Kuinka yleistä on insesti lestadiolaisuudessa

yleistäkö?

Olen tavannut ihmisiä, jotka ovat kasvaneet lestadiolaisuuden piirissä ja jotka väittävät insestin olevan tai ainakin olleen varsin yleistä liikkeen piirissä. Onko jollakin omakohtaista kokemusta asiasta?

36

3316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niko

      Minäkin olen joskus tavannut jonkun, joka oli jutellut jonkun sellaisen kanssa joka oli naapuriltaan kuullut, että jollekin oli joku sanonut, että jollakin lestadiolaisella oli kuulemma todennäköisesti ehkä ollut ikkunallinen pesukone...
      Voi sääli näitä keskusteluja täällä!

      Insesti on varmaan ihan yhtä yleistä kuin käsitys siitä ettei saa olla ikkunallisia pesukoneita.

      • fgdfgfd

        Ei ollut aloittaja ilmeisesti vielä päättänyt tekeekö esitelmänsä lestojen seksielämästä vai "insestistä lestadiolaisuudessa".

        Outoo porukkaa, taitaa pyöriä vaan SE mielessä.


      • vdstre
        fgdfgfd kirjoitti:

        Ei ollut aloittaja ilmeisesti vielä päättänyt tekeekö esitelmänsä lestojen seksielämästä vai "insestistä lestadiolaisuudessa".

        Outoo porukkaa, taitaa pyöriä vaan SE mielessä.

        bgfd7yr5t


    • turha luulo

      se on varmaan joku yksittäistapaus ja joku pannu vähä lapin lisää.

    • lestadiolaistyttö

      on se niin hassua että täytyy valtavirrasta poikkeavalle ihmisryhmälle keksiä mitä kummallisempia "tapoja"! ihan huvittaa. uskothan myös sen että meillä lestadiolaisilla ei saa olla ikkunallista pesukonetta?;)

      • Siipeni murtuneet

        Pappa kertoi että kun oli nuori, niin ulkopuoliset kertoivat esikoislestadiolaisten pitävän iltakokouksia, joissa kaikki menee saman vällyn alle, sitten sammutetaan valot ja tehdään mitä sattuu.. Järkyttävää mitä kaikkea ihmiset ovat valmiit uskomaan... =P


      • Eerika

        Minä jopa joskus mietin, mahtoiko se olla minun äitini, joka pani 1960-luvulla tämän pesukonevitsin alulle. Hänen teki mieli televisiota, joka saarnattiin synniksi.
        Sekä ikkunallinen pesukone että televisio yleistyivät samoihin aikoihin.
        Kun meillä oli uskovaisia kylässä, hän vitsaili, miten hänellä oli oma televisio. Vieraat olivat hämmentyneitä. Sitten hän iloisesti paljasti, että hänen "televisionsa" oli sivuikkunallisen pesukoneen luukku. Kieltämättä se muistuttikin paljon alkuaikojen pyöreäkulmaista TV-ruutua. Kaikki nauroivat hyväksyvästi ja huvitti äitini kuvaus, miten syntisiä ajatuksia saattoivat koneessa pyörivät alusvaatteet herättää ihmisen mielessä, jos sellaisia halusi ajatella.
        Sitten joku toimittaja esitti tämän jutun ja - mikä uskomatonta - totena!
        Mutta mitä sillä on väliä, mitä jotkut muut - tyhmänoloiset ulkopuoliset - uskovat? Ei mitään väliä. Eikä ole nytkään. Antaa heidän uskoa.
        Jo alkuseurakunnassakin kristityistä levitettiin merkillisiä juttuja kuten kirkkohistoriassa kerrotaan. Silloin heitä myös - toisin kuin täällä nyt - myös vainottiin.
        Minä kerran lähdin peräämään tällaisen insestihuhun lähteitä ottamalla yhteyttä ihmisiin, jotka niitä julkisuudessa levittivät. Koko asia jotenkin kutistui ja kutistui ja lähdetiedot kuivuivat olemattomiin.


      • yleistäkö?
        Siipeni murtuneet kirjoitti:

        Pappa kertoi että kun oli nuori, niin ulkopuoliset kertoivat esikoislestadiolaisten pitävän iltakokouksia, joissa kaikki menee saman vällyn alle, sitten sammutetaan valot ja tehdään mitä sattuu.. Järkyttävää mitä kaikkea ihmiset ovat valmiit uskomaan... =P

        Eli lestadiolaisuudessa ei esiinny insestiä?


      • Never lesta
        Eerika kirjoitti:

        Minä jopa joskus mietin, mahtoiko se olla minun äitini, joka pani 1960-luvulla tämän pesukonevitsin alulle. Hänen teki mieli televisiota, joka saarnattiin synniksi.
        Sekä ikkunallinen pesukone että televisio yleistyivät samoihin aikoihin.
        Kun meillä oli uskovaisia kylässä, hän vitsaili, miten hänellä oli oma televisio. Vieraat olivat hämmentyneitä. Sitten hän iloisesti paljasti, että hänen "televisionsa" oli sivuikkunallisen pesukoneen luukku. Kieltämättä se muistuttikin paljon alkuaikojen pyöreäkulmaista TV-ruutua. Kaikki nauroivat hyväksyvästi ja huvitti äitini kuvaus, miten syntisiä ajatuksia saattoivat koneessa pyörivät alusvaatteet herättää ihmisen mielessä, jos sellaisia halusi ajatella.
        Sitten joku toimittaja esitti tämän jutun ja - mikä uskomatonta - totena!
        Mutta mitä sillä on väliä, mitä jotkut muut - tyhmänoloiset ulkopuoliset - uskovat? Ei mitään väliä. Eikä ole nytkään. Antaa heidän uskoa.
        Jo alkuseurakunnassakin kristityistä levitettiin merkillisiä juttuja kuten kirkkohistoriassa kerrotaan. Silloin heitä myös - toisin kuin täällä nyt - myös vainottiin.
        Minä kerran lähdin peräämään tällaisen insestihuhun lähteitä ottamalla yhteyttä ihmisiin, jotka niitä julkisuudessa levittivät. Koko asia jotenkin kutistui ja kutistui ja lähdetiedot kuivuivat olemattomiin.

        joo...


      • yleistäkö

        Jumalan tervettä!
        En usko että meillä lestadiolaisilla ei saa olla ikkunallisia pesukoneita.


      • Else
        Never lesta kirjoitti:

        joo...

        "Never lesta" ei ole ilmeisesti myöskään kokenut koskaan sitä yhteisöllisyyden onnea, josta lestalapset ja aikuisetkin lestat pääsevät osallisiksi. Lapsena koin olevani etuoikeutettu siksi, että meillä kävi paljon vieraita ja me kävimme paljon kylässä ja kuuli kaikenlaista kiinnostavaa. Jotenkin lievästi säälin asuinympäristöni muita lapsia, jotka eivät saaneet käydä seuroissa.
        Siinäpä se on: ollako yhteisön rakastettu jäsen ja suostua noudattamaan kaikkia sen normeja ja sääntöjä vai elääkö siitä irrallaan, vailla yhteisön antamaa sosiaalista tukea ja ystävällistä tunneilmastoa.


      • Siipeni murtuneet
        yleistäkö? kirjoitti:

        Eli lestadiolaisuudessa ei esiinny insestiä?

        Vaikka tämä keskustelu onkin jo tämän kohdan ohittanut niin vastaan vielä: Yksittäistapauksia on varmaan, niin kuin missä tahansa piireissä, mutta ei mitenkään sen enempää kuin muuallakaan. Ei niitä mitenkään erityiseen asemaan ainakaan tule nostaa.


      • Else
        yleistäkö? kirjoitti:

        Eli lestadiolaisuudessa ei esiinny insestiä?

        Yhtä hyvin voisit sanoa: lestadiolaisuudessa ei siis esiinnyt mielenterveydenongelmia. Ei tällaisia yleistyksiä voi tehdä, jos haluaa käydä asiallisesta ihmisestä, joka pyrkii näkemään ilmiöt objektiivisti.
        Tarkoitus- ja päämäärähakuiset mustamaalaajat ovat luku sikseen.


    • Pakana(M)

      mm. mielenterveystyötä tekevien ammattiauttajien mukaan.

      • Else

        Näinhän ne mielenterveystyötä tekevät levittelevät juttuja, kun ovat mielestään tiedon lähteillä.
        Eräs psykologiystäväni piti Kirkon perheasiain neuvottelukeskusta luotettavampana kuin näitä mielenterveystyön tekijöitä, joilta Pakanakin on tietonsa saanut täällä levitettäväksi.
        Minulla siis ei ole kovinkaan korkeaa käsitystä näistä mielenterveystyöntekijöistä. Itse kartan heitä.
        Jos minulla on ongelmia tai haluan psyykkistä tukea, joku tällainen auttaja on kyllä vihoviimeinen valinta.
        Nuorena minäkin tahallani levittelin ja lietsoin kaikenlaisia juttuja ja ennakkoluuloja ja olin vain huvittunut, kun ihmiset luulivat vaikka mitä. Mutta en tee sitä enää.


      • ihmettelevä

        "Insesti on paljon yleisempää lestapiireissä kuin ns. valtaväestössä mm. mielenterveystyötä tekevien ammattiauttajien mukaan."

        Ja tämä nyt on sitä ammattiauttajien vaitiolovelvollisuuden käytäntöä.


      • tietäjä

        Mielenterveystyötä tekevien ammattiauttajien mukaan insesti on yleisintä ns. pakanoiden (vrt. Pakana(M))
        keskuudessa. Minulla on todellista tietoa, ja hyvät yhteydet ko. ammattikuntaan.


      • Else
        ihmettelevä kirjoitti:

        "Insesti on paljon yleisempää lestapiireissä kuin ns. valtaväestössä mm. mielenterveystyötä tekevien ammattiauttajien mukaan."

        Ja tämä nyt on sitä ammattiauttajien vaitiolovelvollisuuden käytäntöä.

        Kerroin ammattiauttajalle, miten olin murrosikäisenä ollut hämilläni, kun isä oli saunassa antanut luunapit tissinaluilleni.
        Olin aivan häkeltynyt, millaisena tämä juttu sitten oli käsitetty ja tuli minua vastaan: "Kun sinun isäsi saunassa nai sinua takapuoleen..." Tämäkö on ammattitaitoista auttamista, Pakana, että tissille annettu luunappi muuttuu "perseeseen" naimiseksi ammattiauttajan korvissa? Ja vain ilmeisesti siksi, että minulla oli uskovainen koti, jota ei kulttuuriympäristönä tunnettu ja josta oltiin valmiita uskomaan mitä hyvänsä. Samoja juttuja, joita Pakana levittelee täällä.
        Ilmeisesti ammattiauttaja ei pitänyt luunappia minään, ei edes kertomisen arvoisena, vaan kaipasi ja kuvitteli jotakin räväkämpää, jotakin kunnon insestiä, mistä sitten kertoa stooria.
        Miten yleistä on minun kokemani ammattiauttajien kertomuksissa, sitä ei tiedä kukaan. Kun ei ole tutkijoita.
        Kun olen keskustellut näistä asioista omien työkaverieni kanssa, moni on sitä mieltä, ettei niitä yleensä kannata pyytää luettavakseen, vaikka laki antaa siihen mahdollisuudet. Kiinnostaviahan ne ovat, mutta siellä on usein myös niin paljon työntekijöiden omia sävellyksiä ja näkemyksiä, että mielenrauhansa siinä menettää tai tulee vihaiseksi - jos ei pysty nauramaan, kun tajuaa, ettei ole tullut ensinkään ymmärretyksi.
        Eli ammattiauttaja kuulee aivan eri asioita kuin mitä on itse mielestään kertonut, omien tarpeittensa mukaan.
        Että tämä näistä Pakanan asiantuntijatiedoista.


      • Taru
        Else kirjoitti:

        Kerroin ammattiauttajalle, miten olin murrosikäisenä ollut hämilläni, kun isä oli saunassa antanut luunapit tissinaluilleni.
        Olin aivan häkeltynyt, millaisena tämä juttu sitten oli käsitetty ja tuli minua vastaan: "Kun sinun isäsi saunassa nai sinua takapuoleen..." Tämäkö on ammattitaitoista auttamista, Pakana, että tissille annettu luunappi muuttuu "perseeseen" naimiseksi ammattiauttajan korvissa? Ja vain ilmeisesti siksi, että minulla oli uskovainen koti, jota ei kulttuuriympäristönä tunnettu ja josta oltiin valmiita uskomaan mitä hyvänsä. Samoja juttuja, joita Pakana levittelee täällä.
        Ilmeisesti ammattiauttaja ei pitänyt luunappia minään, ei edes kertomisen arvoisena, vaan kaipasi ja kuvitteli jotakin räväkämpää, jotakin kunnon insestiä, mistä sitten kertoa stooria.
        Miten yleistä on minun kokemani ammattiauttajien kertomuksissa, sitä ei tiedä kukaan. Kun ei ole tutkijoita.
        Kun olen keskustellut näistä asioista omien työkaverieni kanssa, moni on sitä mieltä, ettei niitä yleensä kannata pyytää luettavakseen, vaikka laki antaa siihen mahdollisuudet. Kiinnostaviahan ne ovat, mutta siellä on usein myös niin paljon työntekijöiden omia sävellyksiä ja näkemyksiä, että mielenrauhansa siinä menettää tai tulee vihaiseksi - jos ei pysty nauramaan, kun tajuaa, ettei ole tullut ensinkään ymmärretyksi.
        Eli ammattiauttaja kuulee aivan eri asioita kuin mitä on itse mielestään kertonut, omien tarpeittensa mukaan.
        Että tämä näistä Pakanan asiantuntijatiedoista.

        Olen hyvin pitkälle samaa mieltä noista ammattiauttajilta kuulluista stooreista. On sattumalta muutama ”susijuttu” paljastunut omin korvin kuultuna.
        Jos insesti olisi pääasiassa kristinuskossa elävien helmasynti, se olisi jo virallisempana tutkimustuloksena tullut ulos rikostutkintapöytäkirja-aineistoista aikoja sitten, siitä olisi väitöskirjoja ja tilastollista lähdemateriaalia kaikille avoimena, ja monesti olisi ehditty kysyä julkisesti, mitä kirkko aikoo tehdä ongelman poistamiseksi. Kumma tosiaan, jos joku sosiologi ei asiaan tarttuisi, jos todellista evidenssiä olisi olemassa!


      • abe
        ihmettelevä kirjoitti:

        "Insesti on paljon yleisempää lestapiireissä kuin ns. valtaväestössä mm. mielenterveystyötä tekevien ammattiauttajien mukaan."

        Ja tämä nyt on sitä ammattiauttajien vaitiolovelvollisuuden käytäntöä.

        Kyllä normeista poikkeava uskonnollisuus monissa tapauksissa korreloi henkilön mielenterveyden järkkymisen kanssa, mutta eiköhän kyse silloin ole enemmänkin David Korreshin kaltaisten äkillisten hurmosliikkeiden, kuin asemansa vakiinnuttaneiden liikkeiden jäsenistöistä (joille kaiken lisäksi yhteisö on myötäsyntyinen).


      • Else
        abe kirjoitti:

        Kyllä normeista poikkeava uskonnollisuus monissa tapauksissa korreloi henkilön mielenterveyden järkkymisen kanssa, mutta eiköhän kyse silloin ole enemmänkin David Korreshin kaltaisten äkillisten hurmosliikkeiden, kuin asemansa vakiinnuttaneiden liikkeiden jäsenistöistä (joille kaiken lisäksi yhteisö on myötäsyntyinen).

        Psyykkinen häiriö voi ottaa millaiset raamit tahansa. Politiikka ja uskonto antavat mahdollisuuksia moneen.
        Mitä insestiin tulee, niin luultavasti näitä yksittäisiä tapauksia myös on - uskonnosta ja yhteiskuntaluokasta riippumatta. Ihan niin kuin on psyykkisiä sairauksia ja häiriöitäkin.
        Usein myös uskonnosta haetaan apua ongelmiin, joissa vaikkapa lääketiede ei ole kyennyt auttamaan tai myönteinen muutos tapahtuu kovin hitaasti. Niin hitaasti esim. psyykkisenä jäsentymisenä ja kypsymistapahtumana, että ihminen itse ei usko mitään muutosta tapahtuvankaan.
        Syvää masennusta sairastava tai sairastanut on usein silloin suuressa itsemurhavaarassa, kun toipuminen on pääsemässä alkuun. Tässä ei aina auta uskokaan, vaan masennuksen kuopassa olija näkee vain kuoppansa eikä taivasta ensinkään - tai jos näkee, niin harmaita ja mustia pilviä täynnä.


      • Ninni

        Olet (tai joku muu tällä palstalla) esittänyt ko. väittämän aiemminkin. Kysyin asiaa varsin kahdelta suuren kaupungin mtt:n työntekijältä; toinen on mielenterveyshoitaja, toinen psykologi, kumpikaan ei ole vl, eikä tietääkseni muunkaan uskonlahkon edustaja. Kumpikaan ei ole törmännyt ainoaankaan vl-asiakkaaseen, joka olisi joutunut insestin kohteeksi. Ja vielä huom. ovat olleet töissä kymmeniä vuosia mtt:ssa ja toinen on ollut vuosia töissä Oulussa, jossa on paljon vl:ia.
        Olispa kiva tietää, mistä sinä moisia tietoja saat ja onko työntekijöillä edes oikeutta ollut sinulle tietoa antaa??


      • Suski
        Else kirjoitti:

        Kerroin ammattiauttajalle, miten olin murrosikäisenä ollut hämilläni, kun isä oli saunassa antanut luunapit tissinaluilleni.
        Olin aivan häkeltynyt, millaisena tämä juttu sitten oli käsitetty ja tuli minua vastaan: "Kun sinun isäsi saunassa nai sinua takapuoleen..." Tämäkö on ammattitaitoista auttamista, Pakana, että tissille annettu luunappi muuttuu "perseeseen" naimiseksi ammattiauttajan korvissa? Ja vain ilmeisesti siksi, että minulla oli uskovainen koti, jota ei kulttuuriympäristönä tunnettu ja josta oltiin valmiita uskomaan mitä hyvänsä. Samoja juttuja, joita Pakana levittelee täällä.
        Ilmeisesti ammattiauttaja ei pitänyt luunappia minään, ei edes kertomisen arvoisena, vaan kaipasi ja kuvitteli jotakin räväkämpää, jotakin kunnon insestiä, mistä sitten kertoa stooria.
        Miten yleistä on minun kokemani ammattiauttajien kertomuksissa, sitä ei tiedä kukaan. Kun ei ole tutkijoita.
        Kun olen keskustellut näistä asioista omien työkaverieni kanssa, moni on sitä mieltä, ettei niitä yleensä kannata pyytää luettavakseen, vaikka laki antaa siihen mahdollisuudet. Kiinnostaviahan ne ovat, mutta siellä on usein myös niin paljon työntekijöiden omia sävellyksiä ja näkemyksiä, että mielenrauhansa siinä menettää tai tulee vihaiseksi - jos ei pysty nauramaan, kun tajuaa, ettei ole tullut ensinkään ymmärretyksi.
        Eli ammattiauttaja kuulee aivan eri asioita kuin mitä on itse mielestään kertonut, omien tarpeittensa mukaan.
        Että tämä näistä Pakanan asiantuntijatiedoista.

        "...isä oli saunassa antanut luunapit tissinaluilleni..."

        No eipä tuo sinun isäsi käytöskään kovin tervettä ollut....


      • Else
        Suski kirjoitti:

        "...isä oli saunassa antanut luunapit tissinaluilleni..."

        No eipä tuo sinun isäsi käytöskään kovin tervettä ollut....

        ...mutta ei silti mitään insestiä (sukurutsaa), siis jotakin "perseeseen" naimista. Jos Suski on niin hysteerinen, ettei näe näiden kahden asian välillä eroa, niin täytyy vain toivoa, ettei hän ole mielenterveystyössä. Tolkku pitää olla sielläkin - ja nimenomaan siellä.


      • Else
        Else kirjoitti:

        ...mutta ei silti mitään insestiä (sukurutsaa), siis jotakin "perseeseen" naimista. Jos Suski on niin hysteerinen, ettei näe näiden kahden asian välillä eroa, niin täytyy vain toivoa, ettei hän ole mielenterveystyössä. Tolkku pitää olla sielläkin - ja nimenomaan siellä.

        Lisäyksenä edelliseen: Kadun vieläkin, että kerroin luunapeista äidille, minkä seurauksena isä käänsi minulle selkänsä - oli niin loukkaantunut minun murrosikäisen yliherkkyydestäni.
        Miksi minun pitikin mennä kertomaan ja tekemään siitä numeroa? Eräs elämäni suurimpia typeryyksiä. Onneksi ei ketään Suskin kaltaista ollut paikalla, sillä ainakaan hänen ymmärryksellään ei tilannetta olisi parannettu - päinvastoin.
        Luunapit eivät itsessään olleet mitään, mutta ne kertomisen ja numeron tekemisen seuraukset olivat se pahin ja painajaismaisin asia. Mutta sitähän nämä suskit eivät tajua, koska tuijottavat vain joitakin luunappeja, jotka kirkastuvat heille ties miksi. He eivät tajua asian psyykkistä puolta, sitä loputonta isän huomion kaipuutani, joka jäi minulle päälle oman typeryyteni seurauksena. Kukaan ei osannut sitä solmua minulle avata, jos kohta ystävistäni on ollut paljon apua ja miehestänikin.
        Suskeja kaihdan.


      • Suski
        Else kirjoitti:

        Lisäyksenä edelliseen: Kadun vieläkin, että kerroin luunapeista äidille, minkä seurauksena isä käänsi minulle selkänsä - oli niin loukkaantunut minun murrosikäisen yliherkkyydestäni.
        Miksi minun pitikin mennä kertomaan ja tekemään siitä numeroa? Eräs elämäni suurimpia typeryyksiä. Onneksi ei ketään Suskin kaltaista ollut paikalla, sillä ainakaan hänen ymmärryksellään ei tilannetta olisi parannettu - päinvastoin.
        Luunapit eivät itsessään olleet mitään, mutta ne kertomisen ja numeron tekemisen seuraukset olivat se pahin ja painajaismaisin asia. Mutta sitähän nämä suskit eivät tajua, koska tuijottavat vain joitakin luunappeja, jotka kirkastuvat heille ties miksi. He eivät tajua asian psyykkistä puolta, sitä loputonta isän huomion kaipuutani, joka jäi minulle päälle oman typeryyteni seurauksena. Kukaan ei osannut sitä solmua minulle avata, jos kohta ystävistäni on ollut paljon apua ja miehestänikin.
        Suskeja kaihdan.

        Johan sinä herneen nenään kommentistani vedit. Valitettavasti taisit itse nähdä siinä suurempia merkityksiä ja tulkintoja mitä itse en edes ajatellut. En tietääkseni missään vaiheessa rinnastanut luunappia insestiin?? Sanoin vain että käytös oli mielestäni asiatonta ei yhtään sen enempää.


      • Info
        Suski kirjoitti:

        Johan sinä herneen nenään kommentistani vedit. Valitettavasti taisit itse nähdä siinä suurempia merkityksiä ja tulkintoja mitä itse en edes ajatellut. En tietääkseni missään vaiheessa rinnastanut luunappia insestiin?? Sanoin vain että käytös oli mielestäni asiatonta ei yhtään sen enempää.

        kirjoittelee kännissä tänne palstalle. Älä siitä välitä.


      • Else
        Info kirjoitti:

        kirjoittelee kännissä tänne palstalle. Älä siitä välitä.

        ...tai ehkä Infolla on itsellään KESTOKÄNNI, joka kestää yhtä soittoa vapusta juhannukseen ja hän LUULEE, että muillakin on.
        Suositan Infolle katkaisuhoitoon hakeutumista.


      • Else
        Suski kirjoitti:

        Johan sinä herneen nenään kommentistani vedit. Valitettavasti taisit itse nähdä siinä suurempia merkityksiä ja tulkintoja mitä itse en edes ajatellut. En tietääkseni missään vaiheessa rinnastanut luunappia insestiin?? Sanoin vain että käytös oli mielestäni asiatonta ei yhtään sen enempää.

        ... että jokin käytös on "sairasta" tai että se on "asiatonta".
        Isäni käytös ei ollut kokemani mukaan "sairasta", vaan se oli ajattelematonta. En viitsi kuvata tilannetta tarkemmin, mutta jos kertoisin, tulisi ymmärrettäväksi se, että isäni ajatukset olivat todella aivan muualla kuin minussa.
        Minulla taas oli suuri tarve saada hänen huomiotaan. Mutta - surullista kylläkin - kävikin niin, että minä ikään kuin menetin hänen huomionsa lähes kokonaan. Syytin itseäni ja vaikka tapaahtuneesta on kulunut hyvin pitkä aika, "jossittelen" sitä joskus vieläkin.


      • Else
        Info kirjoitti:

        kirjoittelee kännissä tänne palstalle. Älä siitä välitä.

        ...ei näköjään tunne tarvetta selittää mitään. Silti hän selvästikin on ollut odottamassa, että hän pidetään totuudentorvena ja oikean infon antajana.
        Vai ottiko vinkistä vaarin ja on lähtenyt itse A-klinikalle hakeutumaan katkaisuhoitoon?


      • Else

        Novellissa voi tarinoida mielensä mukaan. Kukaan ei kovistele sinua siitä, onko tarinasi totta vai ei.
        Novellit kertovat eniten kirjoittajansa sielunmaisemista, hänen toiveistaan ja unelmistaan.
        Ja saadaanhan niitä kertomalla aikaan keskustelua aiheesta, joka kiinnostaa lukijoita. Voi turvallisesti pohtia insestiä, kun se on tapahtunut jossakin muualla, jossakin itselle vieraassa alakulttuurissa.
        Kuten jo aiemmin sanoin, en silti mene väittämään, etteikö yksittäisiä insestitapauksia olisi myös lestadiolaispiireissä. Tilanteita ei auteta sillä, että ne kielletään.
        Sanoisin, että kyllä olisi pimeäksi mennyt suomalainen yhteiskunta, jos vaikkapa nämä väpen mainitsemat tarinat kelpaisivat oikeudessa todistusaineistoksi kirjoittajaansa vastaan faktatietoina ja hänelle langetettaisiin niihin vedoten rangaistuksia novellien tapahtumiin osallistumisesta - vaikka kaikki olisi tapahtunutkin mielikuvitustasolla.


      • Jaana

        Kyllä huonoin tällä palstalla esitetty vastaus mihinkään. Voi ottakaa nyt järki mukaan tähän kirjoitteluun täällä.


      • universalisti

        Onpa tosi yleistä, on. Yhdessä mielikuvitusperheessä tapahtuu!

        Kirjoitetaanpa seuraavaksi juttu ateistiperheestä, jossa kaikki käyttävät vahvoja huumeita. Päätellään jutusta sen jälkeen, että kaikki ateistit ovat narkkareita.


    • Anonyymi

      Järven toisella puolen asui uskovainen perhe lapsia oli laituri täynnä usein kun huusivat kesällä.
      Eräänä kesä iltana olin saunalla siihen meloi nuori tyttö, itkät housut päällä ja takki kysyin mikä hätänä sanoi airo irtosi, katselin airoa ja sanoin voin korjata, huomasin että tyttö katsoi minun aika isoa kalua joka muutenkin kasvoi tytön läsnä ollessa. Sanoin pitääkö teillä olla noin paljon vaatetta aina katsoi kotiappäin äti ei tykkää jos vähillä vattein isä kylläkin.
      Tyttö avsi takkia pois alla oli vaan kauniit liivit laski housut pienet pikkuhousut peitti häpykummun. Tyttö oli ihan vieressä piti kiinni rautaa kun asensin sen uusiin reikiin.
      Sanoin pitää antaa liiman kuivua ja nousin huudahti mihin menet sanoin saunaan.
      Kerkisin riisuutua kun tyttö tuli alasti saunaan sanoi hetimeillä kylvetään yhdessä vaikka äiti ei tykkää kun isällä seisoo. Katsoi kalua ja sanoi ei se noin valtava ole.
      Tyttö Mira kertoi että isä näyttää kunnolla kun äiti vie nuorimpia pois.
      Tuli viereen saanko koskea ja tarttui kiinni kun hyväilin Mira sanoi isäkin tekee noin jo monta vuotta. Mira otti suuhun näin on ihanaa , äti on hommannut meille vanhemmille pillerit ostaa niitä eri kaupungista.
      Mira nousi ylös laiha ohut vartalo nousi kalun päälle painoin lantiosta, Mira inahteli ja huokaili luoja kun on syntisen hyvää nain niin tiukkaa pillua että en ole koskaan saanut Mira kuiski saat tuulla ei pelkoa että siität haluan tätä lisää näykin miran nännejä liljahteli ei isä koskaan ihanaa tee noin hieroin pieniä pillun huulia ja imin nännejä Mira hyppi päällä en tiedä mikä voi luojaa voi luoja ja sai orgasmin paukutti pillua kunnolla laskin sisään silloin raapi selkää kun nousi sanoi en ole koskaan noin saanut se on kiellettyä. Pestiin ja oltiin ulkona, Mira sanoi nyt lähtee vene, tule pyllisti ja kuiskas nyt heti panin pieneen pilluun takaa nostin Miran ylös ja hyväilin rintoja pienet nännit oli kuin kumi patukat Mira huusi ja sai orgasmin kääntyi ja imi minut loppuun, puki päällensä ja lähti soutamaan.
      Mira seurasi soutoreissuillaan meitä kun vaimo oli iltavuorossa töissä Mira souti rantaan kun tilanne oli selvä antoi naida vaikka koko yön kertoi että on himo isoon kaluun mutta vain himo, ei muuta. Myöhemmin Mira nai uskon veljen, mutta on joskus käynyt kun ei saa omalta kuin seljällään, minun kanssa saa miten haluaa.

    • Anonyymi

      Ei se ole mitenkään yleistä, vaan vain muutama harva on syyllistynyt moiseen sikailuun. Aivan samoinhan asiat olivat tässä 'takavuosina' luterilaisuudessa, kun luterilaiset papit tekivät saarnamatkojaan maaseudulle. Ja kun yöpyivät taloissa, niin kerrotaan, että monet papit moniaanni kerran antoivat 'synninpäästön' nuorille talollisten tytöille hiippailemalla tyttärien kammariin 'synninpäästöä' tekemään seksuaalisella kontaktilla. Eikä tuollaistakaan luterilaisten pappien sikailua ole yleistetty..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 115
      2396
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2237
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2001
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      13
      1378
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1357
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe