Yläluomileikkaus

taotaonalle

Hei, miten pääsee alkuun jos haluaa yläluomien kohotukseen? Kosmetologi sanoi, että luomeni ihan liian raskaat nuorelle ihmiselle ja hakea lääkärin kautta leikkaukseen.
Tavallinen vai silmälääkäri?
Olen kuullut ettei itse tarvisi maksaa jos luomista on haittaa ja varmasti haittaa tulee olemaan vielä enemmän kun alkaa vanheta ja ne löystyvät... Sukuvika taitaa olla kun äidillä sama homma ja hän vain haaveilee leikkauksesta. Mummolta leikattiin yläluomet vasta eläkeiässä, mutta kannattaako minun niin kauan odottaa, kun olisi kiva nuorena joskus pystyä käyttämään luomiväriäkin...=)
Auttakaa viisaammat mistä aloitan ja mitä teen? Onko kenelläkään lähempää kokemusta Oulussa tehtävistä leikkauksista ja hakiko lähetteen ja mistä ym?
Kiitos!

7

2124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsekin leikkaukseen menevä

      Itse menin suoraan plastikkakirurgin vastaanotolle. Jos luomet roikkuvat niin pahasti, että niistä on haittaa näkökyvylle, niin sitten saa palkallista sairaslomaa, kun leikkaus tehdään terveydellisistä syistä. Leikkauksen joutuu maksamaan yksityispuolella itse. Jos taas haet julkiselle puolen sinun pitää mennä paikkakuntasi terveyskeskukseen tai työterveyslääkärille ja hän katsoo roikkuvatko luomesi, niin pahasti, että ne leikataan julkisella puolen. Se maksaa sitten vaan sairaalan päivämaksun (yleensä leikkaus tehdään päiväkirurgisena toimenpiteenä), mutta ainakin täällä meillä julkisen puolen leikkauksia tekee silmälääkärit. Itse olen menossa Ouluun yksityiselle plastikkakirurgille leikattavaksi. Tosin varmasti silmälääkäri yksityispuolellakin leikkaa halvemmalla kuin plastikkakirurgi. Muista, että kaikista leikkauksisat jää arvet.

      • nimi

        Minulla sama ongelma. Tai no ei tuo vielä ongelma ole ku nuori ihminen olen. Minulla yläluomet on raskaat ja tällä hetkellä siitä ei fyysistä vaivaa ole vain ulkonäöllistä. Ja koska tuo on itseäni alkanut vaivaamaan haluaisin asialle tehdä jotain. Minäkin olen Oulusta katsellut plastiikkakirusgia, mutta haluaisin kuulla onko kenelläkään kokemuksia Oulusta tehdyistä leikkauksista. Mitä maksaa ja kuinka pitkään olisi hyvä ottaa töistä vapaata.


      • Itsekin leikkaukseen menevä
        nimi kirjoitti:

        Minulla sama ongelma. Tai no ei tuo vielä ongelma ole ku nuori ihminen olen. Minulla yläluomet on raskaat ja tällä hetkellä siitä ei fyysistä vaivaa ole vain ulkonäöllistä. Ja koska tuo on itseäni alkanut vaivaamaan haluaisin asialle tehdä jotain. Minäkin olen Oulusta katsellut plastiikkakirusgia, mutta haluaisin kuulla onko kenelläkään kokemuksia Oulusta tehdyistä leikkauksista. Mitä maksaa ja kuinka pitkään olisi hyvä ottaa töistä vapaata.

        minulle sanottiin, että leikkaus maksaa n. 1300 euroa ja sairaslomaa saa 2 viikkoa. Tältä palstalta, kun olen lukenut leikattujen kokemuksia, niin toisilla on mustelmat hävinneet 2 viikkoon ja toisilla 3 viikkoon eli sekin on yksilöllistä. Olen menossa loppukuusta leikkaukseen ja voin kertoa sitten kokemuksia.


      • Kyselkää ensin hintoja
        Itsekin leikkaukseen menevä kirjoitti:

        minulle sanottiin, että leikkaus maksaa n. 1300 euroa ja sairaslomaa saa 2 viikkoa. Tältä palstalta, kun olen lukenut leikattujen kokemuksia, niin toisilla on mustelmat hävinneet 2 viikkoon ja toisilla 3 viikkoon eli sekin on yksilöllistä. Olen menossa loppukuusta leikkaukseen ja voin kertoa sitten kokemuksia.

        Voin kertoa oman kokemukseni Odl:stä Oulusta ja Jussi Kärnästä joka on silmälääkäri. Kävin ensin hänen vastaanotollaan jolloin sovittiin leikkauspäivä.
        Minulta leikattiin alaluomet joissa oli rasvaa ja todella roikkuvat pussit. Leikkauksessa poistettiin rasvaa ja ylimääräistä ihoa, sain sairauslomaa 2 viikkoa vaikka syy ei ollut terveydellinen haitta. Kaikki mustelmat hävisivät 2 viikossa ja ne oli todella komeat, lievää turvotusta esiintyy pitempään ja lopullinen tulos muovautuu muutamassa kuukaudessa.
        Arvet ovat nyt todella siistit ja vaaleat eikä leikkauksesta ole kuin 3,5 kuukautta. Kukaan ei
        huomaa arpiani ja hoito oli helppoa. Kävin ensin
        plastiikkakirurgilla ( Lilius )kyselemässä arvion
        ja hän sanoi että on vaikea leikkaus, hinta 2100 €, täysin sama toimenpide Jussi Kärnällä 750 €.
        Kannatti miettiä ja kysyä vielä Odl:stä !!
        Olen erittäin tyytyväinen tulokseen !


      • kyllähän
        Kyselkää ensin hintoja kirjoitti:

        Voin kertoa oman kokemukseni Odl:stä Oulusta ja Jussi Kärnästä joka on silmälääkäri. Kävin ensin hänen vastaanotollaan jolloin sovittiin leikkauspäivä.
        Minulta leikattiin alaluomet joissa oli rasvaa ja todella roikkuvat pussit. Leikkauksessa poistettiin rasvaa ja ylimääräistä ihoa, sain sairauslomaa 2 viikkoa vaikka syy ei ollut terveydellinen haitta. Kaikki mustelmat hävisivät 2 viikossa ja ne oli todella komeat, lievää turvotusta esiintyy pitempään ja lopullinen tulos muovautuu muutamassa kuukaudessa.
        Arvet ovat nyt todella siistit ja vaaleat eikä leikkauksesta ole kuin 3,5 kuukautta. Kukaan ei
        huomaa arpiani ja hoito oli helppoa. Kävin ensin
        plastiikkakirurgilla ( Lilius )kyselemässä arvion
        ja hän sanoi että on vaikea leikkaus, hinta 2100 €, täysin sama toimenpide Jussi Kärnällä 750 €.
        Kannatti miettiä ja kysyä vielä Odl:stä !!
        Olen erittäin tyytyväinen tulokseen !

        jokainen saa sairaslomatodistuksen, mutta työnantajan ei sitä ole pakko hyväksyä, niin että saa palkallisen sairasloman. Yleensä kauneusleikkauksista ei saa palkallista sairaslomaa vain jos on jotain terveydellistä haittaa ja minusta se on ihan oikein ettei kauneusleikkauksen takia töistä poissaolosta makseta palkkaa. Kelahan siitä joutuu maksamaan korvauksia työnantajalle ja sitä kautta se on meidän kaikkien veronmaksajien maksettava.


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        kyllähän kirjoitti:

        jokainen saa sairaslomatodistuksen, mutta työnantajan ei sitä ole pakko hyväksyä, niin että saa palkallisen sairasloman. Yleensä kauneusleikkauksista ei saa palkallista sairaslomaa vain jos on jotain terveydellistä haittaa ja minusta se on ihan oikein ettei kauneusleikkauksen takia töistä poissaolosta makseta palkkaa. Kelahan siitä joutuu maksamaan korvauksia työnantajalle ja sitä kautta se on meidän kaikkien veronmaksajien maksettava.

        Tarviiko sitä mennä työnantajalle toitottamaan
        mikä leikkaus tehdään. En minä ainakaan mennyt toitottaan, ja pidin palkallisen sairasloman, mikä oli aivan kohtuullista, kyllä sen kaksi viikkoa oli sen verran huonossa kunnossa silmäluomileikkauksen jälkeen, ja kirurginikin sanoi, ettei tarvi olla yhtään huono omatunto, sillä se niin harvoin kun naisihminen saa "ilmaista" lepoa.


      • leikatut silmät
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        Tarviiko sitä mennä työnantajalle toitottamaan
        mikä leikkaus tehdään. En minä ainakaan mennyt toitottaan, ja pidin palkallisen sairasloman, mikä oli aivan kohtuullista, kyllä sen kaksi viikkoa oli sen verran huonossa kunnossa silmäluomileikkauksen jälkeen, ja kirurginikin sanoi, ettei tarvi olla yhtään huono omatunto, sillä se niin harvoin kun naisihminen saa "ilmaista" lepoa.

        ...kaksi viikkoa niin huonossa kunnossa...???

        Mitä sinä tarkoitit. Itse olin mitä parhaassa kunnossa, silmät vaan näytti pari viikkoa kamalilta.
        Tämä leikkaus ei onneksi ole edes kivulias jälkikäteen. Tietysti turvottaa ja pingottaa muttei sattunut lainkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe