hollantilaiset

-nainen-

Hei,

Onko kenelläkään kokemusta elämisestä tai ylipäätään seurustelusta hollantilaisen miehen kanssa?

Minkälaisista asioista on tullut riitaa yms. Onko ollut pahoja erimielisyyksiä?

Olen aloittamassa just suhdetta hollantilaisen miehen kanssa. Päällisin puolin vaikuttaa, että meillä synkkaa hyvin yhteen. Ainoat ongelmat on kielen kanssa, kun on tullut väärinkäsityksiä mitä toinen tarkoittaa. Suomalainen mökkikulttuuri oli hänelle vierasta, mutta hyvin sopeutui sinne ja tykkäsi saunasta. Kivalta tuntuu kun hän kohtelee minua kuin kuningatarta. Oikea gentleman siis.

Onko Hollannissa vielä tapana että naiset ovat kotona ja mies määrää "kaapin paikan"? Miten suomalainen tasa-arvokulttuuri istuu hollantilaisen päähän?

10

3509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monikulttuuriset suhteet

      palstalta ehkä löytyy apuja.

    • -Liisa-

      Olen itse seurustellut 4-vuotta hollantilaisen kanssa ja erittäin hyvin menee...

      Riidat ainakin meillä on ihan perusriitoja mitä kaikissa suhteissa on silloin tällöin...ainut ero on että oma hollannikkaani ei tykkää riidellä, keskustelee asioista mielummin.

      Hollantilainen kulttuuri on aika samanlainen kuin suomalainenkin, eli hirveitä kulttuurishokkeja ei varmaankaan ilmesty. Itselleni ainut totutteleminen oli juuri tuo kuningattarena olo ja oli myös hyvin vaikeaa vastaanottaa kauniita sanoja. Varsinkin kun on oppinut tähän suomalaiseen en puhu, enkä pussaa kulttuuriin. Tietysti riippuu miehestä ja miten hänet on kasvatettu...

      Hollannissa on kyllä samanlainen tasa-arvo naisen ja miehen välillä kuin suomessakin. Olen kyllä huomannut että hollantilainen mies auttaa kotitöissä ehkä enemmän kuin suomalainen mies (mitä nyt omia kokemuksia on). Ainakin oma suhteeni on erittäin tasa-arvoinen. Hollannissa on kyllä normaalia että nainen jää kotiin hoitamaan lapsia kun niiden aika on mutta samanlailla nainen saa tehdä uraa kuin mieskin. En ainakaan itse ole kuullut että mies vaatisi naista jäämään kotiin... Riippuu tietysti miehen omasta kulttuurista siis onko perus hollantilainen vai onko maahanmuuttaja...

      Toivottavasti kaikki menee hyvin ja ainut neuvo jonka voin sanoa että lähde seikkailuun avoimin mielin niin hyvä tulee.

      • erinlaisia

        Hollantilainen kulttuuri on aika samanlainen kuin suomalainenkin"
        noh,ei kuule vaan ole yhtään samanlainen heh heh!
        et taida tuntea hollantilaisia vielä kunnolla..
        asun itse täällä jo yli 30 vuotta todella kamalaa huuto kansaa,ylireippaita kamalan fake ,teeskentelevät olevinaan niin sponttaaneja pakko niitten teeskenellä ja tuollaisia olla muuten olet kummallinen hollantilaisetn mielestä...et saa olla sekunttiakaan hiljaa koko aika pitää puhua,puhut vaikka paskaa tai juorut paskaa siitä ne elää,hollantilaiset ei kestä hiljaisuutta.

        Hollantilaiset erottuu kyllä paljon suomalaisista,Hollantilaiset miehet ovat kamalan nuukia ja naiset juoru-akkoja tuon saat sitten kokea kun seurustelette kauemmin tai asut hollannissa.


      • ruveta etsimään
        erinlaisia kirjoitti:

        Hollantilainen kulttuuri on aika samanlainen kuin suomalainenkin"
        noh,ei kuule vaan ole yhtään samanlainen heh heh!
        et taida tuntea hollantilaisia vielä kunnolla..
        asun itse täällä jo yli 30 vuotta todella kamalaa huuto kansaa,ylireippaita kamalan fake ,teeskentelevät olevinaan niin sponttaaneja pakko niitten teeskenellä ja tuollaisia olla muuten olet kummallinen hollantilaisetn mielestä...et saa olla sekunttiakaan hiljaa koko aika pitää puhua,puhut vaikka paskaa tai juorut paskaa siitä ne elää,hollantilaiset ei kestä hiljaisuutta.

        Hollantilaiset erottuu kyllä paljon suomalaisista,Hollantilaiset miehet ovat kamalan nuukia ja naiset juoru-akkoja tuon saat sitten kokea kun seurustelette kauemmin tai asut hollannissa.

        Olen jo asunut hollannissa neljä vuotta ja aion vielä monet vuodet.

        Täytyy kyllä sanoa että ei kuvauksesi hollantilaisista oikein kuullosta tutulta... Johtuu varmaan siitä että olen vasta päälle parikymppinen ja liikun ikäisteni seurassa.Ja en ole kenenkään mielestä outo jos en puhu... Olen suomalainen ja ympärilläni olevat ihmiset kunnioittavat sitä. Ei tarvitse muuttua hollantilaiseksi...sitä silti voi olla suomalainen...

        Riippuu varmaan myös missäpäin hollantia asuu...

        No odottelen koska elämäni täällä hollannissa muuttuu kuvailemaksi...


      • Anonyymi
        erinlaisia kirjoitti:

        Hollantilainen kulttuuri on aika samanlainen kuin suomalainenkin"
        noh,ei kuule vaan ole yhtään samanlainen heh heh!
        et taida tuntea hollantilaisia vielä kunnolla..
        asun itse täällä jo yli 30 vuotta todella kamalaa huuto kansaa,ylireippaita kamalan fake ,teeskentelevät olevinaan niin sponttaaneja pakko niitten teeskenellä ja tuollaisia olla muuten olet kummallinen hollantilaisetn mielestä...et saa olla sekunttiakaan hiljaa koko aika pitää puhua,puhut vaikka paskaa tai juorut paskaa siitä ne elää,hollantilaiset ei kestä hiljaisuutta.

        Hollantilaiset erottuu kyllä paljon suomalaisista,Hollantilaiset miehet ovat kamalan nuukia ja naiset juoru-akkoja tuon saat sitten kokea kun seurustelette kauemmin tai asut hollannissa.

        "huuto kansaa,ylireippaita" Hah! Osu ja uppos!
        Nuukinta porukkaa, mitä olen missään tavannut, miehet ja naiset samalla lailla. Väsyttää niin peevelisti välillä tommonen, kun syödyt rusinatkin lasketaan


    • banditas

      moi!
      itse olen asunut hollannis pari vuotta ja hyvin olen viihtynyt. voin yhtya mielipiteeseen et hollantilaiset (tai ainakin mun mies) osallistuu enemman kodin hoitoon, kokkaa siivoo ja leikkii meidan tyton kans.. riidat tulee kyl aina jostain joka paivasista jutuist.sillon talloin, mut joka suhteeseen riidat kuuluu taas..
      eipa muuta kuin onnea suhteeseen!!!
      jos asuu suomalaisia hollannin ita osas ottakaa yhteytta ma en viel tavannu ketaan suomalaisia taal ja olis joskus kiva puhel suomee kans..

      • suomalaiset ihan

        Vinkki edelliselle.

        www.finsekerk.com

        eli suomex = suomenmerimieskirkko
        Rotterdammissa. erikoisesti suomalaisille jotka asunee jo monta vuotta Hollannissa.
        Siellä voit puhua suomea ja ostaa vaikkapa mitä suomalaisia kivaa tavaraa/tuotteita jne jne ja elintarvikkeitakin ( pieni kauppa ) jos tekee mieli joskus reikäleipää tai muuta suomi-hyvää,siellä on aika kivaa kuules,muutenkin joskus lähden sinne muuten vaan terassille nautiskelemaan kahvista/ruosta tai ostoksille vaan varsinkin joulu-markkinat saa kokea ihanaa suomalaista joulu tunnelmaa,ja ostaa vaikkapa mitä kivaa jouluksi..

        asun Arnhem:issa


    • puukenkätyttö

      Minäkin seurustelen hollantilaisen miehen kanssa, ja suhde on aika tuore. Tähän asti ei ole valittamista, ainakin eroa suomalaisiin miehiin on rutkasti ja vain hyvässä mielessä!
      Mistä päin suomea olet? Olisi kiva vaihtaa ajatuksia=)

      • Anonyymi

        Ehkä jotain pientä kulttuurillista eroa voi olla, mutta kanta-alankomaalaiset ja kanta-suomalaiset miehet ovat veljeskansoja eli veljiä keskenään, eli ulkoista eroa ei ole


      • Anonyymi

        Mutta jos puhutaan ei-suomalaisia (saamelaiset) tai ei-alankomaalaisista (siirtomaista) niin ne sitten eroavat kaikella tavalla suomalaisista ja alankomaalaisista. Kanta-suomalaiset miehet ja kanta-alankomaalaiset miehet samaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      25
      2214
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      89
      1670
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe