Hei,
te jotka olette myös käyttäneet Cerazetteä, tai muuten tiedätte. Jos Cerazette aiheuttaa jatkuvaa tuhruvuotoa, niin voiko joku muu minipilleri sopia?
te jotka olette myös käyttäneet Cerazetteä, tai muuten tiedätte. Jos Cerazette aiheuttaa jatkuvaa tuhruvuotoa, niin voiko joku muu minipilleri sopia?
Vastaukset 3
Vanhimmat
gynekologini suositteli Harmonet -nimistä yhdistelmäpilleriä. Hyvin on toiminut.
Kaikki ns. minipillerit (=sis. pelkkää keltarauhashormonia) voivat sivuvaikutuksenaan aiheuttaa tiputtelua ja kierron epäsäännöllisyyttä. Cerazette on minipillereistä syklikontrolliltaan ehkä paras, mutta sivuvaikutukset ovat yksilöllisiä. Nyrkkisääntö on että 3-6 kk kannattaa katsella, koska kohdun limakalvolla kestää usein kuukausia asettua lepotilaan, jonka jälkeen vuotovälit pitenevät tai vuodot jäävät pois isolla osalla käyttäjistä.
Kuten ed. kirjoittaja sanoi, yhdistelmäehkäisypillerit (estrogeeni keltarauhashormoni) ovat syklikontrolliltaan paljon parempia.
Kokeile nuita mini-pill merkkisiä, ovat niin halpojakin, että jos eivät sovi, et menetä juuri mitään. Kolmen kk pakkaus maksoi 7-8e viimevuonna. Minulle ei nuo cerazetet sopineet, vuotoa oli koko sen kolme kk, mitä niitä söin. Mini-Pill merkkisistä jäi vuoto kokonaan pois, mutta sain kyllä päänsäryn, joka oli kuitenkin pienempi paha, mitä tuo vuoto.