Corollat Afrikkaan??

Timppaaa

Onkos hiacen jälkeen tulleet corollat vienti tuoteksi, kun kauhea kysyntä vanhalla corolla hoonosoomi puhuville......onkos muut huomanneet saman

8

1360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niitä

      sinne on viety. Mutta miksei ne vie niitä suoraan sinne, minkä takia ne pitää käyttää ensin täällä Suomessa?

    • x-car

      Koska meillä edullisempia kuin euroopassa.

      Ja syystä koska on ruoste poikineen syönyt mutta noissa kehitys-maissa edullista korjata.

      Siinäpä tuo.

      • korjata

        niillä vaan ajetaan, kunnes vaihdelaatikko tai taka-akseli putoaa tielle.

        Sitten korjataan...

        Toyota ja viimeinen oikea mercedes eli W123 (siis tämä malli pystärin ja väyrysen välissä) ovat ainoita autoja, jotka kestävät Afrikassa. Siellä kokemus puhuu ja katukuva kertoo.

        Kymmenien ulkomaan matkojeni aikana ainut kerta kun taxi-matka on keskeytynyt oli Marokossa.

        W123 mersun vaihdekeppi katosi vasemman käteni vierestä... vaihdelaatikko päätti tutustua marokkolaiseen asfalttiin kunnolla.

        Onneksi oltiin kaupungissa eikä vauhtia ollut kovinkaan paljon.

        Kukaan ei loukkaantunut, ehkä kuski henkisesti ilmeestä päätellen...

        PS. Ei muuten tarvinnut maksaa kyydistä :D

        http://out-to-africa.com/media/diarypics/IMG_4128.JPG

        TOYOTAlla Afrikkakin kuljettaa,yees


      • edellinen kommentoija
        korjata kirjoitti:

        niillä vaan ajetaan, kunnes vaihdelaatikko tai taka-akseli putoaa tielle.

        Sitten korjataan...

        Toyota ja viimeinen oikea mercedes eli W123 (siis tämä malli pystärin ja väyrysen välissä) ovat ainoita autoja, jotka kestävät Afrikassa. Siellä kokemus puhuu ja katukuva kertoo.

        Kymmenien ulkomaan matkojeni aikana ainut kerta kun taxi-matka on keskeytynyt oli Marokossa.

        W123 mersun vaihdekeppi katosi vasemman käteni vierestä... vaihdelaatikko päätti tutustua marokkolaiseen asfalttiin kunnolla.

        Onneksi oltiin kaupungissa eikä vauhtia ollut kovinkaan paljon.

        Kukaan ei loukkaantunut, ehkä kuski henkisesti ilmeestä päätellen...

        PS. Ei muuten tarvinnut maksaa kyydistä :D

        http://out-to-africa.com/media/diarypics/IMG_4128.JPG

        TOYOTAlla Afrikkakin kuljettaa,yees

        Peugeot 504:sen. Aikanaan mallin bensaversio malliltaan ranua ( 504 farmari seitsemän hengen versio ) ja 504-mallin avolava, olivat erittäin haluttuja autoja.


    • Jormaaa

      Kenian safareilla käyneenä ja niiden paikallisten kuskien kanssa jutelleena kuulin, että he eivät sinne enää haluakaan muita merkkejä. Hiace kuulemma on ainut, joka todella kestää ne ylikuormilla ajetut röykytykset ja henkilöautoista juuri Corolla on samasta syystä suosittu. Ovat kokeilleet muitakin mm. Fordit ja VW:t ja taas palanneet Toyotiin.

      • Nullahumppi

        Mitäköhän lie Jaappaninin päässä pr-ukkelit ajatella, kun joka toisessa uutislähetyksessä on tojotan pickupissa ryhmä aurinko ihoisia sisällissota fiiliksissä AK-47:jen kanssa.

        Pyssyt venäjältä ja autot jaappaniasta....pitkien emppiiristen kokeiden tulos.

        Myöskin valmet on toimittanut sinne diesel-voimalaitoksia. Pojjaat sellaista sitten vetivät akselista käyntiin traktorilla....käynnistyihän se (ja kaikki voivat arvata mitä sitten tapahtui).


      • Ben Gabriel

        tunnen rovaniemeläisen safariyrittäjän, joka kokeiltuaan muitakin merkkejä, on yritysmaastureissaan päätynyt pelkkiin Toyota Landcruisereihin.

        Hänen sanoin:" Ei minulla ole varaa siihen, että asiakkaan jouluelämys menee pilalle vehkeiden hajoamisen takia."

        MOT


    • Afrikassa.

      Eräänlainen rasistinen ilmiö tämäkin. Suomen valtiolla olisi kyllä varaa ostaa vuosittain muutama sataa uutta henkilöautoa afrikan heikko-osaisille. Tulisi samalla maksettua vähän sitä vanhhaa velkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe