ehkäisy ja haluttomuus

millaisia kokemuksia

Millaisia kokemuksia teillä on erilaisista ehkäisykonsteista ja e-pillerimerkeistä? Emme tykkää mieheni kanssa käyttää kondomia ja otettuai Yasminet taas käyttöön huomasin olevani haluttomampi. Miten ehkäisylaastari vaikuttaa mielialaan, entä kierukka? Onko sellaista ehkäisyä olemassakaan, joka ei veisi haluja - muu kuin kortsu?

4

752

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerran kokeillut

Joillakin auttaa merkin tai ehkäisyvälineen vaihto, joillakin ei.

Itse söin puolisen vuotta Melianea. Limakalvot kuivuivat eikä kroppa innostunut seksistä lainkaan. En viitsinyt lähteä vaihtorumbaan - varsinkin kun olin alun perinkin suhtautunut epäluuloisesti hormonaaliseen ehkäisyyn - ja päätimme, että luovun pillereistä kokonaan.

• elyseee

Minä söin n.vuoden Meliane-pillereitä, mutta niistä tuli kaiken maailman oireita haluttomuudesta masennukseen, joten vaihdoin Yasmine-pillereiden, joista tuli samat oireet jo parin päivän jälkeen. Lopetin kokonaan pillerit. Nyt en ole vuoteen käyttänyt mitään ehkäisyä. Riskaapelia, mutta pelkään että kaikista tulee vain huono olo.

• minulla on nytten ollut cerazette pillerit ne on suhteelisen hyvin pitänyt halut tai oikeastaan aloittanut uudestaan. ennen otin carialia. ne oli hyvät noin 6 kk mut sen jälkeen kyl hävis osaks ainakin halut. nyt kun otan cerazetteja odottenlen että saan ottaa ehkäisy kapselin. mitä siitä olen lueskellut netistä niin hyvät ja huonot puolet on kyllä tullut esille. se on ihan henkilöstä riippuvainen käykö kapseli. suosittelen ainakin kokeelemaan muista pillereitä.

• mrbhflf

Söin 5v pillereitä ja yhtä monta eri merkkiäkin kokeilin, kunnes tulin siihen tulokseen, että pillerit ei sovi mulle.
      Paikat kuivui, haluttomuus, raivareita, synkistelyä ja päänsärkyjä.
      Nuvaring oli muuten hyvä, mutta sen kyllä mieheni tunsi sisälläni ja niin tunsin minäkin aktin aikana. paikat kuivui j apikkuhiljaa halutkin katosi (taitavat kulkea käsikädessä tuo kuivuus ja haluttomuus:)
      Ehkäisykapselit eivät ehtineet päänuppiin tai haluihin vaikuttaa, kun 9kk:n käytön jälkeen poistatin ne. Ai miks? toinen kapseleista oli lähteny karkuteille eli oli noin. 10cm vikasuunnassa ja menkat kesti koko 9kk ilman taukoja.
      Nyt hormonikierukka, mutta vuoden jälkeen päänsäryt kovat, jatkuvaa tulehdusta tuolla alakerrassa..
      Mutta sivuvaikutukset ovat yksilöllisiä.
      Järkeilin tässä juuri, että kun pillerit eivät sopineet minulle voimakkaiden mielialamuutosten takia, niin aika epätodennäköistä että mikään muukaan hormonaalinen ehkäisy sopisi, tiedä sit...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      199
      3851
    2. Vassarit kummittelee pääni sisällä joulunakin

Hetki sitten alkoi punakapina. Joulupäivään mennessä ollaan jo Lindtmanin nuoruusvuosien näytelmäkerhossa. Tapaninpäivän
      Maailman menoa
      28
      2338
    3. Oho, köyhyys väheni Marinin hallituskaudella

👋💥🤕 Tuonkin Marinin hallitus sössi --- Vuosien 2019–2023 sosiaaliturva- ja verotusperusteiden muutokset suhteessa h
      Maailman menoa
      18
      1865
    4. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      43
      1740
    5. Onko 65-vuotias liian vanha lähtemään rintamalle?

Suomessa reserviläisikä nousee ensi vuoden alusta 65 ikävuoteen. Jatkossa asevelvollinen kuuluu reserviin sen vuoden lop
      Maailman menoa
      442
      1695
    6. Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa

Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.
      Maailman menoa
      81
      1567
    7. Kohuotsikoihin nousseet Aku Hirviniemi ja Mikko Leppilampi jouluna tv:ssä!

Täydellinen joulu -leffassa on iso kaarti suomalaisia näyttelijöitä. Mukana mm. Elena Leeve, Antti Luusuaniemi sekä koh
      Kotimainen elokuva
      20
      1139
    8. Ex-Puoli seitsemän juontaja Anniina Valtonen yllättää - Uudessa roolissa tv:ssä!

Monen suosikki Anniina Valtonen tv:ssä! Valtonen on tuttu Ylen meteorologina, mutta hän juonsi myös Puoli seiskaa. Nyt A
      Suomalaiset julkkikset
      31
      965
    9. Mitä metsaman tuottaa

Törkypuhetta, ahdistusta, pahaa mieltä, riitaa, eripuraa, köyhien menestymättömien ja maattomien kurjien vähättelyä. Sit
      Tuusniemi
      104
      883
    10. Korvasiko kaupunki Morkon talon?

Tän missä oli joku vesivuoto talon ulkopuolella? Vai miten saaga päättyi?
      Kuhmo
      6
      833
    Aihe