Miksi ei kynsilakka pysy??

murrr....

Mistäköhän johtuu, että minulla ei kynsilakka kertakaikkiaan voi pysyä siistinä paria tuntia (ehkä korkeintaan päivää) kauempaa?
Olen kokeillut alus- ja päällyslakkaa, olen viilannut vähän kynnen pintaa tasaiseksi, olen pyyhkinyt kynnet ennen lakkaamista kynsilakanpoistoaineeseen kastetulla pumpulilla tai joskus radikaalisti vain levittänyt lakkaa suoraan kynnen päälle. Aina tulos tuntuu kuitenkin olevan sama; lakka lähtee irti liuskoina, jos ei koko kynnestä niin ainakin osasta viimeistään silloin kun se joutuu tekemisiin veden kanssa.

Annan lakan kyllä kuivua tarpeeksi pitkään ja olen kokeillut laittaa useita kerroksia lakkaa. Tuntuu kuitenkin, että mitä useamman kerroksen laitan, sitä helpommin se lähtee irti. Yksi kerros taas ei ole mielesräni tarpeeksi peittävä, vaan kynsi kuultaa yleensä läpi.

Olen kokeillut monenlaisia ja -merkkisiä kynsilakkoja vuosien varrella, joten tuskin kyse on lakan laadustakaan? Mitä ihmettä minä siis teen väärin? Miksi muilla kestää lakka useita päiviä ja minulla vain vähän aikaa? En jaksaisi aina olla korjailemassa ja lakkaamassa uudelleen, mutta haluaisin että kynnet säilyisivät hyvän näköisinä.

Pitäisikö lopettaa käsien pesu ja mennä suihkuun kumihanskat kädessä? ;) Ei kai sentään.

27

6350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain apua...
    • juttu.

      Olen lakannut ja hoidellut kynsiäni jo yli kaksikymmentä vuotta ja ehtinyt kokeilla kaikki niksit, mutta mistään ei ole apua. Olen käynyt myös muutaman ammattilaisen käsittelyssä, ja parin päivän kuluttua k.o. ammattilainenkin on pyöritellyt ihmeissään päätään ja mennyt mykäksi.

      Lakan lisäksi kynsistäni lähtee parissa päivässä irti kynsiliima. Toissailtana paikkasin vähän revennyttä kynttäni (omat kynteni ovat pitkähköt ja onneksi aika vahvat) kynsiliimalla ja suodatinpaperin palasella, mutta eilen sain nostaa koko paikkauksen ihan siististi kynnestä irti. Paikkasin uudestaan tekokynsiin tarkoitetun liiman ja jauheen kanssa, ja alkuviikosta saan ihan varmasti tämänkin paikkuun kuorituksi vaivatta irti. Kokemusta on.

      Yksi rakennekynsien tekijä arveli, että kynsissäni olisi jokin "hylkivä" ominaisuus, mutta tämä jäi arvelun asteelle. On tässä kyllä yksi hyväkin puoli: vanhoja, sotkuisia lakanjäämiä ei minun kynsissäni ikinä näe. :)

    • EK-K

      Olen kokenut saman vähittäismyyntituotteilla ja siksi alunperin ryhdyin tuomaan kynsilakkoja Suomeen, jotka oikeasti pysyy, kestää ja levittyy tasaisesti.

      Ennen kynsilakan laittamista, kannattaa varmistaa että kynnen pinta on puhdas, eikä kynnen pinnalla ole rasvaa. Voit sivellä esimerkiksi neon amiseptia topsipuikolla kynnelle, kaapia manikyyriavustajalla kynnen pinnalta kuona aineet ja epäpuhtaudet sen jälkeen kun olet ensin työntänyt varovaisesti kynsinauhoja taaksepäin.

      Kynsilakan ostaminen kaupasta on taitolaji sinänsä. Jos ostat kaupasta, osta silloin kun tuote on tullut juuri markkinoille. Keväällä ja syksyllä tulee yleensä uudet lakkavärit.

      Kynsilakka on herkkä valolle ja kun se kaupan hyllyllä altistuu, sen koostumus on usein muuttunut jo siinä kohtaa kun asiakas sen ensi kerran avaa. Värikartat, jotka kaupoissa on esillä, on painettu painovärein, eli niiden tekemiseen ei suinkaan ole käytetty kynsilakkaa.

      Kynsilakat tulee säilyttää valolta suojattuna, hyvin ilmastoidussa ja tasalämpöisessä paikassa.

      • kyntesi

        ovat ns rasvaista laatua. Ei vain tartu.


      • EK-K
        kyntesi kirjoitti:

        ovat ns rasvaista laatua. Ei vain tartu.

        Minä puolestani uskon että kyseessä on kynsilakan laatu. Vähittäismyynnissä kaupoissa ei tavalliselle kuluttajalle ole kunnollisia tuotteita.


      • Kysymistä on

        Taidat tietää ammatin puolesta asiasta paljon, joten kysynpä siis. Oletko tavannut ihmistä, jonka kynnet hylkisivät esimerkiksi kynsiliimaa?

        Kävin muutama vuosi sitten vahvistamassa kynsiäni ammattilaisella, joka levitti niille jonkinlaista akryylijuttua. Ei kestänyt. Seuraavalla kerralla kynsiini laitettiin jonkinlaista silkkiä, jonka toin kahden päivän kuluttua kämmenelläni takaisin - vahventeet irtosivat kuin katapultista. Kolmannella kerralla kynteni kävivät jo uunissa, mutta nekin vahvikkeet toin sitten siistissä pinossa takaisin. Sain liikkeen toisesta osasta hyvitykseksi hiusten käsittelyä, mutta kynsien osalta eivät osanneet enää tehdä mitään. En osaa selittää aineita ja menetelmiä tämän paremmin vuosien takaa, mutta kaikkensa tuo kynsi-ihminen yritti.

        Oletko kuullut tai nähnyt tämmöistä? Osaatko sanoa, mistä kiikastaa?


      • EK-K
        Kysymistä on kirjoitti:

        Taidat tietää ammatin puolesta asiasta paljon, joten kysynpä siis. Oletko tavannut ihmistä, jonka kynnet hylkisivät esimerkiksi kynsiliimaa?

        Kävin muutama vuosi sitten vahvistamassa kynsiäni ammattilaisella, joka levitti niille jonkinlaista akryylijuttua. Ei kestänyt. Seuraavalla kerralla kynsiini laitettiin jonkinlaista silkkiä, jonka toin kahden päivän kuluttua kämmenelläni takaisin - vahventeet irtosivat kuin katapultista. Kolmannella kerralla kynteni kävivät jo uunissa, mutta nekin vahvikkeet toin sitten siistissä pinossa takaisin. Sain liikkeen toisesta osasta hyvitykseksi hiusten käsittelyä, mutta kynsien osalta eivät osanneet enää tehdä mitään. En osaa selittää aineita ja menetelmiä tämän paremmin vuosien takaa, mutta kaikkensa tuo kynsi-ihminen yritti.

        Oletko kuullut tai nähnyt tämmöistä? Osaatko sanoa, mistä kiikastaa?

        Kyllä. Kävin Janakkalassa erään oppilaani asiakkaan kynnet laittamassa, joka kertoi ettei kynsissään ole pysynyt akryylit, geelit eikä kuidut. Kyseessä oli ns. "teflon-kynsi" ja tein kynnet ilmaiseksi utelijaisuuttani. Hän ei kuitenkaan ilmeisesti ollutkaan "aito teflonkynsi", koska laittamani geelit kuitenkin pysyivät. Tippiliima tosin alkoi irrota ja nyt elelen toiveissa että pääsisin tekemään uudella tippiliimalla kynnet uudelleen joku päivä.

        Muotilla jatketut kynnet pysyvät kyllä, mutta haluaisin testata nimenomaisesti uuden tippiliiman, joka mielestäni on huomattavasti parempi kuin aijempi, jonka vedin pois myynnistä.


      • Kysymistä on
        EK-K kirjoitti:

        Kyllä. Kävin Janakkalassa erään oppilaani asiakkaan kynnet laittamassa, joka kertoi ettei kynsissään ole pysynyt akryylit, geelit eikä kuidut. Kyseessä oli ns. "teflon-kynsi" ja tein kynnet ilmaiseksi utelijaisuuttani. Hän ei kuitenkaan ilmeisesti ollutkaan "aito teflonkynsi", koska laittamani geelit kuitenkin pysyivät. Tippiliima tosin alkoi irrota ja nyt elelen toiveissa että pääsisin tekemään uudella tippiliimalla kynnet uudelleen joku päivä.

        Muotilla jatketut kynnet pysyvät kyllä, mutta haluaisin testata nimenomaisesti uuden tippiliiman, joka mielestäni on huomattavasti parempi kuin aijempi, jonka vedin pois myynnistä.

        En tarvitse tippejä, koska omat kynteni kasvavat mukavaan pituuteen ihan itsekseen. Ongelmana ovat nimeomaan nuo paikkaukset eli käytännössä tippiliima. Yhdessä kynnessäni (joka katkesi auton puunauksessa) on nyt siihen itse näpertämäni pikkutippi, joka yrittää parhaillaan irrota.

        Mahdatko toimia pääkaupunkiseudulla? Voisin ruveta koekaniiniksesi, jos yhden kynnen teflonihmettä tarvitaan ihan kokeilutarkoituksiin. :)


      • EK-K
        Kysymistä on kirjoitti:

        En tarvitse tippejä, koska omat kynteni kasvavat mukavaan pituuteen ihan itsekseen. Ongelmana ovat nimeomaan nuo paikkaukset eli käytännössä tippiliima. Yhdessä kynnessäni (joka katkesi auton puunauksessa) on nyt siihen itse näpertämäni pikkutippi, joka yrittää parhaillaan irrota.

        Mahdatko toimia pääkaupunkiseudulla? Voisin ruveta koekaniiniksesi, jos yhden kynnen teflonihmettä tarvitaan ihan kokeilutarkoituksiin. :)

        Pistäpäs yhteystietosi sähköpostilla tai palautelomakkeella: http://www.kauneudenparatiisi.fi/?cat=34


      • vikaa...

      • EK-K
        vikaa... kirjoitti:

        Mitä vikaa siinä liimassa oli?

        Siinä ei ollut sivellintä, joten liiman levittäminen siististi ei onnistunut. Mielestäni uudessa liimassa on parempi pito, joten sitä toista liimaa en enää tilaa.


      • kynsikoulu
        EK-K kirjoitti:

        Siinä ei ollut sivellintä, joten liiman levittäminen siististi ei onnistunut. Mielestäni uudessa liimassa on parempi pito, joten sitä toista liimaa en enää tilaa.

        Minä kun en ite tykkää sivellinliimoista yhtään. Joskus voi liimoissa olla samassakin merkissä eroja.


    • rasvakynsi

      Paska tuuri. Joillakin pysyy lakka siistinä, kun vaan levittävät sitä suoraan kynnen päälle. Epäreilua.

      • Shellac

        Onpas vanha viestiketju kaivettu esiin!
        Alkuperäinen kysyjä on varmaan jo löytänyt ratkaisun pulmaansa tai luopunut toivosta kokonaan, mutta ellei, niin enää ei tarvitse kauaa odottaa kun Shellac rantautuu markkinoille!


      • Rasvakynsi
        Shellac kirjoitti:

        Onpas vanha viestiketju kaivettu esiin!
        Alkuperäinen kysyjä on varmaan jo löytänyt ratkaisun pulmaansa tai luopunut toivosta kokonaan, mutta ellei, niin enää ei tarvitse kauaa odottaa kun Shellac rantautuu markkinoille!

        Minä olen alkuperäinen kysyjä, jota pitkän tauon jälkeen huvittais taas kasvattaa ja lakkailla kynsiään kivoilla väreillä. Ajattelin, että ehkä joku vielä löytäisi ratkaisua pulmaani ja mielellään jotain, minkä voisi toteuttaa kotikonstein. Nuo keskustelut tuolla ylempänä on käsittämättömiä minulle ja pienellä paikkakunnalla on mahdotonta mennä laitattamaan rakennekynsiä tai tippejä.
        Onkohan minulle mahdotonta saada markettilakkoja pysymään? En pääse lähiaikoina shoppailemaan minnekään merkkiliikkeeseen, enkä halua tilata mitään postin kautta.

        Haluatko kertoa tarkemmin tuosta shellacista? Oletko joku tuotteen edustaja ja kaupittelija, vai onko sinulla kokemusta sen käytöstä tavallisena kuluttajana?


      • Shellac
        Rasvakynsi kirjoitti:

        Minä olen alkuperäinen kysyjä, jota pitkän tauon jälkeen huvittais taas kasvattaa ja lakkailla kynsiään kivoilla väreillä. Ajattelin, että ehkä joku vielä löytäisi ratkaisua pulmaani ja mielellään jotain, minkä voisi toteuttaa kotikonstein. Nuo keskustelut tuolla ylempänä on käsittämättömiä minulle ja pienellä paikkakunnalla on mahdotonta mennä laitattamaan rakennekynsiä tai tippejä.
        Onkohan minulle mahdotonta saada markettilakkoja pysymään? En pääse lähiaikoina shoppailemaan minnekään merkkiliikkeeseen, enkä halua tilata mitään postin kautta.

        Haluatko kertoa tarkemmin tuosta shellacista? Oletko joku tuotteen edustaja ja kaupittelija, vai onko sinulla kokemusta sen käytöstä tavallisena kuluttajana?

        En ole edustaja vaan tavallinen kynsientekijä, joka odottaa mainittua tuoteuutuutta kuin lehmä kesää! :)
        Se on siis uv-lakka, tai geelin ja lakan välimuoto, jonka luvataan pysyvän kynnellä jopa 2 viikkoa.
        Osoitteesta www.cnd.com löytyy teaseri. Sitä en tiedä milloin Shellacia alkaa saada Suomesta, enkä myöskään että voiko sitä käyttää kotona vai onko vaan kynsistudioita varten (tarvii ilmeisesti ainakin uv-laitteen). Maahantuoja varmaan osaa vastata näihin kysymyksiin, löytyy osoittesta www.kynnet.com.


      • kynsituunari
        Rasvakynsi kirjoitti:

        Minä olen alkuperäinen kysyjä, jota pitkän tauon jälkeen huvittais taas kasvattaa ja lakkailla kynsiään kivoilla väreillä. Ajattelin, että ehkä joku vielä löytäisi ratkaisua pulmaani ja mielellään jotain, minkä voisi toteuttaa kotikonstein. Nuo keskustelut tuolla ylempänä on käsittämättömiä minulle ja pienellä paikkakunnalla on mahdotonta mennä laitattamaan rakennekynsiä tai tippejä.
        Onkohan minulle mahdotonta saada markettilakkoja pysymään? En pääse lähiaikoina shoppailemaan minnekään merkkiliikkeeseen, enkä halua tilata mitään postin kautta.

        Haluatko kertoa tarkemmin tuosta shellacista? Oletko joku tuotteen edustaja ja kaupittelija, vai onko sinulla kokemusta sen käytöstä tavallisena kuluttajana?

        Jos kuitenkin haluaisit kokeilla postimyyntiä, niin LooksDesignilla on laadukkaita Nubarin lakkoja. Sieltä Foundation -pohjalakka, joku kiva värilakka tai pari ja päällyslakaksi pikakuivattava Diamont.

        Poista vanha lakka asetonittomalla kynsilakan poistoaineella, työntele appelsiinipuutikulla kynsinauhat varovasti ja sitten pese kädet huolellisesti saippualla ja kynsiharjalla. Anna kuivua n puolisen tuntia, ole varovainen äläkä koskettele kynnen pintaa että se pysyy puhtaana ja rasvattomana. Sitten pohjalakka, värilakkakerrokset ja päällyslakka. Kynsilakan kestoa parantaa myös se että lakkaat myös kynnen kärjen, eli pyyhkäiset siveltimellä lakkaa poikittain kynnen kärkeen. Vaikeaa selittää, mutta kynsilakkakerroksen pitäisi peittää kynnen kärki niin että se ulottuu aavistuksen verran kynnen alapuolellekin.

        Mulla nämä toimii. Tärkeintä on että kynnen pinta on putipuhdas ja rasvaton ennen kuin lakataan.


      • olp-0
        Shellac kirjoitti:

        En ole edustaja vaan tavallinen kynsientekijä, joka odottaa mainittua tuoteuutuutta kuin lehmä kesää! :)
        Se on siis uv-lakka, tai geelin ja lakan välimuoto, jonka luvataan pysyvän kynnellä jopa 2 viikkoa.
        Osoitteesta www.cnd.com löytyy teaseri. Sitä en tiedä milloin Shellacia alkaa saada Suomesta, enkä myöskään että voiko sitä käyttää kotona vai onko vaan kynsistudioita varten (tarvii ilmeisesti ainakin uv-laitteen). Maahantuoja varmaan osaa vastata näihin kysymyksiin, löytyy osoittesta www.kynnet.com.

        Minä olen kynsiteknikko ja Shellac on jo yksi palveluistani! Kiva uutuus!


      • haluan sellaiset
        olp-0 kirjoitti:

        Minä olen kynsiteknikko ja Shellac on jo yksi palveluistani! Kiva uutuus!

        Moi missä päin teet??? :)


      • 1320
        haluan sellaiset kirjoitti:

        Moi missä päin teet??? :)

        eiköhän googlella löydy. veikkaisin et mansku55?


      • Shellacc

        Haha, Shellac. Onpa tosiaan vanha viestiketju kaivettu esiin. Toivottavasti yrityksesi pörii hyvin. ;)


    • Pretty Room

      Heippa, olen ammattilais kynsiteknikko (15v kokemuksella)
      Ja olen itsekin yllättynyt Shellac Hybridilakan kestosta.
      Otin sen omiin valikoimiini oitis. Niin ihanaa se on.

      Shellac käsittelyistä enemmin täältä:

      http://prettyroomhelsinki.blogspot.com/2010/06/ensimainen-asiakas-uudessa-paikassa.html

      Mulla on pysynyt varpaissa shellac jo 14päivää ilman mitään ongelmaa, samoin sormien kynsissä! Mahtavaa ainetta. Ja.. luettuani ketjun.. Teflon kynsiä ei olekkaan, vain hyviä ja huonoja tekijöitä, ja asiakkaita jotka antavat kyntensä olla rauhassa, ja niitä jotka räpläävät kynsiään koko ajan... jos reunaa räpeltää, ja painelee ja kokeilee koko ajan ei mikään kynsi pysy. NSI Geeli on ollut hyvää! Mulla on 15vuotisen urani aikana ollut yksi ainut asiakas jolla kynnet eivät meinanneet pysyä, ja lopulta selvisi että hän "kokeili" kynnen reunoja ajatuksissaan monta kertaa päivässä, paineli, ja katsoi onko ilmaa välissä.. ja kyllähän sellaisella p ainelulla ilmaa s inne väliin saa menemään jos vain haluaa. Toki kestoissa on eroja, mutta totaalista teflon kynttä en ole vielä koskaan löytänyt.

      • mikävittt

        Voi kuinka ihanaa, kaikkihan täällä Suomessa kulkeekin talvella varpaankynnet edellä...
        Mulla kesti koko kesän varpaiden kynsissä lakka, enkä tiennyt silloin mitään alus tai päällyslakoista...

        Sormissa se menee 2 viikkoa että alkaa päät lähteä.. (Siis kynsilakka kynnen päästä)

        On tuo nykytekniikka vaan ihmeellistä!


    • Lakka ei pysy tuntia

      Heips! Mulla on ongelma...kun siis mulla ei pysy mikään kynsilakka kynsissäni,kun olin discossa 3 tuntia mulla oli valkoista kynsissäni,laitoin ennen sitä niin kun tulin kotiin kaikki kynsilakat oli melkein hävinnyt. Eikä nytkään pysy 1 päivääkään! Help me!

    • Anonyymi

      Vanha ketju mutta en voi olla kommentoimatta. Minulla ei pysy Shellackaan eikä geelit,
      Eikä itselaitetut mitkään.
      Lisäksi olen formaldehydille allerginen. Kynnet ovat erittäin kuivat ja uurteiset ja liuskottuvat eli lakattava on koska muuten kynnet ottavat kiinni joka paikkaan.

      • Anonyymi

        Pese kädet vain lämpimällä vedellä ja öljyllä (kaikki manteliöljystä ruokaöljyyn käy, lompakon mukaan). Vain oikeasti likaisina käytä puhdistukseen esim saippuaan. Lämmin vesi tuhoaa flunssa ja ym vatsapöpöt, se riittää. Loppuu lohkeilu.
        Lakkaaminen on hauskaa, samalla tulee kynsinauhat hierottua hoitoaineella,
        ja teen sen mielelläni joka päivä. Kestää lakkaus tai ei.


    • Anonyymi

      Joissain lakanpoistoaineessa on mukana öljyä hoitamaan kynttä. Öljyisellä kynnenpinnalla lakka pysyy huonosti. Denaturoidulla alkoholilla pyyhkiminen ennen lakkausta auttaa pysyvyyttä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe