...Australiassa. Nii-n uskokaa tai älkää.Aftat ovat olleet vaivana lähes koko ajan kun olen asunut ausseissa, jo pari vuotta. Melkein non-stoppina suussa on afta tai pari. Aina kun yksi parantuu niin seuraava on jo tuloillaa. Olin kuitenkin kesän suomessa ja ekalla viikolla siellä ollessani muutama afta yritti yritti puhjeta, mutta lähti ennenkuin kerkesi edes tulla. Kolmen kk aikana ei ollut yhtään aftaa. Tulin takaisin toissa viikolla ja heti puhkesi aftoja, nyt niitä on jo kolme....vit...aa kun taas tiedossa kolmen viikon "agony". Mikähän täällä ausseissa voi olla sellaista joka saa naftat puhkeamaan. En kuitenkaan syö tai juo mitenkään erilailla, jos ruokavaliolla nyt ylipäätään on mitään vaikutusta.
Aftat vaivana
3
309
Vastaukset
- Voi olla
Myös stressi. Hanki apteekista Aftabeja tai Aloclair-geeliä niin afta häviää nopeammin. Vaihda ham.tahna vaahtoutumattomaan, vältä tomaatteja muita kirpeitä aineita.
- erg
Suosittelen todellakin vaihtamaan vaahtoutumattomaan hammastahnaan, esim. Suomen apteekeista saatavaan Yotueliin. Australiasta varmaan löytyy omat vastaavat tuotteet.
Itse kärsin aiemmin aftoista ihan jatkuvasti, eli samaan aikaan aftoja saattoi olla useitakin eri puolilla suuta, ja kun entiset alkoivat parantua niin heti tuli tilalle uusia. En itsekään oikein uskonut hammastahnan vaikutukseen, mutta kun muu ei auttanut niin päätin kokeilla. Nyt olen käyttänyt pari vuotta pelkästään vaahtoutumattomia hammastahnoja eikä aftoja ole ollut yhtään noin vuoteen. Alkuun hammastahnan vaihdon jälkeen aftoja puhkesi silloin tällöin, mutta ajan kanssa ovat loppuneet kokonaan.- kokeilla....
...mutta silti ihmettelen että miski Suomeessa ollessani ei ollut yhtään aftaa 3 kk aikana, vaikka käytinkin vaahtoavaa hmmm siis tavallista hammastahnaa. Voisiko raanavesi olla aiheuttajana.
Tätä on jatkunut jo niin kauan että alkaa jo tosissaan vi...aan kun ei mitään keinoa ole läytänyt. Aftab ymym. olen kyllä kokeillut ja kyllä ne paranemista nopeuttaa, mutta kun olisi kiva päästä niistä kokonaan eroon. Mutta toi hammastahna juttu kyllä tarvii kokeilla, ehkä se onkin niin helppo ja yksinkertainen asia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1592558- 1602363
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee551993Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1181947Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."01660"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591394Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu1921272Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää771042Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2061002Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.333960