Kehuuko miehenne kaverit teitä?

Reaktio

Jostain syystä aika usein mieheni kaverit, tutustuttaan minuun (hänellä tosi laaja sosiaalinen kaveripiiri, en tunne kaikkia läheskään vielä ja uusia kavereita ilmaantuu tuon tuosta), alkavat kehumaan minua miehelleni. Ulkoisia asioita mutta myös luonnettani.
Otan ne ihan imarteluna mutten voi olla ihmettelemättä mitä niin ihmeellistä minussa on? (omasta mielestä en ole mitenkään "upea", pikemminkin todella erilainen kuin yleinen vaimo -käsitys on)

Pelottaa että tälläinen ylepalttinen kehuskelu nousee pian hattuuni, toki se on estettävissä mutta tuollainen alkaa pyöriä liikaa mielessä kun sitä koko ajan kuulee.

Kehutaanko teitä? Mitä te ajattelette moisista?

14

1800

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjördis

eikös se ole melko luonnollista, harvemmin sitä mennään kaverin puolisoa/valittua/rakasta mollaamaan, vai mitä. Ja ihan puolin ja toisin miehet & naiset kehuu.

• Julia

tuo kaverin naisten kehuminen näyttää olevan aika normaalia, varmaan joku äijäriitti.

• sanottua kaverin naisystävälle

jos on aihetta kehua. Osa tyttökavereista kun vaan on enemmänkin sellaisia, miten sen nyt sanois, ne vaan on siinä kaverin kyljessä, eikä niiden kanssa oikein edes puhuta mistään tms. Sitten on niitä mukavia ja avoimia kavereiden tyttökavereita, joista tulee vähän kuin omia kavereita. Kyllä tämmöisestä voi sanoa että onpas mukava nainen.

• jennssku22

kehuu...

• en tiedä

siis itse en ymmärrä...

Olen ujo ja mieluiten istun hiljaa poikakaverini vieressä.. On mielestäni upeampiakin tyttöystäviä muilla, mutta ehkä siitä syystä, että olen ujo, minua kehutaan ääneen tms.

Se vähän jopa loukkaa, että juuri minua vain kehutaan.. Että muka kaipaisin sellaista. En jotenkin usko, että ovat tosissaan, vaan kohteliaisuudesta/mielistelläkseen tms.

Olen kyllä päällisin puolin ihan ok-näköinen, mut silti.. Kun MINUN mielestäni en silti ole "kaikista kaunein" :D

• ei ole

Siis kehuttaisiin siinä minun läsnä ollessa miehelleni? Suoraan on joskus jotain minulle sanottu. Miksi he sinua miehellesi kehuvat? Kuulostaa vähän siltä kuin olisit joku koriste, jonka omistaa kehutaan että hyvä löytö.

• älä välitä

et tosiaankaan ole ainut maailmassa kenellä on näin. Minä otan sen terveellä itsetunnolla vain positiivisuutena palautteena, miettimättä sen enempiä kuinka erikoisen ihana minä oikein olenkaan ;)

Kannattaa suhtautua koko asiaan muutenkin aika neutraalisti, nimittäin parisuhteessa pahan paikan tullessa miehen ystävien jatkuva (naisen) ylistäminen saattaa saada tuulesta temmattuja mustasukkaisuus mietteitä itse miehessä aikaan. Vaikka kuinka tietäisitte että pettämisen tielle ei lähdetä.

• "nainen"

jää kuuntelemaanvieraiden kehumisia, en voisi kuvitella itseäni paistattelemassa tuon jutun yhteydessä.Miehen kaverit yleensä puhuvat keskenään, mut hei meitä naisia on erilaisia en muutenkaan ole kiinostunut "ihailijoista" se ei vie minua ihmisenä mitenkään eteenpäin.(en ajattele kyseisiä asioita).
        ehkä joillekin on tärkeää se että kaveritkin "kehuu".

• ..................
        "nainen" kirjoitti:

jää kuuntelemaanvieraiden kehumisia, en voisi kuvitella itseäni paistattelemassa tuon jutun yhteydessä.Miehen kaverit yleensä puhuvat keskenään, mut hei meitä naisia on erilaisia en muutenkaan ole kiinostunut "ihailijoista" se ei vie minua ihmisenä mitenkään eteenpäin.(en ajattele kyseisiä asioita).

Mietin myös sitä että mitä ap. tarkoittaa "yleisellä vaimolla". Millainen se on?

• .............
        "nainen" kirjoitti:

eiköhän ne kehut ja torut kuulu ihan oleellisena osana elämään. Olen pahoillani, jos sinua ei koskaan kehuta (toivottavasti et kuitenkaan ole sellainen kamala pirtti-hirmu jota juoksevat karkuun niin lapset kuin vieraatkin :) Oletan ettet ole saanut liiemmin kehuja, jos et osaa suhtautua niihin normaalina asiana. Sanot ettet mieti näin pieniä kuin kehumisia, silti luet sitä käsittelevää ketjua ja vastaat siihen... Niin no, en minäkään mieti sitä, kunhan vastasin kun lukasin. Positiivisempia jatkoja vaan sinnekin, toivottavasti saat ja opit vastaanottamaan kehujakin ihan ilman että koet olevasi "yleinen nainen" tai "näyttelyesine" (jolla on aivotkin päässä ja lämmin sydän :)

• kunhan
        ............. kirjoitti:

eiköhän ne kehut ja torut kuulu ihan oleellisena osana elämään. Olen pahoillani, jos sinua ei koskaan kehuta (toivottavasti et kuitenkaan ole sellainen kamala pirtti-hirmu jota juoksevat karkuun niin lapset kuin vieraatkin :) Oletan ettet ole saanut liiemmin kehuja, jos et osaa suhtautua niihin normaalina asiana. Sanot ettet mieti näin pieniä kuin kehumisia, silti luet sitä käsittelevää ketjua ja vastaat siihen... Niin no, en minäkään mieti sitä, kunhan vastasin kun lukasin. Positiivisempia jatkoja vaan sinnekin, toivottavasti saat ja opit vastaanottamaan kehujakin ihan ilman että koet olevasi "yleinen nainen" tai "näyttelyesine" (jolla on aivotkin päässä ja lämmin sydän :)

ei omia "totuuksia" ala pitämään tosi asijoina ihmisistä joita et tunne.
        Voin havaita että kipakka kiukkusi ei ole minun, vaan tulkinta omasta olotilastasi,mutta ei se mitään voit aloittaa tiedostamaan omia tunteitasi ja niistä syntyviä tulkintojasi....onnea valtsemallasi tiellä.

• juuri näin
        kunhan kirjoitti:

ei omia "totuuksia" ala pitämään tosi asijoina ihmisistä joita et tunne.
        Voin havaita että kipakka kiukkusi ei ole minun, vaan tulkinta omasta olotilastasi,mutta ei se mitään voit aloittaa tiedostamaan omia tunteitasi ja niistä syntyviä tulkintojasi....onnea valtsemallasi tiellä.

sanomasi voi nimittäin kääntää takaisin peilinä itseesi päin. Paitsi että sinä et ole kipakka, jotenkin kiukkuinen ja katkera kylläkin, jos koet toisten ihmisten kehumisen vääräksi asiaksi. Pieni kaunis sana aiheesta ei ole koskaan keneltäkään pois, mutta voi saada paljon hyvää aikaan. Suosittelen kokeilemaan vastaavaa positiivisuutta negatiivisuuden sijaan, se ei ota mutta antaa sitäkin enemmän.

Kiitos ja kuin myös, onneahan tarvitaan aina, sen tiedon ja taidon lisäksi, ja vaikka jo kuinka onnellinen olisi :) Ja siihen omaan onneensahan voi vaikuttaa paljon jo sillä kun unohtaa sen kaikenlaisen turhan kateuden ja katkeruuden kanssaihmisiään kohtaan. Oivaltamisen arvoinen asia :)

• kokemusmaailma
        juuri näin kirjoitti:

sanomasi voi nimittäin kääntää takaisin peilinä itseesi päin. Paitsi että sinä et ole kipakka, jotenkin kiukkuinen ja katkera kylläkin, jos koet toisten ihmisten kehumisen vääräksi asiaksi. Pieni kaunis sana aiheesta ei ole koskaan keneltäkään pois, mutta voi saada paljon hyvää aikaan. Suosittelen kokeilemaan vastaavaa positiivisuutta negatiivisuuden sijaan, se ei ota mutta antaa sitäkin enemmän.

Kiitos ja kuin myös, onneahan tarvitaan aina, sen tiedon ja taidon lisäksi, ja vaikka jo kuinka onnellinen olisi :) Ja siihen omaan onneensahan voi vaikuttaa paljon jo sillä kun unohtaa sen kaikenlaisen turhan kateuden ja katkeruuden kanssaihmisiään kohtaan. Oivaltamisen arvoinen asia :)

.....vastasit että koen jotai jne... asia on näin.
        -et tiedä täällä yhdenkään (tuntemattomien) ihmisten kokemusmaailmaa

oletit/luulit tuntevasi.....ei tämä nyt niin tärkeä asia ole minulle.Nyt kuitenkin ajattelin korjata tuon asian jos psykkantenteissä (kannattaisi sitäkin lukea)tämä asia tulee/tuleekin muistat tästä minut ainakin tuo kohta sitten menee oikein.

Kaikki oli tunteestasi johtuvaa tulkintaa.
        olit täysin väärässä minua arvioidessasi.

• siellä, kehuja täällä, kehuja joka puolella. Niitä tulee joko liikaa, liian vähän, vääriltä ihmisiltä tai ei ollenkaan, kehu, kehu kehu, kehu....

Välillä kun näitä juttuja lukeen niin tuntuu että keskiverto suttura on kuin jokin pikku-puudeli, pikkasen rapsuttelet silloin tällöin leuan alta ja kehuskelet hyväksi tytöksi niin se on onnesta muikeana ja silmät loistaa kuin Naantalin aurinko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe