Elämä on

Reilua?

Heissan kaikille...Seuraavassa pohdintoja omasta elämästäni ja elämästä noin yleensä.

Valoitan ensiksi hiukan omia taustojani. Olen reilu parikymppinen nuori miehen alku PK-seudulta. Olen koko ikäni täällä asustellut ja yhtä kauan ollut sinkkuna. Joitakin kokemuksia löytyy naisrintamalta, ei tosin hirveästi.

Luonteenpiirteitäni:

-Sosiaalinen (ulospäinsuuntautunut)
-Ihmisläheinen (olen oikeasti kiinnostunut muiden asioista/ongelmista, jos he niistä haluavat puhua. Mussa on ns.psykologin vikaa)
-Lapsirakas (Haluan ehdottamasti joskus omia lapsia)
-Tilannetaju kohdallaan
-Tälläinen elämän pohdiskelija, en kuitenkaan tunnustaudu filosofiksi tmv.
-Reilu kaveri, myös "hyväksi tyypiksi" oon kuultu itseäni sanottavan.
-"Jalat maassa"-tyyppiä
- Hyvä keskustelija/kuuntelija
- Hiukan ujohko (liittyen lähinnä aloitteen tekemiseen naisten suhteen.)

Ulkonäkö:

- 180cm/82kg (Ei treenattua kroppaa, muttei mitään luuviuluakaan)
- Piilarit/silmälasit fiiliksen mukaan. Yleensä piilarit, jos ei hirveesti tarvii lukea/näyttöä tuijotella.
- Yleensä liikun kohtuullisen trendikkäästi pukeutuneena, siltikään en orjallisesti seuraa muotia. Tosin välillä on kiva liikkua ihan rennoissakin vaatteissa.
- Ehkä hiukan normityyppiä komeampi. (Jokaisella oma mielipiteensä asiaan, joten kaikki epämääräinen kommentointi tämän asian suhteen tarpeetonta. Asialliset kommentit tietenkin aina sallittuja.)

Yhteenvetona: Kivan oloinen ja näköinen nuori miehen alku.

Koulutus: Peruskoulu ja lukio käyty. Muutaman välivuoden jälkeen olisi tarkoitus jatkaa nyt syksyllä AMK:hon.

Käytän alkoholia viikottain, ainakin näin kesäaikaan ellei työ/raha ole esteenä.

Tällä hetkellä työskentelen paikassa, jossa oman ikäisiä naikkosia pyörii paljonkin. Ihmiset tuntuvat olevan aidosti harmissaan siitä kun lähden pois. Teen sellaista työtä, jossa autetaan lähinnä muita heidän työssään/yleisissä asioissa.

Kavereita löytyy ihan mukavasti. Harmi, että naispuolisia on vain muutamia.

Miksi kirjoitan? Lähinnä haluaisin näkökulmia naisilta ja miehiltä, että miksei tunnu löytyvän sopivaa seurustelukumppania näillä lähtökohdilla/tällä historialla. En omasta mielestäni pidä rimaa mitenkään erityisen korkealla. Kunhan nainen edes jossain määrissä pitäisi huolta itsestään. Muutama liikakilo ei haittaa (huom! muutama), luonne on pidemmällä tähtäimellä paljon merkittävämpi. Ulkonäkö muuttuu kuitenkin ajan myötä.

Itseäni mietityttää eniten se, että jos mies kykenee ottamaan toiset huomioon, kykenee keskustelemaan/kuuntelemaan mistä tahansa asiasta, niin tuntuu että näitä ominaisuuksia naiset pitää jotenkin naisellisina/hintahtavina?!?!

Tekstistä tuli pitkä ja ehkä jokseenkin sekava. Olisin tyytyväinen jos aiheesta saataisiin asiallinen keskustelu. Kommentteja niin naisilta kuin miehiltäkin.

Lämmintä syksyn alkua kaikille!!!

6

347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiaa miettinyt

Niin, kyllä naiset haluavat sellaisen mukavan ja huomioonottavan tyypin, joka osaa keskusetella ja niin edespäin.

Mutta jotenkin tuntuu, että noita piirteitä nainen ei halua miehessä päälle päin näkyvän.

Eli päällepäin miehen pitäisi olla vähän macho ja vähän kylmä. Ulospäin pitäisi olla kuningas ja homma pitäisi olla hallussa, olla sellainen perusmies.

MUTTA

Samalla nainen haluaisi että mies hänen kanssaan kahdestaan, tarkoin valittuina hetkinä, olisi romanttinen, keskustelutaitoinen, huomioiva jne. Kahdestaan miehen tulisi osoittaa naiselle jakamatonta huomiota ja täyttää naisella oma maailmansa (ei siis tossumaisesti, mutta muuten).

Tähän lopputulokseen olen tullut kun olen paljon näistä asioista naisten kanssa puhunut ja huomaahan sen näistä teksteistäkin.

Se mistä toi sitten johtuu on mysteeri. Onko niin, että julkisesti nainen haluaa osoittaa muille, minkälaisen kuningasjätkän on pyydystänyt? Halutaan näyttää naistovereille että nyt ollaan ja eletään johtajauroksen kanssa.

Mutta perinteisellä johtajauroksella on myös piirteitä jotka eivät kahdenkesken olekaan niin toivottavia, toivotaankin sitä uskollista, keskustelevaa ja romanttista rakastajaa.

Sääli vain että harvemmat miehet pystyvät moisiin suorituksiin, siis vaihtelemaan roolia ees-taas sen mukaan ollaanko intiimissä tilanteessa vai julkisessa tilanteessa.

Jompi kumpi piirre on yleensä se joka hallitsee elämää.

• ap-kirj.

Sehän tässä tavallaan onkin huvittavaa, että naiset kirjoittaa miten ne haluu just sellasen miehen mitä tohon alkuun kuvailit. Mutta mitä nainen oikeasti haluaa??

"Mutta jotenkin tuntuu, että noita piirteitä nainen ei halua miehessä päälle päin näkyvän"

Oletko tosiaan sitä mieltä ettei nainen halua sellaista miestä joka ottaa naisensa huomioon julkisesti? Sellasta herrasmiestä, joka avaa oven, auttaa takin pois ravintolassa tmv.??
        (Vai ymmärsinkö asian väärin?)

Kai omaa luonnetta pitäs jotenkin muuttaa, jos meinais päästä naisten kanssa useammin vällyjen väliin. Tuntus että se olis pidemmän päälle henkisesti aika raskasta, kun yrittää olla jotain muuta kun on.

Mietin, että tuleeko mun aika sitten kun naiset alkaa perustamaan perhettä?? Sitten kun haetaan sitä turvallista, luotettavaa isukkia lapsille?? Välillä tuntuu, että jollain korkeammalla taholla ois jtn mun pariutumista vastaan. Tääkin ajatus tuli lähinnä sen takia mieleen, koska oon melkein poikkeuksetta törmännyt varattuihin naisiin. Voihan se tietty olla, että ne on vain sanonut niin.

Vaikka kaikki taitaa loppupeleissä olla omasta asenteesta kiinni??

• akkamaisena pitävät

Kommentoin yhtä kohtaa:

"Itseäni mietityttää eniten se, että jos mies kykenee ottamaan toiset huomioon, kykenee keskustelemaan/kuuntelemaan mistä tahansa asiasta, niin tuntuu että näitä ominaisuuksia naiset pitää jotenkin naisellisina/hintahtavina?!?!"

Kyllä se näin on. Varmasti on naisia, jotka eivät ajattele noin, mutta enemmistö kyllä pitää miestä miehekkäänä vain, jos hän on noiden ominaisuuksien suhteen hyvin alkukantainen. On surkuhupaisaa, että kaiken maailman feministit ovat puhuneet niin paljon siitä, miten miehen pitäisi kohdella naista. Miehen pitäisi osata keskustella, ottaa naisen tunteet huomioon, miehen pitäisi sitä ja sitä, kun nainen on niin herkkä, syvällinen... Sitten naiset lumoutuvat örisevistä äijistä, joissa on särmää ja jotka ovat jännittäviä. Miehen pitää olla mies!

Siinä nörttinä tai akkana pidetty mies katselee sivusta, miten naisia viedään alkukantaisuutensa takia kuin pässiä narussa. Kun örisevät tosimiehet kohtelevat naisia huonosti, missä feministien mukaan on vika?

Mies on sika.

• ap-kirj.

Kyllä ne hyvätkin tyypit löytää niitä naisia itselleen. Ainakin jos omiin kavereihin/tuttuihin asiaa vertaan. Eniten mua ehkä vituttaa kuulla sitä, että "kyllähän noin mukavalla pojalla pitäs tyttöystävä olla".

Tavallaan ahdistaa että parhaat nuoruusvuodet menee ihan tällein sinkkuillessa. Vaikka elämä on muuten ollut melko antoisaa ja kavereita löytyy ja oon ollut terveenä. Tavallaan pelkään sitä, että en osaa/pysty seurustella sitten kun siihen mahdollisuus tulisi, kun ei ole minkäänlaista kokemusta ja on jo tottunut olemaan yksin. Varsinkin kun nyky-yhteiskunnassa pitäs olla kokenut vähän joka asiassa.

Mun elämä muuttuu kohta muutenkin aika radikaalisesti kun lähden opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. Näen sen vaan hyvänä asiana, vaikka muutamia asioita jäänkin täältä kaipaamaan. Pääsee alottamaan puhtaalta pöydältä....

• ihmiset jotka
        ap-kirj. kirjoitti:

Kyllä ne hyvätkin tyypit löytää niitä naisia itselleen. Ainakin jos omiin kavereihin/tuttuihin asiaa vertaan. Eniten mua ehkä vituttaa kuulla sitä, että "kyllähän noin mukavalla pojalla pitäs tyttöystävä olla".

Tavallaan ahdistaa että parhaat nuoruusvuodet menee ihan tällein sinkkuillessa. Vaikka elämä on muuten ollut melko antoisaa ja kavereita löytyy ja oon ollut terveenä. Tavallaan pelkään sitä, että en osaa/pysty seurustella sitten kun siihen mahdollisuus tulisi, kun ei ole minkäänlaista kokemusta ja on jo tottunut olemaan yksin. Varsinkin kun nyky-yhteiskunnassa pitäs olla kokenut vähän joka asiassa.

Mun elämä muuttuu kohta muutenkin aika radikaalisesti kun lähden opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. Näen sen vaan hyvänä asiana, vaikka muutamia asioita jäänkin täältä kaipaamaan. Pääsee alottamaan puhtaalta pöydältä....

saavat niitä parisuhteita eivät juuri mieti asiaa ja vatvo sitä päässään ympäri ja ämpäri. Jos on joku kiinnostava tyyppi niin he menevät ja ottavat suoraan selvää mikä on homman nimi.

• ap-kirj.
        ihmiset jotka kirjoitti:

saavat niitä parisuhteita eivät juuri mieti asiaa ja vatvo sitä päässään ympäri ja ämpäri. Jos on joku kiinnostava tyyppi niin he menevät ja ottavat suoraan selvää mikä on homman nimi.

pitää aika hyvin paikkansa. Mulla nää ajatukset nousee aina ajoittain pintaan. Suurimman osan ajastani oon ihan tyytyväinen elämääni. Kuulostaishan se jotenkin kornilta, että ihminen vois olla onnellinen vain toisen ihmisen kautta.

Tosin en täysin allekirjoita tota: "eivät juuri mieti asiaa ja vatvo sitä päässään ympäri ja ämpäri." Kyllä mun tuntemat ihmiset pohtivat silloin tällöin syitä sinkkuuteensa. Kuitenkin he ovat löytäneet itsellensä puolison/seurustelukumppanin.

Tuntuu jotenkin oudolta, koska parhaat henkevät keskustelut olen aina käynyt naisten kanssa. Omasta kaveripiiristä ei löydy kuin pari sellaista miestä, jotka kykenis/haluaisi siihen ryhtyä.

Ehkä tää tästä. Elämäähän tää vaan on ja ei sitä pidä ottaa liian vakavasti :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      86
      5199
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      76
      4696
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2997
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      86
      2933
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2464
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      60
      2034
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      24
      1860
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1429
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1318
    Aihe