Dieselistiksi aikova

kyselee.

Jos käännyn toiseen uskoon,pääsenkö eroon näistä ongelmista ?
-kaasuttimen jäätyminen,kakistelu kylmänä ja jälkikäynti,nakutus
-tulppien,johtojen,vj-kannen,pyörijän,puolan,syt.yksikön,alipainesäätimen vikojen arvuuttelu ja tarpeeton vaihtelu
-joutokäynnin jatkuva vaeltaminen ja hengettömyys liikkeellelähdöissä
-bensiinin kirpeä ja päätäsärkevä löyhkä helteellä
-pakoputkiston,katalysaattorin ja lambada-anturin uusinta parin vuoden välein

Mitä hyvää Te dieselistit lupaatte jos liityn lahkoonne ?

8

1723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiiseli

      Pääset noista kaikista, kun ostat uuden auton, sama se vaikka bensakäyttöisen. Autoissa ei nykyisin ole enää kaasutinta, vj-kantta, pyörijää eikä alipainesäädintäkään. Ei ole ollut enää kymmeneen vuoteen. Eivät jäädy kaasuttimet, ei kakistele kylmänä, ei ole jälkikäyntiä eikä nakutusta (nakutustunnistin estää sen), joutokäynti ei vaeltele eikä bensa haise (päästöjenhallinta kerää hiilivetyhöyrytkin talteen).

      Et taida elää tätä päivää?

    • saat sitten

      -hitaasti lämpenevän moottorin pakkasilla ja sisälle vilun, jos taas on lisälämmitin saat lisäkulutuksen ja huolto/korjaustarpeen sille ajoittain

      -kapean kierroslukualueen joten kaupunkiajo vittumaista ellet ota automaattina (ehdoton dieseliin)

      -dieselveron jonka summalla ostat bensaa aika mukavasti

      -maksat lisähinnan dieselversiosta ja et saa koskaan vaihtaessasi välirahaa takaisin

      -herkemmin vikaantuvan moottorin (kyllä, nykyinen moderni suoraruiskudiesel on vikaherkempi kuin bensakone, etenkin karstoittuva egr-venttiili, pumppu plus elektroniikka antureineen, vikaherkkä hiukkassuodatin jälkipolttoineen sekä turboahdin, nykimisiä esiintyy näissäkin), vanhat patarautadieselit olivat ongelmattomampia

      -tulevaisuudessa lisää veroja valtiolta kun dieseleiden osuus kasvaa, ainakin hiukkaspäästöt verolle ellei hiukkassuodatinta

      Jos näistä huolimatta vielä otat dieselin, olet masokisti.

      • väärässä

        bensiinisti kyl bensaautojen verot nousee huimasti kun päästölaskuihin mennään ja bensiini maksaa kohta 2e litra diesel pysyy euron pinnassa kuljetuskulujen vuoksi


      • taas..........
        väärässä kirjoitti:

        bensiinisti kyl bensaautojen verot nousee huimasti kun päästölaskuihin mennään ja bensiini maksaa kohta 2e litra diesel pysyy euron pinnassa kuljetuskulujen vuoksi

        Ja pah, valtio aikoo korottaa dieselin litrahintaa veroina 6 snt/litra jo tänä vuonna, ja bensalitraa taas 3 snt /litra. Ja dieselvero ei poistu, ei. Ja diesel syö lähes yhtä paljon kuin pienikoneisin bensamalli, saa ajaa puoli miljoonkaa kilsaa ennenkuin saa puntit tasan. Hullua hommaa tuo dieselbuumi!


      • onhan dieseli
        taas.......... kirjoitti:

        Ja pah, valtio aikoo korottaa dieselin litrahintaa veroina 6 snt/litra jo tänä vuonna, ja bensalitraa taas 3 snt /litra. Ja dieselvero ei poistu, ei. Ja diesel syö lähes yhtä paljon kuin pienikoneisin bensamalli, saa ajaa puoli miljoonkaa kilsaa ennenkuin saa puntit tasan. Hullua hommaa tuo dieselbuumi!

        Dieselillä on kuitenkin mukava ajella, tosin toisille ottaa koville tuo dieselvero, "mutta elämä on"....


      • TOTTA.
        taas.......... kirjoitti:

        Ja pah, valtio aikoo korottaa dieselin litrahintaa veroina 6 snt/litra jo tänä vuonna, ja bensalitraa taas 3 snt /litra. Ja dieselvero ei poistu, ei. Ja diesel syö lähes yhtä paljon kuin pienikoneisin bensamalli, saa ajaa puoli miljoonkaa kilsaa ennenkuin saa puntit tasan. Hullua hommaa tuo dieselbuumi!

        Ei ole kummoinenkaan "dieselbuumi" jos/kun vain 20% hankkii diisselin :)


    • nykyaika eri

      Ei niin wanhoja diisseliöljyautoja ole enää hengissäkään kuin sun kaasaribensa-auto...
      jos sulla yleensäkään on autoa - vai oliko kirjoituksesi joku provo?

      • aloittaja

        Itsellä 15 ja 30-vuotiaat dieselit ilman sähköhepeniä,vanhemmasta ei savujakaan mitata.
        Kyyti on ollut edullista ,nykimätöntä ja luotettavaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe