Multa hajosi jää-pakastinkaappi tänään. Ajoin kodinkoneliikkeeseen ja sieltä löytyi uusi kaappi edullisesti. Kaapin koko oli pakkauksineen 188 x 70 x 75 cm. Mulla on vanhakoppainen famari-Focus, jolla olin liikenteessä. Kaappi mahtui siihen heittämällä. Ei tarvinnut edes siirtää etupenkkejä yhtään normaalia edemmäs ja takaluukku meni hyvin kiinni.
Kyllä farmari on vain kätevä. Sedanilla tai viistoperällä olisi pitänyt tilata 30 euron hintainen kotiin kuljetus tai vuokrata paku.
Farmari on kätevä
35
4531
Vastaukset
- lähteekö
ne kätevästi irti? Jossain viistoperä malleissa auton takapenkit saa irti ja takapenkkien selkänojat kääntyvät alas jolloin tilaa löytyy myös aika reilusti. Tila-autoissa löytyy myös tilaa samalla menetelmällä.
Miten paljon saat fokukseen kaiken kaikkiian pituutta jos siirrät etupenkit ääriasentoon?
Kaappi meni siis pakkauksineen autoon. Paljonkohan Mondeossa on tilaa lisää? Entä Primeran farkussa?- jääkaappi kyytiin
Ei tarvinnut kuin kaataa selkänojat. Ja poistaa tavaratilan peite. Aikaa meni 20 sekunttia.
En siis nostanut ensin takapenkin alaosaa pystyyn. Jos olisin nostanut sen, rajoittaisi se tavaratilan pituutta. Nyt vain kaadoin selkänojat penkin päällä. Selkänojat eivät täten menneet aivan vaakatasoon. Kaappi mahtui kuitenkin hyvin niiden päälle. Tällä tempumulla sain pituutta vaadittavat 190 cm.
Mondeossa olisi saanut noin 10 cm lisää. Uudessa varmaan jo 20 cm. - viistoperästä
Mistä viistoperästä lähtee takapenkit irti?
- autoista
viistoperästä kirjoitti:
Mistä viistoperästä lähtee takapenkit irti?
lähtee kaikki irti kunhan irrottaa.
- ne irtoaa
autoista kirjoitti:
lähtee kaikki irti kunhan irrottaa.
"ne kätevästi irti? Jossain viistoperä malleissa auton takapenkit saa irti"
Mitkä on ne jotkut mallit, joista penkit saa irti? Ja ilmeisesti kaikista ei saa, koska vain joissain viistoperämalleissa penkit irtoaa. - 5d malli
ne irtoaa kirjoitti:
"ne kätevästi irti? Jossain viistoperä malleissa auton takapenkit saa irti"
Mitkä on ne jotkut mallit, joista penkit saa irti? Ja ilmeisesti kaikista ei saa, koska vain joissain viistoperämalleissa penkit irtoaa.Ainakin kaikki mieleen tulevat "viistoperät" joista takapenkit saa helposti irrotettua, ovat todellisuudessa hieman poikkeuksellisesti muotoiltuja pieniä tila-autoja tai farmareita.
Esimerkkinä vaikkapa Croma tai Signum.
Perinteisistä 5d korimallin autoista ei äkkiseltään tule mieleen yhtään jossa tuommoinen feature olisi. - mies..
5d malli kirjoitti:
Ainakin kaikki mieleen tulevat "viistoperät" joista takapenkit saa helposti irrotettua, ovat todellisuudessa hieman poikkeuksellisesti muotoiltuja pieniä tila-autoja tai farmareita.
Esimerkkinä vaikkapa Croma tai Signum.
Perinteisistä 5d korimallin autoista ei äkkiseltään tule mieleen yhtään jossa tuommoinen feature olisi.""viistoperät" joista takapenkit saa helposti irrotettua, ovat todellisuudessa hieman poikkeuksellisesti muotoiltuja pieniä tila-autoja tai farmareita"
Siis viistoperä malli, joka todellisuudessa onkin farmari tai tila-auto...? Sanotaanko nyt näin, että esim Croma farkku on yhtä kaukana 5D viistoperästä kuin Lada mersusta. Eikä kyse ole mikään määrittelykymys.
- 175cm
Tuon luokan farkut tuli verrattua etenkin tavaratilan ostalta todella tarkkaan kun ostin edellisen auton ja olen melkoisen varma siitä että Focuksen tavaratilan pituudeksi ilmoitettiin korkeintaan 175cm takapenkit kaadettuna mikä sekin on tuon kokoluokan huippua.
