Viisauden hampaan poistosta

sairaslomaa?

Juu, eli huomenna ajattelin mennä näyttää päivystys aikaan tuota yhtä viisauden hammastani joka on alkanut reistailee, ja kysyisinkin et poistaako ne sen suorilta kädeltä vai tuleeko uus aika? Ja jos poistaavat antaako ne sairaslomaa? kun olisi sit illaksi töihi meno, et osais näin etukätenn työn antajaa infota tilanteesta.

3

425

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hammas..

On kauankin/pahasti oireillut yleensä ensin annetaan antibiootteja, jotta hammas rauhoittuu.Eli annetaan uusi aika hampaan poistoon.

Joskus joku kätevä yleishammaslääkäri nappasee hampaan heti pois(eli ei kaikki),jos on helppo hampaan poisto(kokonaan puhjennut ja juuren oikeassa asennossa).

Jos oot asiakaspalvelu-/raskaassa ruumiillisessa työssä saa pv:n tai pari sairista. Harvoin annetaan sairaslomaa.

Yleensä antibiooteilla ja kipulääkkeillä pärjää hyvin, jos on helppo hampaan poisto. Itse menin samana pv:nä töihin, koska hammas nappastiin kesken työpv:n.

• töissä ollaan...

Elikkäs varmaan kannattaa ilmottaa aamulla että en tule illaksi töihi, ku se täti siel puhelimessa sano että varaa aikaa tunteja siel päivystyksessä joka on puolenpäivän aikaa...Sit vaan "pakontan" sen lääkärin kirjottaa todistuksen et oon ollu siel, poistaavat tai ei tuota hammasta.. Hassua, ku aikuinen ihminen tässä ja "ekaa"kertaa menossa lääkäriin, vaan ku ei tiiä nii ei tiiä... =)

• tyttö.

mulla poistettiin viisuri 1,5 viikkoo sitten ja poskessa on vieläkin turvotusta. minulla tosin oli vaikea poisto, jouduttiin leikkaamaan ikenen sisästä. eli jos tälläinen poisto on sinullekin tulossa niin saat varautua sairaslomaan. sain hammaslääkäriltä vain yhden päivän saikkua mutta jouduin hakemaan vielä sunnuntaina lisää pari päivää, kun oli todella kivulias ja naama ihan turvoksissa. tietty jos helpompi poistaa (eli hammas näkyy kunnolla ja saahaan otettua niinku otettas tavan hammas) niin sitten en tiiä.. antohan ne antibioottikuurin ja buranaa määräs, mutta jouduin kyllä ottamaan vahvempaa buranaa kun ei tuntunu kuussataset auttavan muutamaan päivään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3878
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      351
      3011
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      11
      1915
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1635
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1099
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      944
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      781
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      67
      769
    Aihe