Millaisia kokemuksia teillä on erilaisista ehkäisykonsteista ja e-pillerimerkeistä? Emme tykkää mieheni kanssa käyttää kondomia ja otettuai Yasminet taas käyttöön huomasin olevani haluttomampi. Miten ehkäisylaastari vaikuttaa mielialaan, entä kierukka? Onko sellaista ehkäisyä olemassakaan, joka ei veisi haluja - muu kuin kortsu?
ehkäisy ja haluttomuus
4
753
Vastaukset
- kerran kokeillut
Joillakin auttaa merkin tai ehkäisyvälineen vaihto, joillakin ei.
Itse söin puolisen vuotta Melianea. Limakalvot kuivuivat eikä kroppa innostunut seksistä lainkaan. En viitsinyt lähteä vaihtorumbaan - varsinkin kun olin alun perinkin suhtautunut epäluuloisesti hormonaaliseen ehkäisyyn - ja päätimme, että luovun pillereistä kokonaan.- elyseee
Minä söin n.vuoden Meliane-pillereitä, mutta niistä tuli kaiken maailman oireita haluttomuudesta masennukseen, joten vaihdoin Yasmine-pillereiden, joista tuli samat oireet jo parin päivän jälkeen. Lopetin kokonaan pillerit. Nyt en ole vuoteen käyttänyt mitään ehkäisyä. Riskaapelia, mutta pelkään että kaikista tulee vain huono olo.
minulla on nytten ollut cerazette pillerit ne on suhteelisen hyvin pitänyt halut tai oikeastaan aloittanut uudestaan. ennen otin carialia. ne oli hyvät noin 6 kk mut sen jälkeen kyl hävis osaks ainakin halut. nyt kun otan cerazetteja odottenlen että saan ottaa ehkäisy kapselin. mitä siitä olen lueskellut netistä niin hyvät ja huonot puolet on kyllä tullut esille. se on ihan henkilöstä riippuvainen käykö kapseli. suosittelen ainakin kokeelemaan muista pillereitä.
- mrbhflf
Söin 5v pillereitä ja yhtä monta eri merkkiäkin kokeilin, kunnes tulin siihen tulokseen, että pillerit ei sovi mulle.
Paikat kuivui, haluttomuus, raivareita, synkistelyä ja päänsärkyjä.
Nuvaring oli muuten hyvä, mutta sen kyllä mieheni tunsi sisälläni ja niin tunsin minäkin aktin aikana. paikat kuivui j apikkuhiljaa halutkin katosi (taitavat kulkea käsikädessä tuo kuivuus ja haluttomuus:)
Ehkäisykapselit eivät ehtineet päänuppiin tai haluihin vaikuttaa, kun 9kk:n käytön jälkeen poistatin ne. Ai miks? toinen kapseleista oli lähteny karkuteille eli oli noin. 10cm vikasuunnassa ja menkat kesti koko 9kk ilman taukoja.
Nyt hormonikierukka, mutta vuoden jälkeen päänsäryt kovat, jatkuvaa tulehdusta tuolla alakerrassa..
Mutta sivuvaikutukset ovat yksilöllisiä.
Järkeilin tässä juuri, että kun pillerit eivät sopineet minulle voimakkaiden mielialamuutosten takia, niin aika epätodennäköistä että mikään muukaan hormonaalinen ehkäisy sopisi, tiedä sit...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1077009Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4935165Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1433190Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2132601Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t352287Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431262En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771222Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111149- 1091100
Luuletko, että löydetään vielä
Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta531080