Missään nimessä tavaratilalla ei ollut pituutta 190cm koska tuo on jo farkku-Mondeon tavaratilan mitta. En kyllä ole koskaan selvittänyt missä asennossa etupenkit pidetään kun tehdas ilmoittaa tavaratilan maksimipituuden.
Vahinko että uudessa Focuksessa tavaratila kutistui selvästi vanhasta :(- jääkaappi kyydissä
Kuljettajan penkki on säätöjen puolivälissä.
Olen 182 cm pitkä. Säädän penkin siten, että kun hartiat ovat kiinni selkänojassa, osuus ranteet ration kehän yläosaan. Istuma-asento on aika pysty.
Vein juuri vanhan kaapin takaisin liikkeeseen. Sen koko oli 189 x 60 x 64 cm (ei pakettia). Sekin meni juuri ja juuri normaalilla penkin säädöillä. Mittasin piruuttani tavaratilan piduuten takaluukusta etupenkkeihin. Se oli tasan 190 cm. Tuo 175 cm taitaa olla lukema, jos penkki on aivan takana.
I-kopan Focuksen on järkevästi muotoiltu:
1. Pysty perä
Nämä nykyiset viistot perät eivät sytytä minua olleenkaan. Moni muuten hyvä farmari on pilattu viistolla perällä. Miksi niitä tehdään? Eivät ole edes hyvän näköisiä.
2. Takana ei nostokynnystä
Tavaroiden liu-uttaminen on helppoa.
3. Pitkä akseliväli
Tuo pituutta tavaratilaan.
Focus II oli pettymys. Siksi ajan yhä vanhalla. Uusi Mondeo on taas järkevästi muotoiltu ja siinä on perinteiset kattokaiteet. Jospa Focus III olisi muutaman vuoden päästä saman oloinen, niin voisi vaihtaa tuoreempaan. Uusi Mondeo on mulle jo liian iso. - 20cm mittaa lisää
jääkaappi kyydissä kirjoitti:
Kuljettajan penkki on säätöjen puolivälissä.
Olen 182 cm pitkä. Säädän penkin siten, että kun hartiat ovat kiinni selkänojassa, osuus ranteet ration kehän yläosaan. Istuma-asento on aika pysty.
Vein juuri vanhan kaapin takaisin liikkeeseen. Sen koko oli 189 x 60 x 64 cm (ei pakettia). Sekin meni juuri ja juuri normaalilla penkin säädöillä. Mittasin piruuttani tavaratilan piduuten takaluukusta etupenkkeihin. Se oli tasan 190 cm. Tuo 175 cm taitaa olla lukema, jos penkki on aivan takana.
I-kopan Focuksen on järkevästi muotoiltu:
1. Pysty perä
Nämä nykyiset viistot perät eivät sytytä minua olleenkaan. Moni muuten hyvä farmari on pilattu viistolla perällä. Miksi niitä tehdään? Eivät ole edes hyvän näköisiä.
2. Takana ei nostokynnystä
Tavaroiden liu-uttaminen on helppoa.
3. Pitkä akseliväli
Tuo pituutta tavaratilaan.
Focus II oli pettymys. Siksi ajan yhä vanhalla. Uusi Mondeo on taas järkevästi muotoiltu ja siinä on perinteiset kattokaiteet. Jospa Focus III olisi muutaman vuoden päästä saman oloinen, niin voisi vaihtaa tuoreempaan. Uusi Mondeo on mulle jo liian iso.Luulen että selitys taitaakin olla siinä että et kaatanut takapenkin istuinosaa vaan käänsit vain selkänojat niin nurin kuin menevät.
Se virallinen lukema on ilmoitettu tasaisen tavaratilan pohjaa pitkin eli pystyyn käännetty takapenkin istuinosa rajoittaa pituutta. Samalla tulee rajoitettua myös etupenkin sijainti ratista joten lukema on aika yksikäsitteinen.
Vastaus kohtaan 1) eli rankasti viistottuun takaluukkuun johtuu tietenkin siitä että näin saadaan aikaiseksi "elämäntapafarmari". Suomeksi tämä tarkoittaa ulkoisesti farmaria muistuttavaa autoa jossa on kaikki farmarin huonot puolet mutta ei sellaisen tavaratilaa.
Tällaisia ostavat ihmiset joilla ei ole lapsia, kotieläimiä tai oikein muutakaan elämää mutta jotka haluavat korostaa sitä että heillä on varaa ostaa huomattavan kallis mutta epäkäytännöllinen auto.
- ajatella!
Onko ylpeää ajella ruumisauton mallisella laatikolla?
Auton elinkaaren aikana sait aikaan yksittäisen 30 euron "säästön"... ajatella!
PS. Saa niitä kotiinkuljetuksia ilmaiseksikin, samaan ostohintaan.
Hyi olkoon.- jaakaappi kyydissä
Sama kaappi kahdessa vierekkäisessä liikkeessä.
Liike A.
- hinta 499 €
- luvattiin kaupan päälle ilmainen kuljetus
Liike B.
- hinta 349 €
- kuljetus 30 €
Liike B. (omalla farmarilla)
- hinta 349 €
- kuljetus 0 €
Ilmaisia lounata ei ole - jepu...
jaakaappi kyydissä kirjoitti:
Sama kaappi kahdessa vierekkäisessä liikkeessä.
Liike A.
- hinta 499 €
- luvattiin kaupan päälle ilmainen kuljetus
Liike B.
- hinta 349 €
- kuljetus 30 €
Liike B. (omalla farmarilla)
- hinta 349 €
- kuljetus 0 €
Ilmaisia lounata ei oleEli jos maksoit farkusta vaikkapa tonnin enemmän kuin sedanista, niin sinun ei tarvitse "säästää" kuin 34 kertaa tuo 30 euroa, niin olet tasoissa sedanin hinnan kanssa. Isomman tavaran kuljettamisen tarvetta on ehkä kerran kahdessa vuodessa, joten olet maksanut takaisin farmarimallin hintaeron sedaniin 68 vuodessa!
Tosin joidenkin laskelmien mukaan öljyä riittää maailmassa 50 vuodeksi, joten sinun pitää keksiä farkulle käyttöä hiukan useammin kuin tuossa laskelmassa. - jääkaappi kyydissä
jepu... kirjoitti:
Eli jos maksoit farkusta vaikkapa tonnin enemmän kuin sedanista, niin sinun ei tarvitse "säästää" kuin 34 kertaa tuo 30 euroa, niin olet tasoissa sedanin hinnan kanssa. Isomman tavaran kuljettamisen tarvetta on ehkä kerran kahdessa vuodessa, joten olet maksanut takaisin farmarimallin hintaeron sedaniin 68 vuodessa!
Tosin joidenkin laskelmien mukaan öljyä riittää maailmassa 50 vuodeksi, joten sinun pitää keksiä farkulle käyttöä hiukan useammin kuin tuossa laskelmassa.Mä kuljetan autossa lähes joka päivä niin isoja tavaroita etteivät ne sopisi sedaniin. Tuo tonnin hintaero on säästetty jo vuosia sitten.
Tällä jääkaapin kotiinkuljetusella oli kova kiire. Vanha kaappi oli risa. Pakastin täyttä lihaa ja jääkaappikin täysi. Liikkeestä olisi saanut kuljetuksen vasta seuraavalle päivällä. Kämpässä oli 28 lämmintä. Tuohon menessä ruuat olisivat olleet piloilla. Arvo yli 100 €. Farmarilla sain kaapin heti mukaan ja ruuat olivat turvassa siinä parin tunnin päästä, ei jonkin epävarman 20 tunnin, kuin jos olisin omistanut sedanin ja ottanut kotiinkuljetuksen.
Oma apu on paras apu. - jasså...
jääkaappi kyydissä kirjoitti:
Mä kuljetan autossa lähes joka päivä niin isoja tavaroita etteivät ne sopisi sedaniin. Tuo tonnin hintaero on säästetty jo vuosia sitten.
Tällä jääkaapin kotiinkuljetusella oli kova kiire. Vanha kaappi oli risa. Pakastin täyttä lihaa ja jääkaappikin täysi. Liikkeestä olisi saanut kuljetuksen vasta seuraavalle päivällä. Kämpässä oli 28 lämmintä. Tuohon menessä ruuat olisivat olleet piloilla. Arvo yli 100 €. Farmarilla sain kaapin heti mukaan ja ruuat olivat turvassa siinä parin tunnin päästä, ei jonkin epävarman 20 tunnin, kuin jos olisin omistanut sedanin ja ottanut kotiinkuljetuksen.
Oma apu on paras apu.No ainakin minun kohdallani tuollaisia "jääkaappikeikkoja" sattuu aniharvoin. Autossani on tosin irroitettava vetokoukku ja peräkärryn saa vuokrattua lähihuoltamolta kympillä, joten jos itselleni sattuisi samanlainen tapaus kuin sinulle, niin eipä olisi omatkaan ruoat piloille menneet.
- Fix or repair daily
Ford Focus 1.6 HB 20900€
Ford Focus 1.6 STW 22600€
========================
erotus 1700€
...eli kun kuljetat vielä 56 jääkaappia niin olet "säästänyt" hinnan erotuksen. (ja tässä ei vielä huomioitu pääomakustannuksia...) - myös kätevä
Sillä kulki esim kesällä 1100kg betonilaattoja, ei tarvinnut työmaalta hakea kuorma-autoa. Lisäksi anopin miesystävän puutarhajyrsin on siirtynyt useampia kertoja, kaikenlaista isompaa ja pienempää siirtyy vähän väliä. Ykkösautona toimii Yaris, jolla tehdään Lapin reissut: koira takapenkille ja matkatavarat takaluukkuun.
Ja pakusta kun aika jättää, myyn sen festariautoksi jollekin. Saan taatusti omani pois.Yariksen takaluukkuunhan matkatavaroiksi sopiikin vain luottokortti... Että se niistä matkatavaroista! Ja sen koiran voitkin grillata nälän yllättäessä. Tuoretta lihaa eväänä, mikäs sen kätevämpää...
- Visa Kortelainen
sitroen kirjoitti:
Yariksen takaluukkuunhan matkatavaroiksi sopiikin vain luottokortti... Että se niistä matkatavaroista! Ja sen koiran voitkin grillata nälän yllättäessä. Tuoretta lihaa eväänä, mikäs sen kätevämpää...
Mitä ihmettä muuta kuin luottokortti matkalle pitäisi ottaa mukaan???
On kuule aika 1980-lukulaista tehdä kylmälaukkuihin metvurstivoileipiä joita sitten pysähdytään syömään nelostien levikkeelle ja pissille mennään Vaskikelloon ostamatta mitään.
- se menee...
Farmarista on hyötyä ehkä kerran kahdessa vuodessa, kun joutuu jotain isompaa tavaraa roudaamaan. Onko se sen arvoista, kun farkussa joutuu kuitenkin kärsimään ruman ulkonäön lisäksi myös meluisammista sisätiloista, takalasien huurtumisesta (vaikka olisi ilmastointi täysillä) jne.
- jääkaappi kyydissä
Alvar Aalto sanoi aikoinaan: "Kaikki käytännöllinen muuttuu ajan myötä tyylikkääksi".
- odotellessa...
jääkaappi kyydissä kirjoitti:
Alvar Aalto sanoi aikoinaan: "Kaikki käytännöllinen muuttuu ajan myötä tyylikkääksi".
... että esim. S-sarjan Mersusta tai Audi A8:sta ilmestyy "tyylikkäät" farmarimallit :D
Farmariautoja on ollut olemassa jo vuosikymmenet, missäköhän vaiheessa kys. automalli muuttuu tyylikkääksi? - sentään
jääkaappi kyydissä kirjoitti:
Alvar Aalto sanoi aikoinaan: "Kaikki käytännöllinen muuttuu ajan myötä tyylikkääksi".
Et ole ihan terve..
- autonisti
Nii sillä kolmellakympillä ei tarvitse itse kantaa
maksan mielelläni sen 30e siitä - VW_Jetta__
Farmarimallille löytyisi asiaperusteitakin, kuten:
- lapsiperhe, paljon tavaraa päivittäin kuljetettava, mm. rattaat
- kookkaat harrastusvälineet
Satunnainen jääkaapin kuskaus ei todellakaan ole syy hankkia farmaria, joka on useimmiten ruma, meluisa, vaikeampi pysäköidä ja enemmän kuluttava. Järkevämpää on vuokrata peräkärry; silloin ei tarvitse edes olla huolissaan sisätilojen likaantumisesta tavaroita kuljetettaessa.- jääkaappi kyydissä
Nyt oli vain kyse, että farmari on kätevä. En sanonutkaan, että se pitäisi hankkia jääkaapin ostoa varten, mutta jos sinulla suttuu jo olemaan farmari, on se kätevä suurten kodinkoneiden ostossa.
Farmari on muuten helpompi pysäköidä (peruuttaa) kuin sedan ja viistoperä:
1. Siitä näkee paremmin taakse
2. Takakulmat on helpompi hahmottaa - asiaperusteilla?
"Satunnainen jääkaapin kuskaus ei todellakaan ole syy hankkia farmaria..."
Tuskinpa kukaan farmaria siltä varalta on hankkinutkaan, että jos vaikka jääkaappi sattuisi menemään rikki. Se jääkaapin kuljetusmahdollisuus on vaan sellainen mukava bonus muiden hyvien ominaisuuksien päälle.
"...joka on useimmiten ruma..."
Kauneus on katsojan silmässä. Sinulla on toki oikeus mielipiteeseesi, mutta moni muu saattaisi olla toistakin mieltä.
"...meluisa..."
Tuskinpa huomaat eroa sisämelussa nykyaikaisen farmarin ja sedanin välillä.
"...vaikeampi pysäköidä...
Mihinkähän tämä perustuu? Omien kokemusten perusteella farkun takapuskurin sijainti on helpompi arvioida kuin sedanin. auto kun loppuu lähes siihen missä takalasi on. Pituudessakaan ei käytänössä ole eroa sedaniin. Itse asiassa osa farkuista on vähän vastaavaa sedania lyhempiä.
"...ja enemmän kuluttava."
No joo onhan niillä yleensä vajaa 50 kg enemmän painoa kuin sedanilla ja ilmoitetut kulutuslukemat usein desin tai pari suuremmat, mutta onko tuollaisella erolla mitään käytännön merkitystä?
Ja mitä niihin asiaperusteisiin tulee, niin harvoinhan autoa järkisyillä valitaan. Jos autot ostettaisiin järjellä, niin 70% suomen autokannasta olisi Toyota Yariksen kokoluokkaa. Mihin sitä tilaa sen enempää tarvitsee? Muutaman kerran vuodessa kun matkatavarotita on mukana niin paljon etteivät tavaratilaan sovi, voi laittaa suksiboksin katolle tai vuokrata sen peräkärryn... - ole...
jääkaappi kyydissä kirjoitti:
Nyt oli vain kyse, että farmari on kätevä. En sanonutkaan, että se pitäisi hankkia jääkaapin ostoa varten, mutta jos sinulla suttuu jo olemaan farmari, on se kätevä suurten kodinkoneiden ostossa.
Farmari on muuten helpompi pysäköidä (peruuttaa) kuin sedan ja viistoperä:
1. Siitä näkee paremmin taakse
2. Takakulmat on helpompi hahmottaa"Farmari on muuten helpompi pysäköidä (peruuttaa) kuin sedan ja viistoperä"
Ensinnäkni farmareissa on itsessäänkin viistomainen perä, joten takalasin kautta et näe, missä kohtaa puskuri on. Eli sivupeileistä farmarinkin kohdalla vasta näkee, ollaanko lähellä takana olevaa autoa vai ei. - niin...
asiaperusteilla? kirjoitti:
"Satunnainen jääkaapin kuskaus ei todellakaan ole syy hankkia farmaria..."
Tuskinpa kukaan farmaria siltä varalta on hankkinutkaan, että jos vaikka jääkaappi sattuisi menemään rikki. Se jääkaapin kuljetusmahdollisuus on vaan sellainen mukava bonus muiden hyvien ominaisuuksien päälle.
"...joka on useimmiten ruma..."
Kauneus on katsojan silmässä. Sinulla on toki oikeus mielipiteeseesi, mutta moni muu saattaisi olla toistakin mieltä.
"...meluisa..."
Tuskinpa huomaat eroa sisämelussa nykyaikaisen farmarin ja sedanin välillä.
"...vaikeampi pysäköidä...
Mihinkähän tämä perustuu? Omien kokemusten perusteella farkun takapuskurin sijainti on helpompi arvioida kuin sedanin. auto kun loppuu lähes siihen missä takalasi on. Pituudessakaan ei käytänössä ole eroa sedaniin. Itse asiassa osa farkuista on vähän vastaavaa sedania lyhempiä.
"...ja enemmän kuluttava."
No joo onhan niillä yleensä vajaa 50 kg enemmän painoa kuin sedanilla ja ilmoitetut kulutuslukemat usein desin tai pari suuremmat, mutta onko tuollaisella erolla mitään käytännön merkitystä?
Ja mitä niihin asiaperusteisiin tulee, niin harvoinhan autoa järkisyillä valitaan. Jos autot ostettaisiin järjellä, niin 70% suomen autokannasta olisi Toyota Yariksen kokoluokkaa. Mihin sitä tilaa sen enempää tarvitsee? Muutaman kerran vuodessa kun matkatavarotita on mukana niin paljon etteivät tavaratilaan sovi, voi laittaa suksiboksin katolle tai vuokrata sen peräkärryn...Jos on esimerkiksi pieniä lapsia, niin silloin kannattaa hankkia farmariauto. Mutta jos jatkuvaa tavaroiden kuskaamisen tarvetta ei ole, niin ei kai kukaan järkevä ihminen farmaria osta, sillä:
1) Todellakin nykyaikaisissakin autoissa on huomattava meluero farmarin ja sedanin välillä, ja ihan ymmärrettävästä syystä: toisessa takapyöräkoteloiden ääni kautautuu takakontiin ja toisessa suoraan kabiiniin avoinaisesta takatilasta. Näiden kahden korimallin ero korostuu etenkin Suomessa, jossa asfaltti on tunnetusti karheaa ja usein huonokuntoista.
2) Suurempi kulutus ei perustu pelkästään painonlisäykseen, vaan maantiellä farmarin pystyhkö perä on aerodynaamisesti huonompi ratkaisu kuin sedan. Farmarissa katosta lähtevä ilmavirtaus tekee "ilmataskun" perän taakse, kun sedanissa kontti täyttää tuon tilan.
3) Farmarissa tuppaa takaikkunat huurustumaan, vaikka autossa olisikin ilmastointilaite ja se puhaltaisi täydellä teholla.
4) Farmarissa takalasi kuraantuu, sedanissa ei.
Eli farmarissa on isompi tavaratila, mutta mitään muuta positiivista sanottavaa siitä ei sedaniin verrattuna löydykään. Jos ei ole juurikana tarvetta isolle tavaratilalle, niin kannattaa ilman muuta ostaa sedan. - jääkaappi kyydissä
niin... kirjoitti:
Jos on esimerkiksi pieniä lapsia, niin silloin kannattaa hankkia farmariauto. Mutta jos jatkuvaa tavaroiden kuskaamisen tarvetta ei ole, niin ei kai kukaan järkevä ihminen farmaria osta, sillä:
1) Todellakin nykyaikaisissakin autoissa on huomattava meluero farmarin ja sedanin välillä, ja ihan ymmärrettävästä syystä: toisessa takapyöräkoteloiden ääni kautautuu takakontiin ja toisessa suoraan kabiiniin avoinaisesta takatilasta. Näiden kahden korimallin ero korostuu etenkin Suomessa, jossa asfaltti on tunnetusti karheaa ja usein huonokuntoista.
2) Suurempi kulutus ei perustu pelkästään painonlisäykseen, vaan maantiellä farmarin pystyhkö perä on aerodynaamisesti huonompi ratkaisu kuin sedan. Farmarissa katosta lähtevä ilmavirtaus tekee "ilmataskun" perän taakse, kun sedanissa kontti täyttää tuon tilan.
3) Farmarissa tuppaa takaikkunat huurustumaan, vaikka autossa olisikin ilmastointilaite ja se puhaltaisi täydellä teholla.
4) Farmarissa takalasi kuraantuu, sedanissa ei.
Eli farmarissa on isompi tavaratila, mutta mitään muuta positiivista sanottavaa siitä ei sedaniin verrattuna löydykään. Jos ei ole juurikana tarvetta isolle tavaratilalle, niin kannattaa ilman muuta ostaa sedan.On farmarissa muitakin hyvin puolia verrattuna sedaniin.
1. Farmarissa on kunnon päätilat takana.
2. Farmarissa ei paista aurinko ikävästi päähän takana. Tämä on ärsyttävä piirre sedaneissa.
- rumia
Minkä tahansa automallin farmariversio on hienompi kuin sedan.
- volvo70v123456
Juu onhan se kätevä. Mulla on vuoden 2004 v70 ja aina on kaikki tarvittava mahtunut mukaan.
- jeeeeee
No jee, onneksi olkoon vain, että sait edes tuon kolmenkympin säästön vastineeksi siitä, että joudut ajamaan vastenmielisen rumalla autolla. \o/
- ...............
No jee, onneksi olkoon vain, että sait edes tuon kolmenkympin säästön vastineeksi siitä, että joudut ajamaan vastenmielisen rumalla autolla. \o/
- ..........
Ohhoh, tuli kaksi kertaa tuo viesti :P No kuitenkin, tälle aloittajalle siis tarkoitettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275