Listataan toimivat lisäravinteet.

Omistautunut voimailija.

Elikkäs listataanpa kaikki lisäravinteet joista on näyttöä. Yksittäiset aminohapot,"testobuusterit" ym. Tavallisia yleisproteiini,hiilihydraatti -ja vitamiini/mineraalijutskia ei lasketa.

-kreatiini (on näyttöä anabolisesta vaikutuksesta ja kestävyyden parantamisesta)
-arginiini (ristiriitaista näyttöä kasvuhormonin lisääntymisestä, teoreettista perustaa anabolisille vaikutuksille)
-HMB (useita tutkimuksia joissa näyttöä anabolisista ja palautumista edistävistä vaikutuksista, sekä kielteisiä tutkimuksia)
-alfalipoiinihappo (näyttöä anabolisista vaikutuksista ja näyttöä anti-anabolisista vaikutuksista)
-glutamiini (kovasti myönteistä ja kielteistä näyttöä tai teoriaa)
jne.

Jatka sinä.

15

1941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Weider-

      Tavallisten proteiinien,palautumistuotteiden ja vitamiini/mineraalituotteiden ulkopuolelle jäävä on ylihinnoiteltua,alitoimivaa yli hypetettyä paskaa josta kiskotaan kovaa hintaa.

    • KS80

      beeta-alaniini ainakin kuuluu toimivien listalle

      • Gber77

        Se ei ainakaan mulla toiminut.


      • erittäin toimiva...

        on peter pan.


    • puntti-karju

      Miten itse pystyy toteamaan toimiiko jokin lisäravinne??Miten toimivuuden huomaa kun ei ole vertailukohtaa?
      Tuotteiden valmistajat tilaavat tutkimuksen joltain ko.tutkimuksia tekeviltä laitoksilta omiin tarpeisiinsa sopivan tutkimuksen ja sen tarkoitushakuiset tulokset julkaistaan.Tarkoitukseen hyvin sopivat tulokset julkaistaan mainosten yhteydessä ja taas ostajia löytyy.
      Perusproteiinivalmisteet lasken "toimiviksi" koska ihan perusfaktaa on,että treenattu elimistö tarvitsee normaalia enemmän proteiinia jotta esim.lihakset saisivat "rakennusainetta".
      Hiilihydraattituotteita taas tarvitaan elimistön "polttoaineena".
      Mielestäni kaikenlaiset MegaSuperHyperMoniMulti-tuotteet on rahan haaskausta.Näiden ihmetuotteiden toimivuuteen on tietysti pakko uskoa.Jo pelkästään niiden hinnan vuoksi!
      Perusasiat kuntoon ruokailussa ja lisäprotskua sopivasti niin kyllä se romu alkaa nousemaan.

      • =====(_*_)==spruit

        Eikä niitä tutkimuksia aina tilata vaan vedetään koko tutkimusjuttu hatusta ja taas köyhiä viedään.


      • Omistautunut.

        En maininnu protskuja yms. koska järki sanoo et ne toimii,niitä vastaan ei voi väitellä. On ravinteista 'objektiivisiakin' tutkimuksia.


      • puntti-karju
        Omistautunut. kirjoitti:

        En maininnu protskuja yms. koska järki sanoo et ne toimii,niitä vastaan ei voi väitellä. On ravinteista 'objektiivisiakin' tutkimuksia.

        Ymmärsin kyllä.Minä vain halusin herättää ajatuksia ja keskusteluakin.Myönnän kyllä että osa myytävistä lisäravinteista voi toimiakin.


      • RautaErkki
        Omistautunut. kirjoitti:

        En maininnu protskuja yms. koska järki sanoo et ne toimii,niitä vastaan ei voi väitellä. On ravinteista 'objektiivisiakin' tutkimuksia.

        Miten niin ei voi väitellä proteiinin toimimisesta? Onko nopeasti oksidoituva heraproteiini parempi kuin liha tai juusto? Ehkä on jossain tilanteessa, mutta yleisesti ottaen ei! Onko proteiinin saannin lisääminen anabolista? Johonkin rajaan asti se pitää paikkansa, mutta liiallinen määrä voi yllättäin olla jopa anaboliaa heikentävää!

        Voivatko lisäravinteet olla kehitystä rajoittavia? Kaikki ovat kuulleet plasebo-efektistä. Itse olen törmännyt moniin (yleensä nuoriin ja aloitteleviin) treenaajiin, jotka uskovat kuihtuvansa ilman jokapäiväisiä lisiä. Kyllä se plasebo toimii myös negatiivisessa mielessä.

        Voivatko lisäravinteet korvata täysipainoisen ruoan? Itse aloin kehittyä uudelleen, kun minimoin lisäravinteet ja samaa olen kuullut muilta kokeneilta treenaajilta.

        Kokeilkaa ihmeessä treenata muutama kuukausi ilman mitään lisäravinteita. Se on ihmeellisen vapauttavaa. Mitä siinä voisi menettää? Tulokset voivat jopa parantua. Jos taas se tuntuu pelottavalta, niin ainakin tiedätte olevanne sairaanloisesti koukussa.

        Mikä on siten lisäravinnelistani?

        1. Kreatiini
        2. Heraproteiini
        3. Arginiini
        4. Monivitamiini, Omega-3, GLA

        Kaikkia moderaatisti


      • lyhyesti ja selkeesti
        RautaErkki kirjoitti:

        Miten niin ei voi väitellä proteiinin toimimisesta? Onko nopeasti oksidoituva heraproteiini parempi kuin liha tai juusto? Ehkä on jossain tilanteessa, mutta yleisesti ottaen ei! Onko proteiinin saannin lisääminen anabolista? Johonkin rajaan asti se pitää paikkansa, mutta liiallinen määrä voi yllättäin olla jopa anaboliaa heikentävää!

        Voivatko lisäravinteet olla kehitystä rajoittavia? Kaikki ovat kuulleet plasebo-efektistä. Itse olen törmännyt moniin (yleensä nuoriin ja aloitteleviin) treenaajiin, jotka uskovat kuihtuvansa ilman jokapäiväisiä lisiä. Kyllä se plasebo toimii myös negatiivisessa mielessä.

        Voivatko lisäravinteet korvata täysipainoisen ruoan? Itse aloin kehittyä uudelleen, kun minimoin lisäravinteet ja samaa olen kuullut muilta kokeneilta treenaajilta.

        Kokeilkaa ihmeessä treenata muutama kuukausi ilman mitään lisäravinteita. Se on ihmeellisen vapauttavaa. Mitä siinä voisi menettää? Tulokset voivat jopa parantua. Jos taas se tuntuu pelottavalta, niin ainakin tiedätte olevanne sairaanloisesti koukussa.

        Mikä on siten lisäravinnelistani?

        1. Kreatiini
        2. Heraproteiini
        3. Arginiini
        4. Monivitamiini, Omega-3, GLA

        Kaikkia moderaatisti

        vastaus mikä lisäravinne on toimiva,
        vastaus on:


        SKIP

        Eli skipin lisäravinteet ovat teholtaan
        parhaimpia tällä hetkellä suomen markkinoilla.


      • prode poika
        lyhyesti ja selkeesti kirjoitti:

        vastaus mikä lisäravinne on toimiva,
        vastaus on:


        SKIP

        Eli skipin lisäravinteet ovat teholtaan
        parhaimpia tällä hetkellä suomen markkinoilla.

        Onko ne sit sallittuja?

        Ainakin kaveri kuka on käyttän skippii ni
        sano et alko paika turpoomaa,
        eli en usko et on sallituja ihan kokonaan.
        Mistä skip tulee? amerikasta?
        Onkohan suomen elintarkastajat ajan tasalla
        kun antavat tollasten "pro" tuotteiden
        jyllätä suomen markkinoilla.

        Itseäkin kiinnostaa, mutta hinta on 20% liian korkea, ja epävarma siitä ovatko sallittuja.


      • Admin75
        prode poika kirjoitti:

        Onko ne sit sallittuja?

        Ainakin kaveri kuka on käyttän skippii ni
        sano et alko paika turpoomaa,
        eli en usko et on sallituja ihan kokonaan.
        Mistä skip tulee? amerikasta?
        Onkohan suomen elintarkastajat ajan tasalla
        kun antavat tollasten "pro" tuotteiden
        jyllätä suomen markkinoilla.

        Itseäkin kiinnostaa, mutta hinta on 20% liian korkea, ja epävarma siitä ovatko sallittuja.

        PT Pro Store aloitti Skipin myynnin :D http://www.prostore.fi/lisaravinteet-188/


    • lisäravinteetjenkeistä

      Suosittelen ww.iherb.com kaikkien lisäravinteiden, kosmetiikan ja ruokatarvikkeiden verkkokaupaksi. Tilaukset tulevat edullisesti ja varmasti Suomeen, tilauksen voi tehdä esim visa electronilla.
      Erityisen edullisia ovat myös mm mausteet, kuivatut vihannekset ja exoottiset maustesekoitukset.
      Ensimmäisestä tilauksesta 5 dollarin alennus koodilla PEK241.
      Suosittelen lämpimästi :)

      • MaidotOn

        Ja nopeesti tulee kivat tulli- ja veromätkyt maksettavaksi. 👍💸


      • verkostoherbbiä

        Lisäksi, jos käytätte tuon alennuskoodin, niin tuo kirjoittaja saa tilauksistanne (kaikistä tästä eteen päin) rojalttimaksua. On vähän kuin piiloverkostomarkkinointia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe