!


      • ääh
        näinpä se on kirjoitti:

        Jos perustat suhteesi valheelle = suhde alkaa jotain / joitain pettäen kuinka oikeasti luulet sen suhteesi käyvän?

        Ja kun pettää kerran yleensä tekee sen uudestaan ja mitä useammin tekee sen helpompaa se on!

        Ei hyvänen aika.. Jos oikeesti rakastaa niin ei yhtään kertaa käy edesmielessä pettää.. :D


      • herää
        se on siinä kirjoitti:

        Petting ei vielä omasta mielestäni ole pettämistä. Niin kauan kun...no, kun "sitä" ei ole laitettu "sinne", ei voi puhua Todellisesta pettämisestä. Poikakaverini oli työmatkalla naisen kanssa sängyssä mutta vannotti ettei siis... laittanut "sitä sinne". Eikä mulla oikeastaan ole syytä epäillä, koska se ei juuri valehtele. Mun mielestä mun täytyy olla sille jotenkin erityinen eli "sen" täytyy olla vain mun "sitä" varten.

        Elli

        TYHMÄ!!!!!!!!!!!!!


      • vaan
        ollaan tarkkoja kirjoitti:

        Miehen ja naisen väliseen suhteeseen kuuluu ainutlaatuisena nimenomaan normaali! yhdyntä. Se kuuluu vain ja ainoastaan vakisuhteeseen. Jos sitä hakee muusta suhteesta, on pettänyt kumappaniaan.
        Muu on jonkinlaista hieman surullistakin korviketoimintaa, mutta, ei kuitenkaan suoranaista pettämistä. Esim.juuri anaaliyhdyntä kuuluu tähän kategoriaan.

        Eikö ns. tavalliseen parisuhteeseen voi kuulua anaaliyhdyntä???????


    • sen

      Pettäminen on yläkäsite, ja pettää voi ketä vaan ja kuinka tahansa. Siis se voi liittyä lähes mihin asiaan tahansa.
      Uskottomuus on eräs pettämisen muoto ja liittyy parisuhteeseen ja tarkoittaa sitä, että toinen puolisko alkaa vehtaamaan toisen selän takana kolmannen osapuolen kanssa salaa.
      Sitten tuo "vehtaaminen": onko se vain seksiä, vai voiko olla chattailua, puheluita, tekstareita, tapaamisia ilman seksiä, vaikkapa vain keskusteluja?
      Mene ja tiedä!

      • on sitä

        että on lapsi ja kihlattu ja sitten vehtaa toisen kanssa pitkän aikaa selän takana. Ja panee ajatuksensa ja aikansa siihen toiseen.


      • Sudenyö
        on sitä kirjoitti:

        että on lapsi ja kihlattu ja sitten vehtaa toisen kanssa pitkän aikaa selän takana. Ja panee ajatuksensa ja aikansa siihen toiseen.

        Siis kaikki, mikä täytyy salata omalta puolisolta/seurustelukumppanilta. Oli sitten kyseessä kahvilla istuskelu tai kädestä pitäminen, siihen kun aikuinen ei kuitenkaan loputtomiin tyydy.


    • ihan..

      siitä mitä on sovittu oman puolison kanssa. Toisten mielestä pelkkä yhteydenpito puhelimitse tms. on jo pettämistä ja toisilla raja menee vasta naimisessa. Tapauskohtaista!

      • sopimusasia

        turha tätä tällä palstalla on yrittääkään ratkaista.


    • hurjapässi

      Tuolahan tuo jo olikin, "Sudenyö" kiteyttänyt sen aika lailla samoin: kaikki mikä täytyy tehdä salassa kumppaniltaan! Sama se mitä, mutta jos ei uskalla/tahdo kertoa. Eli, jos on ns "vapaasuhde" (pannaan ketä halutaan), silloinhan sitä ei tehdä salassa.

    • afsda

      jo se, kun rakastuu toiseen, on tunneside muuhun kuin omaan mieheen/poikaystävään. Ja olen itsekin tälläisessä tilanteessa, ikävä kyllä.

      • turiset

        mut niin joskus käy. Ja mitäs pirua siinä tekee? Sängyssä olon voi vaikka kuitata nyrkillä (siis sen toisen äijän hakata), mut miten tuon pystyy...???


      • afsda
        turiset kirjoitti:

        mut niin joskus käy. Ja mitäs pirua siinä tekee? Sängyssä olon voi vaikka kuitata nyrkillä (siis sen toisen äijän hakata), mut miten tuon pystyy...???

        eikä mun mies varmaan menis hakaamaankaan ketään. Mietin, kuinka olisin voinut olla ihastumatta/rakastumatta toiseen.
        Oma mies ei koskaan kotona, kun minä olen, ja muutenkin ei välitä. Se tilanne vie helposti toisen syliin, vaikka niin ei nyt mun kohdalla oo käynyt. Mutta tunteet ei ole helposti hallittavissa, kun asiat ei ole kunnossa.


      • lisäät

        vielä satiaiset tai klamydian, niin aika lähellä pettämistä ollaan.


      • ei voi
        afsda kirjoitti:

        eikä mun mies varmaan menis hakaamaankaan ketään. Mietin, kuinka olisin voinut olla ihastumatta/rakastumatta toiseen.
        Oma mies ei koskaan kotona, kun minä olen, ja muutenkin ei välitä. Se tilanne vie helposti toisen syliin, vaikka niin ei nyt mun kohdalla oo käynyt. Mutta tunteet ei ole helposti hallittavissa, kun asiat ei ole kunnossa.

        varmuudella tietää, mitä se mies siinä tilanteessa menis tekeen. On muutamia karmivia esimerkkejä lähipiiristä.."..ei olis siitä miehestä uskonu.."!

        Rakastumista/ihastumista on tosi vaikee "estää", se vaan tulee jos on tullakseen. Mut siitä eteenpäin olevan pystyy kyllä tunteet hallitseen, jos haluaa. Eikös sitä kuulemma ihastuta monta kertaa päivässä, tiedostomattomasti? Mietis kumminki tarkasti, mitä oikein haluat! Ja jos se on sitä toista, ota ero, ennen pettämistä!


      • Jebaz
        turiset kirjoitti:

        mut niin joskus käy. Ja mitäs pirua siinä tekee? Sängyssä olon voi vaikka kuitata nyrkillä (siis sen toisen äijän hakata), mut miten tuon pystyy...???

        Ajattelit sitten kuitata elämänkumppanisi levottoman elämäntyylin "siis sen toisen äijän hakata-tekniikalla", ainahan kannattaa tunkee sormi muitten nokkaan kun omaa kutittaa.

        Luonnollista on ratkoa syy, eikä hoitaa seurauksia.
        Omalla kohdalla en nähnyt mitään syytä minkäänlaiseen tunnekuohuun avovaimoni kanssa seksuaalisessa kanssakäymisessä olleita miehiä kohtaan, ei syy heidän ollut.

        Ajoittain on varsin mielenkiintoista seurata näitä leikkejä joissa nainen "kikkailee" miehensä päänupilla käyttäen koko arsenaalia, ja mies sätkii kuvitellen olevansa kukkona tunkiolla.
        Pettämis-leikki on yksi tehokkaammista välineistä ravistaa miehen mieltä niin että tuntuu.


      • Likka
        Jebaz kirjoitti:

        Ajattelit sitten kuitata elämänkumppanisi levottoman elämäntyylin "siis sen toisen äijän hakata-tekniikalla", ainahan kannattaa tunkee sormi muitten nokkaan kun omaa kutittaa.

        Luonnollista on ratkoa syy, eikä hoitaa seurauksia.
        Omalla kohdalla en nähnyt mitään syytä minkäänlaiseen tunnekuohuun avovaimoni kanssa seksuaalisessa kanssakäymisessä olleita miehiä kohtaan, ei syy heidän ollut.

        Ajoittain on varsin mielenkiintoista seurata näitä leikkejä joissa nainen "kikkailee" miehensä päänupilla käyttäen koko arsenaalia, ja mies sätkii kuvitellen olevansa kukkona tunkiolla.
        Pettämis-leikki on yksi tehokkaammista välineistä ravistaa miehen mieltä niin että tuntuu.

        Ihan inhottaa lukea noin vastuuttomista henkilöistä.


      • pää sekaisin

        ..En tiedä onko se vielä pettämistä jos toiseen ihastuu... Tilanne on kyllä hankala. Itselleni olen tehnyt rajat selviksi: ei suudelmia, ei seksiä, ei koskettelua. poikkeus: jos on kavereita, ja taka-ajatuksena ei ole seksi, niin halata saa. (Ilonhalaus ja lohdutushalaus.) Annan myös mieheni halata muita. Ei yhteydenpitoa ihastuksen kanssa, mutta jos nähdään ilman puolisoita, niin kahvilla voi käydä ja hetki jutella, että mieli kevenee, ja jaksaa arjen paremmin. Mutta, mutta, jos ihastuu voimakkaasti toiseen ihmiseen, ni se on myös merkki siitä, ettei omasuhde ole kunnossa ja silloin olisi vakavasti mietittävä, haluaako jatkaa entistä elämää ilman uutta ihastusta vai laittaako vanhan suhteen poikki ja sitten aloittaa uuden. Itse olen avioeroa harkinnut, mutta suhdetta en ihastuksen kanssa voi kumminkaan aloittaa.


      • avanto1
        Jebaz kirjoitti:

        Ajattelit sitten kuitata elämänkumppanisi levottoman elämäntyylin "siis sen toisen äijän hakata-tekniikalla", ainahan kannattaa tunkee sormi muitten nokkaan kun omaa kutittaa.

        Luonnollista on ratkoa syy, eikä hoitaa seurauksia.
        Omalla kohdalla en nähnyt mitään syytä minkäänlaiseen tunnekuohuun avovaimoni kanssa seksuaalisessa kanssakäymisessä olleita miehiä kohtaan, ei syy heidän ollut.

        Ajoittain on varsin mielenkiintoista seurata näitä leikkejä joissa nainen "kikkailee" miehensä päänupilla käyttäen koko arsenaalia, ja mies sätkii kuvitellen olevansa kukkona tunkiolla.
        Pettämis-leikki on yksi tehokkaammista välineistä ravistaa miehen mieltä niin että tuntuu.

        Moi!
        Kyllä se pettäminen naisen mielen sekoittamissa on aivan yhtä tehokas keino. Nainen varmaan toimii enemmän tunteiden kanssa ja minä ainakin myönnän "tunteilevani! Kun juuri selvitän päätäni, missä mennään, kun mies oli ensin "toissä" viikon ex?-rakastettunsa kanssa, sain teksiviestillä tiedon a)lomasta ja b) että kenen kanssa ja missä ja kun hermostuin puhelimessä eilen niin johan oli matkalla mies jo Keski-Suomeen entisen naistuttavansa luo ihan vaan saunomaan.
        Tuo Cool-asenne olisi hauska omistaa!


      • sellasta meinaat
        Jebaz kirjoitti:

        Ajattelit sitten kuitata elämänkumppanisi levottoman elämäntyylin "siis sen toisen äijän hakata-tekniikalla", ainahan kannattaa tunkee sormi muitten nokkaan kun omaa kutittaa.

        Luonnollista on ratkoa syy, eikä hoitaa seurauksia.
        Omalla kohdalla en nähnyt mitään syytä minkäänlaiseen tunnekuohuun avovaimoni kanssa seksuaalisessa kanssakäymisessä olleita miehiä kohtaan, ei syy heidän ollut.

        Ajoittain on varsin mielenkiintoista seurata näitä leikkejä joissa nainen "kikkailee" miehensä päänupilla käyttäen koko arsenaalia, ja mies sätkii kuvitellen olevansa kukkona tunkiolla.
        Pettämis-leikki on yksi tehokkaammista välineistä ravistaa miehen mieltä niin että tuntuu.

        Kyllähän se mut näki, ja sormuksen akan sormes. Meinas turpaan saada jo kapakas. Mut kumminkaa ei lopettanu, et yhtä paljo syytä siinäki on. Ja naisia en ihan periaatteesta lyö, jos ei aivan henki oo kysymykses.


      • afsda
        ei voi kirjoitti:

        varmuudella tietää, mitä se mies siinä tilanteessa menis tekeen. On muutamia karmivia esimerkkejä lähipiiristä.."..ei olis siitä miehestä uskonu.."!

        Rakastumista/ihastumista on tosi vaikee "estää", se vaan tulee jos on tullakseen. Mut siitä eteenpäin olevan pystyy kyllä tunteet hallitseen, jos haluaa. Eikös sitä kuulemma ihastuta monta kertaa päivässä, tiedostomattomasti? Mietis kumminki tarkasti, mitä oikein haluat! Ja jos se on sitä toista, ota ero, ennen pettämistä!

        me puhutaan miehen kanssa kotona näistä asioista, ...mun mies on jotenkin kummallinen. Sen mielestä pettämistä on, jos ei oo kimpassa munana itse. Kyllä silloin suvaitsee muut miehet. No, ei oo järin kokemusksia tälläisestä, mutta minä en oikein ymmärrä häntä.
        Mut jos pettäisin,ei varmaan haluaisi jatkaa mun kanssa. Ja hän arvaa, että olen ihastunut toiseen.
        Joskus tuntuu, että hän yrittää pedata itselleen oikeutta olla uskoton työntämällä minua uskottomuuteen, en tiedä.
        En kuitenkaan petä..olisin sen tehnyt jo kauan sitten ja tilaisuuksiakin olisi ollut, jos olisin halunnut. Mut rakkaus on silti kaikkein tärkein.


      • afsda
        pää sekaisin kirjoitti:

        ..En tiedä onko se vielä pettämistä jos toiseen ihastuu... Tilanne on kyllä hankala. Itselleni olen tehnyt rajat selviksi: ei suudelmia, ei seksiä, ei koskettelua. poikkeus: jos on kavereita, ja taka-ajatuksena ei ole seksi, niin halata saa. (Ilonhalaus ja lohdutushalaus.) Annan myös mieheni halata muita. Ei yhteydenpitoa ihastuksen kanssa, mutta jos nähdään ilman puolisoita, niin kahvilla voi käydä ja hetki jutella, että mieli kevenee, ja jaksaa arjen paremmin. Mutta, mutta, jos ihastuu voimakkaasti toiseen ihmiseen, ni se on myös merkki siitä, ettei omasuhde ole kunnossa ja silloin olisi vakavasti mietittävä, haluaako jatkaa entistä elämää ilman uutta ihastusta vai laittaako vanhan suhteen poikki ja sitten aloittaa uuden. Itse olen avioeroa harkinnut, mutta suhdetta en ihastuksen kanssa voi kumminkaan aloittaa.

        mietteliääksi pistää...suhde ei toimi avopuolison kanssa ja ei halua edes olla mun kanssa, vaikka pitkä suhde takana. Mietin, mitä tehdä..johtuuko siitä, että aavistaa/tietää mun olevan ihastunut toiseen ja haluaa sen takia viileennyttää välit _ meillä ei oo koskaan ollut salaisuuksia keskenämme. Olen tehnyt hänelle kyllä väärin, vaikka en ole suudellut, halannut, en edes kovin keskustellutkaan sen toisen kanssa. Olen vain sairaan ihastunut. Kaikki menee vain sekavammaksi, mistään ei ota selvää, kenestäkään. Mun päässä on asiat sotkulla.


    • pettämistä

      jos istun terassilla vaimoni kans ja katselen peililasien läpi kauniitten maisten peppuja ja nain niitä katseellani ja kuvittelen että pääsispä pukille

      • Pettämistä

        Se on sitä siis pettämistä. kun voisit kohdistaa sen vaimoosi johon sinulla on lupa. Pettämisestä tulee likainen olo, vaimon kanssa ei tule ja kun vielä yhdessä sopii, millä voi piristää omaa suhdetta.


      • ..........

        Pettäminen voi olla ajatuksellista ja fyysistä.

        "En seurustele, hän on minun ystävä". Milloin ystävyys muuttuu seurusteluksi?

        Pettää voi ihmistä monella tavalla. Pettäjät eivät nauti luottamusta, silloin kun ne jäävät kiinni. Monella kiinni jääneellä pettäjällä menee luottamus lopullisesti.


      • Nainen 20
        Pettämistä kirjoitti:

        Se on sitä siis pettämistä. kun voisit kohdistaa sen vaimoosi johon sinulla on lupa. Pettämisestä tulee likainen olo, vaimon kanssa ei tule ja kun vielä yhdessä sopii, millä voi piristää omaa suhdetta.

        haloo pahvi! Kyllähän jokaisella ihmisellä on fantasioita, ja vieraiden ihmisten ihailu jopa parisuhteessa on enemmän, kuin normaalia. Katsoa saa, muttei koskea! En minä ainakaan enää 20 vuoden jälkeen ihaile päivittäin ainoastaan ukkoni kaljamahaa, tai haaveile eroottisissa ajatuksissani niistä. Ja se ei ole pettämistä!


      • pettämistä
        Nainen 20 kirjoitti:

        haloo pahvi! Kyllähän jokaisella ihmisellä on fantasioita, ja vieraiden ihmisten ihailu jopa parisuhteessa on enemmän, kuin normaalia. Katsoa saa, muttei koskea! En minä ainakaan enää 20 vuoden jälkeen ihaile päivittäin ainoastaan ukkoni kaljamahaa, tai haaveile eroottisissa ajatuksissani niistä. Ja se ei ole pettämistä!

        Minä en fantasioi toisista, omastani vaan 20 vuoden jälkeenkin. Minusta ei ole normaalia haaveilla toisista,toisten ihailu on ihan eri asia kuin seksi fantasiat toisen ihmisen kanssa!!!


      • puhut
        Nainen 20 kirjoitti:

        haloo pahvi! Kyllähän jokaisella ihmisellä on fantasioita, ja vieraiden ihmisten ihailu jopa parisuhteessa on enemmän, kuin normaalia. Katsoa saa, muttei koskea! En minä ainakaan enää 20 vuoden jälkeen ihaile päivittäin ainoastaan ukkoni kaljamahaa, tai haaveile eroottisissa ajatuksissani niistä. Ja se ei ole pettämistä!

        Eipä sitä uskaltais enää mihinkään tai ketään katsella, jos sekin olisi pettämistä, koska joskus toki saattaa pienet fantasiat päähän putkahtaa.
        Kyllä ne teot puhuvat enemmän pettämisen puolesta. Ja tietysti jos fantasiatkin alkavat olla jokapäiväisiä ja alkavat vaikuttamaan parisuhteeseen. Mutta ketä silloin pettää, ehkä enemmän itseään kun pilvilinnoissa elelee.


      • Te olette kuulleet sanotukai:"Älä tee huorin". Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa. Matt.5:27-28
        Eli siis fantasiat ovat pettämistä.


      • dfdööddfl

        Ja naisesi sillä välin katselee nuoria viriilejä nuoria hyvännäköisiä hyväkroppaisia miehiä ahneesti silmillään ja ajattelee olisimpa tuon miehen kanssa ihanasti ajan kanssa joka olisi rakastajana koko vkonlopun, ja oikeasti Naises sen tekeekin, kun noin uhoilet ja naistas kiusaat siihen sen asian ajat..Niin naises ennenpitkää (salaa mielessään) menee jonkun hyväkroppaisen miehen kanssa pitämään hauskaa pitkästä aikaa, uudenlaista elämystä elämälleen (edes joskus) ja saa samalla ihanan kokemuksen KOKEA OLLA HALUTTU NAINEN SILLÄHETKELLÄ vaikkei oliskaa pysyvää...Mutta siinä hetkessä ja ajassa edes muutamia kertoja, miettipä sitä...Vanhan äijän tyhmyydet menee jo liian pitkälle, ja jos naises huomaa ton, NIIN ÄLÄ IHMETTELE MITÄ HÄN AIKOO OIKEASTI TOIMIA ITSENSÄ ITSEKKÄÄSTI hakemalla 'hyvää nautintoa' varmoissa käsissä, viriilin tuomana piiiitkänä yön leikkeinä,sessioina,hmmm Naiset hakekaa se ELÄMÄN NAUTINTO ITSEKKÄÄSTI JOSTAIN NUORESTA MIEHESTÄ, ansaitsen sen miehen omiin nautintoihisi, jossa sinua kuunnellaan naisen ehdoilla, EDES JOSKUS, kokemusta on tällasesta, ja SUOSITTELEN MUILLEKKI NAISILLE!!! Oma mies menee hetken hiljaseks eikä mene nii vaa uhoilemaa omaa viehätysvoimaansa kuten niillä yleensä valitett. on halu näyttää ett olen nuorekas yms...VAIKKEI OIKESTI niin ole..


    • tämä pettämistä?

      On sovittu pettämisen raja-> suutelu. Sitten toinen osapuoli, joka muuten sai valita rajan, suutelee toista. Onko pettämistä, hän väittää että ei ole?! Mitäs muuten olette mieltä tuollaisesta toiminnasta?

    • psn

      kaikissa yhteiskunnan osa-alueilla epäluotettava, myös työelämässä.

      Kuka voi luottaa pettäjään? Ei kukaan.

      • Terapeutti2000

        Miten sexielämä ja työelämä/kaikki yhteiskunnan osa-alueet liittyy toisiinsa....ei välttämättä mitenkään...ihmisellä voi olla joku todellinen syy, miksi hän etsiytyy esim. vieraisiin.
        Tiesitkö että suurinosa esim. ilotyttöjenpalveluita nauttivat miehet ovat ukkomiehiä...miksi, tiedämpä että yhteiskunnallisti merkittävissä asemissakin. Se on hyvä että sinulla menee vällyjen alla hyvin, mutta kaikilla ei mene, syystä tai toisesta.Oletko varma että sinulla aina menee.Entä jos muija/ukko lyö yhtä-äkkiä ns.luukut kiinni syystä tai toisesta ja sinä haluaisit sexiä.......mitä teet...onko ensimmäinen vaihtoehto ero, varsinkin jos on lapsia tai muuten pitää avo/avio kumppanista....vai meinaatko lopettaa sexielämän kokonaan, jos olet suhkot nuori ja terve luulenmpa että ET. Sitäpaitsi jokaisella ihmisellä on erisuuruinen sexuaalivietti....ÄLÄ TUOMITSE että sinua ei tuomittaisi....Huomenna kirkkoon rukoilemaan kaikkien "synnintekijöiden" puolesta...Hallelujaa!!!!


      • Poison.
        Terapeutti2000 kirjoitti:

        Miten sexielämä ja työelämä/kaikki yhteiskunnan osa-alueet liittyy toisiinsa....ei välttämättä mitenkään...ihmisellä voi olla joku todellinen syy, miksi hän etsiytyy esim. vieraisiin.
        Tiesitkö että suurinosa esim. ilotyttöjenpalveluita nauttivat miehet ovat ukkomiehiä...miksi, tiedämpä että yhteiskunnallisti merkittävissä asemissakin. Se on hyvä että sinulla menee vällyjen alla hyvin, mutta kaikilla ei mene, syystä tai toisesta.Oletko varma että sinulla aina menee.Entä jos muija/ukko lyö yhtä-äkkiä ns.luukut kiinni syystä tai toisesta ja sinä haluaisit sexiä.......mitä teet...onko ensimmäinen vaihtoehto ero, varsinkin jos on lapsia tai muuten pitää avo/avio kumppanista....vai meinaatko lopettaa sexielämän kokonaan, jos olet suhkot nuori ja terve luulenmpa että ET. Sitäpaitsi jokaisella ihmisellä on erisuuruinen sexuaalivietti....ÄLÄ TUOMITSE että sinua ei tuomittaisi....Huomenna kirkkoon rukoilemaan kaikkien "synnintekijöiden" puolesta...Hallelujaa!!!!

        ... ei ole missään tapauksessa oikein. Jos ihminen ei hallitse seksuaaliviettiään, ei hänen tule sitoutua. Alamäet ja ylämäet kuuluvat parisuhteeseen, ja ne kuuluu jakaa kumppanin kanssa. Jos toinen "pistää luukut kiinni" voi olla hyvä keskustella missä mättää, sen sijaan että ryntää naimaan naapurin Jormaa/Pirkkoa.


      • özzalan
        Poison. kirjoitti:

        ... ei ole missään tapauksessa oikein. Jos ihminen ei hallitse seksuaaliviettiään, ei hänen tule sitoutua. Alamäet ja ylämäet kuuluvat parisuhteeseen, ja ne kuuluu jakaa kumppanin kanssa. Jos toinen "pistää luukut kiinni" voi olla hyvä keskustella missä mättää, sen sijaan että ryntää naimaan naapurin Jormaa/Pirkkoa.

        Ihminen ei hallitse juomistaan, pelihimoaan, työhimoaan,rahankäyttöä(ostohimoaan),tupakanhimoaan,kuntoiluhimoaan, syömishimoaan, yms...himoaan....hänen ei tule sitoutua


      • sergfdh
        özzalan kirjoitti:

        Ihminen ei hallitse juomistaan, pelihimoaan, työhimoaan,rahankäyttöä(ostohimoaan),tupakanhimoaan,kuntoiluhimoaan, syömishimoaan, yms...himoaan....hänen ei tule sitoutua

        jos on himokkaasti eli sairaalloisella tapaa mustasukkainen, eikä anna kumppanin mennä mihinkään.


    • BZZZZ

      Kun Myllylä oikasee hiihtokisassa.

    • kaitehen koukku

      Se on pettämistä kun akka menee jääkaapille joka mainostauolla eikä hoida itteensä, lihoo vaan ihan muodottomaksi. Se on pettämistä kun akka ei ikinä "halua", vaan miehen on aina tehtävä aloite ja kerjättävä seksiä vain siitä syystä, ettei naisen tarvi tuntea itseensä "likaiseksi" tekemällä aloitteen.. sehän kun on miehen tehtävä, vieköön miehen itsetunnon pikkuhiljaa pohjamutiin, paskat siitä, eipä tarvi vaivautua sänkyhommiin sitten enää. Sekin on pettämistä kun hässii "bestiksen" äijän kanssa.. miehellä ei ole bestistä, hyviä kavereita vaan. Sekin on pettämistä kun ei halua selvittää asioita puolison kanssa, mutta jossain kapakkaillassa "tyttöjen kera" asioita puidaan pohjamutia myöten..tyttöjen tai jonkun, niin ihanasti tanssia osaavan hepun kanssa..
      Sekin on pettämistä kun akka on elänyt erittäin vauhdikasta elämää viimeistään ripiltä asti, mutta kyllä vauhti sammuu, kun "pääsee" naimisiin, sitten ollaan niiiin hyvää puolisoa että, saatetaan jopa kirkkokuoroon liittyä..
      ja siinä on sitten syntiä melkein kaikki miehen harrastuspuoli..
      Pettämistä on yleensä kaikki, mikä poikkeaa siitä, mitä on annettu puolison ymmärtää, eli kun mies sanoo akalle, että käyn heittämässä kepillisen vettä pusikkoon, eikä kerro, että hätä johtuu niistä kolmesta kaljasta, jotka juotiin akalta salaa..
      Kaikenkaikkiaan päädyn siihen, että kaikkea paskaa täälläkin kysellään.

      • tilanne#

        toisinpäin, ollaan eletty n.4v avoliitossa ja vuoteen ei mieheni ole halunnut seksiä, minua ei kiinnosta käykö hän muualla, koska hänen asenteensa on vienyt minulta seksihalut, ei tarvitse käydä vieraissa kun ilmankin on oppinut elämään, meillä on sellanen ns. työsuhde, joten hankala erota...


      • viestissäsi

        tämä oli todellinen helmi: "Sekin on pettämistä kun ei halua selvittää asioita puolison kanssa, mutta jossain kapakkaillassa "tyttöjen kera" asioita puidaan pohjamutia myöten".

        Nimenomaan! Ihmiset eivät enää puhu keskenään, jos ovat koskaan edes puhuneet. Seksi tuntuu olevan ainoa tapa viestiä jotakin, tuntea jotakin, purkaa paineita... Nykyisenkaltainen parisuhde on aikansa elänyt, sanon minä. Postmoderni netissä roikkuva täysin itseään tuntematon ihminen ei kykene tasapainoiseen läheiseen ihmissuhteeseen, siksi avioliitotkin kestävät nykyään sen 7-8 vuotta keskimäärin.


      • Lauantaita

        Ihana lukea näin todentuntuinen ja hieman humoristinen vuodatutus suomalaiselta mieheltä. Taisi tulla oikein sydämen pohjasta.


    • Epätietoinen mies

      Ideaalitilanteena suhteessa kerrottaisiin kaikista, entä käytännössä?

      Seurustelukumppanini on todella mustasukkainen, usein mielestäni jopa sairaalloisen. Jos alan mainita jostain naispuolisesta, tämä hermostuu. Jos porraskäytävässä tulee vastaan joku naapuri, tämä pinkoo karkuun vetäen minutkin mukanaan (tehden meistä molemmista samalla naurettavan näköisiä). Jos tämä naapuri sattuu olemaan vieläpä naispuolinen ja erehdyn sanomaan "moi" tai nyökkäämään päällä (niinkuin mielestäni normaalisti naapureiden kesken tehdään), niin silloin minä saan kuulla kunniani. Raivostuttavaa. Messengeristäkin olen "joutunut" laittamaan itseni piiloon melkein kaikilta naispuolisilta ja joskus erehdyin meinaamaan poistaa joitakin estoja, niin siitäkös vasta äläkkä syntyi.

      Olen alkanut suhtautumaan sillä tavalla, että sanoi mitä tahansa toisiin naispuolisiin liittyvää, niin aina tulee kauheat huudot ja riidat.

      Olen ollut kesän aikana tilanteissa, joissa vastaani on tullut vanhoja naispuolisia luokkakavereita. En ole pahemmin edes jutellut näiden kanssa, ettei ole pelkoa, että mukana olisi jotain ihastumisia tai muita vastaavia. Ennakoiden kuitenkin jälleen kumppanini reaktion, en ole jaksanut aloittaa taas uutta riitaa kertomalla rehellisesti asiasta, kun kaikki aina ymmärretään väärin ja aloitetaan riita.

      Olenko minä paha tai pettäjä, kun jätän kertomatta noista asioista. Olen ainakin huomannut, että elämä on hieman helpompaa, kun ei tarvitse koko aikaa riidellä jonkun turhan asian takia.

      Tuntuu, kuin en saisi enää tehdä yhtään mitään.

      • aika

        Sun elämäsi on varmasti todella tukalaa.Minä en moiseen suostuisi vaan "nostaisin kissan pöydälle"ja yrittäisin puhua asiat halki.Ja jos ei järkipuhe auta,niin eroaisin,en haluaisi että kukaan kahlitsee elämääni tuolla tavoin.Onko kumppanillasi ollut aikaisemmin pettäviä kumppaneita?Voimia ja jaksamista sulle!


      • Kokemusta on.

        Naisellasi on valtavan heikko itsetunto ja se on sellainen asia jota tuskin voi korjata.Tulet kärsimään asiasta niin kauan kuin yhdessä olette. Valitse mitä elämältäsi haluat!


      • jep jep

        kyllä on kaveri tossun alla ja pahasti. kannattaa näyttää eukolle kaapin paikka. eihän tollasesta tuu yhtään mitää..


      • Epätietoinen mies
        aika kirjoitti:

        Sun elämäsi on varmasti todella tukalaa.Minä en moiseen suostuisi vaan "nostaisin kissan pöydälle"ja yrittäisin puhua asiat halki.Ja jos ei järkipuhe auta,niin eroaisin,en haluaisi että kukaan kahlitsee elämääni tuolla tavoin.Onko kumppanillasi ollut aikaisemmin pettäviä kumppaneita?Voimia ja jaksamista sulle!

        Kaipa sitä täytyy jatkossa sanoa ja tehdä asiat oman mielen mukaisesti. Jos alkaa huutamaan, niin huutakoot, mutta minä en muuttaisi kantaani. Eri asia sitten, että saanko minä todellisuudessa tuollaista muutosta aikaiseksi vai jatkanko minä "kyllä rakas" -linjaa.

        En tiedä onko häntä oikeasti petetty. Ainakin hän on epäillyt sellaisia tapauksia. No sen tiedän ainakin varmaksi, että paskasti käyttäytyviä kavereita ja muita hänen ympärillä on ollut. Siinä myös eräs syy, jonka takia en haluaisi suoraan lopettaa juttua, koska sen jälkeen hänelle ei jäisi ketään. Ja kyllä minä hänestä välitän, lähinnä tuo tukahduttava suhtautuminen muiden naisten takia ja helposti hiiltyminen tuntuu kurjalta.


      • Epätietoinen mies
        jep jep kirjoitti:

        kyllä on kaveri tossun alla ja pahasti. kannattaa näyttää eukolle kaapin paikka. eihän tollasesta tuu yhtään mitää..

        Tottahan tuo on, että tossun alla on. Pitää kait hieman alkaa sanomaan vastaankin asioissa ja pitää oma kanta.

        Syynä tuolle suhtautumiselleni on, että olen koittanut ottaa huomioon hänenkin tuntemuksensakin. Usein kun tuntuu siltä, että olen ainoa sellainen (hänen vanhemmat mukaanlaskien).


      • elämä tuo viisautta
        Epätietoinen mies kirjoitti:

        Kaipa sitä täytyy jatkossa sanoa ja tehdä asiat oman mielen mukaisesti. Jos alkaa huutamaan, niin huutakoot, mutta minä en muuttaisi kantaani. Eri asia sitten, että saanko minä todellisuudessa tuollaista muutosta aikaiseksi vai jatkanko minä "kyllä rakas" -linjaa.

        En tiedä onko häntä oikeasti petetty. Ainakin hän on epäillyt sellaisia tapauksia. No sen tiedän ainakin varmaksi, että paskasti käyttäytyviä kavereita ja muita hänen ympärillä on ollut. Siinä myös eräs syy, jonka takia en haluaisi suoraan lopettaa juttua, koska sen jälkeen hänelle ei jäisi ketään. Ja kyllä minä hänestä välitän, lähinnä tuo tukahduttava suhtautuminen muiden naisten takia ja helposti hiiltyminen tuntuu kurjalta.

        Tuo on tuttu, hänelle ei jäisi ketään. Mites on ajatteleko itseäsi. Vuosien päästä mietit, miksi et tehnyt toisin.
        Tuo mustis on yksi keino hallita toista. Hän haluaa että elätte hänen tavallaan. Keskustelu asiasta mitä sinä haluat, elämästä tulee ajan myötä rajoittunutta huomaat sen silloin, kun ahdistaa ja alkaa masentamaan.
        Sie muutat omaa seurallista persoonaasi, kyllä ihminen tarvitsee muitakin ympärilleen.
        Jos häntä kohdeltu huonosti, on sitten voinut olla yhtä omistava heitäkin kohtaan. Luonne ja kokemukset lapsuudesta nehän ne vaikuttaa.


      • Markooli

        Sun naisel on päässä vikaa, hankkiudu eroon!


      • tossun alla...ehkä

        Pelottavinta viestissäsi on se, että se voisi olla minun kirjoittamani. Ymmärrän tilanteesi täysin, koska elän itse samanlaisen ihmisen kanssa. Naiseni suuttui jopa siitä, kun olin unohtanut mainita, että työharjoittelupaikallani on yksi nuorehko naispuolinen työntekijä, mikä ei ole yleistä sillä alalla. Olen sietänyt puolisoni sairaanloista mustasukkaisuutta jo monta vuotta ja yrittänyt monilla eri keinoilla vähentää syitä siihen, mutta mikään ei tunnu auttavan.

        Sen ymmärrän ettei puolisoni halunnut minun pitävän mitään yhteyttä exiini, joiden kanssa olin vielä väleissä aikaisemmin. Sitä taas en ymmärrä etten saisi olla missään tekemisissä vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa. Kaupan kassatyöntekijän tervehtiminenkin alkaa olla jo siinä hyväksyttävyyden rajoilla. Olen täysin neuvoton tämän asian kanssa, kenties joku viisaampi osaisi sanoa jotain.


      • Epätietoinen mies
        tossun alla...ehkä kirjoitti:

        Pelottavinta viestissäsi on se, että se voisi olla minun kirjoittamani. Ymmärrän tilanteesi täysin, koska elän itse samanlaisen ihmisen kanssa. Naiseni suuttui jopa siitä, kun olin unohtanut mainita, että työharjoittelupaikallani on yksi nuorehko naispuolinen työntekijä, mikä ei ole yleistä sillä alalla. Olen sietänyt puolisoni sairaanloista mustasukkaisuutta jo monta vuotta ja yrittänyt monilla eri keinoilla vähentää syitä siihen, mutta mikään ei tunnu auttavan.

        Sen ymmärrän ettei puolisoni halunnut minun pitävän mitään yhteyttä exiini, joiden kanssa olin vielä väleissä aikaisemmin. Sitä taas en ymmärrä etten saisi olla missään tekemisissä vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa. Kaupan kassatyöntekijän tervehtiminenkin alkaa olla jo siinä hyväksyttävyyden rajoilla. Olen täysin neuvoton tämän asian kanssa, kenties joku viisaampi osaisi sanoa jotain.

        Mukava kuulla, etten ole aivan yksin tilanteessani. Tai siis "mukava".

        Nuo mainitsemani kesän aikana olleet tilanteet liittyivät myöskin juuri työharjoitteluun. Kerkesin mainita, että työskentelen muutaman viikon kahdestaan naispuolisen työntekijän kanssa, josta tämä heti hermostui. Sain vasta myöhemmin tilaisuuden kertoa, että kyseinen nainen on joku 40 -vuotias. Eli siis jo pelkkä naisen sukupuoli sai aikaan sen reaktion.

        Koulussa kumppanini on aina ollut kiinnostunut naispuolisista luokkalaisistamme ja kutsuu näitä ties millä haukkumanimillä, vaikkei edes tunne. Nyt syksyllä alkaa koulut uusissa ryhmissä ja meidän ryhmässä on vain yksi tyttö. Kyseessä on samainen tyttö, jonka kanssa joskus aiemmin juttelin juhlissa ja siitä syntyi taas kotipuolella sota :D

        Mielestäni huvittavaa, että kumppanini haluaa minun usein hakevan hänelle jotain lähikioskilta. Ehkä hänen mielensä muuttuisi, jos hän joskus kävisi siellä itse ja huomaisi, että myyjinä on usein nuoria tyttöjä, juuri sellaisia joita hän eniten kammoaa :D


      • rautakaNnel

        Et ole pettäjä! Olen kokenut itse taannoin samankaltaista. Kertomasi kuulostaa sairaalloiselta mustasukkaisuudelta. Te vielä seurustelette... oletko sitä mieltä, että se tuosta aikaa myöten helpottuisi? E-ei... ei helpotu. Asioilla on tapana aikaa myöten vain vakavoitua. Nyt ne ovat sun kohdallasi naiset, myöhemmin harrastukset, työ ja myöhemmin jopa ystävät. Hän kun ei voi enää olla varma edes sinun sukupuolisesta suuntaumuksestasi. Reviirisi tulee olemaan todella suppea.

        Pane stoppi moiselle käyttäytymismallille, sillä se estää sinua elämästä, tukehduttaa sinut. Kumppanisi (tai te molemmat) voisi(tte) käydä vaikka keskustelemassa asiasta jollekin ammatti-ihmiselle, sillä hän itse elää jatkuvassa piinassa. Tai keskustelette asiasta vakavissaan keskenänne. Mieti, millaista elämää tahdot viettää...

        Ja mitä tulee siihen, että kannattaako kaikki kertoa.. Ei kannata. Pikkuinen lipsahduskin (esim suudelma) voi kääntyä elinikäiseksi ristiksi molempien ylle. Paree silloin vain itsekseen surra oma moka kuin vetää siihen toista mukaan ja kärsiä molemmilla tahoilla. Tällöin on aivan yhdentekevää, vaikka asia tulisi tietoon ulkopuolisen taholta, sillä lopputulos on kuitenkin sama.

        Sukupuolten kohtaaminen nyky-yhteiskunnassa on aivan väistämätöntä. Kohdataan niin livenä kuin myös virtuaalisesti. Kyse on vain omasta harkinnasta ja halujen hallinnasta - kiusauksia kun tulee elämässä aivan varmasti. Vain horsman alla olet turvassa... :)


      • Nimetön

        oli aikoinaan et hyvälle miehelle kerrotaan puolet ja huonolle ei senkään vertaa. Toimii varmaan toisinkin päin...


