voiko siis ihan tavallisia ruoanlaitossa käytettäviä öljyjä (rypsi-, oliivi-, vehnänalkio- ym öljyt) käyttää kosteusvoiteiden sijasta kasvoille?
Mikä olisi paras ja sopiiko rasvoittuvalle iholle?
Eivät kai ne tuki ihohuokosia?
Niissähän on vitamiineja ym joten eivät kai ne voi huonojakaan olla?
kasviöljyistä
5
604
Vastaukset
- ;;_
Minusta se tukkii ihohuokosia..ei varmaan kannata kokeilla!saattaa iho mennä pilalle ja rasvaseksi:/
siispä ruoanlaitto öljyt vaan kattilaan!:D - ...
Itse käytän joskus mm. oliiviöljyä kasvojen puhdistukseen, mutta se on liian paksua iholle jätettäväksi. Ihon kosteutukseen sopii täydellisesti jojobaöljy, joka muistuttaa ihon omaa talia. Sitä ei tarvitse kerrallaan kuin pari tippaa. Miinuksena se, että se on aika kallista. Onneksi se on kuitenkin riittoisaa, kun ei tarvitse lotrata sen kanssa. Toimii varmasti!
Oliiviöljyä voit kokeilla vaikkapa kasvohoitona, mutta kosteuttajaksi se on liian tuhtia tavaraa.- ...
Jojobaöljystä vielä sen verran, että se sopii myös rasvoittuvalle iholle. Minulla se ainakin hillitsee ihon omaa talintuotantoa.
Vinkkinä vielä: Jos jojobaöljy kuitenkin tuntuu liian rasvaiselta, voi sitä sekoittaa aloe vera-geelin kanssa.
- alkup. kirjoittaja
laitoin eilen illalla kasvoihin ihan ohuelti ihan tavallista rypsiöljyä kokeeksi ja nyt aamulla kun heräsin, ihoni oli aivan mattapintainen ja rasvaton, mitä se ei yleensä ole!
Lähes aina aamuisin kasvojeni iho on todella öljyisen tuntuinen ja kiiltävä enkä ole keksinyt siihen apua...Ja muutenkin ihoni on näppylöihin taipuvainen ja rasvainen päivisinkin.
Taidanpa kokeilla nyt jonkin aikaa jos noinkin yksinkertainen asia kuin rypsiöljy olisikin ratkaisu rasvaiseen ihooni! Olin todella positiivisesti yllättynyt! :)- manteliöljyä
joka sai ihon puhdistumaan ja rasvoittumisen vähenemään (sekä pintakuivuuden pois otsasta). kunnes iho tuntui "tottuvan" siihen ja epäpuhtaudet pitkän ajan jälkeen palasivat. vaihdoin jojobaöljyyn. kun taas tuli aurinkokelit (iho tuntui kuivalta illalla), käytin manteliöljyä. ja sateella taas jojobaa.
mun iho ilmeisesti vaatii vaihtelua, vaikka en tiedä mikä periaate sen takana piilee. vinkkinä vain, että jos itselläsi alkaa tuntua samanlaiselta, niin ei kannata luovuttaa öljyjen kanssa pelaamista.
itse olen hulluna näihin ja tavalliset kylmänkalseat voiteet eivät houkuttele enää yhtään (vaikka alkuun ajatus öljyistä tuntui limaiselta!).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1502911SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän591882Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava991850Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,3031799Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --201650Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.291359Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue291342Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?1181233Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411102RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041052