Voisko joku selittää mulle hieman tarkemmin että mitä anarkia tarkottaa, ja miten toimitaan anarkistisesti?
Ja ihan mielenkiinnosta kysyn siis,
en yrittääkseni olla jtn sellast.
anarkia?
8
809
Vastaukset
- tietoa.
Suurin osa punkkareista ei tiedä, mitä anarkisti tarkoittaa, vaikka väittävät sitä olevansakin. Täällä on tietoa asiasta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Anarkismi- asdasdjkl
mm, okei.
Mut selitähän et mitä anarkistit tekee aatteensa puolesta?
Noin niinko fyysisiä tekoja t jtn? - dgsasgd
asdasdjkl kirjoitti:
mm, okei.
Mut selitähän et mitä anarkistit tekee aatteensa puolesta?
Noin niinko fyysisiä tekoja t jtn?Ryyppää
asdasdjkl kirjoitti:
mm, okei.
Mut selitähän et mitä anarkistit tekee aatteensa puolesta?
Noin niinko fyysisiä tekoja t jtn?En ole sen pahemmin perehtynyt anarkistien toimintatapoihin, mutta kovin kovin pahaa se on, kun muutaman kymmenen mielenosoittajan kaitsimiseen tarvitaan about 100 000 poliisia mellakkavarusteissaan, ja karhuryhmä varmasti siellä sivussa kovat piipussa.
Lukumääräänsä nähden anarkistit ovat olleet ja ovat edelleen, perin aktiivista sakkia, uskovathan he jokaisen tallaajan todelliseen mahdollisuuteen vaikuttaa yhteiskunnassa.
Fyysisiä tekoja kautta historian, pomminheittäjät, salamurhaajat - esim. Itävallan ihana prinsessa Sissi joutui anarkistin murhatouhun kohteeksi.
Nykyisin pientä terrorismia, kakuttamisia, McTuhopolttoja ja innokasta punamustalipun heiluttamista mielenosoituksissa ja mellakoissa, ja tietysti anti-fasistista toimintaa.
En mä tiedä enempää, kantsis kysyä ennemminkin S24:n anarkismi foorumilta!- Nosesama
jtguytiooiyhvb kirjoitti:
En ole sen pahemmin perehtynyt anarkistien toimintatapoihin, mutta kovin kovin pahaa se on, kun muutaman kymmenen mielenosoittajan kaitsimiseen tarvitaan about 100 000 poliisia mellakkavarusteissaan, ja karhuryhmä varmasti siellä sivussa kovat piipussa.
Lukumääräänsä nähden anarkistit ovat olleet ja ovat edelleen, perin aktiivista sakkia, uskovathan he jokaisen tallaajan todelliseen mahdollisuuteen vaikuttaa yhteiskunnassa.
Fyysisiä tekoja kautta historian, pomminheittäjät, salamurhaajat - esim. Itävallan ihana prinsessa Sissi joutui anarkistin murhatouhun kohteeksi.
Nykyisin pientä terrorismia, kakuttamisia, McTuhopolttoja ja innokasta punamustalipun heiluttamista mielenosoituksissa ja mellakoissa, ja tietysti anti-fasistista toimintaa.
En mä tiedä enempää, kantsis kysyä ennemminkin S24:n anarkismi foorumilta!Nykyiset anarkistit aika harvoin rupeavat ihan väkivaltaisksi (kaukkuiskut rulettaa) mutta tälläisiäkin tapauksia löytyy tältä vuosisadalta. Ekoanarkismissa lähinnä vapautetaan eläimiä (joka on tosin turkiseläinten kohdalla typerästi tehty, koska vapaana ne tuhoavat yhtä vain enemmän luontoa)
Nosesama kirjoitti:
Nykyiset anarkistit aika harvoin rupeavat ihan väkivaltaisksi (kaukkuiskut rulettaa) mutta tälläisiäkin tapauksia löytyy tältä vuosisadalta. Ekoanarkismissa lähinnä vapautetaan eläimiä (joka on tosin turkiseläinten kohdalla typerästi tehty, koska vapaana ne tuhoavat yhtä vain enemmän luontoa)
Kakkuiskut tosiaan saavat allekirjoittaneeltakin täyden tuen, ja niitä soisi tapahtuvan paljon paljon useammin - tässäkin maassa on niin monta ahnetta, itsekästä kusipäätä, ettei olisi pahitteeksi laskea heidät takaisin maanpinnalle kakutuksen muodossa!
Noihin vapautusiskuihin sen verran, että en osaa muodostaa selkeää kantaa niihin, vaikka EVR:ää kannatankin - toisaalta tunsin suurta mielihyvää nähdessäni minkkien kirmatessa pakoon keskitysleireistä ylipainoisilta peräkammarinpojilta, mutta toisaalta tiesin pakoon päässeistä suurimman osan kuolevan talvella nälkään.
Minkkien tuhoista sen verran, että niitä on pesiytynyt Suomen luontoon - kiitos turkistarhauksen - jo puolesta miljoonasta miljoonaan, ja reviiritietoisina eläiminä niiden aiheuttamat tuhot ovat kovasti liioiteltuja - toinen asia on jos ritolat ottavat mummonturkit pääsevät levittäytymään herkille merilintujen pesimäalueille!
Eli paras jatkossakin ekoanarkistien on parasata vain vierailla pikaliimaputeli tai kivi kädessä turkisliikkeen tuntumassa!:P
Ja eikö juuri tuho ole luonnon järjestys - elämää luova prosessi?
Jatkuva kamppailu, jatkuva tuho ja kärsimys, evoluutio - ainoana motiivina olennon olemassaololla monistaa geeninsä ennen kuin kuolee - mutta minkä hiton takia?- ...höpö
jtguytiooiyhvb kirjoitti:
En ole sen pahemmin perehtynyt anarkistien toimintatapoihin, mutta kovin kovin pahaa se on, kun muutaman kymmenen mielenosoittajan kaitsimiseen tarvitaan about 100 000 poliisia mellakkavarusteissaan, ja karhuryhmä varmasti siellä sivussa kovat piipussa.
Lukumääräänsä nähden anarkistit ovat olleet ja ovat edelleen, perin aktiivista sakkia, uskovathan he jokaisen tallaajan todelliseen mahdollisuuteen vaikuttaa yhteiskunnassa.
Fyysisiä tekoja kautta historian, pomminheittäjät, salamurhaajat - esim. Itävallan ihana prinsessa Sissi joutui anarkistin murhatouhun kohteeksi.
Nykyisin pientä terrorismia, kakuttamisia, McTuhopolttoja ja innokasta punamustalipun heiluttamista mielenosoituksissa ja mellakoissa, ja tietysti anti-fasistista toimintaa.
En mä tiedä enempää, kantsis kysyä ennemminkin S24:n anarkismi foorumilta!"uskovathan he jokaisen tallaajan todelliseen mahdollisuuteen vaikuttaa yhteiskunnassa."
Anarkian vallitessa ei ole mitään yhteiskuntaa, vaan jokainen toimii juuri niinkuin huvittaa. Tähän omaan "yhteiskuntaansa" voi toki vaikuttaa juuri niin paljon kuin haluaa, muut saattavat olla kovastikin eri mieltä. Historia on todistanut ettei anarkiasta seuraa mitään muuta kuin täydellinen sekasorto, jossa vahvimmat (=lue: väkivaltaisimmat) pärjäävät parhaiten. ...höpö kirjoitti:
"uskovathan he jokaisen tallaajan todelliseen mahdollisuuteen vaikuttaa yhteiskunnassa."
Anarkian vallitessa ei ole mitään yhteiskuntaa, vaan jokainen toimii juuri niinkuin huvittaa. Tähän omaan "yhteiskuntaansa" voi toki vaikuttaa juuri niin paljon kuin haluaa, muut saattavat olla kovastikin eri mieltä. Historia on todistanut ettei anarkiasta seuraa mitään muuta kuin täydellinen sekasorto, jossa vahvimmat (=lue: väkivaltaisimmat) pärjäävät parhaiten.En itsekään usko anarkismin toimivan käytännön tasolla, mutta yhteiskunnissa joissa anarkistit ovat toimineet, he ovat lukumääräänsä nähden saaneet aikaan paljonkin - siihen en ota kantaa onko se negatiivista vai positiivista.
Ehkä anarkismi aatteena ja ideologiana vetää vain puoleensa individualisteja, enemmän kuin muut aatteet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 85741
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 91675
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276675- 107614
- 29555
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497