lue yksi kirja ennen

kun on liian myöhäistä

Eh halua moralisoida tai arvostella ketään, mutta itse menetin siskoni pari vuotta sitten.
Ex-mies (maahanmuuttaja, arabi) vainosi ja lopulta sai tapettua.
Ajattelemisen aihetta ennen kun ryhdyt suhteeseen:
Lisa Marklund: Turvapaikka

9

1675

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liza11111111

kannattaa lukea se ensimmäinen kirja Liza Marklund Uhatut. Siitä se tarina alkaa..ja ihan mielettömän koskettavaa tekstiä...molemmissa

• satuttaa....

mutta voitko kertoa mitä tapahtui...?

Olen lukenut marklundin ja pidin sitä hyvänä tosin omat kokemukset taustalla sitä lukiessa muistuivat mieleeni ja aiheuttivat ahdistusta.Kirjaa oli vaikea lukea kuten muslimina oli vaikea lukea norma khouria ja on uskomatonta miten jopa jotkut naiset puolustelevat omaa kulttuuriaan ja näitä traditioitaan vaikka itsekin kärsivät.Minusta siihen ei ole olipa kyseessä minä itse tai sitten kuka tahansa luojan luoma.

• kannattaa lukea

jos ei kestä naisten tuottamaa reaalista elämästä kerrottuna täyty olla jo vikaa päässä..!

Liza Marklund: uhatut ja turvapaikka

Marianne Backlund: karma

Norma Khouri kirjan nimeä en uista mutta kertoo jordanialaisen naisen elämästä omaelämänkerta.Mielenkiintoinen.

• meillä

turvallisessa Suomessa on myös maahanmuuttajanaisia parisuhdeväkivallan kohteena, ei vain suomalaisnaisia. Sisäasianministeriön tutkimuksen mukaan suurin osa näistä uhreista on suomen kansalaisuuden saaneita venäläisiä ja virolaisia vaimoja. Yleensä Suomessa perheväkivallan uhreista on 88% naisia ja vain 11% miehiä. Tässä ollaan tasa-arvosta kaukana.

• ei ole totta

jos ois totta niin että vetoais rasisti siihen typerään ja lapselliseen kirjaan.

• ja lapsellista

mainitussa kirjassa mielestäsi on? Olen lukenut sen, ja luonnehtisin sitä pikemminkin järkyttäväksi ja ahdistavaksi.
        Minunkin omaiseni on menettänyt henkensä kuvitellessaan tekevänsä palveluksen maahanmuuttajamiehelle.

• jos noin kommentoit

itse olen seurannut työkaverin ongelmia läheltä, joten en yhtään ihmettele että todella kamaliakin asioita tapahtuu.
        Elämä kun on tarua ihmeellisempää ja hulluja riittää joka kansallisuudessa.

• surullinen :(

hullun miehen takia. Mies oli kyllä suomalainen, mutta todella samankaltaista vainoa ja väkivaltaa käytti kuin tuon kirjan mies.

Siltikin moni nainen uskaltaa yhä naida suomalaisen. Onneksi. Ei tuon Marklundin kirjankaan tarkoituksena ollut varaoittaa maahanmuuttajista.

• jjjjjjjjooooooooooooo

nämä kirjat ketovat enemmänkin narsistisesta persoonallisuudesta kärsivän ihmisen vainosta. Ei tavallinen maahanmuuttaja ole sama asia, vaikka kuinka olisi henkilökohtainen asia. Luin kehoituksestasi molemmat kirjat enkä muuta mielipidettäni.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      154
      2505
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      1009
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      61
      764
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      680
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      658
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe