Hei!
Minulla on tullut kesän aikana otsa ja ohimot täyteen pienen pientä hikinäppylää.
Kävin kosmetologilla ihonpuhdistuksessa, jossa suurin osa näpyistä hävisi, mutta tuli sitten heti parissa päivässä takaisin. Kosmetologi ei antanut muuta vinkkiä kuin hyvä kasvojen puhdistus aamuin ja illoin.
Pesen kyllä kasvoni todella huolellisesti ja käytän puhdistavaa naamiota silloin tällöin sekä kuorin ihoani, mutta mikään ei tunnu auttavan...
Aikaisempinakin kesinä olen hikinäppylöistä jonkun verran kärsinyt, mutta nyt iho on oikein helahtanut niitä täyteen. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta?
Edes pienet vinkit olisi tarpeen!
Kiitoksia jo kaikille vastanneille etukäteen!
Hikinäppylät
1
630
Vastaukset
- vastaajaa
Siis tarkoitatko hikinäppylöillä sellaisia näppylöitä, jotka tulevat hikoilun jälkeen? Hikoilun, varsinkaan urheilusuorituksesta johtuvan ei ole nimittäin havaittu lisäävän näppylöitä. Sillä pitkäkestoisen, aerobisen liikunnan tuloksena ihon alta pääsee pois näpyylöitä aiheuttavia kuona-aineita hien mukana. Eli aina urheilusuorituksen jälkeen kannattaa pestä varsinkin naama hyvin.
Ja kannattaa muistaa, ettei ns. "normaalilla" saippualla saisi pestä naamaa. Tällainen "normaali" saippua nimittäin sitoo rasvaa hyvin, kuivattaen ihoa samalla. Itse käytän SebaMed Clear Face pesupalaa, joka pakkausselosteen mukaan ei sisällä saippuaa tai alkaleja. Se sisältää myös iholle tärkeitä vitamiineja, sekä aminohappoja. Käytön jälkeen olen huomannut, ettei naamaa kiristä, ja se tuntuu pesun jälkeen pehmeämmältä. Joten voin suositella. Ja kunhan muistaa myös, ettei ns. aknelääketuotteiden vaikutus näy heti seuraavana päivänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1218454
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1415364Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333745Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1283582Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352624Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191896Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3581552Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981547Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?711410Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376