Onko kansanmusiikki kielletty

paikallisradioista?

Ainakin meidän paikallisradio Etelä-Karjalassa tuntuu noudattavan jotain keskusviraston säätämää soittolistaa. Olis mukava kun edes joskus esittelis maakunnan omaa, perinteisempää musiikkia. Nyt edi taho väliin erottaa onko kyseessä Minnesotan vai Michiganin paikallisradio - ainakaan musiikkitarjonnan perusteella... Miksei paikkakuntien perinnemusiikkia koskaan soiteta? Tietääkö kukaan?

6

858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vox Humana

      Tarkoitatko paikallisradioilla YLEn Radio Suomea? Varsinkin ennen uutisia tulee AINA ulkolaista popmusiikkia, miksei vaikkapa Säkkijärven polkkaa, että todella tietäisi, minkä maan radiosta on kyse. Kysymyksesi on ihan aiheellinen. Olemme tutussa piirissä jo vuosikausia ounastelleet, että se lienee jonkin radiopomon määräys. Vastausta emme varmaan saa koskaan. Eikö joskus voisi Radio Suomi, joka on kuunnelluin kanava uutisten takia, lähettää vaikkapa kuoromusiikkia, kansanmusiikkia, haitarinsoittoa, puhallinmusiikkia jne. - mitä tahansa muuta kuin aina noita vokalistien listabiisejä.

      • hämmästyttää,

        kyllästyttää kuunnella sitä englanninkielistä vokaalia, mutta pakko hieman on Radio Suomen Etelä-Karjalaa kuunnella jos haluaa kuulla paikallisasiaa radiosta. Vaimo epäili, ettei vain olisi Jone Nikulat sun muuta rokkarit ym. päättämässä paollisesta musiikista. Ei edes humppa hersy saati että röntyskä kajahtaisi.


    • juntit

      vaan edelleen savea ja elelkää siellä jossain autuaan tietämättöminä maailmanmenosta. Se riittää teille!

      • itse..

        On aivan totta, että kansallinen ja kansainvälinen kaupallinen viihdekulttuuri jyrää myös Radio Suomessa. Omaehtoinen, fiksumpi musiikki tahtoo jäädä jalkoihin. Lattein rock ja iskelmä jylläävät.


    • Muijaperhana

      Syy siihen, miksi radiossa ei soiteta kansanmusiikkia vaan listahittejä yms., johtunee kansanmusiikin maineesta. Varmaan suurin osa ihmisistä pitää kansanmusiikkia tylsänä ja vanhanaikaisena (,mitä se ei todellakaan ole). Radiossa ei uskalleta soittaa epämuodikasta musiikkia, kun pelätään, että kuuntelijat vaihtavat kanavaa. Helpompaa on soittaa sellaista musiikkia, josta suurin osa radionkuuntelijoista pitää. Surullista.

      • velvollisuuksiakin

        kyllä Radio Suomella olisi, maksetaan sen ylläpitoon verojakin. Joten sen olisi arkisimpien paikallisuutisten ja syntymäpäiväonnittelujen lisäksi myös tuettava syvmminkin paikallista elämää ja kulttuuria. Vaikka muutaman kerran vuodessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe