seulana

museo

mistähän johtunee kun olen työkyvyttömyys eläkkeellä ja lasissa 48v niin kaikki nää saatanan paviaanit luulee(kyläläiset) että ei tuossa jäppisessä mitään vikaa ole,ja kun kyseessä on muistihäiriö/masennus ja selkä myös sökö niin ei se välttämättä aina näykkään mutta en rupea näitä syitä miksi olen t-kyvttömyys eläk..joka pallinaamalle kertomaan.Mutta sen sanon että kyllä niitä KYRPII ja paljon mutta minkäs sille ite voit jos niitä juilii!(nautin siitä)

5

312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokaiselle

Eräs lihassairautta sairastava henkilö kertoi naapurin olevan hänelle kateellinen työkyvyttömyyseläkkeestä. Ei hänkään jokaiselle kertonut taudista, vaikka se jo näkyi ulospäin.

Pienellä kylällä kaikki tuntevat kaikki ja jos on jotain selittämätöntä sehän täytyy selittää vaikka keksimällä oma versio asiasta. Niin sinullekin on käynyt, muut tietävät paremmin kuin sinä itse. Kysy joltain tietäjältä mikä sinua oikein vaivaa niin saat nauraa. Voisit kootakin kaikki lorvimisesi syyt ranskalaisilla viivoilla listaksi, syyn keksijä viereen. Listalta voit sitten valita fiiliksen mukaan syyn.

• on niin

kateellinen, että se kadehtii syöpäsairaan sairaslomaakin. Sano ihan reippaasti vaan että kyselijän sopii itse mennä kokeilemaan kuinka helposti sitä sairaseläkettä saa...tosiasiassa jokainen tietää että ei se tipahda taivaanlahjana ja tosi sairas saa olla että sairaseläkkeelle laitetaan, varsinkin sinunikäinen mies. Mutta silti kato pitää vaan kadehtia just sitä sun eläkettä, se vaan on suomalaisen luonne sellainen. Ehkä suomalaiset ovat tyytyväisiä kun se päivä tulee että sosiaaliturvasta on päästy kokonaan eroon, ei tarvi koko ajan kahdehtia sitä miten muut ne vaan saa ilmaiseksi kaikkee ja on yhteiskunnan elätteinä niin, meidän verorahoilla.

Ei siitä niin kauan ole kun Suomi oli vielä kehitysmaa. Vanhaa sivistysvaltiota tästä ei ikinä tulekkaan. Ja sen kyllä huomaa.

• eläke
        on niin kirjoitti:

kateellinen, että se kadehtii syöpäsairaan sairaslomaakin. Sano ihan reippaasti vaan että kyselijän sopii itse mennä kokeilemaan kuinka helposti sitä sairaseläkettä saa...tosiasiassa jokainen tietää että ei se tipahda taivaanlahjana ja tosi sairas saa olla että sairaseläkkeelle laitetaan, varsinkin sinunikäinen mies. Mutta silti kato pitää vaan kadehtia just sitä sun eläkettä, se vaan on suomalaisen luonne sellainen. Ehkä suomalaiset ovat tyytyväisiä kun se päivä tulee että sosiaaliturvasta on päästy kokonaan eroon, ei tarvi koko ajan kahdehtia sitä miten muut ne vaan saa ilmaiseksi kaikkee ja on yhteiskunnan elätteinä niin, meidän verorahoilla.

Ei siitä niin kauan ole kun Suomi oli vielä kehitysmaa. Vanhaa sivistysvaltiota tästä ei ikinä tulekkaan. Ja sen kyllä huomaa.

Ymmärrän hyvin tuttavieni ihmettelyn. Kateuden?

Jouduin syöpäni vuoksi eläkkeelle kuusi vuotta sitten. Viisikymppisenä.
        Teoriassakaan ei ole toiveita paranemisesta.
        En älynnyt edes hakea eläkettä vaan sitä ehdotettiin minulle.
        Töissä käymiseni oli katkonaista. 3 töissä, 1 sairaspäivä jne.

Lääkityksellä oireeni pystytään pitämään kurissa.
        En ole lainkaan "sairaan" näköinen.
        Ainoa oma tuntemukseni on helppo väsyminen joka ei arkisia asioita haittaa.
        Pystyn liikkumaan normaalisti ja raskaammat kotityöt tekee mieheni.

Elän pirteänä elämääni. Matkustelemme vuodessa muutaman kuukauden.
        Vierailen lastemme luona jne.

Kuolemantuomio on päällä.
        Maksimi elinikäennusteesta ( netti, lääkärit eivät ole sanoneet ) on jäljellä toiset kuusi vuotta.

Ymmärrän kyllä tuttavieni ihmettelyn. Joukossa on henkilöitä jotka tuki- ja liikuntaelinhaittojen johdosta ovat turhaan hakeneet eläkettä.
        Alle 1000E bruttoeläkettäni tuskin kukaan kadehtii!

• eräskin

kamu sanoi että eläkkeelle pääsee vain jos on hullu tarkoitti sillä minua kautta rantain,päätin että jos vastaisuudessa hän tekee näin niin pamautan päin pläsiä ja sanon en se minä ollut vaan se hullu.ps.kannattaa ajatella enste.

• eikös vain

Naura "paskaset" naurut vaan nälvijöille ja elä elämääsi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      325
      6225
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3686
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      149
      2861
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      227
      2190
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      107
      1763
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      67
      1232
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      83
      1102
    8. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      145
      983
    9. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      10
      958
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      11
      904
    Aihe