alkoholista

...

alkoholinjuontihan yleensi kielletään laihduttaessa, mutta onko se pelkästään siksi että alkoholissa on paljon kaloreita ja siitä kerääntyy rasvaa etenkin vyötärölle??
ajattelin vaan että jos juon vaikka kaksi kertaa viikossa 700 kalorin edestä alkoholia (esim 2 vodka paukkua ja 3 kevyt siideriä) mutta päivän kalorimääräni on samalla tasolla kun silloin kun en juo, onko sillä mitään vaikutusta?
Eli onko sillä loppujen lopuksi mitään väliä mistä kalorinsa saa, kunhan niitä saa riittävän vähän?
kiitos :)

6

684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........................

      ethän sä tuu toimeen alkoholin juomisella tuottavilla kaloreilla. ne on aivan erilaisia kaloreitä ku ruoasta saadut. ja ilman ruokaa et tuu toimeen. ota kalorit ruoasta ja jätä se hemmetin alkoholi kokonaan pois. alköholi lihottaa enemmän kuin uskotkaan.

    • eroa..

      Näin se on, alkoholi keskeyttää kaiken muun kalorin polttamisen ja poltaa alkoholin maksassa ja samaan aikaan kaikki muu nautittu ravinto muuttuu rasvaksi.

      • dokatessa ei saa

        syödä juuri ollenkaan. Kun ei syö, niin laihtuu suorastaan. Mutta krapula on kovempi tyhjään mahaan urakalla juodessa.

        Itse vedän kaljaa joka ilta 2...4 pulloa. En liho, koska en syö 18:00 jälkeen mitään. Tästä on useamman vuoden kokemus.
        Kalja ei lihota. Ruoka lihottaa.

        Ei se kalja silti terveellistä ole 4 pulloa illassa juotuna.


      • voi perse
        dokatessa ei saa kirjoitti:

        syödä juuri ollenkaan. Kun ei syö, niin laihtuu suorastaan. Mutta krapula on kovempi tyhjään mahaan urakalla juodessa.

        Itse vedän kaljaa joka ilta 2...4 pulloa. En liho, koska en syö 18:00 jälkeen mitään. Tästä on useamman vuoden kokemus.
        Kalja ei lihota. Ruoka lihottaa.

        Ei se kalja silti terveellistä ole 4 pulloa illassa juotuna.

        Kaksi vkl.a on tullut dokattua ja syötyä sipsejä jonkin verran, paino on noussut 0,5kg >:(


      • mene kuitenkaan...
        voi perse kirjoitti:

        Kaksi vkl.a on tullut dokattua ja syötyä sipsejä jonkin verran, paino on noussut 0,5kg >:(

        Ei se nyt ihan noin yks selitteistä ole että rasva jää sitten kehoon, kun kropalla on kiire polttaa viinat pois..
        Alkoholihan tiettävästi täyttää aika kivasti kropan kaikki nestevarastot ns.kuona aineilla ja että kroppa palautuis normaaliin rytmiin, joutuu juomaan monta päivää vähän reippaammin vettä. Alkoholi siis hidastaa aineenvaihduntaa.. tämän takia olo on entistä lihavampi ja turvonneempi seuraavana aamuna.. Plus vielä että seuraavana päivänä syödyt krapula ruoat ovat omiaan edelleen hidastamaan hommaa.. Voi sitä aina välillä kunnon kännit kiskasta, kunhan muistaa seuraavana päivänä juoda paljon kaikkea alkoholitonta ja miel. ihan puhdasta vettä.. Laihduttajalle ei kyllä joka viikonloppuinen ryyppäily sovi, ihan vaan sen takia että aineenvaihdunta sekoaa..


      • minä vaan
        mene kuitenkaan... kirjoitti:

        Ei se nyt ihan noin yks selitteistä ole että rasva jää sitten kehoon, kun kropalla on kiire polttaa viinat pois..
        Alkoholihan tiettävästi täyttää aika kivasti kropan kaikki nestevarastot ns.kuona aineilla ja että kroppa palautuis normaaliin rytmiin, joutuu juomaan monta päivää vähän reippaammin vettä. Alkoholi siis hidastaa aineenvaihduntaa.. tämän takia olo on entistä lihavampi ja turvonneempi seuraavana aamuna.. Plus vielä että seuraavana päivänä syödyt krapula ruoat ovat omiaan edelleen hidastamaan hommaa.. Voi sitä aina välillä kunnon kännit kiskasta, kunhan muistaa seuraavana päivänä juoda paljon kaikkea alkoholitonta ja miel. ihan puhdasta vettä.. Laihduttajalle ei kyllä joka viikonloppuinen ryyppäily sovi, ihan vaan sen takia että aineenvaihdunta sekoaa..

        Yleensä kun itse juon, en syö samalla juuri mitään...mutta kun tulee krapula niin nälkä on lähes loputon ja tekee mieli kaikkea rasvaista. Niinpä alkoholi lihottaa epäsuorasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      631
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      630
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      557
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      456
    Aihe