naurettavaa

-MeijuKeiju

Laitoin ihan kokeilumielessä ilmoituksen muutama kuukausi sitten. Hain omanikäistä seuraa ja toin selkeästi ilmi, etten todellakaan mitään seksi/sala/pikaromansseja hae, niitä löytää helposti "livestäkin" jos haluaa. Asia mihin vihjasin, oli että ulkonäkö kyllä merkkaa myös jonkin verran, sillä olen vielä siinä ikäluokassa, että minusta se on ihan luonnollista etsiä miellyttävää ulkonäköäkin.

No mitä sain vastaukseksi?

Roppakaupalla noin nelikymppisten NUOREKKAIDEN (huom!) vastauksia. Se, että pidin ulkonäön miellyttävyyttä tärkeänä käännettiin tietty niin, että hyvä kuin "plikka" tajuaa pitää kropastaan huolta ym. eli kyseinen ulkonäköstandardi koskikin vain minua itseäni. Muutamaa poimunaamaa sitten katsastettuani alkoi ihmetyttämään, että mitä se nuorekkuus heistä tarkoittaa. Hieman kaivamalla ilmeni sitten, että se on sitä kun ei ole oikein malttanut vielä vakiintua tai elämä entisen vaimon rinnalla alkoi tuntua liian arkiselta. Eli pääosa vastauksista tuli juuri niiltä tyypeiltä, mitä en missän nimessä hakenut!!

Löytyi sieltä sitten pari kiinnostavaakin tietty, joten ei tämä nyt ihan tuhoontuomittu yritys ollut, mutta kuitenkin aika paljon vaivaa saa nähdä, että ne helmet sieltä muun joukosta löytää. Nelikymppiset rilluttelija-papat pitäisi kieltää lailla :p

68

2853

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PunainenParoni

Niitä varten vois kirjoittaa jonkun valmiin vastauspohjan. "Profiilissani kirjoitin, etten tahdo ikäistäsi vanhaa pierua. Yksi kriteeri miehen valintaan on myös lukutaito, joka sekin näyttää sinulta puuttuvan." ja sitten vaan käyttäjä torjuttujen listalle.

Josko ne vanhat papat sitten hellittäis ja jättäis tilaa meille muille :-)

• kouluaikoja

ja saksankokeita - vika taitaa olla luetunymmärtämisessä eikä niinkään lukutaidossa... ;-)

• N 30+

Kiitos vinkistä! Täytyy olla topakampi, ettei hukkaa aikaansa!

• pikkujiiii

Auttaisi ehkä, jos olisi aivan eri treffi-palstat elämänkumppaniaan etsiville, kuin muuta etsiville. Se selkeyttäisi.

Toisaalta taas, mikään ei auta siihen, jos esiintyy väärällä nimellä, iällä, sukupuolella, tai muutoin vain ei niin tositarkoituksella kuin antaa alkuun ymmärtää.

Lopulta mikään ei auta, paitsi lopettaa kokonaan treffi-pastojen käytön turhautuneena ja harmistuneena kun ei mitään oikeasti synny.

Olen joskus ehdottanut joukko-sokko-treffejä, jotta seuraa hakevat tapaisivat tietyssä paikassa, tiettyyn aikaan, ja tutustuisivat livenä toisiinsa, siinä saattaisi syntyä ystävyyssuhteita ja ehkä parisuhteitakin. No, tuollaisia tapaamisiahan tapahtuu viikoittain, tanssipaikoilla ja kuppiloissa jne, vaan onhan aina joku uusi tapahtuma mielenkiintoa herättävä ainakin jonkin aikaa.

• suomi24jää

niin eikös siell ole vaihtoehto, jolla saa muiden paitsi ihannekumppanin viestit jo heti alkuunsa torjutua? Eli säädä se ikäraja oikein.

(en ole kyllä kokeillut...)

• PunainenParoni

.. ja chat-kutsuja. Viestien tuloa noilla ei kaiketi voi estää.

• pikkujiiii

Mitä väliä, vaikka viestejä tulee eri ikäisiltä ihmisiltä, niiltäkin jotka ovat yli tai ali haetun iän.

Olen monen kanssa viestitellyt ja vaihtanut ajatuksia, monenlaisista asioista, vaikka ei treffi-palsta mikään kirjeenvaihto-palsta olekaan.

Tutustuahan voi ihmisiin, eihän se edellytä tapaamista, ei sido mihinkään, eikä pilaa edes päivääsi, vaikka saisit vain viestejä ihmisiltä jotka ovat eri ikäisiä, kokoisia, näköisiä, rotuisia kuin jollaista etsit.

Ei tietenkään tarvitse vastata yhteenkään viestiin jos ei halua, mutta ennakkoasenteet ihmetyttävät, se rajallisuus ja kauhistelu.

Monesti muihin tutustuminen opettaa itsetuntemusta ihmiselle itselleen, se vain tulee oppia oivaltamaan rikkautena.

• N 40-v.
        pikkujiiii kirjoitti:

Mitä väliä, vaikka viestejä tulee eri ikäisiltä ihmisiltä, niiltäkin jotka ovat yli tai ali haetun iän.

Olen monen kanssa viestitellyt ja vaihtanut ajatuksia, monenlaisista asioista, vaikka ei treffi-palsta mikään kirjeenvaihto-palsta olekaan.

Tutustuahan voi ihmisiin, eihän se edellytä tapaamista, ei sido mihinkään, eikä pilaa edes päivääsi, vaikka saisit vain viestejä ihmisiltä jotka ovat eri ikäisiä, kokoisia, näköisiä, rotuisia kuin jollaista etsit.

Ei tietenkään tarvitse vastata yhteenkään viestiin jos ei halua, mutta ennakkoasenteet ihmetyttävät, se rajallisuus ja kauhistelu.

Monesti muihin tutustuminen opettaa itsetuntemusta ihmiselle itselleen, se vain tulee oppia oivaltamaan rikkautena.

No ei se kyllä keltään ole fiksua käytöstä ottaa yhteyttä sellaiseen, jonka hakukriteerejä ei täytä. Ja ikä on kriteeri tärkeimmästä päästä. Aikamoista ajanhukkaa sitten perata niistä viesteistä nämä lukutaidottomat pois.

• pikkujiiii

Mikäs se itsesi mielestä on se nuorekkuus? Mitä yleensä sillä tarkoitetaan? Nuorekas ulkonäöllisesti vai sisimmässään?

Mikä vika muuten on nelikymppisissä? Meinaatko että ikä pilaa ihmisen? Eiköhän se ole niin, että nelikymppinen usein on paljon enemmän kolmikymppiselle kuin saman ikäiset.

Asenteesi ihmetyttää, nimittäin arvostelet ihmisiä ulkonäön mukaan, voidaksesi sitten esittää halventavia kommentteja. Miksi? Saatko tuollaisesta ajattelemattomuudesta itsellesi hyvän mielen? Oikein, olet naurettava. Onneksi ei ole treffi-palstalla ilmoitusta, olisin vielä vahingossa saattanut vastata sinulle, minä poimunaama en koskisi kaltaistasi penikkaa pitkällä enkä lyhyelläkään tikulla.

Totta lienee, ulkonäöllä yms. on merkitystä, jos sille antaa merkitystä. Onhan kaunista mukavampi katsella, mutta onhan myös jokaisessa ihmisessä jotain kaunista. Täydellisyyttä jos hakee... ei sellaista ole vielä vastaan tullut, kukapa meistä sellainen olisikaan.

Tietämättä iästäsi tuon taivaallistakaan, voipi vain ajatella, älä pilkkaa ihmisten ikää, vielä itsekin olet joskus nelikymppinen, toivottavasti.

• kun on

nelikymppinen, saa nuorekkailta kuuskymppisiltä yhteydenottoja. :)

• pikkujiiii
        kun on kirjoitti:

nelikymppinen, saa nuorekkailta kuuskymppisiltä yhteydenottoja. :)

Monesti näin on, mutta se ei ole synti eikä häpeä, sillä mukaviin ihmisiin on aina kiva tutustua, ikä, ulkonäkö yms. on sivuseikkaa. On rikkaus osata monia kieliä, on rikkaus tutustua monen ikäisiin ihmisiin.
        Kas ystävyydessä ja oman kullan löytämisessä on yksi yhteinen asia... nimittäin luonne ratkaisee : )

• osittain
        pikkujiiii kirjoitti:

Monesti näin on, mutta se ei ole synti eikä häpeä, sillä mukaviin ihmisiin on aina kiva tutustua, ikä, ulkonäkö yms. on sivuseikkaa. On rikkaus osata monia kieliä, on rikkaus tutustua monen ikäisiin ihmisiin.
        Kas ystävyydessä ja oman kullan löytämisessä on yksi yhteinen asia... nimittäin luonne ratkaisee : )

Jos on tosissaan etsimässä samanikäistä elämänkumppania, niin samalla mielellä liikkeellä olevien "vanhempien" miesten hyökkäykset eivät innosta edes ensimmäiseenkään vastaukseen. Jos tyytyisivät sitten VAIN pelkän juttuseuran tarjoamiseen. Kyllähän keskustella voi, iästä riippumatta.

• pikkujiiii
        osittain kirjoitti:

Jos on tosissaan etsimässä samanikäistä elämänkumppania, niin samalla mielellä liikkeellä olevien "vanhempien" miesten hyökkäykset eivät innosta edes ensimmäiseenkään vastaukseen. Jos tyytyisivät sitten VAIN pelkän juttuseuran tarjoamiseen. Kyllähän keskustella voi, iästä riippumatta.

yleistää ei saakaan, eikä tuomita kaikkia samaan nippuun tai tuomita pärstäkertoimen mukaan, eikä sen iänkään perusteella.

On tuollaisissa treffi-palstoissa milloin minkäkinlaista yrittäjää, vonkaajaa, vänkääjää ja silti monenlaisia helmiäkin. Onhan se aivan normaaliakin, koska sehän on juuri sellainen kanava, joka houkuttaa myös elämänkumppanin hakijoita, kuin myös seksiä hakevia, yhdenyön juttuja etsiviä, sekä miehiä että naisia, pervoja ja tasapainottomiakin mahtuu joukkoon, sen huomaa saapuneista viesteistäkin. Silti, ikä tai ulkoiset asiat ei saisi olla ennakkoluuloja tekevä asia, kenelle vastaa tai jättää vastaamatta, koska eihän pelkkä asiallinen vastaus ole lupaus sitoutumiseen.

Yleensä ne epämiellytävät haihtuvat itse kun huomaavat että toisen piirittäminen on turhaa ja väärinkäsityksiä ei satukaan kun vain itse tekee selväksi mitä ei ainakaan hae. Joskus on vaikea olla hienotunteinen vaikka ei haluakaan loukata, mutta suorapuhe on aina parempi kuin kiemurtelu.

Joskus kyllä käy juuri niin kuin aloituksessakin todettiin, saa juuri sellaisia vastauksia kuin joita ei ole mielessä ollut saada. Profiilissani luki, en hae yhdenillan juttuja, kas tulikin vinopino viestejä, että joku haluaa nuoremman miehen kanssa ( tuosta varmaan tulisi olla imarreltu ), joku haluaa salarakasta, yksi jopa kyseli tulisinko kolmanneksi kimppaan jne. Kun profiilissa luki, pieni kokoinen, hoikka, normaali... en viitsi mainita tuon enempää, mutta normaali kai on vaikka 150kg 150 kiloisen itsensä mielestä! Ei sen puoleen, tunnen paljon ihmisiä, lihavempia, laihempia, pitkiä ja pätkiä, ei ulkoiset mitat koskaan ole ihmistä pilanneet, eli luonne taas on ratkaiseva.

Vedin parista vastauksesta herneen nenään, vaikka yleensä en suutu mistään. Yksi pyysi korjaamaan pesukoneensa, kun kuuli mun olleen kotitalouskoneasentajakoulussa, ja yksi sanoi että voin alkaa olemaan sun kanssa, mutta mun kavereiden pitää ensin nähdä sut, sovitko sä mulle! Nuo oli likaa, enkä olisi ikinä osannut uskoakaan että tuommoisiin asioihinkin joutuu törmäämään, mutta kaikkeahan ei ole pakko niellä.

Sepä se, kaikki eivät tyydy vain juttuseuraan, melkoisia pevojakin on joukossa, mutta ikä ei ole se joka sellaiset paljastaa, vaan jutut. Mistä ihminen puhuu tai kirjoittaa, se kertoo jotain ihmisestä ja luonteesta, mutta sekään ei aina ole totta, joten varovaisia tulee aina aluksi ainakin olla.

• Toinen sisko
        pikkujiiii kirjoitti:

yleistää ei saakaan, eikä tuomita kaikkia samaan nippuun tai tuomita pärstäkertoimen mukaan, eikä sen iänkään perusteella.

On tuollaisissa treffi-palstoissa milloin minkäkinlaista yrittäjää, vonkaajaa, vänkääjää ja silti monenlaisia helmiäkin. Onhan se aivan normaaliakin, koska sehän on juuri sellainen kanava, joka houkuttaa myös elämänkumppanin hakijoita, kuin myös seksiä hakevia, yhdenyön juttuja etsiviä, sekä miehiä että naisia, pervoja ja tasapainottomiakin mahtuu joukkoon, sen huomaa saapuneista viesteistäkin. Silti, ikä tai ulkoiset asiat ei saisi olla ennakkoluuloja tekevä asia, kenelle vastaa tai jättää vastaamatta, koska eihän pelkkä asiallinen vastaus ole lupaus sitoutumiseen.

Yleensä ne epämiellytävät haihtuvat itse kun huomaavat että toisen piirittäminen on turhaa ja väärinkäsityksiä ei satukaan kun vain itse tekee selväksi mitä ei ainakaan hae. Joskus on vaikea olla hienotunteinen vaikka ei haluakaan loukata, mutta suorapuhe on aina parempi kuin kiemurtelu.

Joskus kyllä käy juuri niin kuin aloituksessakin todettiin, saa juuri sellaisia vastauksia kuin joita ei ole mielessä ollut saada. Profiilissani luki, en hae yhdenillan juttuja, kas tulikin vinopino viestejä, että joku haluaa nuoremman miehen kanssa ( tuosta varmaan tulisi olla imarreltu ), joku haluaa salarakasta, yksi jopa kyseli tulisinko kolmanneksi kimppaan jne. Kun profiilissa luki, pieni kokoinen, hoikka, normaali... en viitsi mainita tuon enempää, mutta normaali kai on vaikka 150kg 150 kiloisen itsensä mielestä! Ei sen puoleen, tunnen paljon ihmisiä, lihavempia, laihempia, pitkiä ja pätkiä, ei ulkoiset mitat koskaan ole ihmistä pilanneet, eli luonne taas on ratkaiseva.

Vedin parista vastauksesta herneen nenään, vaikka yleensä en suutu mistään. Yksi pyysi korjaamaan pesukoneensa, kun kuuli mun olleen kotitalouskoneasentajakoulussa, ja yksi sanoi että voin alkaa olemaan sun kanssa, mutta mun kavereiden pitää ensin nähdä sut, sovitko sä mulle! Nuo oli likaa, enkä olisi ikinä osannut uskoakaan että tuommoisiin asioihinkin joutuu törmäämään, mutta kaikkeahan ei ole pakko niellä.

Sepä se, kaikki eivät tyydy vain juttuseuraan, melkoisia pevojakin on joukossa, mutta ikä ei ole se joka sellaiset paljastaa, vaan jutut. Mistä ihminen puhuu tai kirjoittaa, se kertoo jotain ihmisestä ja luonteesta, mutta sekään ei aina ole totta, joten varovaisia tulee aina aluksi ainakin olla.

Täytyy oikein ihmetellä, mikä ihmeprofiili ihmisillä täytyy olla, että pervot, seksinvonkaajat ym. iskee noin pahasti. Minulla on ollut ilmoitus jo keväästä lähtien, eikä ainuttakaan tuon tyyppistä lähestymisyritystä ole tullut! Siis ei AINUTTAKAAN! Siis kiva (käsiteltävissä oleva) määrä asiallisia, enemmän tai vähemmän kiinnostavia viestejä.

• -MeijuKeiju

Kas minähän en ole ketään vaatinut olemaan nuorekas, vaan miehet sillä verukkeella jättävät huomioimatta hakemani ikä-haarukkani, siis sanomalla olevansa nuorekkaita ja siksi minun pitäisi kiinnostua itseäni 15 vuotta vanhemmista miehistä... Nelikymppisissä ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta parisuhdemielessä he eivät minua kiinnosta. Ja sitten kun yritin vähä selvittää, että mikä heidän mielestään tekee heitä niin nuorekkaita, niin alkoi paljastua, että ovatkin hakemalla vaan vähän kevyempiä suhteita... eli entisen(lieko edes entinen) vaimon tavat ja maneeri kyllästyttivät ja etsivät biletyseuraa jne.

Voi sitä varmasti kirjoitella mukavia vaikka minkä ikäisen ihmisen kanssa, mutta minä nyt lähinnä hain sitä parisuhdetta ja näin ollen nämä turhat vonkaajat vain tuhlaavat aikaani ja kärsivällisyyttäni. Joskus varsinainen ikäkin paljastuu vasta 2-3 emailin jälkeen, epäilen myös, että joskus sama tyyppi lähestyi minua kolmella eri profiililla, luoden uusia jos sanoin, että ei kiinnosta...

Halventavia kommentteja? siis se poimunaama_ no siinä tapauksessa menin ihan tapaamaan erästä mukamas 32 vuotiasta, mutta aika rupsahtanut oli ikäisekseen jos näin oli! valokuvassa mitään poimuja ei tietenkään ollut havaittavissa... Oma enoni on 35 ja se mies oli kyllä ainakin 10 vuotta vanhemman näköinen. Tietty tupakointi vanhentaa juuri tuossa iässä nopeastikin, mutta siinäkn tapauksessä hän ei minulle kyllä kelpaisi.

Hirveän vakavasti tunnui sinä ottavan kirjoitukseni? En minä nelikymppisiä yleisesti tarkoittanut loukata, vaan niitä rilluttelijoita, jotka vahtaavat itseään 20 vuotta nuorempia naisia. On siinä jotain mätää...

• pikkujiiiii
        Toinen sisko kirjoitti:

Täytyy oikein ihmetellä, mikä ihmeprofiili ihmisillä täytyy olla, että pervot, seksinvonkaajat ym. iskee noin pahasti. Minulla on ollut ilmoitus jo keväästä lähtien, eikä ainuttakaan tuon tyyppistä lähestymisyritystä ole tullut! Siis ei AINUTTAKAAN! Siis kiva (käsiteltävissä oleva) määrä asiallisia, enemmän tai vähemmän kiinnostavia viestejä.

ehkä vuodenajoilla on jotain merkitystä, koska joinain vuodenaikoina tulee ihan ihmeen paljon viestejä ja sitten on hiljaisempaa. Sama pätee viestien sisältöön, vasta kuukausi sitten tuli paljon viestejä ja asiallisia suurin osa, kun taas syksyisin ja talvella tuntuu että epätoivoisetkin heräävät ja pimeä aika myös loihtii kaikenlaista hämärää joidenkin ihmisten mieliin.

No, otin profiilin pois, koska en jaksa enää uskoa tuota kautta tuon ihmeempää syntyvän. Olen käynyt nyt seitsemän kertaa treffeillä eri naisen kanssa, eikä yksikään ole johtanut sen ihmeempään. Vain yhden kanssa olemme tavanneet useammin ja totesimme että meistä tulee hyvät kaverit, mutta emme löydä toisistamme sitä jota kumpikin elämäntoveriltaan kaipaisi.

Treffeissä ilmoitus on ollut vuodesta 2004 saakka, mutta vaikka vuorotyö rajoittaa seuranhakua livenä, silti oikeassa elämässä törmää helpommin mukaviin ihmisiin kuin treffien kautta, niin paljon se kuitenkin on itsestään kiinni, kuinka käyttäytyy jne. syntyykö ihmissuhteita vai ei, ja näyttää syntyvän : )

• pikkujiiii
        -MeijuKeiju kirjoitti:

Kas minähän en ole ketään vaatinut olemaan nuorekas, vaan miehet sillä verukkeella jättävät huomioimatta hakemani ikä-haarukkani, siis sanomalla olevansa nuorekkaita ja siksi minun pitäisi kiinnostua itseäni 15 vuotta vanhemmista miehistä... Nelikymppisissä ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta parisuhdemielessä he eivät minua kiinnosta. Ja sitten kun yritin vähä selvittää, että mikä heidän mielestään tekee heitä niin nuorekkaita, niin alkoi paljastua, että ovatkin hakemalla vaan vähän kevyempiä suhteita... eli entisen(lieko edes entinen) vaimon tavat ja maneeri kyllästyttivät ja etsivät biletyseuraa jne.

Voi sitä varmasti kirjoitella mukavia vaikka minkä ikäisen ihmisen kanssa, mutta minä nyt lähinnä hain sitä parisuhdetta ja näin ollen nämä turhat vonkaajat vain tuhlaavat aikaani ja kärsivällisyyttäni. Joskus varsinainen ikäkin paljastuu vasta 2-3 emailin jälkeen, epäilen myös, että joskus sama tyyppi lähestyi minua kolmella eri profiililla, luoden uusia jos sanoin, että ei kiinnosta...

Halventavia kommentteja? siis se poimunaama_ no siinä tapauksessa menin ihan tapaamaan erästä mukamas 32 vuotiasta, mutta aika rupsahtanut oli ikäisekseen jos näin oli! valokuvassa mitään poimuja ei tietenkään ollut havaittavissa... Oma enoni on 35 ja se mies oli kyllä ainakin 10 vuotta vanhemman näköinen. Tietty tupakointi vanhentaa juuri tuossa iässä nopeastikin, mutta siinäkn tapauksessä hän ei minulle kyllä kelpaisi.

Hirveän vakavasti tunnui sinä ottavan kirjoitukseni? En minä nelikymppisiä yleisesti tarkoittanut loukata, vaan niitä rilluttelijoita, jotka vahtaavat itseään 20 vuotta nuorempia naisia. On siinä jotain mätää...

hirveän vakavasti, vaan heitin pyrin antamaan tarkoituksella sellaisen kuvan, koska tarkoitus oli saada keskustelua aikaan ja herätettyä ajatuksia siitä, onko se ikä kuitenkaan niin kammottava asia jotta siihen kannattaa ehdottomuudella suhtautua. Ikäkään kun ei tee ihmisestä pahaa eikä huonoa.

Monenlaista näkemystä aloituksesi poikikin, ja se on hyvä se : )

• callofthewild

Tietämättä MeijuKeijun ikää, on vaikea kommentoida suoraan, mutta jos hän todellakin hakee alle 40-vuotiaita, niin sitten hakee. Jos on alle kolmekymppinen, niin silloin täytyy olla varmaan eriyinen syy "huolia" 4kymppinen. Mutta pelkästään ikään katsomalla voi helmet jäädä kalastamatta. Kaikissa ikäluokissa on inhotuksensa ja ne täytyy karsia löytääkseen helmet. Minä itse olen 38 ja, kun kyselin, miksiköhän en saa vastauksia naisilta, joiden ikä on max 10 vuotta minua nuorempia (haarukka siis 28 - 36), niin jo tuli haukut ikärasismista. Viihdyn livenä monenikäisten kanssa (vanhempienkin) ja pystyn keskustelemaan "samalla tasolla" heidän kanssaan.

• pikkujiiii

Kun olin 20 vuotias, minun oli ihastunut 36 vuotias, mutta mitään ystävystymis suhdetta suurempaa ei ollut, ei seksiä eikä seurustelua. Parikymppinen minä ei olisi saattanut ajatellakaan edes salaista suhdetta sen ikäiseen " mummoon ". Ymmärrän nuorempieni asenteita, koska muistan yhä oman nuoruuteni. Opin jo nuorena ettei ikäerot ole kauhea asia, koska työssä tutustuin moniin 25- 60 vuotiaisiin ja useimmat heistä olivat mukavia tyyppejä ja opin paljon, tai ainakin kuulin paljon, elämästä ja asioista. Tuolloin olin vasta 16- 19 vuotias.

Nykyisin kun olen 40, nuorimmat tutut kamut ovat alle 25 vuotiaita, siis jos olisin hankkinut lapsia, tuon ikäisiä he nyt saattaisivat olla. Mitään seksiä eikä taka-ajatuksia ole, vaan ystävyyssuhde. Monesti lähetellään tekstareita, soitellaan ja toisinaan tavataankin, vaikka jokaisella on omat perhe-elämänsä ja työnsä.

On ehdoton rikkaus tuntea eri ikäisiä ja ihmisiä, sekä molempia sukupuolisia kuin eri kulttuureista saapuneita, useimmat ovat mukavia, vaikka monet myös ujoja, arkoja tai varautuneita aluksi, mutta sekin kuuluu elämään.

• -MeijuKeiju

Aika kovaa saisi tyyppi kolahtaa, että itseäni edes 10 vuotta vanhempaa tosissani harkitsisin...

• nollaamista

Tuo "nuorekas" saa minutkin aina lähinnä ärsyyntymään. Hain myös samanikäistä seuraa.
      Ja sitten vastauksia tuli jopa 10-30 v vanhemmilta, joiden viestit alkoivat tyyliin: "en sovi ikäskaalaasi, mutta olen ikäisekseni hyvin säilynyt/nuorekas. Ikä on vain numeroita ja vanhuus viisaus".
      Joopajoo.

• itse sitten

sen tason ihminen, elikkä pidätkö itseäsi hyvännäköisenä? Nimittäin musta on naurettavaa että alemman tason nainen vaatii ylemmän tason miestä. Eli suomeks sanottuna: sun pitää sitten kanssa yltää samalle tasolle miehen kanssa, jos haluat hyvännäköisen miehen, sun pitää itekin olla sitten hyvännäköinen ja olla sitä oikeasti eikä vaan ite pitää itseäsi hyvännäköisenä.

Mä tiedän tapauksia että nainen sanoo että "olen hyvännäköinen" ja kun sitten näkee naisen facen niin voi helkk...meinaa mennä kahvit väärään kurkkuun. Ei siks että nainen olis just mitä sanoo tai parempi, vaan just päin vastoin, nainen on yliarvioinut itsensä!

• jostain

lukeneeni, että miehet yleensä arvioivat ulkonäkönsä paremmaksi, kuin se on? kai tuo "nuorekkuus" menee sitten samaan piikkiin. :D

• kuului että
        jostain kirjoitti:

lukeneeni, että miehet yleensä arvioivat ulkonäkönsä paremmaksi, kuin se on? kai tuo "nuorekkuus" menee sitten samaan piikkiin. :D

pitääkö MEIJU itseään hyvännäköisenä ja pitävätkö muutkin häntä hyvännäköisenä, siis ts. onko hän oikeasti hyvännäköinen vai onko se vain hänen omaa kuvitelmaa itsestään (eli myös Meijulla olisi täten liian suuret luulot itsestään)? Eli jos meiju todella olisi hyvännäköinen oikeastikin niin toki hän silloin saa pyytää samaa tasoa mieheltäkin, monesti vaan naiset kuvittelee itsestään liikoja, tosin sitten on olemassa myös naisia jotka kuvittelee itsensä huonommaksi kuin ovatkaan. Eli joku nätinnäköinen nainen pitää itseään mitättömänä tai peräti rumana, siihenkin seikkaan ollaan törmätty mm. ihan lähipäivinäkin täällä.:)

• pikkujiiii

ennen kaikkea tulee olla rehellinen, aito oma itsensä, niin silloin monesti saa paljon enemmän kuin mitä uskalsi toivoakaan. Jos huutaa, olen kaunis, paras ja rima on korkealla, tuskin se johtaa mihinkään. Jos vain on olemassa, hiljakseen kuin muina miehenä/naisena, saattaa saada jotain joka on saamisen arvoistakin, kuka sitten mitäkin arvostaakaan.

Olisiko se yksi kuvitellut törmäävänsä pääministeriin? Koskaan ei voi tietää, joten jos ennakkoasenteet on kovat, yleensä vain pettyy. Jos ennakkoasenteita ei ole ja antaa ihmisille tilaisuuden raottaa sieluaan, saattaa saada enemmän kuin uskalsi kuvitellakaan.

• pikkujiiii
        kuului että kirjoitti:

pitääkö MEIJU itseään hyvännäköisenä ja pitävätkö muutkin häntä hyvännäköisenä, siis ts. onko hän oikeasti hyvännäköinen vai onko se vain hänen omaa kuvitelmaa itsestään (eli myös Meijulla olisi täten liian suuret luulot itsestään)? Eli jos meiju todella olisi hyvännäköinen oikeastikin niin toki hän silloin saa pyytää samaa tasoa mieheltäkin, monesti vaan naiset kuvittelee itsestään liikoja, tosin sitten on olemassa myös naisia jotka kuvittelee itsensä huonommaksi kuin ovatkaan. Eli joku nätinnäköinen nainen pitää itseään mitättömänä tai peräti rumana, siihenkin seikkaan ollaan törmätty mm. ihan lähipäivinäkin täällä.:)

peili kertoo omaa totuuttaan, mutta totuus ei ole peilissä. Toisaalta mikä on kaunis ja mikä on ruma, se on ikuisuus kysymys, koska absoluuttista totuutta ei ole.

Se on totta, jotkut pitävät itseään rumana, jotkut taas lähes tuntuvat pakahtuvan omaan kauneuteensa tai komeuteensa. Siinä on eräs niitä asioita, joihin ikä vaikuttaa. Nuoremmilla itse kritiikki on kova ja jos tarpeeksi kuulee omasta pilkkaa ja arvostelua omasta ulkonäöstään, siitä tulee lopulta totuus johon uskoo, vaikka se ei totta olisikaan. Vanhempana ei enää juuri asiaan kiinnitä huomiota, koska jollainlailla hyväksyy oman ulkonäkönsä, tietää minkä näköinen ilmestys katsoo peilistä takaisin, eikä se siitä komeammaksi muutu, vaikka pitempään jäisi vahtaamaan.

Loppujen lopuksi itse olen hämmästynyt siitä, kuinka niin paljon eri näköisiä ihmisiä maailmassa on. Kasvot kiinnostavat aina, en etsi rumuutta enkä kauneutta, vaan katselen vain ( en katsele itseäni, kuulema pitäisi, mutta kun en jaksa välittää omasta näöstäni... renttu mikä renttu ) ja hämmästelen.

Jokaisesta ihmisestä ja ihmisen kasvoista löytyy jotain joka on kaunista tai ainakin kiinnostavaa ja persoonallista, myös heistä joita rumiksi kutsutaan tai jotka itseään pitävät rumina.
        Parempi vain uskotella itselleni, ahaa olen tuon näköinen, eikä alkaa tuudittautua ajatukseen olenpa kaunis tai olenpa ruma, siten ei lankea ylpeyteen eikä alemmuus kompleksiin. Olen joskus itsekin, kauan sitten kuvitellut olevani komee ja sitten oli kausi kun kuvittelin olevani ruma.

Nykyisin jos alkaisi tuntumaan tuollaiselle, katsoisin peiliin riittävän monen kymmenen metrin päästä, silloin ainakaan ei tulisi vääriä ajatuksia oman ulkonäön suhteen, kun riittävän kaukaa katsoo, huomaa että kaikki me ollaan oikein kauniita ja hyvännäköisiä, niinpä taas onkin hyvä päivä elää : )

• se kauneus
        pikkujiiii kirjoitti:

peili kertoo omaa totuuttaan, mutta totuus ei ole peilissä. Toisaalta mikä on kaunis ja mikä on ruma, se on ikuisuus kysymys, koska absoluuttista totuutta ei ole.

Se on totta, jotkut pitävät itseään rumana, jotkut taas lähes tuntuvat pakahtuvan omaan kauneuteensa tai komeuteensa. Siinä on eräs niitä asioita, joihin ikä vaikuttaa. Nuoremmilla itse kritiikki on kova ja jos tarpeeksi kuulee omasta pilkkaa ja arvostelua omasta ulkonäöstään, siitä tulee lopulta totuus johon uskoo, vaikka se ei totta olisikaan. Vanhempana ei enää juuri asiaan kiinnitä huomiota, koska jollainlailla hyväksyy oman ulkonäkönsä, tietää minkä näköinen ilmestys katsoo peilistä takaisin, eikä se siitä komeammaksi muutu, vaikka pitempään jäisi vahtaamaan.

Loppujen lopuksi itse olen hämmästynyt siitä, kuinka niin paljon eri näköisiä ihmisiä maailmassa on. Kasvot kiinnostavat aina, en etsi rumuutta enkä kauneutta, vaan katselen vain ( en katsele itseäni, kuulema pitäisi, mutta kun en jaksa välittää omasta näöstäni... renttu mikä renttu ) ja hämmästelen.

Jokaisesta ihmisestä ja ihmisen kasvoista löytyy jotain joka on kaunista tai ainakin kiinnostavaa ja persoonallista, myös heistä joita rumiksi kutsutaan tai jotka itseään pitävät rumina.
        Parempi vain uskotella itselleni, ahaa olen tuon näköinen, eikä alkaa tuudittautua ajatukseen olenpa kaunis tai olenpa ruma, siten ei lankea ylpeyteen eikä alemmuus kompleksiin. Olen joskus itsekin, kauan sitten kuvitellut olevani komee ja sitten oli kausi kun kuvittelin olevani ruma.

Nykyisin jos alkaisi tuntumaan tuollaiselle, katsoisin peiliin riittävän monen kymmenen metrin päästä, silloin ainakaan ei tulisi vääriä ajatuksia oman ulkonäön suhteen, kun riittävän kaukaa katsoo, huomaa että kaikki me ollaan oikein kauniita ja hyvännäköisiä, niinpä taas onkin hyvä päivä elää : )

on aina katsojan silmissä. ei tarvitse muistella kuin teini-ikää, jolloin kiiltokuvapojat olivat in ja 20 v olivat jo vanhoja. nykyään tuo ikä on joustava käsite ja kiiltokuvanaamoissa ei ole mitään mieltälämmittävää. tavallisista kasvoista voi löytää paljon piirteitä, joista pitää. :)

• -MeijuKeiju

Nämä taso-trubaduurit on sitten erikseen... En minä minkään karjamarkkinoiden komeimman perässä ole, mutta minusta on kohtuullista vaatia, että henkilä on ainakin samalla vuosikymmenellä ja ulkonäkö miellyttää omaa silmääni. Tietenkin haluan miehen joka ajattelee samoin myös minusta.

• pikkujiiii
        -MeijuKeiju kirjoitti:

Nämä taso-trubaduurit on sitten erikseen... En minä minkään karjamarkkinoiden komeimman perässä ole, mutta minusta on kohtuullista vaatia, että henkilä on ainakin samalla vuosikymmenellä ja ulkonäkö miellyttää omaa silmääni. Tietenkin haluan miehen joka ajattelee samoin myös minusta.

Jokainen haluaa tulla hyväksytyksi juuri sellaisena kuin on, sellaisen kumppanin löytäminen vain ei ole aina niin helppoa, vaikka itse olisi sellainen.

Tuo ei silti tee 4kymppisistä kuola suupielessä nuoria naisia vahtaavia papparaisia, kuten aloituksessa oli heitelty jotain sen suuntaista.

Toivottavasti sinäkin löydät sen jota haet ja kohtaat suuren rakkautesi, samaa tietenkin toivoo jokaisen osalle : )

• -MeijuKeiju
        pikkujiiii kirjoitti:

Jokainen haluaa tulla hyväksytyksi juuri sellaisena kuin on, sellaisen kumppanin löytäminen vain ei ole aina niin helppoa, vaikka itse olisi sellainen.

Tuo ei silti tee 4kymppisistä kuola suupielessä nuoria naisia vahtaavia papparaisia, kuten aloituksessa oli heitelty jotain sen suuntaista.

Toivottavasti sinäkin löydät sen jota haet ja kohtaat suuren rakkautesi, samaa tietenkin toivoo jokaisen osalle : )

"Tuo ei silti tee 4kymppisistä kuola suupielessä nuoria naisia vahtaavia papparaisia"

ei teekkään, mutta se, että tyrkyttää pitkulaa keltaista banaania sellaiselle joka etsii soikeaa punaista omenaa vastaavasti tekee.

Mutta joo, eiköhän tämä riitä tästä aiheesta...

• pikkujiiii
        -MeijuKeiju kirjoitti:

"Tuo ei silti tee 4kymppisistä kuola suupielessä nuoria naisia vahtaavia papparaisia"

ei teekkään, mutta se, että tyrkyttää pitkulaa keltaista banaania sellaiselle joka etsii soikeaa punaista omenaa vastaavasti tekee.

Mutta joo, eiköhän tämä riitä tästä aiheesta...

tässä ajatuksia asiasta, monenlaista porinaa ja pohdintaa : )

• VIHAPIIKKI!

Mitä on taso!! Kirottua!! Onko hyvänäköisyys tasoa? Sitä olen aina epäillytkin! Vihaan tasokkuutta! On kivaa, jos joku on hyvänäköinen, mutta tasokkuus, varsinkin jos se jonkun mielestä on sama kuin olla hyvännäköinen, se on ihan ...stä.

Minkä tason ihminen olet, kun puhut tasokkuudesta? Toivon totisesti, että löydät itsellesi tasokkaan kumppanin, mieluummin semmoisen, joka on kanssasi samalla tasolla.

• katsojan silmä
        pikkujiiii kirjoitti:

"Jokaisesta ihmisestä ja ihmisen kasvoista löytyy jotain joka on kaunista tai ainakin kiinnostavaa ja persoonallista, myös heistä joita rumiksi kutsutaan tai jotka itseään pitävät rumina."

Näinpä. Minä näen kyllä toisinaan rumuuttakin ja se tulee pahuudesta. Jos paha on vallannut ihmisen, se kyllä peittää kauneuden. En voi nähdä mitään kaunista ihmisessä, joka vahingoittaa tarkoituksellisesti toista ihmistä, lasta, eläintä, luontoa... Silloin kauneus, ainakin mun silmissäni, katoaa. Ehkä näenkin hyvyyden kauneutena. Ehkä se minulle on ihmisten kohdalla sama asia.

Vaikka kaikissaahan meissä on hyvää ja pahaa. Ja lähtökohtaisesti ja alunperin ihminen on hyvä. Näin ainakin haluan uskoa. Ajattelin joskus eläimiä; nehän eivät voi olla pahoja, eivät osaa. Jos vaikka koira on "paha", hyökkää esimerkiksi ihmisen kimppuun, niin aina vika on siinä, että eläintä on kohdeltu väärin. Vika on ihmisessä.

Ehkä sama pätee ihmisiin. Pahat on saaneet elämässään pahaa osakseen ihan liikaa. Hyvästä lapsen sydämestä tulee paha aikuisen sydän. Lapsista olenkin huolissani. Kaikista. Tulevaisuuden aikuisista, maailmamme rakentajista.

...

Sä olet kaunis. ;)

• olet itse?

Ja tarkoititko että nelikymppiset pitäisi KAIKKI kieltää vai vain sellaiset jotka jahtaa itseään 20vuotta nuorempia? Me nelikymppiset EI OLLA mitään pappoja. Tollainen on helvetin loukkaavaa jos joku typerä kersa alkaa nimittelemään meikäläistä papaksi!

Mä voisin jopa vastata tohon että tollaiset nimittelevät kersat pitäisi kieltää lailla.

Mä olen virallisin termein keski-ikäinen. Omassa pääkopassani olen nuorempi johtuen siitä että harrastukset on nuorempien harrastuksia ja musamakukaan ei ole nelikymppisen tyypillinen musamaku, eli nelikymppinen olen vain papereissa. Joten mikään pappa mä en todellakaan ole!

• luulen

että meiju tarkoitti niitä nuorempien vonkaajia, niitä jotka vastaa semmoisille jotka ei sovi hakijan ikähaarukkaan.

• Tahtoo tietää!

Kirjoitit "Mä olen virallisin termein keski-ikäinen. Omassa pääkopassani olen nuorempi johtuen siitä että harrastukset on nuorempien harrastuksia ja musamakukaan ei ole nelikymppisen tyypillinen musamaku, eli nelikymppinen olen vain papereissa. Joten mikään pappa mä en todellakaan ole!"

Kertokaa nelikymppiset tapaukset, mikä on teidän musamaku ja kaveri huomaa, että just sellaista kuuntelee. Vai onkohan jotenkin teknodiggari, joka nyt ehkä kuulostaisi nelikymppiseltä "nuorekkaalta". Rokkia nyt kuunnellaan vaarista hautaan. Entä jazz? Jos itse diggaan siitä, onko mulla 30-kymppiseksi jonkun mielestä "ei niin nuorekas" musamaku ;) ?
        Entäs sitten harrastuspuoli - mikä muka on nelikymppiselle nuorekas harrastus? Ei ainakaan rullaluistelu. Nykynelikymppiset ei elä kuten nelikymppiset ennen vanhaan. Kirjoittaja tarkoittaneekin,että ei hänellä ole nykykuuskymppisten musa/harrasteet? ;)

• -MeijuKeiju

sanoin: nelikymppiset RILLUTTELIJA-papat pitäisi kieltää lailla...

ELI (luetun ymmärtämisen helpotus) ne sellaiset 40 plus -jotka tosiaan voi olla mitä tahansa alle sadan- 20 vuotiaita vahtaavat.

