lue yksi kirja ennen

kun on liian myöhäistä

Eh halua moralisoida tai arvostella ketään, mutta itse menetin siskoni pari vuotta sitten.
Ex-mies (maahanmuuttaja, arabi) vainosi ja lopulta sai tapettua.
Ajattelemisen aihetta ennen kun ryhdyt suhteeseen:
Lisa Marklund: Turvapaikka

9

1674

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liza11111111

kannattaa lukea se ensimmäinen kirja Liza Marklund Uhatut. Siitä se tarina alkaa..ja ihan mielettömän koskettavaa tekstiä...molemmissa

• satuttaa....

mutta voitko kertoa mitä tapahtui...?

Olen lukenut marklundin ja pidin sitä hyvänä tosin omat kokemukset taustalla sitä lukiessa muistuivat mieleeni ja aiheuttivat ahdistusta.Kirjaa oli vaikea lukea kuten muslimina oli vaikea lukea norma khouria ja on uskomatonta miten jopa jotkut naiset puolustelevat omaa kulttuuriaan ja näitä traditioitaan vaikka itsekin kärsivät.Minusta siihen ei ole olipa kyseessä minä itse tai sitten kuka tahansa luojan luoma.

• kannattaa lukea

jos ei kestä naisten tuottamaa reaalista elämästä kerrottuna täyty olla jo vikaa päässä..!

Liza Marklund: uhatut ja turvapaikka

Marianne Backlund: karma

Norma Khouri kirjan nimeä en uista mutta kertoo jordanialaisen naisen elämästä omaelämänkerta.Mielenkiintoinen.

• meillä

turvallisessa Suomessa on myös maahanmuuttajanaisia parisuhdeväkivallan kohteena, ei vain suomalaisnaisia. Sisäasianministeriön tutkimuksen mukaan suurin osa näistä uhreista on suomen kansalaisuuden saaneita venäläisiä ja virolaisia vaimoja. Yleensä Suomessa perheväkivallan uhreista on 88% naisia ja vain 11% miehiä. Tässä ollaan tasa-arvosta kaukana.

• ei ole totta

jos ois totta niin että vetoais rasisti siihen typerään ja lapselliseen kirjaan.

• ja lapsellista

mainitussa kirjassa mielestäsi on? Olen lukenut sen, ja luonnehtisin sitä pikemminkin järkyttäväksi ja ahdistavaksi.
        Minunkin omaiseni on menettänyt henkensä kuvitellessaan tekevänsä palveluksen maahanmuuttajamiehelle.

• jos noin kommentoit

itse olen seurannut työkaverin ongelmia läheltä, joten en yhtään ihmettele että todella kamaliakin asioita tapahtuu.
        Elämä kun on tarua ihmeellisempää ja hulluja riittää joka kansallisuudessa.

• surullinen :(

hullun miehen takia. Mies oli kyllä suomalainen, mutta todella samankaltaista vainoa ja väkivaltaa käytti kuin tuon kirjan mies.

Siltikin moni nainen uskaltaa yhä naida suomalaisen. Onneksi. Ei tuon Marklundin kirjankaan tarkoituksena ollut varaoittaa maahanmuuttajista.

• jjjjjjjjooooooooooooo

nämä kirjat ketovat enemmänkin narsistisesta persoonallisuudesta kärsivän ihmisen vainosta. Ei tavallinen maahanmuuttaja ole sama asia, vaikka kuinka olisi henkilökohtainen asia. Luin kehoituksestasi molemmat kirjat enkä muuta mielipidettäni.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      145
      4676
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      103
      3931
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3559
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3330
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      55
      3241
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      32
      2650
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2559
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2256
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      20
      1898
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      36
      1768
    Aihe