mitä tuo 350e kertakorvaus tarkottaa? jos ne meinaa et lähes 100e nousis palkka kuukaudessa, niin eka kuukausi siis olis 450e??
350e
9
963
Vastaukset
- metalliliiton korvausta
siis 350e maksetaan kerran, olikos suositus elokuun loppuun mennessä, mutta viimeistään joulukuussa. Tuosta siis vielä lasket verot pois. Ei siis joka kuukaus saa 350euroa, vaan nyt kerran tän vuoden puolella. Mitähän sillä satasella tarkoitat?? Palkkoihin tuli jonkun prosentin korotus, sitä en muista paljonko, mutta tuskin tekee 100e kuussa, ellei sitten ole tosi hyväpalkka...
- alkup.
joo ymmärsin että kerran vain maksetaan, mutta en uskonut että olis totta. uutisissa puhuttiin vaan PAMista, ei ole eritelty millä aloilla noin käy?? PAMillahan kumminkin on aika laaja...
uutisissa ja tekstiteeveessä myös oli tämä n. 98e/kk palkkakorotus, 62 sentin korotus tuntipalkkaan.. tästäkään ei sen kummemmin kerrottu MISSÄ nämä korotukset toteutetaan. itse siis olen kaupan alalla. tuotahan ei ole vielä lukkoon lyöty, nuo on vaan PAMin vaatimuksia vasta :) - Nimimerkki
alkup. kirjoitti:
joo ymmärsin että kerran vain maksetaan, mutta en uskonut että olis totta. uutisissa puhuttiin vaan PAMista, ei ole eritelty millä aloilla noin käy?? PAMillahan kumminkin on aika laaja...
uutisissa ja tekstiteeveessä myös oli tämä n. 98e/kk palkkakorotus, 62 sentin korotus tuntipalkkaan.. tästäkään ei sen kummemmin kerrottu MISSÄ nämä korotukset toteutetaan. itse siis olen kaupan alalla. tuotahan ei ole vielä lukkoon lyöty, nuo on vaan PAMin vaatimuksia vasta :)Kuten jo totesitkin, nuohan eivät olleet sovittuja korotuksia, vaan vasta PAM:n ehdostukset tulevista palkan korotuksista.
Jos nuo neuvottelut koskettavat itseä, niin kannattaa tutustua PAM:n sivuja.
http://www.pam.fi/?x16563=1699633
http://www.pam.fi/sopimuskierros_2007/pamin_tavoitteet_sopimuskierroks/
- siltä se vaikuttaa
ei auta kun nostaa parturi-kampaamoni hintoja 10-15% jos tuo toteen käy. toivottavasti suostuvat asiakkaat maksamaan palkankorutuksen, omasta pussistani sitä en pystyisi viidelle työntekijälle maksamaan.
- huh huh
Eikös asiakkaat juuri maksaneet sen alv-"alennuksen" alentamattomissa hinnoissa.
- ettäj
huh huh kirjoitti:
Eikös asiakkaat juuri maksaneet sen alv-"alennuksen" alentamattomissa hinnoissa.
tuo 350e kertakorvaus toteutuu jos toteutuu niin täysimääräisesti vain niille harvoille, joilla on 37,5h soppari. Ja 98e/kk jaksotetaan parille vuodelle. Kertakorvaus muille samassa suhteessa, mutta nollatuntilaisille voi olla tiukassa.
- alkup.
ettäj kirjoitti:
tuo 350e kertakorvaus toteutuu jos toteutuu niin täysimääräisesti vain niille harvoille, joilla on 37,5h soppari. Ja 98e/kk jaksotetaan parille vuodelle. Kertakorvaus muille samassa suhteessa, mutta nollatuntilaisille voi olla tiukassa.
en nyt oikeastaan niin metsästäkään sitä kertakorvausta. paljon mieluisampaa se ylipäänsä kuukausipalkan korotus olisi.
itse oon monet vuodet ollut osa-aikaisena mutta juuri sain kokoaikaisen sopimuksen :) - huh huh vaan
huh huh kirjoitti:
mutta kun meillä alv- alennuksen myötä hinnat aleni, ja palkkojen noustessakaan asiakkaat eivät sitä joutuneet maksamaan. hintoja ei ole salaa korotettu vaikka vuokrakin nousi 25%...
olen kyllä mielestäni tehnyt parhaani asiakkaitteni ja työtekijöiden eteen. pienten lasten äidit saavat lähteä aikaisemmin töistä, itse olen tappiin eli kuuteen ym. mutta se että tölväiset noin ei ole oikeutettua. ja hei olen minäkin ollut työntekijä. ostaessani entisen työpaikkamme saimme kaikki 6 jatkaa työntekoa. mutta huh hellettä ja mukavaa kesänloppua sinullekin.
- skeptikko pamilainen
Jep, tsemppiä yritykseen nostaa palkkoja, veikkaan että korkein korotus on haviteltu kaupan alalle,sieltähän melkein valitettavasti kaikki edustajamme ovat, joita ei kiinnosta ajaa pätkääkään muiden asioita!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h573585- 413396
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062791Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv462536Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151619- 321493
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201338Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307- 1801241