• se yksi
        Tahtoo tietää! kirjoitti:

Kirjoitit "Mä olen virallisin termein keski-ikäinen. Omassa pääkopassani olen nuorempi johtuen siitä että harrastukset on nuorempien harrastuksia ja musamakukaan ei ole nelikymppisen tyypillinen musamaku, eli nelikymppinen olen vain papereissa. Joten mikään pappa mä en todellakaan ole!"

Kertokaa nelikymppiset tapaukset, mikä on teidän musamaku ja kaveri huomaa, että just sellaista kuuntelee. Vai onkohan jotenkin teknodiggari, joka nyt ehkä kuulostaisi nelikymppiseltä "nuorekkaalta". Rokkia nyt kuunnellaan vaarista hautaan. Entä jazz? Jos itse diggaan siitä, onko mulla 30-kymppiseksi jonkun mielestä "ei niin nuorekas" musamaku ;) ?
        Entäs sitten harrastuspuoli - mikä muka on nelikymppiselle nuorekas harrastus? Ei ainakaan rullaluistelu. Nykynelikymppiset ei elä kuten nelikymppiset ennen vanhaan. Kirjoittaja tarkoittaneekin,että ei hänellä ole nykykuuskymppisten musa/harrasteet? ;)

julkisuudessa oleva mies kans sanonut olevansa 4-kymppinen, mutta mieleltään 2-kymppinen?

• pikkujiiii

ja niiden puute, nepä ne, juuri ne.

Joillakin ihmisillä on varmaan kauhistus tajuta olevansa 40 sitten aikanaan, ja vasta sitten huomata kuinka väärin on käsittänytkään, kun luuli parikymppisenä tietävänsä millaisia on nelikymppiset... ja sitten jotkut uudet parikymppiset häntä nimittää vanhaksi. Tuo on varmaan asia, joka toistuu joka sukupolven kohdalla. Niinhän se oli silloinkin kun Koijärvi-liike touhusi. Oli kummat hipit ja hörhöt, Könkkölät, Komsit, Hautalat ja muut kalkkikset menneet metsään puita suojelemaan ja me nuoret naurettiin omituisia höpinöitä, joita vanhat tekivät. Kas kummaa, enää ei mainitut tunnu yhtään vanhoilta eikä kalkkiksilta, vaikka ovat aivan yhtä monta sekuntia vanhempi nyt kuin olivat silloin joskus.

Sielu minussa jäi roikkumaan jonnekin kolmenkympin hujakoille, vaikka ruumiini vanhenee ja syntymätodistuksen mukaan olen 64 enkä 74 syntynyt... sehän se on tärkeintä, ettei tuijota ikään, koska ikä on vain numeroita = kertoo kauanko täällä on elänyt, koska on oppivelvollisuuden aika, milloin saa äänestää, koska on työvelvollisuus yhteiskunnalle suoritettu ja on oikeutettu eläkkeeseen. Juuri muuta ikä ei kerrokaan, ei sivistystasoa, ei viisautta, ei varallisuutta, eikä ikä tee ihmisestä pahaa tai hyvää, ei varsinkaan nuorta eikä vanhaa.

Suomessa on hyvä nuoriso, vaikka nuoria usein haukutaankin. Päivittäin näen, koska päivittäin työssäni näen kaiken ikäisiä ihmisiä. Sitten on vielä yksi juttu... kaikkien tulee sopia samalle pallolle, koska ei ihmisillä muuta paikkaa ole olemassa ; )

• pikkujiiii

en tiedä muiden puolesta vastata, koska olemme yksilöitä, jokainen. Omaan nelikymppisen maailmaan kuuluu samoja asioita kuin mahtui jo kauan sitten ja mitä musiikkiin tulee, siihen sitä vasta kaikki mahtuukin http://www.youtube.com/user/pikkupukki

• pikkujiiii
        -MeijuKeiju kirjoitti:

sanoin: nelikymppiset RILLUTTELIJA-papat pitäisi kieltää lailla...

ELI (luetun ymmärtämisen helpotus) ne sellaiset 40 plus -jotka tosiaan voi olla mitä tahansa alle sadan- 20 vuotiaita vahtaavat.

Olematta mitä tahansa vahtaava, mutta rilluttelija ( mitähän mekin tuolla sanalla tarkoitamme, tuskinpa samaa asiaa nyt kuitenkaan ) tiedän jo tässä iässa, kuinka naisia tulisi kohdella, jos vaikka elämänsä jakaisi itseään 20 vuotta nuoremman kanssa, pystyisi antamaan valmiin pöydän johon istua.

Todellisuus on kuitenkin toinen, kun on sellainen asia kuin sisäinen esto. En millään pystyisi alkamaan styylaamaan parikymppisen kanssa, vielä vähemmän menisin punkkaan naisen kanssa, joka voisi olla iältään oma tyttäreni.

Se, että olen mies ja 40 ja vielä rilluttelija, ei tee minusta perverssiä eikä pimperon metsästäjää, olen niitä nähnyt sen verran, jotta tiedän niistä jo jotakin. Voisi tietenkin alkaa kuvittelemaan, että perustaisi perheen ja avioituisi jonkun noin 20- 15 vuotta itseään nuoremman kanssa, mutta millainen se suhde olisi? Todella saattaisin alkaa tuntemaan itseni vanhaksi ja väsähtäneeksi, vaikka sekin on vain oma ajatukseni, joku toinen olisi silmät kiiluen onnessaan kun olisi nuori vaimo.

Mutta todellisuushan on se, että paljon on 40 vuotiaita naisia, joilla on rakastajina tai seurustelukavereina itseään huomattavasti nuorempia miehiä.

Kulttuureissa on eroja. Suomessa on iso haloo jos nelikymppinen mies ja parikymppinen tai 25 vuotias menevät naimisiin ja tekevätlapsia. Jotain epänormaalia tai ei, mutta muistetaan Jerry Lee Lewis ja Timo T.A. Mikkonen...

Aasialaissa maissa ei ole lainkaan ihmeellistä jos ikä ero on se parikymmentä tai joskus enemmänkin, mutta se on eri asiaa. Saattaisihan sitä itsekin avioitua 20 vuotiaan Aasialais neidon kanssa, mutta se on pelkkää jossittelua ja vaihtoehtojen heittelyä, sillä todellisuus on, että pysyn sinkkuna ja elelen omaehtoisessa selibaatissa, rilluttellen rallatellen jätettyäni lapsien hankinnat ja avioliitot muiden hommaksi.

Siitä huolimatta, ihan kiva olla 40, vaikka ei ole ollut mitään sanottavaa vikaa ollessani muun ikäinen.

• -MeijuKeiju
        pikkujiiii kirjoitti:

Olematta mitä tahansa vahtaava, mutta rilluttelija ( mitähän mekin tuolla sanalla tarkoitamme, tuskinpa samaa asiaa nyt kuitenkaan ) tiedän jo tässä iässa, kuinka naisia tulisi kohdella, jos vaikka elämänsä jakaisi itseään 20 vuotta nuoremman kanssa, pystyisi antamaan valmiin pöydän johon istua.

Todellisuus on kuitenkin toinen, kun on sellainen asia kuin sisäinen esto. En millään pystyisi alkamaan styylaamaan parikymppisen kanssa, vielä vähemmän menisin punkkaan naisen kanssa, joka voisi olla iältään oma tyttäreni.

Se, että olen mies ja 40 ja vielä rilluttelija, ei tee minusta perverssiä eikä pimperon metsästäjää, olen niitä nähnyt sen verran, jotta tiedän niistä jo jotakin. Voisi tietenkin alkaa kuvittelemaan, että perustaisi perheen ja avioituisi jonkun noin 20- 15 vuotta itseään nuoremman kanssa, mutta millainen se suhde olisi? Todella saattaisin alkaa tuntemaan itseni vanhaksi ja väsähtäneeksi, vaikka sekin on vain oma ajatukseni, joku toinen olisi silmät kiiluen onnessaan kun olisi nuori vaimo.

Mutta todellisuushan on se, että paljon on 40 vuotiaita naisia, joilla on rakastajina tai seurustelukavereina itseään huomattavasti nuorempia miehiä.

Kulttuureissa on eroja. Suomessa on iso haloo jos nelikymppinen mies ja parikymppinen tai 25 vuotias menevät naimisiin ja tekevätlapsia. Jotain epänormaalia tai ei, mutta muistetaan Jerry Lee Lewis ja Timo T.A. Mikkonen...

Aasialaissa maissa ei ole lainkaan ihmeellistä jos ikä ero on se parikymmentä tai joskus enemmänkin, mutta se on eri asiaa. Saattaisihan sitä itsekin avioitua 20 vuotiaan Aasialais neidon kanssa, mutta se on pelkkää jossittelua ja vaihtoehtojen heittelyä, sillä todellisuus on, että pysyn sinkkuna ja elelen omaehtoisessa selibaatissa, rilluttellen rallatellen jätettyäni lapsien hankinnat ja avioliitot muiden hommaksi.

Siitä huolimatta, ihan kiva olla 40, vaikka ei ole ollut mitään sanottavaa vikaa ollessani muun ikäinen.

Minä taas en haluaisi mitään "valmista pöytää" tai elämänviisauksia vaan samanikäisen ihmisen, jonka kanssa eläisin ja kokisin yhdessä niitä elämänkokemuksia ja viisuksia.

Ehkä tosiaan tuon rilluttelun voi ymmärtää monella lailla, mutta minä tarkoitin sillä sitä, että ei ole tositarkoituskella seuraa hakemassa. Eihän siinäkään kai mitään vikaa ole, mutta harmittaa tuhlata aikaa sellaisille vastailuun (jos se rillutteluvaihde siis ilmenee vasta myöhemmin).

Mutta se alkuperäinen vuodatukseni sai alkunsa niistä -noh- vanhemmista miehistä, joilla ei tunnu edes olevan yhtään mitään yhteistä minun profiilissani esittämieni asioiden ja mieltymyksien kanssa, eivät ole sen ikäisiä mitä haen, huijaavat vanhoilla kuvillaan ja valheillaan, ja sitten edelleen pyrkivät tapaamaan ja ovat kuin siinä ei olisi mitään ihmeellistä!

Nelikymppisenä voi olla helpompi olla suvaitsevaisempi ja kärsivällisempi, mutta minä en ole vielä sen ikäinen, enkä tahdo sen ikäisne kanssa vielä elää. Tosin viimeaikaisten kokemuksien mukaan eivät se kaikki 40 plussatkaan millään pyhällä elämänviisaudella ole täyttyneet...

• pikkujiiii
        -MeijuKeiju kirjoitti:

Minä taas en haluaisi mitään "valmista pöytää" tai elämänviisauksia vaan samanikäisen ihmisen, jonka kanssa eläisin ja kokisin yhdessä niitä elämänkokemuksia ja viisuksia.

Ehkä tosiaan tuon rilluttelun voi ymmärtää monella lailla, mutta minä tarkoitin sillä sitä, että ei ole tositarkoituskella seuraa hakemassa. Eihän siinäkään kai mitään vikaa ole, mutta harmittaa tuhlata aikaa sellaisille vastailuun (jos se rillutteluvaihde siis ilmenee vasta myöhemmin).

Mutta se alkuperäinen vuodatukseni sai alkunsa niistä -noh- vanhemmista miehistä, joilla ei tunnu edes olevan yhtään mitään yhteistä minun profiilissani esittämieni asioiden ja mieltymyksien kanssa, eivät ole sen ikäisiä mitä haen, huijaavat vanhoilla kuvillaan ja valheillaan, ja sitten edelleen pyrkivät tapaamaan ja ovat kuin siinä ei olisi mitään ihmeellistä!

Nelikymppisenä voi olla helpompi olla suvaitsevaisempi ja kärsivällisempi, mutta minä en ole vielä sen ikäinen, enkä tahdo sen ikäisne kanssa vielä elää. Tosin viimeaikaisten kokemuksien mukaan eivät se kaikki 40 plussatkaan millään pyhällä elämänviisaudella ole täyttyneet...

Vaan kun jokainen onkin yksilö, ei kukaan muu voi olla kuin minä, enkä minä saattaisi olla kuin ne muut. Toisaalta, olen kuvataiteilija, omansalainen persoona jo luonteeltani, erilainen monella tapaa jo oma ikäisteni joukossa aina, mutta ei siitä sen enempää, yleistää voi vain sen kun sanoo, jokainen on yksilö, olipa ikä tai sukupuoli mikä hyvänsä.

Samaa tuntuu naisetkin tekevät, siis jotkut, ei enemmistö kai kuitenkaan, että vanhoilla kuvilla ollaan esillä ja totuus on sitten ihan jotain muuta. Ei ole siis vain ja ainoastaan miesten synti tuo tuo ja tuollainen.

Mua kanssa kyllästytti ajan heittäminen kankkulan kaivoon. Kun vähästä vapaa-ajasta saa lohkaistua sen että pääsee treffeille, niin toinen onkin jotain aivan muuta kuin joksi on esittäytynyt. Se turhauttaa ja enää en siksi pidä profiilia treffeillä laisinkaan ja koska tietyt kuviot toistuvat turhan usein, joten jos mulle on se oikea olemassa, en tapaa häntä ainakaan treffi-palstan kautta, enkä toivo löytyvän kapakastakaan.

Olen päättänyt, on parasta olla tekemättä ennakkokuvaa millainen ihmisen tulee olla, joka saisi elämääni tulla. Aivan sama, minkä ikäinen, minkä näköinen jne. Kunhan ikää on riittävästi, olematta kuitenkaan liikaa, todellinen ikähaitari jää melko suppeaksi.
        Sen sijaan miltä ihminen näyttää, kuulostelen mieluummin mille ihminen tuntuu ja kuulostaa, annan luonteen ja sydämen hyvyyden ratkaista. Saa tietenkin olla vaikka povipommi ja kaunis ja vaikka mitä, kunhan luonne on hyvä ja sydän paikallaan, sehän se merkittävintä.

Niin, kaikki nelikymppiset eivät ole täyttäneet sieluaan ( kuten sanoit: viimeaikaisten kokemuksien mukaan eivät se kaikki 40 plussatkaan millään pyhällä elämänviisaudella ole täyttyneet... ) elämänoppikoulussa oppimillaan asioilla, toisaalta ikä ei tuon suhteen ole mittana, koska se on täysin yksilöllinen asia, ei ikä tuo itsessään viisautta eikä iän puute tyhmäksi tee... ikä ei ole mitta eikä edes viittellisesti neuvoa antava, vaikka sellaista usein kuvitellaan.

• kerron vaan itestäni

Eli mun musamaku:
        tekno, trance (eli osa tota teknoa), hevi, rock, pop. Tollanen soi mulla. Vai voiko joku muu kuvitella et 40v kuuntelis jotain jumps jumps teknoo jota kaikki muut ikäiseni halveksii ja minä tykkään ku hullu puurosta?

Tai entäs se et tykkään normileffojen eli Bondin ym. lisäksi sci-fistä tai vaikka jostain fantasiaseikkailuleffoista jotka on ihan selkeesti jo lastenleffoja?

Tai että mä tykkään tietsikoista mut kun ei aikonaan tullu alettua pelaamaan tietsikkapelejä niin vaikee sitä enää on mut kyllä silti kiinnostunu peleistäkin mut ite puuhaan tietsikoilla muuta, rakentelen, virittelen ym. eli mä oon juuri se rillipäinen nörtti joksika mua voi kuvitellakin.

Mitään rullaluistelua mä en harrasta, saati sauvakävelyä.

Mä voin olla lapsellinen jonkun mielestä, hyvä niin. Mä oon kuitenkin tyytyväinen elämääni, muuten paitsi se nainen puuttuu. Enkä mä aio tästä muuttua vaikka mua pidettäis lapsellisena, mä oon mikä oon.

• kertoa
        kerron vaan itestäni kirjoitti:

Eli mun musamaku:
        tekno, trance (eli osa tota teknoa), hevi, rock, pop. Tollanen soi mulla. Vai voiko joku muu kuvitella et 40v kuuntelis jotain jumps jumps teknoo jota kaikki muut ikäiseni halveksii ja minä tykkään ku hullu puurosta?

Tai entäs se et tykkään normileffojen eli Bondin ym. lisäksi sci-fistä tai vaikka jostain fantasiaseikkailuleffoista jotka on ihan selkeesti jo lastenleffoja?

Tai että mä tykkään tietsikoista mut kun ei aikonaan tullu alettua pelaamaan tietsikkapelejä niin vaikee sitä enää on mut kyllä silti kiinnostunu peleistäkin mut ite puuhaan tietsikoilla muuta, rakentelen, virittelen ym. eli mä oon juuri se rillipäinen nörtti joksika mua voi kuvitellakin.

Mä voin olla lapsellinen jonkun mielestä, hyvä niin. Mä oon kuitenkin tyytyväinen elämääni, muuten paitsi se nainen puuttuu. Enkä mä aio tästä muuttua vaikka mua pidettäis lapsellisena, mä oon mikä oon.

että kyllä muitakin on. Ainakin minä pidän samantyylisistä jutuista. Tosin tietokoneita en osaa virittää ja sauvat löytyy nurkasta, mutta olenkin nainen. :)

• Sama lyyli

Eli mun musamaku:

..roolipelit, lennokkien rakentelu, pienoismallit? Kuule, jos sulla olis kersa, sä harrastaisit monia noita sun nuorekkaita juttuja "sen piikkiin" eli 40-kymppiset kersalliset harrastaa oikeastaan juuri JUST noita samoja juttuja, mutta kersan kautta. :)

• mutta voisin kyllä
        Sama lyyli kirjoitti:

..roolipelit, lennokkien rakentelu, pienoismallit? Kuule, jos sulla olis kersa, sä harrastaisit monia noita sun nuorekkaita juttuja "sen piikkiin" eli 40-kymppiset kersalliset harrastaa oikeastaan juuri JUST noita samoja juttuja, mutta kersan kautta. :)

vieläkin harrastaa pienoismallien rakentelua, jos vaan olis enemmän aikaa. Oon sinänsä kiinnostunut kyllä noistakin. Mua ei haittaa jos joku pitää mua vähän lapsellisena, mähän harrastan JUST sitä mitä mua huvittaa mun fyysisestä iästäni huolimatta.

• pikkujiiii

Eli mun musamaku:

Kun olin 25 vuotias, sauhuamistani pidettiin lapsellisena.

Kun olin 35 vuotias, alettiin jo hyväksyä, olen omanlaatuiseni.

Kun olen pian 45 vuotias, minun sanotaan säilyttäneen nuorekkuuteni.

Aika metkaa, samanlaista hömppää ja humppaa 20 vuotta, silti enää ei pidetä lapsellisena, vaikka 20 vuotta sitten pidettiin, nyt jopa arvostetaan, ei vain arvostella.

Se on ihan sama mitä ihminen puuhaa ns. harrastuksinaan, kunhan se on tekijälleen itselleen mielenkiintoista ja antoisaa.

Aina kaikki ei ymmärrä, kuinka joku voi nauraa ääneen lukiessaan Aku Ankkaa... mutta siinä tuo menee yhtä hyvin kuin Viivi Ja Wagner tai Kalevala, enkä näköjään ole ainoa nelikymppinen joka teknoa kuuntelee aivan sujuvasti. Mua kiinnostaa acabella mutta myös koneistomusa ja musiikki muutenkin laidasta laitaan. Joskus kummeksutaan, että kravaatti kaulassa työskentelevä vääntää volumia isommalle esim. Pelle Miljoonan laulun ajaksi...

Mustajärvestä tykkää moni, laajalla ikähaitarilla, onkohan hän myös aiemmin ketjussa mainittu vanha pieru... mielestäni ei, mutta se on vain mun mielipide.

Sauvakävelyt varmasti jää myös mun osaltani kokeilematta, ellei sellaiseksi lasketa mahdollista kävelykeppiä, joskus sitten... Hurriganes soi vielä silloinkin.

Vanheneminen on vain yks juttu elämässä, vanhaksi ei tarvitse tulla kuitenkaan, se on vain itsestään kiinni, jotkut vain jämähtävät, jotkut ovat sitten vieriviä kiviä, like a rolling stones.

• jumpsjumpsjumps

Eli mun musamaku:

Olet kyllä ensimmäinen (vapaa) 4- kymppinen mies, jonka kuulen pitävän teknosta : ) Olen 40 nainen ja kuuntelen naapureiden riemuksi teknoa ja trancea. Kaveripiirissä on muitakin lähes nelikymppisiä joilla sama musamaku. Ovat kylläkin pariskuntia.

Vaikka musiikkimaku ei olekaan ainoa kriteerini kumppaninvalintaan, on kuitenkin ollut vaikeaa löytää samanhenkisiä miehiä, koska ikäluokkani miehet kuuntelevet yleensä iskelmää/suomipoppia/hurriganes-tyylistä rokkia. Minä taas en voi sietää niitä.

Oikeastaan kaikki tuntemani ikäiseni miehet pelaavat (tietsikkapelejä) ja/tai nyhjäävät koneiden kanssa. En tunne ainoatakaan sauvakävelevää nelikymppistä, eikös se ole eläkeläisten harrastus... ?

Pelkkä musamaku tai harrastukset ei tee ihmisestä nuorekasta. Nuorekkuus on elämänasenne. Sauvakävelevä 70- kymppinen voi olla nuorekkaampi kuin tietsikalle jämähtänyt 35v. Oma mummoni oli vielä 90- vuotiaana nuorekas. Oli ajan hermolla kaikessa, opiskeli kieliä, kulki kulttuuririennoissa, kävi uimassa ja vesijumpassa, jaksoi aina yrittää ymmärtää uusien sukupolvien kiinnostuksia, oli KIINNOSTUNUT kaikesta. Mielestäni niemnomaan tuo kaikesta uudesta kiinnostuneisuus on nuorekkuutta. Jos jämähtää mihin tahansa, vaikka siihen teknomusaan, on auttamatta jossain vaiheessa jämähtämyt raakki.

Ehkä sun kannattaa etsiä naista esim. reiveistä, siellä ei takuulla käy muita kuin alan friikit : )

• misss

samoja ongelmia oli itselläkin..tosin tässä se ero että etsein live YSTÄVIÄ, en siis treffiseuraa..ja kerroin ihan selvästi profiilissani että minua ei kiinnosta mitkään seikkailut ja että en ole täälä pettämässä poikaystävääni..mutta silti sain 40vuotiailta(varatuilta)ehdotuksia että josko mua kiinnostais lähteä ajelulle tai jos kiinnostais luottamuksellinen seikkailu..siis oikeesti sen takia poistin profiilini kun ei tullut kuin muutama ystävä viesti..

• vanha vitsi

joka ei toimi eikä ole totta, mutta sitkeässä elää luulo että noin olisi.

Moni koettaa kepillä jäätä, se on normaalia, kaikki eivät noin tee, jotkut kylläkin.

• m40 ja risat
        vanha vitsi kirjoitti:

joka ei toimi eikä ole totta, mutta sitkeässä elää luulo että noin olisi.

Moni koettaa kepillä jäätä, se on normaalia, kaikki eivät noin tee, jotkut kylläkin.

Mä en kyllä vastaisi varatun naisen ilmoitukseen, ylipäätään vaikka nainen hakisi vain ystävää mutta joka on jo varattu niin en vastaa!

En myöskään vastaa koskaan naiselle seksimielessä enkä vastaile naisille muutenkaan, aina haen ite, joko ystävää tai tyttöystävää. En ikinä seksiseuraa.

En kovin mielelläni hae itseäni VANHEMPAA naista, eli mielummin oman ikäinen tai nuorempi, en tyrmää jos joku 10 vuotta nuorempi nainen vastaa mulle kunhan vaan on ihan aidosti tositarkotuksella liikkeellä eikä hakemassa mitään varakasta herraseuraa (heh, no en ole onneks varakas:D). Eli mulle saa naiset, nuoremmatkin, vastata mut VAIN JOS on aidosti ystävämielessä tai tositarkotuksella liikkeellä.

Ongelman koko hommassa tekee vaan se että koska mä haen LAPSETONTA naista ja sellasta on mun oman ikäisissä pirun vaikea löytää! Tarjolla olisi kyllä yksinhuoltajia mutta...kuka sitä haluais keinoisäksi? Siks en laita sellasta että vain nelikymppisille.

• sitten kun.....
        m40 ja risat kirjoitti:

Mä en kyllä vastaisi varatun naisen ilmoitukseen, ylipäätään vaikka nainen hakisi vain ystävää mutta joka on jo varattu niin en vastaa!

En myöskään vastaa koskaan naiselle seksimielessä enkä vastaile naisille muutenkaan, aina haen ite, joko ystävää tai tyttöystävää. En ikinä seksiseuraa.

En kovin mielelläni hae itseäni VANHEMPAA naista, eli mielummin oman ikäinen tai nuorempi, en tyrmää jos joku 10 vuotta nuorempi nainen vastaa mulle kunhan vaan on ihan aidosti tositarkotuksella liikkeellä eikä hakemassa mitään varakasta herraseuraa (heh, no en ole onneks varakas:D). Eli mulle saa naiset, nuoremmatkin, vastata mut VAIN JOS on aidosti ystävämielessä tai tositarkotuksella liikkeellä.

Ongelman koko hommassa tekee vaan se että koska mä haen LAPSETONTA naista ja sellasta on mun oman ikäisissä pirun vaikea löytää! Tarjolla olisi kyllä yksinhuoltajia mutta...kuka sitä haluais keinoisäksi? Siks en laita sellasta että vain nelikymppisille.

se "nuori" naisesi haluaa jossain vaiheessa lapsia? Monella nelikymppisellä naisella on lapsia, mutta alkavat olla jo poismuuttoiässä....mietippä uusiks siis.....

• m40 ja risat
        sitten kun..... kirjoitti:

se "nuori" naisesi haluaa jossain vaiheessa lapsia? Monella nelikymppisellä naisella on lapsia, mutta alkavat olla jo poismuuttoiässä....mietippä uusiks siis.....

Ei kaikki naiset halua lapsia. Ja mietipä sitä että se nelikymppinen nainen jolla on lapsia, ei ne lapset kuule välttämättä ole mitään niin vanhoja että ovat pois muuttamassa!

On olemassa naisia jotka eivät joko voi saada lapsia tai sitten vain eivät halua tehdä lapsia. Sellainen nainen sopisi minulle parhaiten.

• mieli muuttua
        m40 ja risat kirjoitti:

Ei kaikki naiset halua lapsia. Ja mietipä sitä että se nelikymppinen nainen jolla on lapsia, ei ne lapset kuule välttämättä ole mitään niin vanhoja että ovat pois muuttamassa!

On olemassa naisia jotka eivät joko voi saada lapsia tai sitten vain eivät halua tehdä lapsia. Sellainen nainen sopisi minulle parhaiten.

kun alkaa biologinen kello tikittää....itse olen 41 eikä ole lapsia eikä tule, ja omassa ystäväpiirissä kyllä mun ikäsillä naisilla lapset ovat jo 16v ja yli....

• m40 ja risat
        mieli muuttua kirjoitti:

kun alkaa biologinen kello tikittää....itse olen 41 eikä ole lapsia eikä tule, ja omassa ystäväpiirissä kyllä mun ikäsillä naisilla lapset ovat jo 16v ja yli....

olla tehnyt lapsensa vasta 30 v eli lapsi on äidin ollessa 40v vasta n.10 v elikkä kaukana on ne ajat kotia muutosta.

Sitäpaitsi, kyllä uskon että on myös naisia jotka ei vaan välitä lapsista ja biologinen kello kun tikittää 40 niin ei niitä kannata enää tehdäkään. Toisaalta on myös naisia jotka, vaikka haluaisivatkin, eivät saa lapsia. Ja jos olen oikein ymmärtänyt mitä on kirjoitettu täälläkin niin yhteiskunta tuntuu vieroksuvan lapsettomia naisia. Minä EN vieroksu, minulle lapseton nainen jos nainen on muullakin tavalla sopiva, olisi minulle kuin lottovoitto!

• pikkujiiii
        m40 ja risat kirjoitti:

olla tehnyt lapsensa vasta 30 v eli lapsi on äidin ollessa 40v vasta n.10 v elikkä kaukana on ne ajat kotia muutosta.

Sitäpaitsi, kyllä uskon että on myös naisia jotka ei vaan välitä lapsista ja biologinen kello kun tikittää 40 niin ei niitä kannata enää tehdäkään. Toisaalta on myös naisia jotka, vaikka haluaisivatkin, eivät saa lapsia. Ja jos olen oikein ymmärtänyt mitä on kirjoitettu täälläkin niin yhteiskunta tuntuu vieroksuvan lapsettomia naisia. Minä EN vieroksu, minulle lapseton nainen jos nainen on muullakin tavalla sopiva, olisi minulle kuin lottovoitto!

tuttavapiirissäni on 4 naista joilla ei ole lapsia, eivätkä aio hankkiakaan, joiden lisäksi tuttuja muuten on ainakin äkkipäätä muistellen 8 joilla on omaehtoisesti valittu lapsettomuus. Vain yksi on heistä kristillinen ja uskova, tällä hetkellä 39 vuotias.

En itsekään ole vielä varma, pitäisikö hankkia lapsia, tai edes yhtäkään, sillä omaa valintaa on etten hanki jälkikasvua. Kummipoika mulla on, muuta ei oman lapsen korvike hänkään kuitenkaan. Jos joku haluaa lapsen mutta ei omaa lasta, voihan aina ottaa osaa kummilapsi toimintaan, aina autettavia riittää ja auttajista on ainainen pula.

• olkaa esillä!
        pikkujiiii kirjoitti:

tuttavapiirissäni on 4 naista joilla ei ole lapsia, eivätkä aio hankkiakaan, joiden lisäksi tuttuja muuten on ainakin äkkipäätä muistellen 8 joilla on omaehtoisesti valittu lapsettomuus. Vain yksi on heistä kristillinen ja uskova, tällä hetkellä 39 vuotias.

En itsekään ole vielä varma, pitäisikö hankkia lapsia, tai edes yhtäkään, sillä omaa valintaa on etten hanki jälkikasvua. Kummipoika mulla on, muuta ei oman lapsen korvike hänkään kuitenkaan. Jos joku haluaa lapsen mutta ei omaa lasta, voihan aina ottaa osaa kummilapsi toimintaan, aina autettavia riittää ja auttajista on ainainen pula.

Esillä ololla tarkoitan sitä että kun joku huhuilee teitä, niin osoittakaa että teitä on olemassa. Meitä lapsettomia 40v miehiä jotka etsii lapsettomia suunnilleen saman ikäisiä naisia on näköjään aika liuta! Yhteistä varmasti on ettemme halua jäädä yksin!

• 35-v nainen
        olkaa esillä! kirjoitti:

Esillä ololla tarkoitan sitä että kun joku huhuilee teitä, niin osoittakaa että teitä on olemassa. Meitä lapsettomia 40v miehiä jotka etsii lapsettomia suunnilleen saman ikäisiä naisia on näköjään aika liuta! Yhteistä varmasti on ettemme halua jäädä yksin!

Onhan meitä olemassa, tietenkin =)

• m40 ja risat
        35-v nainen kirjoitti:

Kunpa osuisitte kohdille muuallakin kuin täällä palstalla. :) Vaikka mikäs sitä estää tätäkin kautta tutustumasta. Onhan mulla joitain suhteita alkanutkin keskustelupalstan kautta, tarvii vaan uskaltaa laittaa se email-osoite tänne. Eli ensin keskusteltu jonkin aikaa foorumilla, sitten siirrytty emailiin, sitten puhelut ja tekstarit, tapaamisia ja sitä rataa. :)

• pikkujiiii
        35-v nainen kirjoitti:

Tulisi olla siis lapsettomien palsta, koska " lapsellisilla " on palsta... Elämäntapa on monesti valinta, tai muodostuu vain tavaksi jos ei valitse mitään, ajautuu vain jonkinlaiseen tapaa elää, nuo ovat keskenään eri asiaa.

Samoin on omavalintaista, ettei hanki lapsia vaikka pystyisi sellaiseen, on eri asia jollei vai pysty vaikka haluaisi.

Tunnen monia, miehiäkin, jotka sanovat että kyllä lapsia tulee hankkia, suvunjatkaminen on jonkinlainen itseisarvo tai kunnia-asia... monella sitten onkin 3 ... 5 tenavaa. Oma valinta on ollut toinen, koska se vain tuntuu paremmalle, luonnolliselle.

Naisia ehkä leimataan omalaatuiseksi, jos ei halua lapsia. Miehiä kai leimataan toisella tapaa omituisiksi, vaan on ilmapiiri sentään jo suvaitseva, lapsettomuus monella tapaa rikastuttava elämänvaihe, kuten varmaan lapsikin rikastuttaa vanhempiensa elämää.

No, miehenä voi aina " ottaa vahingon takaisin ", jos mieli muuttuu, vaan kukapa jaksaisi alkaa isäksi vaikka 80 vuotiaana kun moni ei jaksa sellaiseen ryhtyä parhaassa iässäänkään. Paras ikä? Elän alati elämäni parasta aikaa, sekin pitää vain oivaltaa : )

• pikkujiiii
        m40 ja risat kirjoitti:

Kunpa osuisitte kohdille muuallakin kuin täällä palstalla. :) Vaikka mikäs sitä estää tätäkin kautta tutustumasta. Onhan mulla joitain suhteita alkanutkin keskustelupalstan kautta, tarvii vaan uskaltaa laittaa se email-osoite tänne. Eli ensin keskusteltu jonkin aikaa foorumilla, sitten siirrytty emailiin, sitten puhelut ja tekstarit, tapaamisia ja sitä rataa. :)

jos laittaa meili osoitteensa näkyviin, kovasti kovaa on kokemusta siitä.

Ratkaisin asian vieraskirja linkillä, johon tulee liki päivittäin viestejä, mutta ei roskapostia, ja kun privanakin saa lähestyä, muut eivät tiedä kuka mua lähestyy.

Mm. shiny-bookilta saa ilmaisen vieraskirjan ja linkki siihen suosikkilinkkien joukkoon, niin välttyy roskaposteilta.

• m40 ja risat
        pikkujiiii kirjoitti:

jos laittaa meili osoitteensa näkyviin, kovasti kovaa on kokemusta siitä.

Ratkaisin asian vieraskirja linkillä, johon tulee liki päivittäin viestejä, mutta ei roskapostia, ja kun privanakin saa lähestyä, muut eivät tiedä kuka mua lähestyy.

Mm. shiny-bookilta saa ilmaisen vieraskirjan ja linkki siihen suosikkilinkkien joukkoon, niin välttyy roskaposteilta.

Tuo vieraskirjasysteemi on hyvä ehdotus. Tosin onneksi ei ole käynyt niin, että vaikka olen emailin julkisesti laittanut näytille, että olisin saanut roskapostia. Senkin voi tosin kiertää esim lisäämällä siihen oikean osoitteen eteen, väliin tai loppuun jotain ylimääräistä, esim näin:

minunosoite@JÄTÄ[email protected]

Eihän email-osoitteessa saa olla kahta @-merkkiä joten tuon @JÄTÄPOIS varmasti jokainen älyäisi ottaa pois. :) Mutta osoitteita metsästävät softarobotit eivät osaa tulkita tuota oikealla tavalla, siksi niille tuosta ei ole mitään hyötyä.

Toinen vaihtoehto on julkaista email kuvana eikä tekstinä. Tai siis tarkoitan sitä että kuvassa on kyllä tuo email-osoite kirjoitettu mutta koska kyse on kuvatiedostosta niin nuo softarobotit ei osaa hahmottaa sitä kuvassa olevaa tekstiosaa. Monet yhteyshakupalvelut käyttää nykyään tuota tekniikkaa juuri roskapostin estämiseksi.

• pikkujiiii
        m40 ja risat kirjoitti:

Tuo vieraskirjasysteemi on hyvä ehdotus. Tosin onneksi ei ole käynyt niin, että vaikka olen emailin julkisesti laittanut näytille, että olisin saanut roskapostia. Senkin voi tosin kiertää esim lisäämällä siihen oikean osoitteen eteen, väliin tai loppuun jotain ylimääräistä, esim näin:

minunosoite@JÄTÄ[email protected]

Eihän email-osoitteessa saa olla kahta @-merkkiä joten tuon @JÄTÄPOIS varmasti jokainen älyäisi ottaa pois. :) Mutta osoitteita metsästävät softarobotit eivät osaa tulkita tuota oikealla tavalla, siksi niille tuosta ei ole mitään hyötyä.

Toinen vaihtoehto on julkaista email kuvana eikä tekstinä. Tai siis tarkoitan sitä että kuvassa on kyllä tuo email-osoite kirjoitettu mutta koska kyse on kuvatiedostosta niin nuo softarobotit ei osaa hahmottaa sitä kuvassa olevaa tekstiosaa. Monet yhteyshakupalvelut käyttää nykyään tuota tekniikkaa juuri roskapostin estämiseksi.

mutta en ole oppinut, kuinka kuvan voi laittaa meiliosoitteeksi tai linkiksi. Toisaalta taas kuvaa ei voi käyttää osoitteen sijasta esim. msn sivuilla, bloggerissa tai youtubella, tai jos kuvaa voi käyttää, ainakaan tietotaitoni ei sellaiseen riitä

Paljon on tullut kaikenlaista roskapostia ja rahan kerjuu kirjeitä, englannin-kielellä, juuri em. sivustojen kautta kun osoite on ollut julkisesti esillä. Toisaalta Linux on hyvä käyttöjärjestelmä, mukana tulevat mahdolliset virukset ja muu kökkö ei aiheuta sen suuremmin ongelmia, kuten varmasti tekisi jos käyttäisin windowsia...

Vieraskirja on sikäli ok, että yksi vieraskirja toimii usean kanavan kautta linkkinä, sekä spacesta että muista blogeista ja myös suomi24:n kautta siihen voi lähettää viestiä, ja se tulee tsekattua yhtä usein kuin meilikin.

• se kuvahomma
        pikkujiiii kirjoitti:

mutta en ole oppinut, kuinka kuvan voi laittaa meiliosoitteeksi tai linkiksi. Toisaalta taas kuvaa ei voi käyttää osoitteen sijasta esim. msn sivuilla, bloggerissa tai youtubella, tai jos kuvaa voi käyttää, ainakaan tietotaitoni ei sellaiseen riitä

Paljon on tullut kaikenlaista roskapostia ja rahan kerjuu kirjeitä, englannin-kielellä, juuri em. sivustojen kautta kun osoite on ollut julkisesti esillä. Toisaalta Linux on hyvä käyttöjärjestelmä, mukana tulevat mahdolliset virukset ja muu kökkö ei aiheuta sen suuremmin ongelmia, kuten varmasti tekisi jos käyttäisin windowsia...

Vieraskirja on sikäli ok, että yksi vieraskirja toimii usean kanavan kautta linkkinä, sekä spacesta että muista blogeista ja myös suomi24:n kautta siihen voi lähettää viestiä, ja se tulee tsekattua yhtä usein kuin meilikin.

että teet jollain piirto-ohjelmalla sen kuvan, esim. Windowsin Paint käy mainiosti. Valitset vaan tekstityökalun ja kirjoitat email-osoitteen siihen. Sitten tallennat sen. Email-osoite näkyy mutta softarobotit ei osaa tunnistaa koska se on kuva eikä silkkaa html-koodia. Email-osoitteesi näkyy sivulla sitten kuvana jossa on tekstiä mutta ei pelkkänä tekstinä.

Tietenkin sitä ei voi tehdä niin että sitä klikkaamalla pääsisi suoraan laittamaan meiliä mutta aina on jostain tingittävä. Tai voit tietenkin linkittää kuvan mutta siinä on sitten se ongelma että ne softarobotit tutkii sivusi ja huomaa että "ahaa, email-osoite, kerätään talteen".

• jumpsjumpsjumps
        m40 ja risat kirjoitti:

Tuon "keinoisä" termin voisi jo haudata. Monet lapsensa jo tehneet naiset haluavat sellaisen suhteen, jossa molemmilla on omat kodit ja tapaamiset hoidetaan pääosin siten, että jälkikasvu ei ole paikalla tai vieressä. Jostain ihmeen syystä miehet haluavat muuttaa melko pian saman katon alle, eikä heille käy se että molemmilla on omat kodit.

Se ymmärrän täysin, että haluat lapsettoman naisystävän, enkä kritisoi sitä ollenkaan.

• Dindonna

Miksi ihmeessä ihmiset laittavat kokeiluna profiilin, jos eivät sitten etsikään itselleen ystävää, kumppania tai pelikaveria???

Meitä on paljon, jotka ovat tositarkoituksella netin kautta etsineet ja löytäneetkin puolisonsa ja kokeilijat menevät ja tuhrivat koko touhun.

• make77266

heippa. miten
      huriseee. mulla menee ihan mukavasti vietän hyvin ansaittua lomaa . aattelin et vois käyä tosa lasketteleenki loman aikana. muuten vaan kirjottelen täsä kun ei oo muutakaan tekemistä. sun kuvat ja videot olivat tosi hienoja sieltä turkista . onhan turkisa hienoja käyttöesineitäki. muutenki lämmin ja varmaan ihmisystävällinen maa. joo ei kait täsä tämän kummempaa . pärjäile. terv. make

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      58
      3611
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      41
      3486
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2801
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      46
      2536
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1629
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1409
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1251
    Aihe