...Australiassa. Nii-n uskokaa tai älkää.Aftat ovat olleet vaivana lähes koko ajan kun olen asunut ausseissa, jo pari vuotta. Melkein non-stoppina suussa on afta tai pari. Aina kun yksi parantuu niin seuraava on jo tuloillaa. Olin kuitenkin kesän suomessa ja ekalla viikolla siellä ollessani muutama afta yritti yritti puhjeta, mutta lähti ennenkuin kerkesi edes tulla. Kolmen kk aikana ei ollut yhtään aftaa. Tulin takaisin toissa viikolla ja heti puhkesi aftoja, nyt niitä on jo kolme....vit...aa kun taas tiedossa kolmen viikon "agony". Mikähän täällä ausseissa voi olla sellaista joka saa naftat puhkeamaan. En kuitenkaan syö tai juo mitenkään erilailla, jos ruokavaliolla nyt ylipäätään on mitään vaikutusta.
Aftat vaivana
3
312
Vastaukset
- Voi olla
Myös stressi. Hanki apteekista Aftabeja tai Aloclair-geeliä niin afta häviää nopeammin. Vaihda ham.tahna vaahtoutumattomaan, vältä tomaatteja muita kirpeitä aineita.
- erg
Suosittelen todellakin vaihtamaan vaahtoutumattomaan hammastahnaan, esim. Suomen apteekeista saatavaan Yotueliin. Australiasta varmaan löytyy omat vastaavat tuotteet.
Itse kärsin aiemmin aftoista ihan jatkuvasti, eli samaan aikaan aftoja saattoi olla useitakin eri puolilla suuta, ja kun entiset alkoivat parantua niin heti tuli tilalle uusia. En itsekään oikein uskonut hammastahnan vaikutukseen, mutta kun muu ei auttanut niin päätin kokeilla. Nyt olen käyttänyt pari vuotta pelkästään vaahtoutumattomia hammastahnoja eikä aftoja ole ollut yhtään noin vuoteen. Alkuun hammastahnan vaihdon jälkeen aftoja puhkesi silloin tällöin, mutta ajan kanssa ovat loppuneet kokonaan.- kokeilla....
...mutta silti ihmettelen että miski Suomeessa ollessani ei ollut yhtään aftaa 3 kk aikana, vaikka käytinkin vaahtoavaa hmmm siis tavallista hammastahnaa. Voisiko raanavesi olla aiheuttajana.
Tätä on jatkunut jo niin kauan että alkaa jo tosissaan vi...aan kun ei mitään keinoa ole läytänyt. Aftab ymym. olen kyllä kokeillut ja kyllä ne paranemista nopeuttaa, mutta kun olisi kiva päästä niistä kokonaan eroon. Mutta toi hammastahna juttu kyllä tarvii kokeilla, ehkä se onkin niin helppo ja yksinkertainen asia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671613
- 104941
- 75753
- 51645
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa17628ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m163501Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429