      • saman...
        Epätietoinen mies kirjoitti:

        Mukava kuulla, etten ole aivan yksin tilanteessani. Tai siis "mukava".

        Nuo mainitsemani kesän aikana olleet tilanteet liittyivät myöskin juuri työharjoitteluun. Kerkesin mainita, että työskentelen muutaman viikon kahdestaan naispuolisen työntekijän kanssa, josta tämä heti hermostui. Sain vasta myöhemmin tilaisuuden kertoa, että kyseinen nainen on joku 40 -vuotias. Eli siis jo pelkkä naisen sukupuoli sai aikaan sen reaktion.

        Koulussa kumppanini on aina ollut kiinnostunut naispuolisista luokkalaisistamme ja kutsuu näitä ties millä haukkumanimillä, vaikkei edes tunne. Nyt syksyllä alkaa koulut uusissa ryhmissä ja meidän ryhmässä on vain yksi tyttö. Kyseessä on samainen tyttö, jonka kanssa joskus aiemmin juttelin juhlissa ja siitä syntyi taas kotipuolella sota :D

        Mielestäni huvittavaa, että kumppanini haluaa minun usein hakevan hänelle jotain lähikioskilta. Ehkä hänen mielensä muuttuisi, jos hän joskus kävisi siellä itse ja huomaisi, että myyjinä on usein nuoria tyttöjä, juuri sellaisia joita hän eniten kammoaa :D

        en nyt usko et olet aivan yksin tuollaisessa suhteessa...

        Uskon et kumppanisi pystyy muuttumaan jos puhutte tuosta asiasta ja siitä kuinka paljon se sua ahdistaa. tuon käyttäytmisen takana on luultavasti jonkinlainen menettämisen pelko ja jos hän ymmärtää että tuolla käyttäytymisellä hän ajaa teidän suhteen eroon, niin luulisi muuttavan omaa käyttäytymistä. Ei se helppoa ole ja vaatii sulta aika paljon tukea.

        Itse olin tuollaisessa suhteessa pitkään ja kumppanini onnistui osittain muuttumaan, mutta olin jo itse lakannut välittämästä joten päädyimme eroon kuitenkin. harva jaksaa olla tiukan kontrollin alla loputtomasti ja sille toisen ymmärtämiselle tulee jossain kohdassa raja vastaan.


      • liikaa tapahtunut
        tossun alla...ehkä kirjoitti:

        Pelottavinta viestissäsi on se, että se voisi olla minun kirjoittamani. Ymmärrän tilanteesi täysin, koska elän itse samanlaisen ihmisen kanssa. Naiseni suuttui jopa siitä, kun olin unohtanut mainita, että työharjoittelupaikallani on yksi nuorehko naispuolinen työntekijä, mikä ei ole yleistä sillä alalla. Olen sietänyt puolisoni sairaanloista mustasukkaisuutta jo monta vuotta ja yrittänyt monilla eri keinoilla vähentää syitä siihen, mutta mikään ei tunnu auttavan.

        Sen ymmärrän ettei puolisoni halunnut minun pitävän mitään yhteyttä exiini, joiden kanssa olin vielä väleissä aikaisemmin. Sitä taas en ymmärrä etten saisi olla missään tekemisissä vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa. Kaupan kassatyöntekijän tervehtiminenkin alkaa olla jo siinä hyväksyttävyyden rajoilla. Olen täysin neuvoton tämän asian kanssa, kenties joku viisaampi osaisi sanoa jotain.

        Itse olen ollut 11 vuotta parisuhteessa. olin alkuvaiheessa sairaalloisen mustis, pääsin siitä yli. Mies petti 2 vuoden yhdessäolon jälkeen, annoin anteeksi ja opin vielä luottamaankin sen jälkeen, teimme 2 lasta 7 vuoden yhdessäolon jälkeen. Nyt tilanne että mieheni jäi taas kiinni pettämisestä, suhde toiseen naiseen joka loppui kun sain siitä tietää ja mies haluaa jatkaa minun kanssa yhdessä. Minä taas sairaalloisen mustis, stressaantunut ja masentunut. Pitää ajatella myös lapsia. Miehen mukaan suhde toisen kanssa ei ollut muuta kuin hetken huumaa, ei seksiä vain suutelua ja kahvilla käymistä ja tekstailua, nainen itsekin naimisissa ja lapsi. Minulla menee vainoharhaisuus yli ja itse en voi sietää että olen näin mustis taas nykyään, yritän rakentaa omaa itseluottamustani ja luottamusta toiseen takaisin, ei vaan onnistu ja voiko enää koskaan onnistuakaan?? Kuitenkin rakastan miestäni mutta pelottaa niin helvetisti että joudun taas pettymään. Asiaan liittyy aina oma lapsuus, minulla kurja enkä tänäpäivänä voi sietää äitiäni. harvoin luotan kehenkään ja kuitenkin yhdessä vaiheessa luotin mieheeni joka petti luottamukseni. Miten pystyn ikinä selviytymään tästä yli, niin että voisimme jatkaa perheenä ja oppisin taas luottamaan? Toisaalta ymmärrän sairaalloisen mustasukkaisen persoonan ajatusmaailmaa itse sitä läpikäyneenä vaikka en sitä omistamishalua voisi omalle kohdalle sietää. Nyt tällä hetkellä omat ajatukset varsin sekaisin, vainoharhainen olen, kuvittelen joka puolelta tulevan jonkin sortin paskaa, kuvittelen itseni tyhmäksi ja sinisilmäiseksi jos vielä luotan, vihaa ja tuskaa on liikaa ja silti yritän välillä piristää miestäni uskomaan että päästään tämän kaiken yli. Käymme yhdessä terapeutilla ja terapeutin mielestä naimisiinmeno olisi ainoa oikea vaihtoehto meille kun kumpikin rakastaa toista kumminkin... Vinkiksi voisin kertoa näille tossun alla olijoille että mustasukkainen kumppani kaipaa itse sitä huomiota jota hän teille antaa, siis mustasukkaisuutta. Kokeilkaa ihan huviksenne mitä siitä seuraa jos olette itse mustasukkaisia, ehkä puolisonne tajuaa miten tyhmää ja naurettavaa se on. Voipi olla että puolisonne oma luottamus kasvaa jollain sairaalla tavalla ja voipi olla että se on ainoa lääke mustasukkaisen parantamiseen, niin tyhmältä kuin kuulostaakin...


      • Olen samaa mieltä,että kumppanisi käytöksessä on sairaalloisia piirteitä.Kai normaaliin käytökseen ja hyviin tapoihin kuuluu tervehtiä naapureita ja tuttuja ja vaihtaa kenties muutama sananen joutumatta siitä kumppanin kanssa napit vastakkain.Siinähän elintila kaventuu kovasti,jos joka hetki pitää miettiä,uskaltaako suunsa avata vai pitääkö luikkia karkuun kuin pahantekijä.Jos ei kumppanin kanssa voi jutustella päivän tapahtumista niin kutistuupa ne puheenaiheet vähiin.Mitenkäs pitkään sellaista jaksaa?Itse jaksoin muutaman vuoden.


      • on syynsä

        Asiat on harvoin mustavalkoisia, eikä varmaan ole tämäkään. Sairaalloisella mustasukkaisuudella on varmasti jokin syy, joka täytyy selvittää. Se voi johtua petetyksi tulemisesta parisuhteessa tai lapsuuden tapahtumista... mistä vain. Vaikka sinä olisitkin uskollinen, etkä ole antanut "oikeaa" syytä epäilyyn, niin kumppanisi on varmaan kokenut jotain menneisyydessään. Eikä siitä valitettavasti pääse yli kuin käsittelemällä asia. Jos hän ei ole halukas asioita käsittelemään esim. terapiassa, niin olisi kohtuutonta sinua kohtaan joutua koko elämääsi kärsimään siitä. Muista huolehtia myös itsestäsi! Yritä puhua hänelle, ei syyttävästi, vaan ymmärtäen (tilanne on raskas hänellekin), yrittäkään miettiä mistä hänen käytös johtuu ja hänen pitää ehdottomasti ymmärtää ettei hänen käytös ole "normaalia", jos ei sitä itse vielä näe... Voimia!

        Ja tuosta kertomisesta: kun suhde on hyvällä pohjalla, ei tuollaisten asioiden kertomisessa ole mitään ongelmaa, kavereita saa olla sukupuoleen katsomatta.


      • näin on!

        Kuule älä kiduta itseäsi ihmissuhteessa jossa et saa olla avoin kaikessa puolisollesi. Hän ei voi omistaa sinua, vaikka ilmeisesti tahtookin. Ja sinä et voi kulkea laput silmillä, sillä vastaasi kävelee 100% kauniimpi nainen kuin omasi jossain vaiheessa. Ja mielestäni näkemänsä saa todeta vaikka ääneen kauniiksi, jos parisuhde on terveellä pohjalla.


      • Nimetön

        Kyllä kannatais lopetaa tuo kärsimys, pilaat oman elämäsi mikäli jatkat tuon sekopään kanssa.


      • nauttikaa kun voitte
        Nimetön kirjoitti:

        oli aikoinaan et hyvälle miehelle kerrotaan puolet ja huonolle ei senkään vertaa. Toimii varmaan toisinkin päin...

        tulee aika jolloin ei edes vieras maistu..nuoruus ja hulluua on aina ollut. Älkää joutuko kiinni , silloin toimii.Ja jos kiinni jää , ota reilusti ero ja elä uutta nuoruutta.


      • tossun alla...ehkä
        liikaa tapahtunut kirjoitti:

        Itse olen ollut 11 vuotta parisuhteessa. olin alkuvaiheessa sairaalloisen mustis, pääsin siitä yli. Mies petti 2 vuoden yhdessäolon jälkeen, annoin anteeksi ja opin vielä luottamaankin sen jälkeen, teimme 2 lasta 7 vuoden yhdessäolon jälkeen. Nyt tilanne että mieheni jäi taas kiinni pettämisestä, suhde toiseen naiseen joka loppui kun sain siitä tietää ja mies haluaa jatkaa minun kanssa yhdessä. Minä taas sairaalloisen mustis, stressaantunut ja masentunut. Pitää ajatella myös lapsia. Miehen mukaan suhde toisen kanssa ei ollut muuta kuin hetken huumaa, ei seksiä vain suutelua ja kahvilla käymistä ja tekstailua, nainen itsekin naimisissa ja lapsi. Minulla menee vainoharhaisuus yli ja itse en voi sietää että olen näin mustis taas nykyään, yritän rakentaa omaa itseluottamustani ja luottamusta toiseen takaisin, ei vaan onnistu ja voiko enää koskaan onnistuakaan?? Kuitenkin rakastan miestäni mutta pelottaa niin helvetisti että joudun taas pettymään. Asiaan liittyy aina oma lapsuus, minulla kurja enkä tänäpäivänä voi sietää äitiäni. harvoin luotan kehenkään ja kuitenkin yhdessä vaiheessa luotin mieheeni joka petti luottamukseni. Miten pystyn ikinä selviytymään tästä yli, niin että voisimme jatkaa perheenä ja oppisin taas luottamaan? Toisaalta ymmärrän sairaalloisen mustasukkaisen persoonan ajatusmaailmaa itse sitä läpikäyneenä vaikka en sitä omistamishalua voisi omalle kohdalle sietää. Nyt tällä hetkellä omat ajatukset varsin sekaisin, vainoharhainen olen, kuvittelen joka puolelta tulevan jonkin sortin paskaa, kuvittelen itseni tyhmäksi ja sinisilmäiseksi jos vielä luotan, vihaa ja tuskaa on liikaa ja silti yritän välillä piristää miestäni uskomaan että päästään tämän kaiken yli. Käymme yhdessä terapeutilla ja terapeutin mielestä naimisiinmeno olisi ainoa oikea vaihtoehto meille kun kumpikin rakastaa toista kumminkin... Vinkiksi voisin kertoa näille tossun alla olijoille että mustasukkainen kumppani kaipaa itse sitä huomiota jota hän teille antaa, siis mustasukkaisuutta. Kokeilkaa ihan huviksenne mitä siitä seuraa jos olette itse mustasukkaisia, ehkä puolisonne tajuaa miten tyhmää ja naurettavaa se on. Voipi olla että puolisonne oma luottamus kasvaa jollain sairaalla tavalla ja voipi olla että se on ainoa lääke mustasukkaisen parantamiseen, niin tyhmältä kuin kuulostaakin...

        Tarkemmin mietittyäni, viestissäsi on erittäin paljon järkeä. Itse en tunne ikinä minkäänlaista mustasukkaisuutta. En edes silloin, kun joku yrittää flirttailla hänen kanssaan. Jos taas joku vieras ihminen katsoo minua kadulla, tilanne on erittäin räjähdysaltis. Ehkä olet oikeassa tuon suhteen, että hän haluaa minulta samanlaisen reaktion, tunteakseen itsensä tärkeäksi.

        Syytän myös osittain ohjelmia, joita hän katselee iltaisin. Cheaters ja muut ihmissuhdedraamat tuntuvat lisäävän vettä myllyyn. Jos joku pettämisestä narahtanut on väittänyt olevansa kavereidensa kanssa ulkona, niin minulla ei ole hetkeen mitään asiaa kavereideni luokse. Joskus taas jos myöhästyn bussista ja tulen 20 minuuttia myöhemmin töistä kotiin niin on turha odottaa positiivista vastaanottoa.

        Ymmärrän myös kokemuksieni perusteella, miltä petetyksi tuleminen tuntuu. Olen myös kokenut toisen puolen asiasta enkä ole siitä lainkaan ylpeä. Tämä taas on ensimmäinen suhteeni, jossa ei ole ilmennyt vastaavia ongelmia, mutta suhde itsessään on ollut paljon vaikeampi.

        On myös vaikea sanoa johtuuko asia omasta käytöksestäni, koska omille virheilleen on aina sokea, vai onko hän vain normaalia omistushaluisempi. Ehkä olisi syytä käydä puhumassa asiasta ulkopuoliselle taholle, mutten ole varma onko ongelma todella niin suuri vai teenkö siitä itse sellaisen.


      • dfldfgf
        Epätietoinen mies kirjoitti:

        Mukava kuulla, etten ole aivan yksin tilanteessani. Tai siis "mukava".

        Nuo mainitsemani kesän aikana olleet tilanteet liittyivät myöskin juuri työharjoitteluun. Kerkesin mainita, että työskentelen muutaman viikon kahdestaan naispuolisen työntekijän kanssa, josta tämä heti hermostui. Sain vasta myöhemmin tilaisuuden kertoa, että kyseinen nainen on joku 40 -vuotias. Eli siis jo pelkkä naisen sukupuoli sai aikaan sen reaktion.

        Koulussa kumppanini on aina ollut kiinnostunut naispuolisista luokkalaisistamme ja kutsuu näitä ties millä haukkumanimillä, vaikkei edes tunne. Nyt syksyllä alkaa koulut uusissa ryhmissä ja meidän ryhmässä on vain yksi tyttö. Kyseessä on samainen tyttö, jonka kanssa joskus aiemmin juttelin juhlissa ja siitä syntyi taas kotipuolella sota :D

        Mielestäni huvittavaa, että kumppanini haluaa minun usein hakevan hänelle jotain lähikioskilta. Ehkä hänen mielensä muuttuisi, jos hän joskus kävisi siellä itse ja huomaisi, että myyjinä on usein nuoria tyttöjä, juuri sellaisia joita hän eniten kammoaa :D

        Hei annatko naises tervehtiä miespuolisia oli ne sitte naisen tuttuja, työkavereita yms, oletko itse mustasukkanen naisellesi?


      • fdlsfösfs
        näin on! kirjoitti:

        Kuule älä kiduta itseäsi ihmissuhteessa jossa et saa olla avoin kaikessa puolisollesi. Hän ei voi omistaa sinua, vaikka ilmeisesti tahtookin. Ja sinä et voi kulkea laput silmillä, sillä vastaasi kävelee 100% kauniimpi nainen kuin omasi jossain vaiheessa. Ja mielestäni näkemänsä saa todeta vaikka ääneen kauniiksi, jos parisuhde on terveellä pohjalla.

        Ja vastaavasti naisesi näkee oman miehensä komeamman nuorekkaan miehen esim kadulla kun tulee vastaan ja sanoo omalle miehelleen kylläpä oli komea kolli;)tai vastaavaa ja kummatkin nauratte sille, kun miehellä on hyvä itsetunto jne..näinkin päin..Antakaa te miehet naisensa kehuskella muita miehiä huumorilla, katsos saa katsoa muttei koskea....


      • Epätietoinen mies
        dfldfgf kirjoitti:

        Hei annatko naises tervehtiä miespuolisia oli ne sitte naisen tuttuja, työkavereita yms, oletko itse mustasukkanen naisellesi?

        Tottakai antaisin tervehtiä miespuolisiakin, koska mielestäni tervehtimiset kuuluvat normaaliin käytökseen. Annoin tämän kerrankin lähteä juoppokuskiksi exälleen, koska tiesin ettei kumppanini pitäisi enää tästä ja se kuskihomma oli vain rahan takia.

        Se, että annan kumppanini olla yhteydessä miespuolisiin ei tarkoita, ettenkö silti kokoajan muistaisi osoittaa mustasukkaisuuttani kommenteissani :D


      • Vulkanuslainen
        saman... kirjoitti:

        en nyt usko et olet aivan yksin tuollaisessa suhteessa...

        Uskon et kumppanisi pystyy muuttumaan jos puhutte tuosta asiasta ja siitä kuinka paljon se sua ahdistaa. tuon käyttäytmisen takana on luultavasti jonkinlainen menettämisen pelko ja jos hän ymmärtää että tuolla käyttäytymisellä hän ajaa teidän suhteen eroon, niin luulisi muuttavan omaa käyttäytymistä. Ei se helppoa ole ja vaatii sulta aika paljon tukea.

        Itse olin tuollaisessa suhteessa pitkään ja kumppanini onnistui osittain muuttumaan, mutta olin jo itse lakannut välittämästä joten päädyimme eroon kuitenkin. harva jaksaa olla tiukan kontrollin alla loputtomasti ja sille toisen ymmärtämiselle tulee jossain kohdassa raja vastaan.

        En tiedä, miten pystyin pitämään yllä niin tiukkaa tunnekontrollia, kuin eroon päättyneesä liitossani oli pidettävä. Alkuun kaikki meni hyvin ja jopa kaksi vuotta toisaalla työssä ollenkin homma toimi. Eikä ex-vaimoni yleensä hermostunut siitä, että saatoin jäädä söpön myyjätytön kanssa hetkeksi juttelemaan.

        Ainoat ongelmat liittyivät harrastuksiin, joissa hän ei ollut mukana. Kun selvisi, että alppihiitoseurassa mukana on nuoria naisia, seurasi jokaisen harjoitusillan jälkeen kuulustelu. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut.

        Pari viimevuotta olivatkin sitten kokonaan toinen juttu. Tuntui, että väliltämme kuoli jotain, vaikka kumpikaan ei ollut pettänyt. Seksittömän vuoden jälkeen päädyimme eroon. Nöinkin voi käydä.


    • nutturassa

      Kun tuntee vetoa tai jotakin halua vierasta ihmistä kohtaan . Esim. minusta se on jo pettämistä jos harrastaa puh seksiä , netti seksiä tai jopa se jos haluaa vieraan ihmisen kanssa kahville siinä merkissä , että vois haluta/ saada seksiä tämän henkilön kanssa kenties joskus myöhemmin.

    • terttu

      No sanotaan ,että pettäminen olisin vain kahden ihmisen välinen asia ,mutta pettäminen voi tarkoittaa myös muissa asoissa eli jos ei luota toiseen ,niin siinä voi syntyä se pettäminen JA jos on kaksi ystävää jotka seurustelee ,niin ei se ole pettämistä jos juttelee vieraan ihmisen kanssa ja antaa suukon poskelle ,ainaskin minusta tuntuu siltä ,mutta jos näkisin jottain liikaa lähestymistä toista kuin suutelminen sattumalta suulle ,,niin se on jo jotenkin pettämistä ja halaus ei ole pettämistä ,,kun kerran pettää niin aina pettää se on totta

      • ei onkelma

        minun pualestani vaimo saa juosta viaraisa ei se tavara siitä kulu


      • 40 mies

        Muuten olen pitkälti samaa mieltä mutta edellisessä liitossa petin vaimoa,ei ollut muuta vaihtoehtoa yritti kahlita liikaa,nyt uuden vaimon kanssa 10 v kimpassa enkä ole pettänyt ja kaikki on ok


    • norsu

      pettäminen on tapahtunut silloin kun limakalvot koskettaa

    • Zifer

      Itse näen pettämisenä makaamisen toisen kanssa, mutta myös vähän senkin jos osoittaa mielenkiintoa jotain suhteen ulkopuolista ihmistä kohtaan sopimattomassa määrin. Monesti olen huomannut, että suhde pettämiseen on kokemus/ikä riippuvainen. Nuoremmat vetävät tiukemmat rajat, teininä jopa pussaaminen/halaaminen on jo pettämistä kun taas vanhemmiten suhde pettämiseen rupeaa karisuttamaan rajoja. Jotkut yli 30 vuotiaat ystäväni pitävät vasta rakastumista pettämisenä, eli fyysinen akti ei merkitsisi mitään. Minä henk. koht en tule ikinä päästämään rajojani noin löysäksi jos pettää, saa äyskäröidä ihan yksinään. Minä en "pilaantuneeseen lihaan" näpeilläni tule enää koskemaan.

      • tietää

        Älkää olko niin ehdottomia. Kaikkea tulee elämässä vastaan, kun ei se kuitenkaan ole aina ruusuilla tanssimista.


    • en antas anteeksi....

      pahin pettäminen on menee sänkyyn toisen kaa.Sitä en anteeksi antas.Pitää peliä kauan toisen kaa muutenkin.
      Minusta sillon pitää harkita jo eroamista kun ei toisesta enää välitä.Ihminen voi huonosti jos on kulissit.Ihmeellisiä tapauksia suomi täysi, halutaan pois suhteesta mut siin silti roikutaan..:-(

    • ...

      Vuorisaarnassa Jeesus sanoi juutalaisille.
      "Teille on opetettu: Älä tee aviorikosta. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista/miestä niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan."

      • qiu

        siinä se kuultiin niin kuin asia on, himoitset mielessäsi toista olet käytännössä jo pettänyt...


      • Chiaroscuroe
        qiu kirjoitti:

        siinä se kuultiin niin kuin asia on, himoitset mielessäsi toista olet käytännössä jo pettänyt...

        Niin pitkän aikaa olin katsomatta muita miehiä, elin ainoastaan omalle miehelleni ja mitä sain palkaksi. En ainakaan huomiota, hellyyttä, läheisyyttä, en edes seksiä. Näinä päivinä silmäni harhailevat ja kyllä, toisinaan kuvittelen itseni kiihottuneeksi asti. Ikävää jos tämä on pettämistä. Siitä hän ei voi syyttää kuin itseään.


    • minttu75

      Olen ollut 13 vuoden avioliittoni aikana kolme kertaa ihastunut työkaveriin...ikinä ei ole tapahtunut mitään fyysistä tms. pientä silmäpeliä vaan. Ennenkuin aloin seurustella aviomieheni kanssa petin silloista seurustelukumppania nykyisen mieheni kanssa...Tosin olin niin nuori, enkä kauhean vakavissani edellisen suhteeni kanssa...mutta..olenko ikuinen pettäjä? Koska nykyisinkin vielä joskus ihastun toisiin miehiin...tosin en halua fyysistä..se tuo pientä "jännistystä" elämään...flirtti...eikö tosilla ole näin... :)

    • Ystävällinen

      Vuosia sitten mieheni mielestä pettämistä on se, että kirjottelen naispuolisille ystävilleni sähköpostia..?! Nykyisin mies on ex-mieheni ja sairaaloisen mustasukkainen.

    • Kaikilla on oma käsityksensä pettämisestä tietenkin.Halata voi ja pusun antaa,jos se on tietenkin ystävänä tehtyä.minulla on monta naisystävää joiden kanssa halataan aina kun nähdään ja sydänystäville annetaan pusukin jopa sitten.Mutta jos menee kosketteluun,eli takapuolen puristeluun yms. ja puhutaan selaisia toiselle sapuolelle,se jo rupeaa kallistumaan mielestäni pettämisen puolelle sitten jo.Parisuhde perustuu täyteen luottamukseen puolin ja toisin,silloin ei tarvi kyörätä toisen tekemisiä ollenkaan :)

    • Pohjan-Akka

      Raskaamman puoleinen valehtelu loukkaa minusta eniten. Se on viesti muille: et ole yhtään mitään. Vedä itsesi vessanpöntöstä.

      Petos on pelkkä hyväksikäyttösuhde.

      • sukututkija

        TEENNÄISYYS, petos ja valhe ovat samaa sukua


    • pettäminen on sitä

      kun käyn panemassa erästä rouvaa, joka ei kans saa kotona

    • Liisu82

      Seurustelin vuoden erään miehen kanssa. Tai ei me kokonaista vuotta seurusteltu, silloin alussa se pyöritteli monta muutakin naista, mut noin 10 kk seurusteltiin.
      Koko tämän ajan se ylläpiti profiilia treffi-palstalle ja siellä se esittäytyi sinkkuna. Se vieraili siellä ahkerasti ja selaili naisten profiileja. Mulle se sanoi, että ei ole syytä mustasukkaisuuten, sillä mun kanssahan se on.
      Muutama kuukausi sitten se oli jättänyt sähköpostiviestin auki tietokoneelle ja satuin lukemaan sen, onneksi!
      Siinä se lähetteli mailia naiselle, johon halusi tutustua ihan kaveri-pohjalta vaan. Siinä luki kanssa, että "tavataan ehdottomasti", en mainintaa siitä että olisi varattu.
      Kun kysyin tästä hän sanoi, että haluaa naispuolisia ystäviä joiden kanssa voi viettää LAATUAIKAA...
      Kysyin koska hän oli aikonut kertoa mulle tästä. Siihen hän vaan virnisteli, että sitten mä vaan olisin tullut vakoilemaan kun se tapaa näitä naisia.
      Hyi hitto, mikä ällöttävä mies.
      Seuraavana päivänä hän häipyi elämästäni. Sanottiin, että ollaan ystäviä. Mun puolelta se oli paskapuhetta. En missään nimessä halua tuota k*sipäätä elämääni.
      Mitä te muut tuumaatte tästä?

      • korjaa vahinko

        Hei Liisu,

        Sinua on petetty. Mutta pettäjä olet valitettavasti sinä itse. Et uskaltanut suhteeseen syvemmälle ja kehitit mustasukkaisuudessasi poikaystävällesi olemattomia suhteita, joista sinulla ei ollut kunnollisia tai aivan varmoja todisteita. Jos haluat kehittyä ihmisen, niin otat tuohon poikaan yhteyttä ja pyydät saada olla hänen tyttönsä jälleen. Onnea teille!

        Vili


      • Liisu82
        korjaa vahinko kirjoitti:

        Hei Liisu,

        Sinua on petetty. Mutta pettäjä olet valitettavasti sinä itse. Et uskaltanut suhteeseen syvemmälle ja kehitit mustasukkaisuudessasi poikaystävällesi olemattomia suhteita, joista sinulla ei ollut kunnollisia tai aivan varmoja todisteita. Jos haluat kehittyä ihmisen, niin otat tuohon poikaan yhteyttä ja pyydät saada olla hänen tyttönsä jälleen. Onnea teille!

        Vili

        Joo, ehkä tuossa on jotain perää, mutta en silti voisi kuvitellakaan aloittavani jotain uutta.
        Tiesin että hänellä ei ole mitään suhdetta, mutta se että esittäytyy sinkkuna jollakin treffipalstalla ja suunnittelee tapaavansa vieraita naisia laatuaikaa viettääkseen, kertomatta minulle siitä, on tarpeeksi minulle. En usko että olen ainoa joka reagoisi näin. Monet tuttavat ja ystävät ovat reagoineet samalla tavalla.
        Yritin useaan kertaan puhua tästä exän kanssa, hän ei siitä halunnut puhua. Jos olisi puhunut ja antanut vastuksia mun kysymyksiini, niin tilanne voisi oli erilainen. Mut hän ei halunnut antaa vastauksia ja uskonpa että hänellä ei olisi niitä ollutkaan.
        Näin tällä kertaa.


      • tehty
        Liisu82 kirjoitti:

        Joo, ehkä tuossa on jotain perää, mutta en silti voisi kuvitellakaan aloittavani jotain uutta.
        Tiesin että hänellä ei ole mitään suhdetta, mutta se että esittäytyy sinkkuna jollakin treffipalstalla ja suunnittelee tapaavansa vieraita naisia laatuaikaa viettääkseen, kertomatta minulle siitä, on tarpeeksi minulle. En usko että olen ainoa joka reagoisi näin. Monet tuttavat ja ystävät ovat reagoineet samalla tavalla.
        Yritin useaan kertaan puhua tästä exän kanssa, hän ei siitä halunnut puhua. Jos olisi puhunut ja antanut vastuksia mun kysymyksiini, niin tilanne voisi oli erilainen. Mut hän ei halunnut antaa vastauksia ja uskonpa että hänellä ei olisi niitä ollutkaan.
        Näin tällä kertaa.

        Teit aivan oikein! En osaa sanoa tuota oikein pettämiseksi, koska eihän tuota alkuunkaan voi edes suhteeksi kutsua. Mies etsi jatkuvasti uutta seuraa, ei ollut siis koskaan sitoutunut sinuun. Ja sinä tiesit sen. Oletit varmaan että hän haluaa sitoutua lpulta, mutta ei tuollaisiin ihmisiin kannata ripustautua, jos itse haluaa oikean suhteen! Löydät kyllä paljon paremman miehen, ei epäilystäkään!


      • ???
        korjaa vahinko kirjoitti:

        Hei Liisu,

        Sinua on petetty. Mutta pettäjä olet valitettavasti sinä itse. Et uskaltanut suhteeseen syvemmälle ja kehitit mustasukkaisuudessasi poikaystävällesi olemattomia suhteita, joista sinulla ei ollut kunnollisia tai aivan varmoja todisteita. Jos haluat kehittyä ihmisen, niin otat tuohon poikaan yhteyttä ja pyydät saada olla hänen tyttönsä jälleen. Onnea teille!

        Vili

        Onpa siulla omituinen käsitys parisuhteesta. Mielestäsi on oikein etsiä uutta suhdetta, vaikka "seurustelee"?? Joopa joo, kannattaa pysyä sinkkuna, jos noin ajattelee...

        Siinä olet oikeassa, että hän todella petti itseään - koska kuvitteli tuollaisen ihmisen pystyvän sitoutumaan.


      • apet

        anna periksi ja ano takas.Kyllä parisuhde on kahden kauppa. Jotkut miehet vaan ei kasva koskaan aikuisiksi.


    • Luojan luoma

      eli eipä juuri mikään,jos uskoo tavalla tai toisella moniaviolliseen "elämäntapaan"(kts viite etnokansat/Moshu.Muuta tietoa hellyyden anatomia/Desmond Morris)Oman viite/arvomaailma ryhmäämme perustuu monogamiaan/kristillis-juutalaiselle arvomaailmalle,joka palvelee useikin vain vallanpitäjiä,samoin muut uskonnot alistettu moraali-eettiseltä eliitinhuviksi/itselle sallitaan toisille ei.Siitä Olli Tammilehto/Maailmantilan kootut selitykset/Venäjän Öljy.Muutakin kiinnostuneille,kuinka KAIKKIA petetään:www.bilderberg.org (????suuri PETOS kautta HISTORIAN jo ehkäpä viimeiset 60.000vuotta?)
      Toivon mukaan totuuden etsijöille HAPPY END..

    • pettäessään jo

      ..ajatuksissankin, eli hekumoidessaan, petä ensimmäiseksi omaa itseään...? surullista ihmiselle itselleen, sekä kaikille osapuolille...jäljet jäävät sielun syövereihin...jotka sielä muhivat aikaansa odottaen...

      • Pohjan-Akka

        Miten sitä kukaan voi ajatuksensa hallita. Toisaalta minusta on aika raukkamaista tuomita niitä, joilla käy suurempi hormonikierros. kaikille ei ole annettu yhtä suuria tippoja, ja ne vaihtelee "pikkasen" eri iässäkin. Pitää olla aikasen seksuaaliton, jos meinaa sellaista oppia jakaa, että pelkkä ajatuskin on "synti". Pitäisikö sitä täysin aivoton olla, jotta olisi OK? Minusta saa sanoa, että 10 pistettä (ja papukaijamerkki) sille, joka edes tekonsa kontroloi. Eikä nekään jutut kuulu koko kylälle.


      • sydämmen hallinta..
        Pohjan-Akka kirjoitti:

        Miten sitä kukaan voi ajatuksensa hallita. Toisaalta minusta on aika raukkamaista tuomita niitä, joilla käy suurempi hormonikierros. kaikille ei ole annettu yhtä suuria tippoja, ja ne vaihtelee "pikkasen" eri iässäkin. Pitää olla aikasen seksuaaliton, jos meinaa sellaista oppia jakaa, että pelkkä ajatuskin on "synti". Pitäisikö sitä täysin aivoton olla, jotta olisi OK? Minusta saa sanoa, että 10 pistettä (ja papukaijamerkki) sille, joka edes tekonsa kontroloi. Eikä nekään jutut kuulu koko kylälle.

        ..sillä missä on sydämmemme, siellä on myös mielemme..jos sydämmeme on naapurin enemmän takamuksessa, niin siellä on myös mielemme ja kohta tekomme...Mutta jos sydämmeemme olemme Jeesuksen laskeneet, niin hän on silloin siellä meitä ohjaamassa omalla rakkaudellaan...ja pyhällä hengellään...siunausta kaikille...


      • Pohjan-Akka
        sydämmen hallinta.. kirjoitti:

        ..sillä missä on sydämmemme, siellä on myös mielemme..jos sydämmeme on naapurin enemmän takamuksessa, niin siellä on myös mielemme ja kohta tekomme...Mutta jos sydämmeemme olemme Jeesuksen laskeneet, niin hän on silloin siellä meitä ohjaamassa omalla rakkaudellaan...ja pyhällä hengellään...siunausta kaikille...

        Jos antaa pirulle pikkusormen, se vie koko käden...mutta kumminkin ihmisten ajatukset ovat aika hetkittäisiä. En usko sitä, että kukaan niitä pystyy hallitsemaan. Olen joskus itsekin ajatellut sekunnin murto-osan: kuolispa tuokin pois....pääsisi siitä. Tuolla logiikalla, sekin olisi murha.


    • Ilmestyskirja

      www.eroaportosta.fi

      • mormooni

        Opin ja liittojen kirja

        Ja se suuri ja iljettävä kirkko, joka on koko maan portto, syöstään maahan kuluttavan tulen voimalla, niin kuin on puhuttu profeetta Hesekielin suulla, joka tästä puhui, ja se ei ole vielä tapahtunut, mutta niin totta kuin minä elän, sen täytyy tapahtua, sillä iljetykset eivät tule hallitsemaan.


        Verrtaa tätä Ilmestyskirjaan jossa sanotaan:

        Ilmestyskirja 17

        "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä, hänen, jonka kanssa maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet."

        "Vedet, jotka sinä näit, tuolla, missä portto istuu, ovat kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä.


    • Epäpuhtaus pois

      Omasta mielestäni se on sitä jos samalla aviopuolisolla on muita ns. vakituisia suhteita varsinaisen , kenen kanssa julkisesti kerran Jumalan ja seurakunnan läsnäollessa todistamassa vihkimistä on sanottu omasta tahdosta TAHDON! Tämä jo sitoo ihmisen ihmisen jälleen Jumalan altamaan kuudenteen käskyyn, joka sanoo yksiselitteisesti ÄLÄ TEE HUORIN. Uusi käännös kääntää huorin-sanan aviorikokseksi (tämä niille tiedoksi joka ei sattuisi tietämään tai muistamaan sitä).

      • hengellinen huoruus

        ÄLÄ OLE PORTTO:

        www.eroakirkosta.fi


    • pettämistä on jo

      ...flirttailu toiselle osapuolelle...koska flirtillähän yleensä on jokin tarkoitus... Myös kädestä pitäminen,sillä miksi pitää kädestä kiinni?

    • uskollinen itse

      Minusta siinä vaiheessa puhutaan pettämisestä, jos jollain tavalla salailee asioitaan liittyen tekemiseen toisen ihmisen kanssa (sala-tapaamiset, vaikka puh./netti-seksi...). Tottakai joitan tunteita saattaa joskus syntyä johonkin toisiin tyyppiin, mutta jos niitä ei ilmaise tai osoita ja ne ajan myötä menevät pois, se nyt on normaalia vielä.

      Jos taas osoittaa tunteensa/ei saa toista mielestään ja haluaa enemmän kuin unelmia, kannattaa pyusähtyä miettimään, mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Ja Miksi.

    • AanZku

      Ehkä pettäminen on sitä, että toinen osapuoli kohtelee kumppaniaan epäkunnioittavasti, viettämällä aikaa toisen miehen /naisen kanssa eli ei lainkaan välitä toisen tunteista :)

    • santtu

      se pettäminen ainakin johtu minulla siittä kun en saanut tarpeeksi seksiä ja seksi oli huonoa
      uskotomuudesta en osaa sanoa mitään..olis kiva tietää ketä oot ikä missä asut ja saisko ystävää sinusta

    • tilastotietoa asiasta

      Tilastokeskuksen väestönmuutostietojen mukaan vuonna 2006 Suomessa solmittiin 28 236 avioliittoa, mikä on 1 047 vähemmän kuin edellisenä vuonna.

      Tilastokeskuksen väestönmuutostietojen mukaan siviilivihkimisten osuus kaikista avioitumisista oli nelisenkymmentä prosenttia (40%).

      Avioerojen määrä pysyi edelleen korkealla tasolla: vuonna 2006 avioeroon päättyi 13 255 avioliittoa.

      http://www.stat.fi/til/ssaaty/2006/ssaaty_2006_2007-05- 04_tie_001.html




      ------------------


      Espanjalaiset eroavat ahkerimmin Euroopassa
      (MTV3-STT-Reuters 23.05.2007)

      Vain neljäsosa Espanjassa solmituista avioliitoista välttyy erolta. Erojen määrä on kasvanut maassa viime vuosina räjähdysmäisesti.

      Espanja on noussut Euroopan unionin avioerotilastojen kärkeen. Tuoreiden tilastojen mukaan kolme neljästä avioliitosta maassa päättyy eroon.


      --------------


      Avioliiton suosio laskee Euroopassa
      Iltalehti 11.5.2006/STT

      Avioliiton suosio on laskussa kaikkialla Euroopassa. Ranskalaistutkimuksen mukaan avoliitto houkuttaa yhä useampia, vaikka Euroopassa kulttuuriset erot ovat edelleen suuria.

      Avioliitto vai avoliitto?

      Tutkimuksen mukaan ihmiset muodostavat kiinteitä, pitkäaikaisia parisuhteita keskimäärin yhä myöhäisemmällä iällä. Avioliitto ei myöskään enää ole edellytys yhteen muuttamiselle.

      Vaikka avioliitto päättyy eroon entistä useammin, Välimeren maissa sillä on edelleen vahva asema. Esimerkiksi Ruotsissa, Belgiassa ja Suomessa vuonna 2003 solmituista avioliitoista yli puolet tulee tilastojen mukaan päättymään eroon. Italiassa ja Kreikassa näin käy vain joka viidennelle avioparille.


      ------------------------

      Kirkkohäiden suosio kääntyi laskuun (HS Julkaistu 29.1 2004 21:35)

      Kirkkohäiden suosio on luterilaisen kirkon tilastojen mukaan kääntynyt selvään laskuun.

      Kun vuonna 2000 vielä noin 80 prosenttia pareista, joissa ainakin toinen oli kirkon jäsen, aloitti liittonsa papin aamenella, niin kolme vuotta myöhemmin alle 72 paria sadasta vihittiin kirkossa.

      Erityisen selvä kirkkohäiden osuuden lasku on ollut Mikkelin ja Lapuan hiippakunnissa. Mikkelissä osuus putosi melkein 14 prosenttiyksikköä eli vuoden 2000 lähes 83 prosentista alle 70:n. Hiippakunta oli 2003 Helsingin (66 pros.) jälkeen laiskin kirkkohäiden viettäjä. Lapuan vastaavat luvut olivat 88,3 ja 78,2 prosenttia.

      Yksi selvä syy kirkkohäiden osuuden laskuun on kirkosta eroaminen.


      http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/110197 8400518




      ---------------




      Oheisesta kuviosta näkyy kuinka eronneisuus on kolmenkymmenen vuoden aika muuttunut. Nykyisin erotaan yhä useammin kuin aikaisemmin.

      Esimerkiksi vuonna 1975 solmituista avioliitoista oli vuonna 2001 päätynyt eroon kolmannes. Vuoden 1975 jälkeen solmituista avioliitoista on erottu nopeammin.

      Kokonaiseronneisuusluku on kuitenkin hyvä mitta eronneisuuden kuvaajaksi, kun verrataan samalta ajankohdalta eri maiden eronneisuutta toisiinsa. Se ilmaisee tämän hetken eronneisuuden tason. Mutta jatkuuko se tulevina vuosina; sitähän ei kukaan tiedä.

      Suomessa kokonaiseronneisuusluku on jo vuosia ollut lähellä 0,50:tä. Tällä erovauhdilla siis puolet avioliitoista päätyisi eroon.

      http://www.stat.fi/tup/tietoaika/tilaajat/ta_09_02_niem inen.html



      -----------


      "Vuonna 2005 avioeroon päättyi 13 383 avioliittoa, mikä on 149 enemmän kuin vuotta aiemmin. Vuonna 2004 avioeroja myönnettiin 13 234."

      http://www.stat.fi/til/ssaaty/2005/ssaaty_2005_2006-05- 05_tie_001.html

    • J&M

      Kaikkea saa ja pitääkin tehdä. Parisuhde pysyy virkeänä kun käydään aidan toisellakin puolella.Toiset vaan ovat niin omistushaluisia etteivät hyväksyisi.Kun molemmat hyväksyy se on mahtavaa.

      • parinvaihtoa

        oletteko swingereitä? Mulla ois 25v kaunis nuorikko seksileluks sulle jos sulla on hyvällä kropalla varustettu brunette vaihtarina.... tekis mieli päästä kokeileen brunetta välillä... joo ollaan swingailtu ennenkin


      • J&M
        parinvaihtoa kirjoitti:

        oletteko swingereitä? Mulla ois 25v kaunis nuorikko seksileluks sulle jos sulla on hyvällä kropalla varustettu brunette vaihtarina.... tekis mieli päästä kokeileen brunetta välillä... joo ollaan swingailtu ennenkin

        Asumme Etelä-Suomessa. Vaimo on brunette ja kiinnostui. Laita puhelinnumerosi, soitamme.


    • ....amy.......

      Rakkaallani on paljon naispuolisia ystäviä ja ei tuo ny minua haittaa mutta se harmittaa, kun hän puhelee aina välillä, että pitäisi mennä moikkaamaan yhtä hänen entisistään, ystäviä kun he kerran ovat. Ei tuossakaan muuten mitään mutta kun se ex asuu parin sadan kilsan päässä ja kultani olisi tietenki koko viikonlopun hänen luonaan. Ryyppäminen olisi suunnitelmissa ja niin... Luotan kultaani mutta en yhtään pidä siitä, jos hän todellakin olisi menossa sinne.

      • Nimetön

        Mene itse myös mukaan, niin näet mitä tapahtuu..


      • Banappelsiini

        Eipä tuo niin kamalalta kuulosta. Itse ainakin pystyn käymään exien luona ihan kaverimielessä vaikka jäisinkin sinne yöksi tai kahdeksi :) Joskus on vain kiva nähdä vanhoja tuttuja naamoja.


      • ....amy.......
        Banappelsiini kirjoitti:

        Eipä tuo niin kamalalta kuulosta. Itse ainakin pystyn käymään exien luona ihan kaverimielessä vaikka jäisinkin sinne yöksi tai kahdeksi :) Joskus on vain kiva nähdä vanhoja tuttuja naamoja.

        Saattaisin jopa lähteäkin mukaan, jos pyydettäisiin...tai ehkä en. Mutta kiitos Banappelsiini, sait minut paremmalle mielelle tän asian suhteen =)


      • dfkdslkdf

        Vastaus sulle amy, hanki itsellesi monta miesystävää ja olet niitten kanssa välillä joskus vkonloppuisin silloin tällöin, Naisena sinulla on oikeus siihen, eikä yksin miehen siis kummallakin on niitä mies/naisystäviä, kuten itsellänikin on muutama miesystävä, tapaamisia kun vaa kummallekkin sopii jne...Älä itke sellasesta vaan TOIMI SUN ITSES KANNALTA!! Ja älä takerru liikaa miehees...Terve itsetuntoinen mies sallii naisellensa omat kaverinsa oli sitt mies/nais ystäviä...Niin kummallakin on nais/miesystävät, kaverit, kaverimielessä...Tällanen kun olis kaikilla parisuhteissa olevilla, mustasukkaisuutta ei olis näinkään paljon, liikaa takertumista toiseen omistamista ym liikaholhousta jne...kun fiksusti asiaa ajatellaan!! Ja miehet sallikaa naisille ne mieskaverit/miestyökaverit terveellä itsetunnolla.. Ja keskustelkaa asiasta tästäkin parisuhteessa, kunnioittaen samalla toisianne...


    • aina jostakin

      Ehkäpä ihan katseesta, jutustelusta jne. Ei ole kovin reilua verrata tuntemattomia, kiinnostavia ihmisiä sellaiseen ihmiseen, jonka olet tuntenut vuosia ja jonka kaikki viat myös tunnet. Sitten kun opit tuntemaan sen toisen, niin ei se arki silloinkaan ole muuta kuin.. arkea.

      Jos vaihtaa aina suhdetta, kun ei suju, ei vaihtaminen lopu koskaan. Asiat voi selvittää ja ne voivat tuoda parin yhteen vielä lujemmin.

      Onnea kaikille! Pettäminen ei ole koskaan ratkaisu mihinkään!

      • Nimetön

        Tuo on muuten totta, mutta jokainen aikuinen ihminen tietää omat rajansa.. ihmiset tekee yhteistyötä keskenään ja pitääkin tehdä, tästä maailmastahan ei muuten tule yhtään mitään.. ja tuossa kohden ihmisillä tarkoitan molempia sukupuolia.. niin miehiä kuin naisiakin..


    • qazy

      henkisesti tehtynä julmaa, ennen kuulisin asianomaista syyttelemättä, mutta en hyväksyisi ns."selityksiä",jos menty pitemmälle, se on totaalista menoa mun puolesta.piste!

    • "joku raja"

      En pidä minään miehiä/naisia, joilta ei löydy "munaa" sanoa ei, vaikka kuinka parisuhteessa menisi sillä hetkellä huonosti ja "herkkua" suorastaan tyrkytettäisiin ja tuotaisiin nenän eteen. Yhdessäolossa on paljon periaatetta ja kunnioitusta toista kohtaan, jos nämä unohtuvat huonoina päivinä, niin turha yrittää edes seurustella. Parempi sitten vain keräillä päänahkoja. Kumpikohan tuntuisi pahemmalle: Mies humalahuuruissaan panisi työkaveriaan pikkujouluissa vai tietäisit, että miehesi himoitsisi/rakastaisi toista, jota ei saa tai ei panisi periaatteesta/kunnioituksesta omaa perhettä kohtaan? Mielestäni pettämistä on henkistä ja fyysistä...tunteillemmehan emme voi mitään emmekä voi valita mihin ne kohdistuu. Ainostaan voimme valita, ryhdymmekö tuumasta toimeen! Arvostus ja luottamus toista kohtaan määrittää suhteen laadun...ei yhdessäolon määrä. Sellaiset ihmiset, jotka sanoo, ettei heitä haittaa, vaikka puoliso kävisi vieraissa, ovat mielestäni tunnevammasia tai sitten eivät välitä toisesta pätkääkään. Miksi olla edes yhdessä, jos toisen tekemiset ei liikuta. Panosuhteet on erikseen, eivätkä mitään "oikeaa" seurustelua vaan tarpeiden tyydystä ja paineiden purkua;))

    • uudet tuulet

      En katso pettämiseksi sitä, että avioliiton ulkopuolella alkaa suhde. Ei ulkopuolista suhdetta tule, jos liitto on kohdallaan, ja jos/kun se avioliittosuhde ei ole raiteillaan, niin mitäs pettämistä siinä sitten enää on. Uusi suhde on lopun alkua vanhalle kuluneelle avioliitolle. Ja uudet tuulet puhaltaa. Avoimet, virkistävät tuulet..

      • ---

        Kaikki ei ole aina ruusuilla tanssimista! Tiedoksi: suhteeseen tulee ongelmia aina, mitään täydellistä suhdetta ei ole olemassakaan! Jos et voi sitä tajuta, niin ei kannata suhteeseen sitten ruvetakaan! Edustat juuri sellaista ihmistä, joka ei siedä ongelmia, vaan heittää pyyhkeen kehään, jos aina ei ole niin hauskaa. Sääli, kuullostaa siltä ettet voi käsittää minkälaista on, kun elämässä on ihminen jota ilman elämästä puuttuisi jotain, vaikka aina ei niin hauskaa olisikaan. Ehkä se vika onkin sinussa, eikä suhteessa!


    • edes

      ajattelee toista ihmistä.

    • ......

      kaikki mitä teet jonkun kanssa kun puolisosi on kotona ja sinä radalla, mutta jos hän olisi mukana niin et tekisi. ilmeet, eleet, puheet, jne jne .

    • Kuka tunnustaisi pettävänsä...

      Itseäni häiritsee yleinen suppea käsityksemme pettämisestä fyysisenä toimintana. Samalla kuitenkin ylistämme ihmistä älyllisenä olentona. Järjen käyttö erottaa meidät eläimistä. Kuitenkin ymmärrämme pettämisen vain eläimellisen himon valloilleen pääsynä. (Toimintana ilman seurausharkintaa.) Minusta pettämiseen on sisällyttävä älyllinen aspekti tai muuten puhutaan vain eläinten puuhista.

      Epätyydyttävästä parisuhteesta eroaminen uuden täydellisen suhteen etsimiseksi on hölmö ajatus. Tuntuu kummalta, että yksi ihminen täyttäisi kaikki tarpeet ja toiveet esim. 50 vuoden parisuhteessa. Jokainen ihmisyksilö on niin uniikki tapaus että täydellisen vastakappaleen löytyminen on epätodennäköistä. (Toki täydellinen pari on mahdollinen mutta oikeasti kertoimet sen löytymiselle ovat kai aika suuret = pieni todennäköisyys.) Edellä mainitun valossa ei puolison vaihdossa ei ole järkeä.

      Meillä jokaisella on tämä elämä joka pitäisi elää ihmisyydestä iloiten. Se tarkoittaa minusta, että täydellistää itsensä kaikin tavoin eli nauttii omista inhimillisistä piirteistään (henkisyys, fyysisyys jne.) Jos et yritä elää täyttä elämää niin PETÄT ITSEÄSI ihmisenä. Minusta meidän pitää siis itsekunnioituksen nimissä hakea henkistä ja fyysistä täyttymystä kaikin mahdollisin tavoin.

      Parisuhteessa puolisot elävät rakennetussa illuusiossa. Kukaan ei kerro puolisolleen kaikkia ohikiitäviä ajatuksia (edes aika ei riitä kaikkeen ellei sitten ajattele harvinaisen vähän) vaan pitää miettiä mitä kertoo - mikä on merkityksellistä ja mikä ei. Valikoinnin myötä suhteesta tulee kuvan (illuusion) rakentamista. Parisuhde on aina molempien puolisoiden mielestä vähän eri näköinen (eri perspektiivit ja tiedot kuvan takaisista tosiasioista).

      Summa summarum: Eläkää täysillä (vaikka se edellyttäisi pettämistä) itseänne kunnioittaen, kunhan ette haaskaa elämäänne tyhjäkäynnillä elämiseen. Pettämisestä kärähtämisestä on maksettava hinta mutta niin on maksettava myös siitä, ettei petä vaikka haluaisi (eli oman inhimillisyytensä pettämisestä). Sitä on aikuisuus - kaikella on hintansa.

      • Pohjan-Akka

        ...se erkaannuttaa muissakin ihmissuhteissa. Minulla on alunalkaen kaksi yhtä läheistä ihmistä. Toiselle en koskaan kerro kaikkea (sisko), toiselle melkein kaikki (veli). Mitä täydellisemmältä joku vaikuttaa, sitä vähemmän hänelle mitään kertoo. Sillä tavoin se maailma vieroittaa. Ennenvanhaan ihmisillä oli niin vähän mokia, että saattoivat kertoa kaiken. Salaisuudet vieroittavat, tulee se teennäisyys. Puhutaan vain, että tuleekohan sade.


      • Tuulahdus vanhaa...
        Pohjan-Akka kirjoitti:

        ...se erkaannuttaa muissakin ihmissuhteissa. Minulla on alunalkaen kaksi yhtä läheistä ihmistä. Toiselle en koskaan kerro kaikkea (sisko), toiselle melkein kaikki (veli). Mitä täydellisemmältä joku vaikuttaa, sitä vähemmän hänelle mitään kertoo. Sillä tavoin se maailma vieroittaa. Ennenvanhaan ihmisillä oli niin vähän mokia, että saattoivat kertoa kaiken. Salaisuudet vieroittavat, tulee se teennäisyys. Puhutaan vain, että tuleekohan sade.

        voihan se toki olla niinkin, että tämä puhuminen parisuhteessa on vasta uuden ajan juttu. Pitää muistaa, ettei länsimaissakaan nainen ole ollut tasaveroinen kumppani kuin vasta muutamia kymmeniä vuosia (alle 200 vuotta).


      • Pohjan-Akka
        Tuulahdus vanhaa... kirjoitti:

        voihan se toki olla niinkin, että tämä puhuminen parisuhteessa on vasta uuden ajan juttu. Pitää muistaa, ettei länsimaissakaan nainen ole ollut tasaveroinen kumppani kuin vasta muutamia kymmeniä vuosia (alle 200 vuotta).

        Kaikki vanhat naiset (jotka ovat jo haudassa) eivät kyllä olleet kovin nöyrästä muotista tehtyjä. Ne epätasa-arvo luulemiset on haettu jostain belgiasta, ei ainakaan meiltä peräpohjolasta. Mutta ettehän te usko.


      • Vierailija

        Näinhän se menee. Jokainen on vastuussa itsestään ja omasta onnestaan. Jos sitä ei kotona, sitä saa muualta. Antakaa palaa ja nauttikaa - eipä tarvitse vanhana olla katkera ja harmitella tekemättömiä tekoja.


      • Tuulahdus vanhaa...
        Pohjan-Akka kirjoitti:

        Kaikki vanhat naiset (jotka ovat jo haudassa) eivät kyllä olleet kovin nöyrästä muotista tehtyjä. Ne epätasa-arvo luulemiset on haettu jostain belgiasta, ei ainakaan meiltä peräpohjolasta. Mutta ettehän te usko.

        Totta varmasti on, etteivät naiset ole olleet nöyriä. Todellisuudessa kuitenkin myös suomessa on ollut aika rajuja esteitä. Esimerkiksi jos nainen ei voi omistaa omaisuutta (ellei ole leski) vaan kaikki kuuluu joko isälle tai miehelle. Pelko toimeentulon totaalisesta menettämisestä olisi varmaan meille kaikille raju isku, vielä jos se kohdistuu myös lapsiin. Oli sitten ylpeä tai nöyrä - se pistää kumartamaan.


      • Pohjan-Akka
        Tuulahdus vanhaa... kirjoitti:

        Totta varmasti on, etteivät naiset ole olleet nöyriä. Todellisuudessa kuitenkin myös suomessa on ollut aika rajuja esteitä. Esimerkiksi jos nainen ei voi omistaa omaisuutta (ellei ole leski) vaan kaikki kuuluu joko isälle tai miehelle. Pelko toimeentulon totaalisesta menettämisestä olisi varmaan meille kaikille raju isku, vielä jos se kohdistuu myös lapsiin. Oli sitten ylpeä tai nöyrä - se pistää kumartamaan.

        No, jos noin kauas ajassa halutaan taaksepäin mennä, niin silloinhan peri vain vanhin poika. kaikki muut lähtivät maailmalle, ainakin meillä päin. Avioliitot eivät niihin aikoihin purkautuneet kuin kuolemassa.


    • avanto1

      Moi!
      Luulen, tai tiedän omalta kohdaltani, että pettämisen tunne syntyy silloin kun parisuhteen rajat jätetään puhumatta. Itselläni on kokemus, siitä että toistä miellyttääkseni, pelkuruuttani tms. otin käyttöön suhteessa ns. sormien läpi katselemisen, olin todellinen jees -nainen. Halusin uskoa ns. vapaaseen suhteeseen, mutta mutta se ei ollut/ ole mulle sopiva muoto. Toinen toimii näin ja mä tunnen itseni nöyryyttetyksi ja petetyksi.

    • pettäjäkö

      jos käyttää kumia ni se ei ole pettämistä...

      • ei ookkaa

        ja jos runkkaa ja ajattelee naaparin jenniä, niin ei sekään ole....


      • dfsölödsf
        ei ookkaa kirjoitti:

        ja jos runkkaa ja ajattelee naaparin jenniä, niin ei sekään ole....

        Ja jos masturboi ja ajattelee naapurin hyvävartaloista, syötävä hyvännäk. kollia niin ei sekään ole pettämistä!!


    • Nimetön

      juu nii pettäminen on suutelu mut ei ystävä pusu jos poskelle antaa tai halaaminen kaikki muu kyllä:)))mun mielestä ei tarvii nii pilkullee ottaa aina asioita;:)))

      • Puoliso

        Jo ajatteleminen sen tekemistä(rakastelua tms. hempeät tunteet) muun kuin oman puolison kanssa on pettämistä. Ainakin Jumalan silmissä. Ja sieltähän ainoat oikeat elämänohjeet tulevat. Lukeekaa Pyhiä Kirjotuksia!

        Yli kaiken varjeltavan varjele sydämesi, sillä sieltä lähtevät pahat ajatukset; Haureudet, varkaudet, murhat, aviorikoset, jne...

        Korkea on kutsumus ja heikoksi havaitsen itseni, mutta niinkuin on päiväsi niin on voimasi. Niin luvataan, mutta se edellyttää valvomista(hengellistä).

        Hyvää jatkoa!


      • vaipathousussa

        se on myös aika pahaa jos nainen valehtelee kummallekkin miehelle olevansa sinkku


      • -uskovainen-
        Puoliso kirjoitti:

        Jo ajatteleminen sen tekemistä(rakastelua tms. hempeät tunteet) muun kuin oman puolison kanssa on pettämistä. Ainakin Jumalan silmissä. Ja sieltähän ainoat oikeat elämänohjeet tulevat. Lukeekaa Pyhiä Kirjotuksia!

        Yli kaiken varjeltavan varjele sydämesi, sillä sieltä lähtevät pahat ajatukset; Haureudet, varkaudet, murhat, aviorikoset, jne...

        Korkea on kutsumus ja heikoksi havaitsen itseni, mutta niinkuin on päiväsi niin on voimasi. Niin luvataan, mutta se edellyttää valvomista(hengellistä).

        Hyvää jatkoa!

        oletko porton jäsen?


      • ILOISTA ANTAJAA
        Puoliso kirjoitti:

        Jo ajatteleminen sen tekemistä(rakastelua tms. hempeät tunteet) muun kuin oman puolison kanssa on pettämistä. Ainakin Jumalan silmissä. Ja sieltähän ainoat oikeat elämänohjeet tulevat. Lukeekaa Pyhiä Kirjotuksia!

        Yli kaiken varjeltavan varjele sydämesi, sillä sieltä lähtevät pahat ajatukset; Haureudet, varkaudet, murhat, aviorikoset, jne...

        Korkea on kutsumus ja heikoksi havaitsen itseni, mutta niinkuin on päiväsi niin on voimasi. Niin luvataan, mutta se edellyttää valvomista(hengellistä).

        Hyvää jatkoa!

        Sanassakin jo sanotaan ettei jumalan mies panttaa kulkusiaan, eikä nainen jalkoväliään. Tästä vain ei juuri uskalleta keskustella. Raamattu on paljon vapaamielisempi kuin mitä te monet koskaan tajuatte ymmärtää. Seksi on jumalan lahja ja jos yksi ihminen (oma partneri) ei siihen tarpeeseen pysty vastaamaan niin ei voi toista syyllistää siitä että haluaa nauttia, tai, mahdollistaa jonkun onnettoman nautinnon. Ei ole pettämistä.

        "anna se toiselle jonka haluaisit itsellesikin annettavan"


    • Thaimaassa tavanneet

      Tapasin keväällä ollessani lomalla Thaimaassa aivan ihanan "varatun" miehen, tämän jälkeen olemme tavanneet useamman kerran, joko mökilläni tai luonani.Soittelemme päivittän useamman kerran ja itse asiassa meillä on jo uusi matka varattuna Thaimaaseen kevääksi -08. Hän kertoi paljon elämästään, nainen jonka kanssa asunut lähes 20 vuotta, heillä ei ole toistensa kanssa mitään tekemistä ollut vuosiin, matkaa tosin välillämme on useita satoja km mutta sekään ei tahtiamme haittaa eikä ole este. Seksiä harrastimme jo Thaimaassa ja tietenkin kun tapaammee niin täällä kotosuomessa. Aivan ihanaa, kuten molemmat olemme todenneet että näinkin vanhana (itselläni 30v avioliitto takana) voi vielä elämänkumppaninsa löytää. Heidän suhteensa on nyt "purkissa" ja päättymässä syksyn edetessä, itse olen vapaa.Kyseinen nainen on ottanut minuun yhteyttä ja numeroni han sai tietää ns. entisen avokkaansa puhelimesta johon oli hyökännyt tämän käydessä wc:ssä. Sika teko naiselta. En todelläkaan suostunut kertomaan hänelle yhtään mitään.Nt jatkamme kaunista kesää yhdessä ja haaveitakin tulevaisuudelle on.
      Tiedämme että tätä kylmää naista on petetty raskaimmalla tavalla mutta kuten minulle sanottiin, hän on sen ansainnut!!??
      Meillä on kyseisen herran kanssa täysinäinen luottamus ja kunnioitus toisiamme kohtaan puhelin ja sähköposti luonani aina avoinna...sen lisäksi kerromme toisillemme päivittäin kuinka paljon toisiamme rakastamme!!!!

      Antakaa kommentteja!!!

      • Merikukka

        Kukaan ulkopuolinen ei voi todella tietää millainen se "toisen" osapuolen avioliitto oikeasti on.
        Mies voi väittää elävänsä kurjaa liittoa,ja melkein jo eroamassakin...mutta vaimo siellä kotona ajattelee että liitto voi hyvin,kun mies kertoo rakastavansa..ja näyttää ulkopuolisillekkin että hyvin menee...

        Siksi tuo vaimo sitten useimminkin järkyttyy,kun huomaa että mies onkin pelannut toisenlaista peliä toisen naisen kanssa.
        Pettämistä yhtä kaikki...

        Miten voit sanoa toisesta naisesta että hän on osansa ansainnut?Mistä sinä voit todellakaan tietää kuinka viriiliä tuon miehen ja hänen vaimonsa seksielämä on?
        Niin,voihan se mies kertoa asian toisin..totuus se ei aina kuitenkaan ole.

        Miten voi kunnioittaa ihmistä,joka on huorin tehnyt?
        Kylläpä ihmisen moraali on löyhä.
        Toivottavasti osaat nauttia tuosta uudesta "toisen omasta"kun vielä voit...Yhdessäasuminen voikin sitten ajan myötä laimentua,kun miehestä tulee se sama nössö..johon hänen vaimonsakin kyllästyi..eikö.


      • Pohjan-Akka

        Ensinnäkin: "Thaimaassa!". No joo, voi kai siellä Thaimaassa normaalitkin miehert käydä. On kai siellä kaljakin halpaa.

        Toisekseen tuo "kylmä nainen". Miksi on kylmettynyt? Kysy kun teillä on niin avoin ja ihana suhde.

        Kolmanneksi "ihana mies". kehuuko hän itse itsensä ihanaksi ja muut häntä kaltoin kohdelleeksi. tässä kohtaa astuu kuvaan se "narsistivaroitus". Jotkut odaavat esittää tunteetkin.

        Neljänneksi: miehekäs mies lähtee ja sitten ottaa.

        Ilopoikia ei kannata vakavasti ajatella.

        (hah hah)


      • Nainen *
        Pohjan-Akka kirjoitti:

        Ensinnäkin: "Thaimaassa!". No joo, voi kai siellä Thaimaassa normaalitkin miehert käydä. On kai siellä kaljakin halpaa.

        Toisekseen tuo "kylmä nainen". Miksi on kylmettynyt? Kysy kun teillä on niin avoin ja ihana suhde.

        Kolmanneksi "ihana mies". kehuuko hän itse itsensä ihanaksi ja muut häntä kaltoin kohdelleeksi. tässä kohtaa astuu kuvaan se "narsistivaroitus". Jotkut odaavat esittää tunteetkin.

        Neljänneksi: miehekäs mies lähtee ja sitten ottaa.

        Ilopoikia ei kannata vakavasti ajatella.

        (hah hah)

        JUURI NIIN.


      • Nainen *
        Pohjan-Akka kirjoitti:

        Ensinnäkin: "Thaimaassa!". No joo, voi kai siellä Thaimaassa normaalitkin miehert käydä. On kai siellä kaljakin halpaa.

        Toisekseen tuo "kylmä nainen". Miksi on kylmettynyt? Kysy kun teillä on niin avoin ja ihana suhde.

        Kolmanneksi "ihana mies". kehuuko hän itse itsensä ihanaksi ja muut häntä kaltoin kohdelleeksi. tässä kohtaa astuu kuvaan se "narsistivaroitus". Jotkut odaavat esittää tunteetkin.

        Neljänneksi: miehekäs mies lähtee ja sitten ottaa.

        Ilopoikia ei kannata vakavasti ajatella.

        (hah hah)

        JUURI NIIN. Hyvä!!


      • Thaimaassa
        Merikukka kirjoitti:

        Kukaan ulkopuolinen ei voi todella tietää millainen se "toisen" osapuolen avioliitto oikeasti on.
        Mies voi väittää elävänsä kurjaa liittoa,ja melkein jo eroamassakin...mutta vaimo siellä kotona ajattelee että liitto voi hyvin,kun mies kertoo rakastavansa..ja näyttää ulkopuolisillekkin että hyvin menee...

        Siksi tuo vaimo sitten useimminkin järkyttyy,kun huomaa että mies onkin pelannut toisenlaista peliä toisen naisen kanssa.
        Pettämistä yhtä kaikki...

        Miten voit sanoa toisesta naisesta että hän on osansa ansainnut?Mistä sinä voit todellakaan tietää kuinka viriiliä tuon miehen ja hänen vaimonsa seksielämä on?
        Niin,voihan se mies kertoa asian toisin..totuus se ei aina kuitenkaan ole.

        Miten voi kunnioittaa ihmistä,joka on huorin tehnyt?
        Kylläpä ihmisen moraali on löyhä.
        Toivottavasti osaat nauttia tuosta uudesta "toisen omasta"kun vielä voit...Yhdessäasuminen voikin sitten ajan myötä laimentua,kun miehestä tulee se sama nössö..johon hänen vaimonsakin kyllästyi..eikö.

        Ei todellankaan!!! Itse olen vapaa ja ketään en ole tarvinnut pettää eikä siihen ole ollut tarvetta.
        Itse en ole sanonut että on osansa ansainnut, vaan eromassa oleva miespuoliskoni sanoi näin avokkaastaan! HUOM! ei vaimo!
        Eivät koskaan ole olleet aviksessa vaan ainoastaan avoliitossa ja kyseinen nainen kertoi minulle että seksiä heillä ei ole n. 6 vuoteen harrastettu, joten tuskin kovin viriiliä on ollut!!?
        "vaimo" ei häneen kyllästynyt vaan mies.
        Tämä kohta entinen "vaimo" pitäisi kuulemma mielellään vielä mutta ymmärrän että normaali ihminen ei tuollaista kylmyyttä jaksa/kestä. Ihmettelinkin hänelle kuinka joku normaali tuollaista sietää edes noinkin pitkään.
        Pitkissä suihteissa totuus on kyllä varmasti se mistä puhutaan ja kerrotaan. Toista se on muutaman-10 vuoden jutuissa, nehän ei ole vielä mitään, pikkujuttuja!!!
        Nautimme toisistamme suunnattomasti ja itseasiassa hän ei ole edes sen vanhan omaa enää!!

        By the way... se oli mies joka kyllästyi...eikä avokas joka niin nössö oli ( vaimosta puhutaan silloin kun on vihitty avioliittoon)!!


      • Pohjan-Akka
        Nainen * kirjoitti:

        JUURI NIIN. Hyvä!!

        pohjan akkakin alkaa elämässä oppia....muutakin on nääs kierretty kuin tahkoa. Minulla on sitä "hiljaista tietoa". Samapa tuo on tässä tunnustaakin, kun tämä ei ole näköradio.

        Tosin, VOIHAN se olla poikkeuskin. Maailma on ihmeitä täynnä. Mutta kyllä se kannattaisi vähän järjelläkin yrittää ajatella. ettei tulisi niitä sydänsuruja. Sydänsurut ovat ihan perseestä. Tassut pitää jokaisen aina itse nuolla...kun astuu harhaan.


      • rakasta onneasi
        Thaimaassa kirjoitti:

        Ei todellankaan!!! Itse olen vapaa ja ketään en ole tarvinnut pettää eikä siihen ole ollut tarvetta.
        Itse en ole sanonut että on osansa ansainnut, vaan eromassa oleva miespuoliskoni sanoi näin avokkaastaan! HUOM! ei vaimo!
        Eivät koskaan ole olleet aviksessa vaan ainoastaan avoliitossa ja kyseinen nainen kertoi minulle että seksiä heillä ei ole n. 6 vuoteen harrastettu, joten tuskin kovin viriiliä on ollut!!?
        "vaimo" ei häneen kyllästynyt vaan mies.
        Tämä kohta entinen "vaimo" pitäisi kuulemma mielellään vielä mutta ymmärrän että normaali ihminen ei tuollaista kylmyyttä jaksa/kestä. Ihmettelinkin hänelle kuinka joku normaali tuollaista sietää edes noinkin pitkään.
        Pitkissä suihteissa totuus on kyllä varmasti se mistä puhutaan ja kerrotaan. Toista se on muutaman-10 vuoden jutuissa, nehän ei ole vielä mitään, pikkujuttuja!!!
        Nautimme toisistamme suunnattomasti ja itseasiassa hän ei ole edes sen vanhan omaa enää!!

        By the way... se oli mies joka kyllästyi...eikä avokas joka niin nössö oli ( vaimosta puhutaan silloin kun on vihitty avioliittoon)!!

        Onpa sinulla pitkäpinnainen uusi rakas, jos on nuljutellut 6 vuotta ilman seksiä ex-ämmänsä kanssa. Jo oli aika lähteä ja vikkelään. Onneksi löysit hänet ja otit pois ahdingosta ja ahdistuksesta. Pelastit sen miehen. Itse miehenä lähtisin jokaisesta suhteesta jossa ei olisi seksiä vähintään kerran viikossa. Moni ämmä onkin saanut potkut jos on alkanut pihtailemaan. Toki suhteessa pitää olla paljon muutakin, mutta seksi kruunaa koko paketin. Sinä ansaitsisit mitalin mies- sukupolven kunnioittamisesta ja oikeaoppisesta "haltuunotosta". Rakastakaa ja sekstailkaa ja eläkää; se ei ole väärin.


      • Thaimaassa
        rakasta onneasi kirjoitti:

        Onpa sinulla pitkäpinnainen uusi rakas, jos on nuljutellut 6 vuotta ilman seksiä ex-ämmänsä kanssa. Jo oli aika lähteä ja vikkelään. Onneksi löysit hänet ja otit pois ahdingosta ja ahdistuksesta. Pelastit sen miehen. Itse miehenä lähtisin jokaisesta suhteesta jossa ei olisi seksiä vähintään kerran viikossa. Moni ämmä onkin saanut potkut jos on alkanut pihtailemaan. Toki suhteessa pitää olla paljon muutakin, mutta seksi kruunaa koko paketin. Sinä ansaitsisit mitalin mies- sukupolven kunnioittamisesta ja oikeaoppisesta "haltuunotosta". Rakastakaa ja sekstailkaa ja eläkää; se ei ole väärin.

        Kiitos kauniista sanoistasi!!!!
        Mies on pitkäpinnainen, sen tiedän.
        ...ja tiedän mistä kirjoitan (puhun), takana sentään lähes 30 vuotinen avioliitto joka kariutui.
        Tavatessamme Thaimaassa en suostunut heti seksiin, vaikka hän sitä halusikin (itsekkin) ja ymmärrän sen varsin hyvin, ennenkuin olimme keskustelleet ja läpikäyneet asioita, puolin ja toisin. Nyt se on loistavaa!! Kuten sanot, elämässä on paljon muutakin kuin seksiä mutta se on äärettömän tärkeä asia. Meillä se ei katso aikaa ainoastaan hieman paikkaa näin kesällä, ulkonakin kun seksiä voi näin helteisillä ilmoilla harrastaa.

        Rakastamme, elämme,sekstaamme ja nautimme!!

        Kaikkea hyvää elämääsi!!


      • :)))))

        VOI KUULE PAINUPPA HUORA HELVETTIIN ! =)
        tuommosia varattujen kanssa vehtaajia ei enempää tänne maan päälle tarvita!! KUKAAN ei ole ansainnut tulla petetyksi, ellei sitä itse ole tehnyt!! Toivottavasti sut poltetaan helvetissä!!
        sitten kun puhutaan uskottomuudesta, MITÄ HELVETIN HYÖTYÄ TEISTÄ VARATUISSA ROIKKUVISSA ÄMMISSÄ/UKOISSA ON??!!! kuolkaa kaikki!!


      • sä se iso
        :))))) kirjoitti:

        VOI KUULE PAINUPPA HUORA HELVETTIIN ! =)
        tuommosia varattujen kanssa vehtaajia ei enempää tänne maan päälle tarvita!! KUKAAN ei ole ansainnut tulla petetyksi, ellei sitä itse ole tehnyt!! Toivottavasti sut poltetaan helvetissä!!
        sitten kun puhutaan uskottomuudesta, MITÄ HELVETIN HYÖTYÄ TEISTÄ VARATUISSA ROIKKUVISSA ÄMMISSÄ/UKOISSA ON??!!! kuolkaa kaikki!!

        HUORA TAIDAT OLLA viimeisen päälle itse!!!!!!!! näillä palstoilla!!!! kenties muuallakin pentu!!!!

        Siinä se oli, hän teki sen ITSE!!!!OMASTA PÄÄTÖKSESTÄÄN..et sillei....

        Niin sinutkin, roviolle voi vetää!!!!
        Lueppas SUTTURA tekstiä tarkemmin ja tee johtopäätökset sen jälkeen!!!!


      • Akalle
        Pohjan-Akka kirjoitti:

        Ensinnäkin: "Thaimaassa!". No joo, voi kai siellä Thaimaassa normaalitkin miehert käydä. On kai siellä kaljakin halpaa.

        Toisekseen tuo "kylmä nainen". Miksi on kylmettynyt? Kysy kun teillä on niin avoin ja ihana suhde.

        Kolmanneksi "ihana mies". kehuuko hän itse itsensä ihanaksi ja muut häntä kaltoin kohdelleeksi. tässä kohtaa astuu kuvaan se "narsistivaroitus". Jotkut odaavat esittää tunteetkin.

        Neljänneksi: miehekäs mies lähtee ja sitten ottaa.

        Ilopoikia ei kannata vakavasti ajatella.

        (hah hah)

        Ensinnäkin: Thaimaassa käy ns. normaaleja miehiäkin mutta tuskin halvan kaljan takia!!!!!

        Toiseksi: Naisen kylmyyden tiedän mutta fiksuna en tälle palstalle sitä laita/kerro.

        Kolmanneksi: Ei tarvinnut itseään kehua saatikka että häntä olisi kaltoin kohdeltu muuta kuin tämä ns. entinen avokas. Ei tarvinnut eikä tarvitse mitään esitellä!!!!

        Neljänneksi: MIEHEKÄS MIES LÄHTI JA OTTI!!!!

        Ilopojat ovat asia erikseen jos niistä edes mitään satut tietämään!!


      • aina on toisessa syy...

        kun haluavat sexiä niin aina on nainen jotenkin kylmä jne..kerran satuin tuntemaan erään naisen ja mies ei tiennyt kun kertoi minulle...älä usko ei kaikki kultaa mikä kiiltää...samoin exäni kertonut minusta vaikka mitä mikä ei ole totta ihmiset kertoneet minulle...ja tämä rakastaja jatkaa edelleenkin 12v erovuoden jälkeen...hirviö ämmä...on mustasukkainen minusta vieläkin...


      • niinsevainon

        Pettäminen on itsekkään ihmisen teko. Se koskee monastikkin useampaa henkilöä kuin kahta. Voi olla puolison lisäksi lapsia, heidän perheitään, lastenlapsia. Monen ihmisen loppuelämä särkyy, luottamuksen kadottua.

        Kyllä pitkän yheiselämän aikana oppii tuntemaan toisen ihmisen, joten kyllä luottaisin aika paljon avovaimon sanomisiin, ei ihminen muutu puolisoa vaihtamalla, vaikka ehkä halua olisi. Ei kukaan ulkopuolinen pysty sanomaan, toisten yhteiselämästä totuutta. Eikä kukaan varmaankaan uudelle kumppanille kaikkia asioita selvitä. Kyllä aikaisemmassa parisuhteessakin on rakastettu, ollut hyviä hetkiä, hyviä yhteisiä muistoja. Nämä kaikki rikkoontuvat ja kyseenalaistuvat pettämisen myötä.

        Pitäisi ajatella, mihin ryhtyy pettäessään. Samoin jos sekaantuu toisen parisuhteeseen. Varsinkin aikuisena luulisi, että osaisi lähteä puhtaalta pöydältä. Ei voi olla niin kiire valmiissa maailmassa, ettei voi odottaa, jos todella toisen parisuhde on loppumassa, niin se loppuu muutenkin.
        Vai haetaanko pettämisellä syytä parisuhteen lopettamiseen?

        En voi hyväksyä vapaan ihmisen oikeutta mennä rikkomaan kenenkään parisuhdetta. Kenelläkään ei ole oikeutta tuottaa tuskaa ja pahaa oloa omalla toiminnallaan. Luotan siihen, että kyllä pettäminenkin jossain vaiheessa kolahtaa omaan nilkkaan. Vaan mitäpä aikuista ihmistä neuvomaan. Luulen, että syyllisyys tekee tehtävänsä itse kullekkin.


    • Nimetön

      on kait se mitä tekee toiselle eikä toivoisi itselleen tehtävän. Asia ei toki ole ihan näin mustavalkoinen vaan jokaisella on omat käsityksensä asiasta. Vastaavanlainen kysymys olis mikä on rakkautta? =)

    • -nb-
    • pettämistä on..

      Seksuaalis viritteiset kuvaviestit(muulta kuin omalta kumppanilta)/myös tekstiviestit.
      Treffailu muiden naisten kanssa...(jos eivät ole sukua,tai kuulu ystäväpiiriin).

      Uskollinen ihminen toimii avoimesti,eikä parisuhteessa ole salaisuuksia..vaikka oma reviiri tuleekin säilyttää.

    • koska..

      en ole koskaan edes seurustellut ja olen jo 19-vuotta vanha. Vielä ku joskus löytäis sen oikean..itse tuskin edes koskaan pettäisin. Kohdalleni koskaan ei varmaan edes osu ikinä kukaan tyttö. Onnea soisin. Olen varma siitä, että pettäminen kumminkin sattuisi henkisesti ja jättäisi iänikuiset arvet.

    • satasuloistasuudelmaa

      olen aivan samaa mieltä "ei virityksiä" kanssa....ja tänä päivänä tämä netti on vaarallinen, koska se avaa kanavia tuohon "pettämiseen".... tai on ainakin jonkilainen kiusaus/houkutus joillekin :( ikävää

      • jos kykenee

        pettäminenhän on jos ei auta vaikka repussa eväät.

        Muistakaa kun kohdataan!!


    • tonika31

      pettäminen se on pettämistä jos toinen on uskollinen ja toinen ei.mutta olen kyl huomannut että riippuu ihan ihmisestä miten asian käsittelee.

    • -Heze-

      No sehän riippuu miten ihminen määrittelee pettämisen....

    • janiksnk

      suutelelu muun kuin oman kumppanin kanssa täyttää pettämisen tunnus-merkit!

    • kun..

      naiset ei tajua mitä tapahtuu.. syytetään miehiä välinpitämättömyydestä, eikä ymmärretä kuunnella kun toínen haluaa olla rehellinen. olen huomannut naisilla tämän "laiminlyödyksi tulemisen", enkä vielä tänä päivänäkään ymmärrä mistä on kyse. tiedän, että kun naisen mittari tulee täyteen sitä jotain (tasaisuutta parisuhteessa)... aletaan tuntemaan, että asiat on huonosti.. ei se meille miehille ole! me ollaan tyytyväisiä, kun asiat rullaa. vaan ei naiset! miksi? pitääkö miehelle alkaa aukoa, vain koska sattuu olemaan turvallista ja vakaata (mitä naiset miehille valehtelee haluavansa)? naiset vois mennä itteensä ja kuunnella niitä jotka ajattelee järjellä (ei mulkulla) ja uskoa, että mies (pois lukien metro- ja retroseksuaalit.. ja suviseuroista seuraa hakevat), on yksinkertainen (miehille: rehellinen).
      t: jos miehet näyttäis naisilta ja niillä olis pillut, olisin homo

    • petturi10

      pettäminen on sovitun asian halvalla panemista..

    • juuhei

      On sitä ,jos maistaa hieman kannabista puoleentoista vuoteen toisen kerran ja saa lähtöpassit yhteisestä kodista. Ei tainut olla rakkautta mukana vai onko kannabis oikeasti niin vaarallista..? Tottakai ne jotka ei oo koskaan maistanut niin osaa olla julmasti vastaan.

      • on sulle

        ehkä hieman suurempi ku muille 2000-luvun ihmisille.. katos joskus 1800-luvun tultua euroopassaki pössyttely tuli aika "normiksi" (teille lepakko-femmareille sopimattomaksi). T:rakkaus on asia jota et ole vielä valmis määrittelemään


    • gsdgvds

      Se mitä et ikinä tekis oman kullan läsnäollessa..

    • S...

      Pettämistä on kaikki se, mitä ei voi tehdä silloin kun puoliso on paikalla.

    • david.son

      Pettämistä on ainakin se, että näyttää pippeliä vieraalle naiselle.

    • 6lk

      en itsekkään oikein ole varma..mitä on pettäminen?

      aikuisilta kuulee kaiken laista kuten että pettäminen olisi jotakin TODELLA vakavaa varsinkin ihmis suhteissa,pitäisi vaalia vaimoaan tai miestään eikä petää tätä toisen naisen tai miehen kanssa(sala suhde?)


      on myös ei niin vakavia pettämisiä? kuten kaveri porukoissa. lupaa tulla muttei tule vaikka jos ei halua ja sen jälkeen valehtelee päin naamaan..no hei olen vielä murkku joten en minä niin hyvin tiedä:D mutta nämä ovat kai minun käsitykseni mitä on pettäminen?MITÄ SE ON?:O

    • aktiivinen

      Pettäminen on luottamuksen rikkomista....
      Sen sijaan seksi kuuluu perus vietteihin ja terve uros pyrkii aina lisääntymään kun vaan on tilaisuus.. Eli pannaan vaan . . .

    • pauttaja

      housut seippään nennään ja murikkata sullaan lihhaan.

    • terriblecock

      Aina on pantava kuin on mahdollista, naiset tykää kun saa kunnon kankeia, pillu ei se siitä kulu, naiset tykkä

      • ljkjll

        Ja naiset tykkää panna isoa kullia, kun niitä on esillä, ei se kulli siitä kulu, huumoria mukaan menoks vaan....jos sais miestä reissullansa...


    • Yksi vain

      Pettäminen kuuluu nykuaikaan. Pidetään ns salasuhdetta kun seksi ei kumppanin kanssa suju. Olen sitä mieltä että suhdetta täytyy vaalia niin ei tarvitse kummankaan pettää toista . Muistakaa joka asiassa pätee antamisen ja ottamisen laki :)

    • Mats64

      jää yllättäen kesäleskeksi ja haluaa lähteä hieman viihteelle? Tiedostan "vaarat"illan tummetessa, mutta elän kuitenkin onnellisessa parisuhteessa. Ehkä se raja vedetään siinä, että
      pitää hauskaa antautumatta ja lupautumatta mihinkään, mistä omatunto soimaisi?

    • Mietteliäs 22

      Eiks pettämistä oo se kun ei tulojaan verottajalle ilmoita, tai pöllii toiselta rahat:) muu ei

    • honii

      Niin mikä tosiaan onkaan pettämistä. Kaikki meistä varmaan luokittelee asian eritavoin. Jos olet suhteessa voit pettää toisen monella tavoin. Huijaamalla, valehtelemalla, olemalla jonkun toisen osa puolen kanssa seksuaalisessa kanssa käymisessä. Siinä muutama esimerkki. Kaveria voit pettää myös samalla tavalla kuin kumppania. Helpompi on itse pettää kuin huomata tulleensa itse petetyksi. Mutta eipä olis jännitystä jos ei ois pettämistä. vai kuinka!?
      Mutta parhaintahan se on että voit luottaa toiseen ja toinen ihminen luottaa sinuun täysin. Ei silloin tule edes mieleen pettää toista millään tavalla.

    • on...

      kaiken a ja o!!
      Kumppaniinsa tulee luottaa ja olla myös itse toisen luottamuksen arvoinen.

      • riesaaa

        vapaasuhde parustuu suureen luottamukseen, onko se siis pettämistä?


      • olemassakai

        vapaasuhde parustuu suureen luottamukseen, onko se(kin) siis pettämistä? tavalla tai toisella


    • Pariskunta 39v.

      Mikäli puoliso harjoittaa useammin kuin kerran seksuaalista kanssakäymistä vieraan kumppanin kanssa. Kerta katsotaan läpi sormien, useat ei.

    • sellainen jota ei

      edes muista kuin korkeintaan kovan painostuksen jälkeen. Jos ei ole tehnyt sen syvempää vaikutusta ja seksi on ollut ehkä vain jonkin tarpeen tyydyttä¨mistä, kuten syöminen, niin eihän sellaista voida laskea vai kuinka.

    • puhua vain

      fyysisessä tai henkisessä ja nimenomaan seks. mielessä

      etkä pettämisestä, kuten juonittelusta tms. ymmärrät varmaan.

    • tullut

      että ainaakin puolet elävänä tavatuista miehistä ei ole jäänyt mieleen, tasosta voidaan sitten olla eri mieltä, joku ei luokittelisi muuta kuin oman elämän hallinnaksi ja joku taaas tuomitsisi sen ensimmäisenkin ja heittäisi sen ensimmäisen kiven - luultavasti todellinen luku on kolminkertainen ellei suurempi, joten eihän se sitten voi olla mitään.

    • Muuttuva yksilö

      Kaikilla ihmisillä maailmassa ei ole samanlaiset arvot ja asenteet. Omia arvoja, tunteita tulee kunnioittaa ja arvostaa sekä itseään. Itselleen varsinkin tulee olla uskollinen.

      Sopimuksia on erilaisia, joihin voi kuulua luottamus, kunnioitus, rehellisyys, totuus, viisaus, keskustelut, joustavuus tilanteiden mukaan, rajat, säännöt, sopetuminen, oppiminen, talous, inhimillisyys, empaattisuus, päämäärät, tunteet.

      Ihmiset arvoineen, asenteineen, tunteineen, luottamuksineen, kunnioituksineen, viisauksineen voivat muuttua monin tavoin yksilöinä vuosien ja elämänkokemuksien myötä.

      Ulkopuolisten suuri puuttuminen tunneasioihin ei aina ole suotavaa. Jokaisella saa olla omat tutut, ystävät, harrastukset, mielipiteet, arvot, tuneet.

    • työntää

      monen vaimo saa vierasta luvalla,,mutta kun kertoo kun on saana ei pettämistä..mut jos ei kerro ja ottaa suihin on pettämistä..ja se on partnerin pettämistä jos työntää sisään ja ei liikuta...yleensä sukupuoli touhut ei ole pettämistä vaan se on pettämistä jos jättää lapset ja perheen oli kumpi tahansa..nää suomalaiset on niin pimpin ja kullin ajatusmaailmassa aina kun kyse on pettämisestä..minusta jos papin eessä lupaa perheen ja lapset ensimmäisenä ja menee ja jättää kumpi tahansa se on pettämistä..seikkailut on piristettä avioelämään kummallekkin..

      • Parisuhde

        Ehkä joskus tulevaisuudessa voi myös kestosuhteen lisäksi valita ennakkoon määräaikaisen parisuhteen, jota voi niin halutessa jatkaa. Se voisi olla yksi ratkaisu, vaihtoehto, koska nykyään erotaan niin paljon.


    • periaatteessa

      Periaatteessa raja on siinä, että henkilö tekee jotain sellaista, jonka jättäisi tekemättä, jos kumppani olisi mukana.

    • mimmi__90

      minun mielestäni pettämisellä/uskottomuus on sitä kun esim toinen seurustelee kahden kanssa amaan aikaan tai jos käy vieraissa

    • Vastuu

      Parisuhteeseen liittyy myös molemminpuolinen vastuu omasta ja toisen hyvästä olosta, joka vaatii jatkuvaa työtä asian eteen. Aina ei kuitenkaan ole molemmilla tai kummallakaan hyvä olo, myötä- eikä vastamäissä, eri syistä.

    • Pettämistä

      Välinpitämättömyys, rakkaudettomuus, halveksiminen, kunnioituksen ja arvostuksen puute, empatiakyvyttömyys, epäinhimillisyys, ovat myös pettämistä.

    • johannes mikhael

      lupauksien ja sopimusten rikkominen on pettämistä.


      kaikki ihmiset toimii miten parhaaksi näkee.


      kyllä pettäminen, jos sitä on, on enemmänkin hengelllistä

      • Muuttua

        Ihmisillä on oikeus hyviin ihmissuhteisiin ja mielipiteiden muuttamisiin.


      • sitten on vain

        enää kyse siitä, millä mielellä joku jotakin lupaa ja lupaako jotain täysissä järjissään

        nimittäin joskus voi luvata jotain jossain tilanteessa


      • tässä olis jotain

        logiikkaa mutta voin olla aivan totaalisen väärässä ja siksi olenkin nälkälakossa, kun aurinko ei ole vielä laskenut, siis päiväsaikaan

        kunnes toisin osoitetaan


      • kätevää
        Muuttua kirjoitti:

        Ihmisillä on oikeus hyviin ihmissuhteisiin ja mielipiteiden muuttamisiin.

        noin ajateltuna millaan lupauksella ei ole mitään merkitystä, koska aina on oikeus "muuttua parempaan"


    • Torsti2003z

      jos on suhde, jolta jumala minua varjelkoon, olen kusipää jos panen jonkun muun kuin siippani kanssa

      • on periaatteita

        on kyllä mies


      • librettosi

        lukenut


      • ajatuksia,-

        nimimerkkisi, kuten tarkoititkin, tuo vain mieleen jotain varsin traagista, haluatko että kerrotaan lisää niille, jotka eivät vielä tiedä


    • Erilaisia ihmisiä, erilaisia mielipiteitä. Niinhän se menee.
      Itse tulkitsen pettämiseksi tai uskottomuudeksi sen, että kumppani menee sänkyyn toisen kanssa tai luo suhteen toiseen tarkoituksenmukaisesti. Salaperäinen tai normaalista poikkeava käytös (yölliset puhelut, tekstiviestit ja sen seitsemät selitykset) monesti kielii siitä, että kumppanilla ollee suhteen ulkopuolisia virityksiä.
      Ystävät ovat toki eri asia, mutta voivatko mies ja nainen olla 100%:sti platonisia ystäviä vai onko välissä aina sähköä? Ainakin tällaiset platoniset ystävät pitäisi kestää päivänvalon ja tutustuttaa kumppaniin jos kerran näin on. Luottamus pitää olla kohdallaan ja siihen parisuhde perustuukin.

      Pitää kuitenkin ymmärtää, että mies on mies ja nainen on nainen. Siitä syystä en näe flirttailun olevan pettämistä tai välttämättä edes sen ajattelemista. Se on osoitus (ehkä eniten itselle) omasta miehuudesta tai naiseudesta ja viehätysvoimasta. Rajansa toki tässäkin asiassa ja ne kukin asettakoon itselleen.

    • tukihenkilöt

      näyttelee täällä salaa jotain oikeita, jotkut palvelevan puhelimen, kuuntelevan korvan, spr:n tms. amatöörit

    • jantunen80

      Mun mielestä pettäminen tapahtuu kun mennään loppuun asti eli tappiin tai hetkinen jos mä yllättäisin mun naisen mutt se ei olisi kerennyt mennä ihan tapiin asti tää on aika paha kyllä suutelu kautta hiplaus alkaa olla mulle semmosia asioita että alkaa vituttaa olen kerran joutunut todi´staa semmosta tilannetta et tulin kotiin muija pani mun kaverin kanssa kyllä vitutti otin jätkää munasta kiinni ja pistin rappuu heitin vaatteet parvekkeelta alas ja nainen sai nukkua rapussa sen yön musta se oli pientä siihen mitä oli tapahtunut...ollaan sen jäbän kanssa frendejä sen naisen kanssa en ole missään tekemisissä...vitutta vieläkin tää asia koska nousee tunteet tällee pintaa tästä tapahtuneesta on jo aikaa 4vuotta... Älkää pettäkö...olen sen virheen kerran tehnyt ja elän sen asian kanssa......mut älkää kertoko se satuttaa niin saatanasti eläkää itse sen kanssa mut älkää jakako.....!!!!!!!!

      • Nimetön

        on jo se että alkaa hiplaamaan ja suutelemaan toista kun oikeasti elää vakisuhteessa.Jos suhde toimii niin silloin ei tarvitse pelleillä muidesn kanssa,jos ei toimi niin sitten parempi lopettaa sellainen suhde.Kokemusta on siitä kuinka paljon se oikeasti rassaa kun oma rakas alkaa heilumaan toisten kanssa eikä siinä silloin tarvitse sänkyyn saakka mennä.Ja jos toisena osapuolena vielä on oma frendi niin hei haloo.Millainen kaveri sellaista tekee?Eikun potku perseeseen molemmille,ei mitään sijaa enää omassa elämässä.


      • kääpä

        Miksi frendi kaverin kanssa ja nainen ei mitään?
        Itsellä mies joka kuolaa joka eukon perän...


      • Nimetön

        ..että koit yksistään naisen syylliseksi tähän episodiin?!?!? Siihen tarvitaan aina kaksi.


    • kuinka monen

      murhan tai itsemurhan tai pahoinpitelyn tai lasten huonovointisuuden syy se on, turha liioitella, ei toki ainoa syy, mutta yksi sellainen.

      Mitä vanhemmaksi tule, sitä enemmän ihmiskohtaloita näet, siitähän tässä on kyse. Ja mitä se, olkoonpa se sitä sitten tai ei, aiheuttaa asianomaisille.

      Toisinaan kumpikin porskutta iloisesti etiäpäin, mutta edelleen yhä yleisemmin toinen iloisesti ja toinen sitten taas ei. Ollaanko tästä jo yhtä mieltä.

    • Avovaimo ei halunnut minua kanssaan juhlimaan synttäreitään vaan työkaverini Timon. Muutama viikko tämän jälkeen he ilmoittivat seurustelleensa jo 5 viikkoa. Minun mielestäni tämä on pettämistä. Onko olemassa naista joka kohtelisi minua kuin ihmistä eikä pettäisi.... siinäpä kysymys.

      • Erakko nyt.

        Olen kokenut aisankannattajan olemisen neljästi.Petolliset naiset ovat tehneet elämästäni helpon.Nyt aikaa kuluu kalastellessa,hyvän kirjallisuuden parissa.Silloin tällöin myös elokuvateatterin lumoavassa taikamaailmassa.Kaakattivien,käskyttäjäakkojen pirulliset sanat ovat muisto vain.Olen tyytyväinen pettäjien tuote.Ehkäpä nämä ylilemmen kipeät naaraat ovat myös tyytyväisiä.Kaarina,Marja-Terttu,Riitta ja Riitta-Liisa,olihan siinä kokemusta yhdelle miehelle.Paremmin olis varmaan mennyt kokematta yhtäkään.No, selvisin hengissä näiden lumottareiden syleilystä.Syvä hyvä.Kiitos sinulle suurelle tuntemattomalle.


    • säilyminen edellytää valeht...

      Onhan se todettu.Menestyvät,kuten kansanedustajat,ovat suuremmoisen valehtelukyvyn omistajia.Nykyinen ulkoministerin.Totuudenpuhuja kuolee tuoliinsa.Hiljaisen virran juoksua ihaillessa,menestyneiden vastarannalla istuen,juolahtaa mieleen monenlaista.Kun Marjaliisa kurvasi Tunturilla maitopäälärin kanssa kotia,en arvannutkaan,mitä aamulla olikaan tapahtunut.Vuosikymmenten jälkeen petos paljastui.Pojasta tuli menestyvä keinottelija.Minä ..en omista edes hiljaista ääntä.

    • vaho

      Pettämistä on se että laskee tavarat karvalompsaan! Muu ei ole pettämistä (koskee naisia)!

      • tulkinta

        mutta onhan tää vapaa maa sanoa mitä lystää


      • karvaton,-

        niin sit se ei oo, oon muuten samaa miältä, jos on niin valveutunu, niin eihän se sitten millään ilveellä


      • dflsödf

        Ja pettämistä on kun mies tarjoo patukkaa naisilleen ja nainen mielellään ottaa sen, muu sitte ei ole pettämistä.. tämä on miespuoliselle henkilölle!


    • se jos

      kannan toisen miehen antamaa sormusta.

    • giejg

      jos harrastaa vieraan kanssa seksiä penis-->vagina, on pettämistä.

      suuseksi, ja anaaliseksi eivät ole pettämistä.

      • flirtti ok

        pettämistä on kaikki sellainen, jossa eritteitä vaihdetaan!


    • kuukkeli100

      flirttailun jälkeen tehty tuttavuus johtaa aina
      jomman kumman pettämiseen esim:kiihkeä suudelma,
      puh num vaihto ja tapaamiset sen jälkeen

    • Furgat

      Kun kerta olemme tänne toisiamme varten (ja hiukka itseemmekin) tulleet niin olemme kaikille kaikkeen samassa suhteessa...

      jos ihminen ei keksisi niin kauhiasti sääntöjä ja uskomuksia itseeleen ja laijitovereille, niin olis hiukka rennomapaa tää kulku...

      • Jadeliini**

        vaikka tosi elämässä oon aika tiukkapipo. Jopa työpaikoilla menee siihen, että ei voi katsoa ketään, aletaan jo puhua vaikka mitä. Normaali kanssakäyminen häiriintyy..ahdistavaa!


    • monenlaista

      Painan aina kun vaan saan ja ole niin tehnyt jo 27 vuotta ja koskaan en ole tavannut naista toiste vaan sen yhden ainoan ,nautinnon täyttämän yön,josta vaimoni ei tiedä mitään,joten se ei ole pettämistä,kun jätän kertomatta ja suhde on kerta ja se siitä,jos vaimolleni kertoisin ,pahoittaisin vaan hänen mielensä ja siksi en viitsi,koska vaimoni on se elämäni rakkaus ja kun ei tiedä,niin ei voi toinenkaan mieltänsä pahoittaa,elämme edelleen onnellisina yhdessä ,eikä oma tunto vaivaa minua lainkaa,sillä ,jos jumala olis luonut munat vain kusemista varten,niin olis se sen tekassut helpommaksi,ei muuta kuin naapurin mantalle kyytii ja sitten taas toisen naapurin luo ja vain kerran,niin se ei ole pettämistä vaan pientä uskottomuutta korkeintaan ja meisseli ei siitä kulu ja muija saa parempaa kyytii,kun kylillä oppii uusia asioita,

      • Hannu

        Mitä sitten kun sun muija on jalat levällään samalla tavalla, vähän jokaisen kanssa? Eikö se käy omalletunnolle?


      • dfsllsdf

        Kuules äijän häntäheikki...Naisesi saa kanssa mennä vieraisiin, ethä häntä omista yms...Itse lähtisin heti jos jompikompi pettää...Eroa naisesta ja anna sen naisen mennä omiin 'riemuihin' ja ties vaikka käykin vieraissa kun sinä käyt muualla.. Tällaset miehet jorpakkoon..Joko lähdet suhteesta tai annat naisellekkin (fiksu tervejärkinen, hyvä itsetunt. mies antaa naisensa mennä, sopimuksesta fiksul tavalla) tilaisuuden vaikkei se ei haluakkaan mut kuitenkin hänkin saa sitä uudenlaista kokemusta ja oppiikin jotain teidän suhteelle piristystä, jos näinki ajatellaan..


    • mielen on sitä................

      Jokainen taas ollaa niin äijää että,olen 20 vuotta naimisissa olleena joutunut monasti miettimään ,mitä pettäminen oikein on,ulkona monesti joku nainen on pyytänyt luokseen,mutta en mene ,koska järkeni sanoo jo siinä vaiheessa,että petipuuhiksihan se menisi,minä en voisi rehellisesti sanoen olla naisen ystävä sana oikeassa merktyksessä,se olisi itse petosta,koska seksi tunkee aina väliin,silla 2 kertaa ,ole työkaverieni kanssa olut ulkona ja kuvitellut,kun ovat sanoneet ,että tule ottamaan vielä olut,ennen kuin menen kotiin,niin molemmilla kerroilla naiset ovat heti sisälle päästyämme alkaneet suutelemaan,joten heti olen poistunut,koska jos jäisin,niin pettäisin,sillä vielä olen ollut pettämättä ,enkä haluaisi,että minua petettäisiin,niin aina on parempi mennä kotiin,kuin sille yhdelle drinkille naistuttunsa kanssa ,sillä koskaan se ei siihen drinkkiin jää.Jos petät ,niin avioliittosi on joko henkisesti tai fyysisesti loppu,vaika kuinka uskotelet ettei se nyt niin välii,jos kerran,mutta näin se vaan on,älä tee toiselle,mitä et halua toisen tekevän sinulle.

    • polkasee

      Toista naista joka ei ole vihitty vaimosi,se on pettämistä.Piste

    • Pettämistä

      Onko verensiirto tai elintenluovutus, yms. pettämistä?

      • sitä

        että ajatukset toistuvasti harhailee jossain muussa kuin omassa miehessä. Onko se sitten miehen pettämistä vai itsensä pettämistä, en tiedä? Pettämistä on tietenkin kaikki fyysinen kanssakäyminen, mutta henkisestikin voi pettää ja se onkin mielestäni vakavampaa.


    • 'maisa39'

      Mieheni jäi kiinni pornon katselusta kun osoitteet jossa oli vieraillut oli jäänyt koneelle. Eikös ollut muistanut tyhjentää osoitteita. Nuoria Thai-tyttöjä oli katsellut! Tarkistin mitä sielä oli ja selvää pornoa ei mitään pehmoilua. Ja vessapaperirulla oli koneen vieressä. EIKÖ AVIOLUPAUS USKOLLISUUDESTA MERKITSE MITÄÄN?! Eikös uskottomuus ole henkistä, ei fyysistä!"!!!!

      • Elsa, kohtalon lapsi

        Niin sen ei tartte runkata.

        käteen vetäminen on oikeastaan homoilua, koska siinä mies tyydyttää miestä.


      • Tuusolan Saku

        muka eläinpornonkin kattominen, nyt oon kusessa. Raamatussa ei kyl mainita mitään.


      • Järjen ääni

        Pettämistä on se, mikäli harjoittaa seksiä parisuhteen ulkopuolella useammin kuin kerran. Kerran menee vahingon piikkiin.

        Pariskuntien kannattaisi miettiä pikemmin parinvaihtoa, mikäli makuuhuoneen hommat kaipaa tuuletusta. Reilusti molemmille samaan aikaan. Tällöin voi huoleti keskustella asiasta, sekä mitä hyviä puolia löysi uudesta nautinnonjakajasta.

        Parisuhde ei ole mikään vankila. Älä sinäkään kyttää miehesi käteenvetoa kuin joku vartijakyylä!

        Runkkaaminen ei ole pettämistä.


      • kun sun vireä mies

        ei tee Thaimaan matkoja yksin paria kertaa vuodessa tai edes kerran, niin ei tuossa mitään vikaa ole. Anna miehelles tarpeeks niin ei hänen tartte harrastaa itsetyydytystä.


      • dlsdkf

        Tee Maisa samoin mitä siitä 'itket' koneelle vaan salaa miehen poissaollessa, ja käyt naisille suunnatuilla sivuille, nuoria oriita paljaana esittelemässä aidosti itseään jalat auki, kalu kutsuvana sykkivään hyväillen;))..ja voit hyväillä itseäsi itsekkäästi nautiskellen samalla ajan kanssa, ja nauttia komeista miehistä joilla on iso kalu ja huumoria mukaan siihen, aina välillä tehden hyvän tilaisuuden tullen...Me naiset tehdään kun hyvä tilaisuus, olla itseksensä nautintonjensa kans.. 'hurmioon asti'..kun sen ovelasti oivallatte Naiset, jokaisella oikeus siihen...oli mies tai ei...Ei mun mielestä ole pettämistä...Kun sitä livenä kosketella yms...!!!


    • .............

      Kirjottaessa/puhuttaessa joko salasuhteesta tai kerrasta, jolloin ollut fyysistä kanssakäymistä pusuttelusta seksiin. Jos puhun muusta, niin sen yleensä sanon suorin sanoin eikä "uskottomuus" nimikkeellä.

      Uskottomuus taas muuten minulle merkitsee niitä tekoja, jotka tekee epäpuhtain omatunnoin salassa toiselta ja asiat, jotka on luokiteltu yhdessä ei-sallittuihin juttuihin. Joillekin se voi olla jopa pornon katselu tai tanssiminen lavatansseissa, jotkut eivät edes käytä koko uskottomuus-käsitettä vaan elävät "vapaassa parisuhteessa".

    • veke34

      tutkimusten mukaan normaali pillupanoa ei lasketa enää pettämiseksi pillun arvon laskiessa inflaation takia. Anaali on ja pysyy edelleen pettämmisenä!!

      • dfdslldf

        Ja naiset voi rauhassa harrastaa kullipanoa, niin kauan kun jaksavat...Ei se ole pettämistä..Minkälainenha olis kullin arvo????


      • Peter45
        dfdslldf kirjoitti:

        Ja naiset voi rauhassa harrastaa kullipanoa, niin kauan kun jaksavat...Ei se ole pettämistä..Minkälainenha olis kullin arvo????

        Se on ollut luvallista ihan aikojen alusta asti ja tulee olemaan jatkossakin :) Usein tämä kuitenkin johtaa rajuihin pahoinpitelyihin kotipuolessa, valitettavasti.


    • mantaliina

      Mielestäni pettäminen on sitä jos toinen puolisko viettää öitä pois kotoa kertomatta missä on ollut,mutta jos pystyy asian selittämään ja olemaan rehellinen toiselle silloinn asia on ok.Minulla on avopuolisoni kanssa ollut tälläisiä tilanteita enkä oikein enää tiedä uskonko hänen selityksiään.Olen hänelle sanonut että kerro reilusti asia mutta, nyt viikko sitten oli taas niinsanttu katoamistemppu enkä ole selityksiä saanu.Sanoin että nyt mulle riittää ja saat etsiä itsellesi asunnon koska,minä en ole sinulle pahaa tehnyt.En tiedä kauanko tätä jaksan olen nyt jo aika lopussa. Itsekkin käyn ulkona ja tanssin toisten miesten kanssa mut se jää siihen ja sit tulen kotiin.Mahdollisuus tietenkin on että kumppani on mustasukkainen ja kostaa asioita. Olen huomannut että miehille puhuminenkin on vaikeampaa kuin meille naisille.

      • pankaa pois

        1.Pietarin kirje:
        2:1 Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,


    • a tout

      pettäminen?
      -onnittelu halaus EI,halu olla lähellä halaus ON.
      -netistä kuvien kattelu EI,kuvissa olevien kuvittelu rakastellessa ON.
      -flirttailu ON,hetken vilkaisu EI.
      -seksi vieraan kans :)ON,keskustelu EI.
      -oven avaaminen EI,laukun kantaminen ja hymy hipaisun kera ON

    • Heteronainen

      Olen sivusta seurannut, kuinka heikko itsetunto homoseksuaaleilla on. He on valmiita testaamaan joka käänteessä omaa kysyntää markkinoilla.

      Heterot on pulmusia heidän rinnallaan. Juu, olen töissä homoseksuaalien parissa.

    • Jasu

      Ja siihen salassa tekemiseen liittyy kaikki tapailut, tekstailut, sähkärit ja niihin tietenkin sitten koskettelut, suutelut ja se pahin; sänkyyn meno!

    • Korak78

      Mahtavaa menoa USAssa. Kirkossa on vihdoin joku ryhtynyt tositoimiin ja lahtaamaan noita saatanan vääristämiä ihmisiä. Uskonto tappaa ihmisen sisäisesti. Vieläkö saataisiin suomeenkin samanlaista siviilirohkeutta... :)

    • Korak78345345

      Mahtavaa menoa USAssa. Kirkossa on vihdoin joku ryhtynyt tositoimiin ja lahtaamaan noita saatanan vääristämiä ihmisiä. Uskonto tappaa ihmisen sisäisesti. Vieläkö saataisiin suomeenkin samanlaista siviilirohkeutta... :)

    • puliveivari

      Pettäminen on toisen luottamuksen pettämistä.Uskottomuus on eri asia. Tarpeiden tyydyttäminen eli naiminen on ihmiskunnan elinehto, on siis perin luonnollista, että haetaan jatkuvasti kohdetta tarpeille. Luonnostaan mies pyrkii siirtämään geenejään eteenpäin ja nainen hakee voimakasta urosta. Kyse on luonnollisesta tarpeesta, jota reviiriajattelulla pyritään rajoittamaan. Ollaan siis luonnollisia.

    • vale

      Lupaat sitten mitä ikinä toiselle,etkä pidä lupaustasi,teetkin toisin.....se on pettämistä,helketti!!!

    • et voisi...

      Jostakin olen lukenut fiksun lauseen:

      KAIKKI, MITÄ ET VOISI SANOA TAI TEHDÄ KUMPPANISI LÄSNÄOLLESSA, ON PETTÄMISTÄ.

      Melkoisen tyhjentävää, vai mitä?

      Sekä henkistä että fyysistä pettämistä on olemassa. Henkistä voisi olla vaikkapa se, että himoitset jotakin muuta kuin kumppaniasi. Seuraava askel olisi, että alat keskustella/viettää aikaasi hänen seurassaan, pitämään yhteyttä häneen jne. jne.

      Onneksi itselle ei ole tullut kiusausta moiseen. Nykyinen seurustelukumppanini on pettänyt ex-puolisoaan, joten aivan helppoa ei ole alkaa häneen luottamaan. Sanotaanhan, että joka kerran pettää, voi pettää toistekin. Toisaalta ihminen oppii virheistään. Onhan näitä yleistyksiä ja sanontoja vaikka millä mitalla... :)

      Kuitenkin koska itse pystyn täydelliseen uskollisuuteen, vaadin sitä kumppaniltanikin. Pitäisihän sen olla (edelleen, nykypäivänäkin) suhteen perusta nro 1.


      kirjoitteli Nainen60-luvulta

    • Ilari-poika

      Oletan, että pettämisellä/uskottomuudella tarkoitat sitä kapeaa ja seksin merkitystä ylikorostavaa määritelmää, joka kulttuurissamme on vallalla. Sukupuolielinten yhteensovittelu vieraan kanssa näyttää olevan kulttuurissamme lähes yhtä paha asia kuin parisuhdeväkivalta (mitä en ole koskaan ymmärtänyt).

      Otetaan siis edellä mainittu seksuaaliseen käyttäytymiseen nojaava pettämisen määritelmä. Pettämistä on se, mikä on vastoin kussakin parisuhteessa sovittuja pelisääntöjä. Jos irtoseksistä tai sivusuhteista ei ole sovittu, se on pettämistä.

      Esim. itse olen moneen kertaan ehdottanut ns. vapaata suhdetta, mutta koska puoliso ei ole moiseen suostunut, lasketaan meillä seksi vieraan kanssa pettämiseksi.

      Parisuhde on kompromisseja. Ei minullakaan niin kova tarve useisiin seksikumppaneihin ole, että olisin sen vuoksi valmis tuhoamaan suhteemme pettämällä. Yksi kumppani on siis saanut luvan riittää, vaikka en yksiavioisuuteen 100 % tyytyväinen olekaan. Olen kuitenkin valmis uhrautumaan yhteisen hyvän nimissä.

    • Aviopari Turusta

      Mikäli toinen katselee kadulla muita, on se mielestämme jo pettämistä. Silloin ajatukset siirtyvät seksin puolelle, varsinkin miehillä. Olemme sopineet sen, ettemme petä toisiamme.

    • Jaana & Make

      Me olemme sopineet niin, ettei pettää saa. Ainoa poikkeus on laivareissut, pikkujoulut, firman saunabileet ym. missä toinen puoliso ei ole mukana. Näissä tapahtumissa saa olla vapaasti tuhma, kunhan ei retostele tapahtumilla toiselle. Meillä on tyttöjen kanssa perinne joka vuosi. Me menemme viikoksi pohjoiseen "laskettelemaan". Siellä unohtuu kotihuolet ja aviomiehet. Vastaavasti miehet menee joka vuosi viikoksi joko kalaan tai metsästämään. Heillä on siellä vapaus tehdä mitä haluaa. Hyvin on toiminut jo 11 vuotta.

      • vai niin

        olette ällöttäviä


    • mmm

      paneminen on pettämistä

    • Meditaatio

      Ihmisillä on erilaisia käsityksiä siitä mitä on pettäminen. Minusta uskollisuuden tulee olla ihmisen halussa olla uskollinen ja hyvä kumppanilleen. Henkisesti kypsä ihminen ymmärtää tämän suuren totuuden, että rakkaus kukoistaa ja voi hyvin vain totuudessa ja avoimessa ilmapiirissä. Jos ihminen haluaa elämässään jotain kaunista, syvää ja kestävää, niin silloin tulee panostaa vain yhteen ihmiseen ja tässä olemassa olevassa rakkaussuhteessa kasvamiseen.

      Kaikilla meillä on menneisyydessä pettymyksiä ja haavoja sisällämme. Kun kohtaamme ihmisen, johon ihastumme ja rakastumme, nämä vanhat haavat heräävät eloon.. jos pystymme ne käsittelemään, niin eheydymme ja energiamme ja hyvinvointimme kasvaa. Turvallinen ja hyvä rakkaussuhde antaa meille mahdollisuuden henkiseen kasvuun, jota kautta kumppanit voivat löytää yhä syvemmän läheisyyden, turvallisuuden ja ihanan intohimon, joka palaa puhtaan rakkauden ja totuuden tulesta.

      Amerikkalainen terapeutti John Gray (Mars ja venus kirjojen kirjoittaja) ja Harville Hendrix ( Kaikki se rakkaus mikä sinulle kuuluu- kirjan kirjoittaja), sanovat näin: Parisuhde on kasvusuhde, jossa kohtaamme menneisyydessä kätketyt haavamme. Lapsuuden täyttymättömät toiveet ja tarpeet heijastuvat parisuhteeseen. Joudumme tavallaan uudelleen kohtaamaan traumaattiset tunteet. Saamme uuden mahdollisuuden kohdata kipeät asiat, joita emme osanneet ja voineet käsitellä menneisyydessämme.

      Miksi ihmiset pettävät toisiaan? Useimmat ihmiset elävät henkisessä valheessa. He kuvittelevat voivansa pettää kumppaniaan ja saman aikaisesti toivovat löytävät itselleen sen ihana, kaiken täyttävän rakkauden. Se ei ole mahdollista. Elämä on koulu. Jos haluaa jotain puhdasta, kaunista ja hyvää, niin ihmisen pitää itse muuttua sen kaltaiseksi, että elämä tarjoaa ihmiselle sen.

      Monet ihmiset elävät "korvikkeen" kanssa. He ovat kumppaninsa kanssa tottumuksen vuoksi. Ehkä sen takia, että pelkäävät jäävänsä yksin. Ehkä he ovat jumiutuneet jäämään epätyydyttävään suhteeseen yhteisten raha- asioiden ja lasten takia. Useimmat ihmiset ovat perus turvattomia. He hakevat pienten lasten lailla turvallisuuden tunnetta toisesta ihmisestä osaamatta olla lainkaan yksin. Jos suhde loppuu, haetaan paniikilla uusi korvike. Oman itsensä ja omien tunteiden kohtaaminen ja käsitteleminen on monille kuin matka saharan autiomaahan..suuri matka tuntemattomaan ja pelottavaan tyhjyyteen, joka huokuu omasta sisimmistään.

      Olemassaolomme tarkoitus on rakkaus. Jumala on kaikkialla läsnäolevan energia ja voima, joka asuu kaikessa olemassa olevassa. Meidän syvin ytimemme on puhdasta rakkautta ja jumaluutta. Me olemme täällä maan päällä oppimassa rakkautta. Meidän tehtävämme on tulla jumalan rakkaudeksi ihmisen kehossa. Ihminen, joka on kokenut jumalan, niin hänen tahtonsa kulkea totuuden valossa ja rakkaudessa tulee suurimmaksi ohjaavaksi voimaksi. On maailman upein tunne kokea jumalan autuaalinen rakkaus, kun yhdyn meditaatiossa koko luomakuntaan. Se tunne on syvempää kuin syvin uni. Se on parempaa kuin paras ruoka. Se tunne on täyttävämpi kuin mikään maallinen asia.

      Parisuhde voi parhaillaan auttaa meitä eheytymään ja yhtymään Jumalan rakkauteen. Me ihmiset olemme valitettavasti vielä aika kehittymättömiä ymmärtääksemme, ettei olemassaolemme tarkoitus ole se, että kahmimme, riistämme, rikomme ja tuhoamme kaiken mahdollisen.. itsemme, toisemme ja luontomme.


      Rakkaudellisin terveisin :)

    • ukkomies

      PIHTAAMINEN ON PETTÄMISTÄ

    • Anonyymi

      Mun mielestä pettämistä on niin maksullisessa intiimihieronnassa käynti kuin ihan ilmainen suhmurointi toisen henkilön kanssa. Tai jos somettaa kuvia vehkeistään ja ottaa vastaan kuvia toisen vehkeistä. Tai jos pitää yllä flirttiä jonkun kanssa.

    • Anonyymi

      Flirtti nyt mitään pettämistä, ole se on vaan päivän piristystä ja sitä tekee lähes kaikki

    • Anonyymi

      Tottahan toki täällä puhutaan uskottomuudesta koska palstan aoje on uskottomuus

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      274
      3020
    2. 201
      2866
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      70
      2454
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      218
      1929
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      13
      1368
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1317
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1202
    Aihe