Jos käännyn toiseen uskoon,pääsenkö eroon näistä ongelmista ?
-kaasuttimen jäätyminen,kakistelu kylmänä ja jälkikäynti,nakutus
-tulppien,johtojen,vj-kannen,pyörijän,puolan,syt.yksikön,alipainesäätimen vikojen arvuuttelu ja tarpeeton vaihtelu
-joutokäynnin jatkuva vaeltaminen ja hengettömyys liikkeellelähdöissä
-bensiinin kirpeä ja päätäsärkevä löyhkä helteellä
-pakoputkiston,katalysaattorin ja lambada-anturin uusinta parin vuoden välein
Mitä hyvää Te dieselistit lupaatte jos liityn lahkoonne ?
Dieselistiksi aikova
8
1723
Vastaukset
- Tiiseli
Pääset noista kaikista, kun ostat uuden auton, sama se vaikka bensakäyttöisen. Autoissa ei nykyisin ole enää kaasutinta, vj-kantta, pyörijää eikä alipainesäädintäkään. Ei ole ollut enää kymmeneen vuoteen. Eivät jäädy kaasuttimet, ei kakistele kylmänä, ei ole jälkikäyntiä eikä nakutusta (nakutustunnistin estää sen), joutokäynti ei vaeltele eikä bensa haise (päästöjenhallinta kerää hiilivetyhöyrytkin talteen).
Et taida elää tätä päivää? - saat sitten
-hitaasti lämpenevän moottorin pakkasilla ja sisälle vilun, jos taas on lisälämmitin saat lisäkulutuksen ja huolto/korjaustarpeen sille ajoittain
-kapean kierroslukualueen joten kaupunkiajo vittumaista ellet ota automaattina (ehdoton dieseliin)
-dieselveron jonka summalla ostat bensaa aika mukavasti
-maksat lisähinnan dieselversiosta ja et saa koskaan vaihtaessasi välirahaa takaisin
-herkemmin vikaantuvan moottorin (kyllä, nykyinen moderni suoraruiskudiesel on vikaherkempi kuin bensakone, etenkin karstoittuva egr-venttiili, pumppu plus elektroniikka antureineen, vikaherkkä hiukkassuodatin jälkipolttoineen sekä turboahdin, nykimisiä esiintyy näissäkin), vanhat patarautadieselit olivat ongelmattomampia
-tulevaisuudessa lisää veroja valtiolta kun dieseleiden osuus kasvaa, ainakin hiukkaspäästöt verolle ellei hiukkassuodatinta
Jos näistä huolimatta vielä otat dieselin, olet masokisti.- väärässä
bensiinisti kyl bensaautojen verot nousee huimasti kun päästölaskuihin mennään ja bensiini maksaa kohta 2e litra diesel pysyy euron pinnassa kuljetuskulujen vuoksi
- taas..........
väärässä kirjoitti:
bensiinisti kyl bensaautojen verot nousee huimasti kun päästölaskuihin mennään ja bensiini maksaa kohta 2e litra diesel pysyy euron pinnassa kuljetuskulujen vuoksi
Ja pah, valtio aikoo korottaa dieselin litrahintaa veroina 6 snt/litra jo tänä vuonna, ja bensalitraa taas 3 snt /litra. Ja dieselvero ei poistu, ei. Ja diesel syö lähes yhtä paljon kuin pienikoneisin bensamalli, saa ajaa puoli miljoonkaa kilsaa ennenkuin saa puntit tasan. Hullua hommaa tuo dieselbuumi!
- onhan dieseli
taas.......... kirjoitti:
Ja pah, valtio aikoo korottaa dieselin litrahintaa veroina 6 snt/litra jo tänä vuonna, ja bensalitraa taas 3 snt /litra. Ja dieselvero ei poistu, ei. Ja diesel syö lähes yhtä paljon kuin pienikoneisin bensamalli, saa ajaa puoli miljoonkaa kilsaa ennenkuin saa puntit tasan. Hullua hommaa tuo dieselbuumi!
Dieselillä on kuitenkin mukava ajella, tosin toisille ottaa koville tuo dieselvero, "mutta elämä on"....
- TOTTA.
taas.......... kirjoitti:
Ja pah, valtio aikoo korottaa dieselin litrahintaa veroina 6 snt/litra jo tänä vuonna, ja bensalitraa taas 3 snt /litra. Ja dieselvero ei poistu, ei. Ja diesel syö lähes yhtä paljon kuin pienikoneisin bensamalli, saa ajaa puoli miljoonkaa kilsaa ennenkuin saa puntit tasan. Hullua hommaa tuo dieselbuumi!
Ei ole kummoinenkaan "dieselbuumi" jos/kun vain 20% hankkii diisselin :)
- nykyaika eri
Ei niin wanhoja diisseliöljyautoja ole enää hengissäkään kuin sun kaasaribensa-auto...
jos sulla yleensäkään on autoa - vai oliko kirjoituksesi joku provo?- aloittaja
Itsellä 15 ja 30-vuotiaat dieselit ilman sähköhepeniä,vanhemmasta ei savujakaan mitata.
Kyyti on ollut edullista ,nykimätöntä ja luotettavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291333
- 100861
- 75683
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40464Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372