Kuinkahan asia on nähtävä?
Kaupan alalla kuuluu kaksi aattovapaata per vuosi kokoaikaiselle työntekijälle.
Aatoiksi ovat laskettu pääsiäislauantai, juhannus, joulu ja uudenvuoden aatto.
Esim:
Jos työntekijä ei ole pitänyt aattovapaita, eikä vuosilomankaan alle ole jäänyt vapaiksi kuuluvia aattoja ja vuoden lopussa joulu ja uudenvuodenaatto tulisi sitten olla vapaita.
Jos työnantaja ei pysty antamaan näistä jompaakumpaa tai kumpaakaan vapaaski, sen on maksettava 100% tunnit niiltä päiviltä,kuitenkin huomioiden, että työtuntimäärä on kuitenlin lyhennetty säänösten mukaan siltä viikolta.
Mutta, jos työntekijä sanoo voivansa (edottaa omasta halustaan) olla jommakumman tai molemmat aatot töissä, niin.. ONKO SILLOIN TYÖNANTAJA VAPUTETTU MAKSAMASTA SITÄ 100% KORVAUSTA TEHDYSTÄ AATTOTYÖSTÄ?
Tosisnsanoen: Jos omasta halusta lupaudut tekemään sulle vapaaksi kuuluvia aattoja, et tule saamaan siitä korvausta sen kummemmin.
Mutta jos lupaat omasta aloitteesstas mennä töihin esm. sunnuntaina, siitä saat automaattisesti sunnuntailisät, vaikka työtuntimäärä olis normaali 37,5 tuntia viikolle.
Kaupan alan aattotyö
Kuinka on nähtävä
2
1741
Vastaukset
- Jokusena
Oikein kaupanalalla luvataan Uuden vuoden aatto (mahdollisesti) vapaaksi. Ei vaan mun alalla... Ei oo toiveitakaan, että uuden vuoden aaton vapaaksi saisi. Ilmankos kauppaan ei tahdo töihin päästä, vaikka olen sinne usein hakenut.
- Pidetäänhän puolemme
Eli jos työntekijä ei pidä kiinni hänelle kuuluvista eduista/oikeuksista, niin ei niitä työnantajakaan lahjaksi anna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701469
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3311079- 43895
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html165766- 39749
- 49700
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244529577- 52571
- 116568
Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44531