Mirtatsapiini ja lihominen

Myyryläinen

Olen ylipainosta kärsivä, ja 2 vk sitten aloittanut Mirtatsapiini-hoidon. Sain onnistuneesti pudotettua painoani ennen lääkkeen aloitusta viitisen kiloa, ja nyt, smaa ruokavaliota noudattaneena ja liikuntaa lisänneenä, painoni on alkanut nousemaan. Luin kyllä mirtatsapiinin vaikutuksista painoon, mutta en oikeasti olisi uskonut näin käyvän. Annostukseni on nyt 30 mg. Osaako joku ihana ihminen kertoa, mitä mun pitäisi tehdä, jotta saisin painon takaisin laskusuuntaan? Onko se nestettä, joka on kertynyt, siis auttaako luontaistuotekaupan nesteenpoistajat, onko jollain kokemusta? Vai pitääkö mun vähentää edelleen ruuan määrää ja lisätä liikuntaa.. Vai auttaako mikään, ja pitääkö mun alistua lääkityksen ajan lihomaan ja masentumaan lisää??!?

28

14864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksilöllistä

      itselläni ei kyseinen lääke aiheuttanu mitään kaoottista lihoamista. Olen käyttänyt lääkettä reilun neljä vuotta ja koko aikana olen lihonnut muutaman kilon, mutta laitan sen ennemminkin astman ja polvi vamman (leikattu 4krt) sekä muiden fyysisten asioiden piikkiin, mikä on toisinaan estänyt liikunnan tai ainakin haitannut sen harrastamista.

      Sen huomasin että iltasyöminen on lisääntynyt. Siis lääkkeenoton jälkeisenä aikana, kun se on imeytynyt. Tätä tosin voi ehkäistä sillä, että painuu suorilla pehkuihin ja toivoo että se uni tulis heti.

    • kyseinen lääke,

      jos olet jo valmiiksi yliopainoinen??!Mitähän mahtoi psykiatrin päässä oikein liikkua...
      Itse käytin vajaat kaksi kuukautta, alussa annoksella 30 mg, lopussa pari viikkoa 15 mg/vrk, painoni nousi yli 8 kg! Joten totta kai lääke meni vaihtoon, vaihdoin sen painoneutraaliin lääkkeeseen.
      Sinulla tuo menee kaiketi depressioon, annoksesta päätellen, sillä kys. lääkehän on paradoksaalinen, mitä matalampi annos, sitä enemmän se väsyttää, eli unettomuuden ihanneannos on 3,75 mg- 7,5 mg.

      Onhan noita lääkeitä depressioon (tai millä indikaatiolla sen nyt sitten oletkaan aloittanuyt), pilvin pimein, pyydähän lääkkeen vaihtoa.

      Lääke lisää ruokahalua, hidastaa aineenvaihduntaa ja kerää nestettä. Tämä on faktaa, sen myöntää lääketehdaskin.

      Itse ainakin vaihdattaisin lääkkeen ja pikaisesti.

      • Myyryläinen

        ..vastanneille!
        Eli aloitin kyseisen lääkkeen, koska ensimmäinen mulle määrätty ei sopinut (Citalopram), vaan toi mulle mielialojen heilahtelujen rinnalle hirvittävän ahdistuksen. Tämä mirtatsapiini oli ns. varman päälle-lääke, mulla oli se ahdistuneisuuden hoitoon onnistuneesti jokunen vuosi sitten. Söin sitä silloin vajaat 1,5 v. Muistan kans aluksi lihonneeni jonkun verran, mutta muistaakseni loppuvaiheessa taisin jopa pystyä laihduttamaan jokusen kilon. Tämä on kyllä siitä hyvä lääke, että tämä aloitus on ollut ihan erilainen kuin Citalopramilla, ei juurikaan sivuoireita (paitsi tuo painonnousu...). Citalopram aiheutti mulle ripulia, seksuaalista haluttomuutta/kyvyttömyyttä, paniikkikohtauksia ja lopulta vähäksi aikaa kadonnut mielialojen heilahtelu tuli takaisin kera ahdistuksen... On kyllä tosi yksilöllistä, mikä lääke sopii kellekin. Mutta tuntuu kurjalta alkaa taas vaihtamaan, kun ei tiedä tepsiikö seuraavakaan ja mitä oireita aiheuttaa. Nyt jo tuntuu tämä mirtatsapiini alkavan toimimaan mielialaan.

        Lisää kokemuksia otetaan vastaan, kiitos!! (Tahdon tavata jonkun, joka on oikeasti pystynyt laihduttamaan mirtatsapiinin aikana. Lääkkeen tuoteselosteessa sanotaan, että painonnousua esiintyy vain 10 %:lla käyttäjistä. Tähän asti melkein kaikki lukemani kommentit aiheesta ovat olleet ihmisiltä, joilla paino on noussut...)


      • Nainen 45 v.
        Myyryläinen kirjoitti:

        ..vastanneille!
        Eli aloitin kyseisen lääkkeen, koska ensimmäinen mulle määrätty ei sopinut (Citalopram), vaan toi mulle mielialojen heilahtelujen rinnalle hirvittävän ahdistuksen. Tämä mirtatsapiini oli ns. varman päälle-lääke, mulla oli se ahdistuneisuuden hoitoon onnistuneesti jokunen vuosi sitten. Söin sitä silloin vajaat 1,5 v. Muistan kans aluksi lihonneeni jonkun verran, mutta muistaakseni loppuvaiheessa taisin jopa pystyä laihduttamaan jokusen kilon. Tämä on kyllä siitä hyvä lääke, että tämä aloitus on ollut ihan erilainen kuin Citalopramilla, ei juurikaan sivuoireita (paitsi tuo painonnousu...). Citalopram aiheutti mulle ripulia, seksuaalista haluttomuutta/kyvyttömyyttä, paniikkikohtauksia ja lopulta vähäksi aikaa kadonnut mielialojen heilahtelu tuli takaisin kera ahdistuksen... On kyllä tosi yksilöllistä, mikä lääke sopii kellekin. Mutta tuntuu kurjalta alkaa taas vaihtamaan, kun ei tiedä tepsiikö seuraavakaan ja mitä oireita aiheuttaa. Nyt jo tuntuu tämä mirtatsapiini alkavan toimimaan mielialaan.

        Lisää kokemuksia otetaan vastaan, kiitos!! (Tahdon tavata jonkun, joka on oikeasti pystynyt laihduttamaan mirtatsapiinin aikana. Lääkkeen tuoteselosteessa sanotaan, että painonnousua esiintyy vain 10 %:lla käyttäjistä. Tähän asti melkein kaikki lukemani kommentit aiheesta ovat olleet ihmisiltä, joilla paino on noussut...)

        Hei. Olen käyttänyt Remeronia eli mirtatsapiinia jo 4 vuotta, aluksi annoksella 15 mg ja nyt vuoden ajan 22,5 mg. Naisilla se muuten auttaa depressioon jo annoksella 15 mg. Yleensä miehille määrätään 30-45 mg. Minulla paino ei ole noussut lainkaan koko aikana. Ehkä pientä nesteen keräytymistä on alavatsassa ja joskus säärissä. Viime syksynä lihoin 5 kg, kun käytin e-pillereitä sekä makasin sohvassa ja söin koko illan...mutta laihdutin ne pois keväällä, sellaisella 1500 kcal/vrk, ei yhtään makeita herkkuja, illalla vain pieni juustopala ja omena sekä kaurapuuroa. Siis mirtatsapiinin aikana onnistuin todellakin laihduttamaan 5 kg!!! Kyllä se varmaan vähän hidastaa aineenvaihduntaa, mutta kun ei anna periksi ruokahalun lisääntymiselle, niin ei minun mielestäni voi lihottaa. Minä juon paljon yrttiteetä kun tekisi mieli syödä tai onnistun usein tahdonvoimalla ja mielikuvaharjoittelulla pitämään itseni kurissa. Jos liikut joka päivä, vaikka kävelet rivakasti vähintään puoli tuntia ja jätät herkut pois, en usko että lihot.


      • auttaa jo 15 mg:lla" ...
        Nainen 45 v. kirjoitti:

        Hei. Olen käyttänyt Remeronia eli mirtatsapiinia jo 4 vuotta, aluksi annoksella 15 mg ja nyt vuoden ajan 22,5 mg. Naisilla se muuten auttaa depressioon jo annoksella 15 mg. Yleensä miehille määrätään 30-45 mg. Minulla paino ei ole noussut lainkaan koko aikana. Ehkä pientä nesteen keräytymistä on alavatsassa ja joskus säärissä. Viime syksynä lihoin 5 kg, kun käytin e-pillereitä sekä makasin sohvassa ja söin koko illan...mutta laihdutin ne pois keväällä, sellaisella 1500 kcal/vrk, ei yhtään makeita herkkuja, illalla vain pieni juustopala ja omena sekä kaurapuuroa. Siis mirtatsapiinin aikana onnistuin todellakin laihduttamaan 5 kg!!! Kyllä se varmaan vähän hidastaa aineenvaihduntaa, mutta kun ei anna periksi ruokahalun lisääntymiselle, niin ei minun mielestäni voi lihottaa. Minä juon paljon yrttiteetä kun tekisi mieli syödä tai onnistun usein tahdonvoimalla ja mielikuvaharjoittelulla pitämään itseni kurissa. Jos liikut joka päivä, vaikka kävelet rivakasti vähintään puoli tuntia ja jätät herkut pois, en usko että lihot.

        nyt on siis kyse depression hoidosta, ei ph:sta, Gad:sta tms.
        Tämä väite naisten depr.auttamisesta 15 mg:lla ei pidä paikkaansa, jokaiselle räätälöidään lääkitys henk.kohtaisesti, on sitten mies tahi nainen.

        Lääkitys aloitetaan yleensä, siis aloitetaan 15 mg tai 30 mg:lla, josta annosta sitten nostetaan.

        Annoksella ei sitten ole mitään tekemistä potilaan painon kanssa!

        Mistä lie psykiatrisi moisen väitteen sinulle esittänyt, paikkaansa se ei todellakaan pidä.
        Ei ole olemassa mitään naisten ja/tai miesten annoksia kun puhutaan näistä lääkkeistä!

        Huomaat itsekin väitteen perättömäksi kun tutustut asiaan.

        "Kyllä se varmaan vähän hidastaa aineenvaihduntaa...", KYLLÄ se sen tekee, ihan varmasti, sen toimintamekanismi kun on sellainen.

        Kovin olet saanut huonoa infoa kys.lääkkeestä.


      • Myyryläinen
        auttaa jo 15 mg:lla" ... kirjoitti:

        nyt on siis kyse depression hoidosta, ei ph:sta, Gad:sta tms.
        Tämä väite naisten depr.auttamisesta 15 mg:lla ei pidä paikkaansa, jokaiselle räätälöidään lääkitys henk.kohtaisesti, on sitten mies tahi nainen.

        Lääkitys aloitetaan yleensä, siis aloitetaan 15 mg tai 30 mg:lla, josta annosta sitten nostetaan.

        Annoksella ei sitten ole mitään tekemistä potilaan painon kanssa!

        Mistä lie psykiatrisi moisen väitteen sinulle esittänyt, paikkaansa se ei todellakaan pidä.
        Ei ole olemassa mitään naisten ja/tai miesten annoksia kun puhutaan näistä lääkkeistä!

        Huomaat itsekin väitteen perättömäksi kun tutustut asiaan.

        "Kyllä se varmaan vähän hidastaa aineenvaihduntaa...", KYLLÄ se sen tekee, ihan varmasti, sen toimintamekanismi kun on sellainen.

        Kovin olet saanut huonoa infoa kys.lääkkeestä.

        Kiva, että olette vastailleet omia kokemuksianne. Mulle lääkäri sanoi, että 15 mg:n annoksella ei ole mitään vaikutusta kuin unettomuuteen (joka mulla ei ongelmana). Ja tuo 30 mg mulla oli käytössä viimeksikin, ja hyvin toimi. Silloin aloitettiin 15 mg:n annoksella, jota söin kuukauden ilman mitään tehoa (älkää kysykö miksi, ehkä lääkkeen vaikutuksista ei siihen aikaan vielä tiedetty hyvin?!), ja sitten annosta nostettiin, jonka jälkeen ahdistuneisuus katosi 2 viikon sisällä. Nytkin siis mielialojen heilahtelua ja ahdistusta, johon tuo 30 mg tuntuu jo alkavan puremaan. Loistava lääke mulle ainakin. (Ja aion taistella, jotta saan pudotettua painoani!!)


      • en kyllä
        Nainen 45 v. kirjoitti:

        Hei. Olen käyttänyt Remeronia eli mirtatsapiinia jo 4 vuotta, aluksi annoksella 15 mg ja nyt vuoden ajan 22,5 mg. Naisilla se muuten auttaa depressioon jo annoksella 15 mg. Yleensä miehille määrätään 30-45 mg. Minulla paino ei ole noussut lainkaan koko aikana. Ehkä pientä nesteen keräytymistä on alavatsassa ja joskus säärissä. Viime syksynä lihoin 5 kg, kun käytin e-pillereitä sekä makasin sohvassa ja söin koko illan...mutta laihdutin ne pois keväällä, sellaisella 1500 kcal/vrk, ei yhtään makeita herkkuja, illalla vain pieni juustopala ja omena sekä kaurapuuroa. Siis mirtatsapiinin aikana onnistuin todellakin laihduttamaan 5 kg!!! Kyllä se varmaan vähän hidastaa aineenvaihduntaa, mutta kun ei anna periksi ruokahalun lisääntymiselle, niin ei minun mielestäni voi lihottaa. Minä juon paljon yrttiteetä kun tekisi mieli syödä tai onnistun usein tahdonvoimalla ja mielikuvaharjoittelulla pitämään itseni kurissa. Jos liikut joka päivä, vaikka kävelet rivakasti vähintään puoli tuntia ja jätät herkut pois, en usko että lihot.

        tietääkseni ole mies!
        Kirjotinkin tossa aikasemmin (siis toi tyyppi,jolta 4krt leikattu polvi).. Mulla annos aloitettiin 15mg:lla toisen masennuslääkkeen rinnalla. Ei tehonnut tarpeeksi kuukauden jälkeenkään, niin nostettiin 30mg:aan. Onhan toi hurja annos tällaselle 160 senttiselle likalle.
        Nyt on kesän aikana tiputettu annos alas. Enää menee vain 7,5mg indikaatiolla unettomuus.


      • nainen 39v
        en kyllä kirjoitti:

        tietääkseni ole mies!
        Kirjotinkin tossa aikasemmin (siis toi tyyppi,jolta 4krt leikattu polvi).. Mulla annos aloitettiin 15mg:lla toisen masennuslääkkeen rinnalla. Ei tehonnut tarpeeksi kuukauden jälkeenkään, niin nostettiin 30mg:aan. Onhan toi hurja annos tällaselle 160 senttiselle likalle.
        Nyt on kesän aikana tiputettu annos alas. Enää menee vain 7,5mg indikaatiolla unettomuus.

        hei.minulla on määrättynä 10mg/unettomuuden vuoksi tähän päädytty.otan sitä 5mg.jännä lääke)välillä väsyttää ja välillä ei mitään vaikutusta.olen miettinyt vaan en kokeillut että jos lääkettä ottaa 10mg niin silloinko ei väsytä?
        entä nuo isommat annokset joita teillä muilla on niin otatteko aamuisin vai yötä myöten?minulla on cipralex aamuisin kun juuri lihomista pelkäsin.niin alkuperäiselle kysyjälle.nestekeräytymiä lääke tuo usealle ja nesteenpoistoa sain reseptille itse lääkäriltä.olikohan furesis.joka kyllä vie nestettä.sekä sitten apteekki tuote ilman reseptiä saa levolac joka pitää elimistön toiminnat kohdalla.näillä eväin siis on kuulemma monikin nesteen kerääntymisen estänyt ja aineenvaihdunnan hidastumisen.nesteenpoistoa saa toki ilman reseptiäkin.mutta en tiedä miten ne toimii sittem.


      • eikä edelleenkään mies
        nainen 39v kirjoitti:

        hei.minulla on määrättynä 10mg/unettomuuden vuoksi tähän päädytty.otan sitä 5mg.jännä lääke)välillä väsyttää ja välillä ei mitään vaikutusta.olen miettinyt vaan en kokeillut että jos lääkettä ottaa 10mg niin silloinko ei väsytä?
        entä nuo isommat annokset joita teillä muilla on niin otatteko aamuisin vai yötä myöten?minulla on cipralex aamuisin kun juuri lihomista pelkäsin.niin alkuperäiselle kysyjälle.nestekeräytymiä lääke tuo usealle ja nesteenpoistoa sain reseptille itse lääkäriltä.olikohan furesis.joka kyllä vie nestettä.sekä sitten apteekki tuote ilman reseptiä saa levolac joka pitää elimistön toiminnat kohdalla.näillä eväin siis on kuulemma monikin nesteen kerääntymisen estänyt ja aineenvaihdunnan hidastumisen.nesteenpoistoa saa toki ilman reseptiäkin.mutta en tiedä miten ne toimii sittem.

        sellainen hauska/omituinen piirre, että isompi annos ei väsytä samallalailla kuin pieni annos. Mitä pienempi nokare, sen paremmin tehoaa unettomuuteen. Ei oikein taho maalaisjärki ymmärtää..

        Minä olen ainakin aina ottanut tämän lääkkeen illalla. Kyllä se sen verran pistää päätä pökkyrälle.


      • Mirtspini

        Mirtatsapiinissa on yksi hyvä puoli. Se ei ole niin vaarallinen sydämelle kuin SSRI:t. Mutta en suosittelisi kenellekään mitään psyykenlääkettä. Jos vain ilman pärjää, niin hyvä. Nim. Kokemusta liikaakin.


      • IveBeenThere
        nainen 39v kirjoitti:

        hei.minulla on määrättynä 10mg/unettomuuden vuoksi tähän päädytty.otan sitä 5mg.jännä lääke)välillä väsyttää ja välillä ei mitään vaikutusta.olen miettinyt vaan en kokeillut että jos lääkettä ottaa 10mg niin silloinko ei väsytä?
        entä nuo isommat annokset joita teillä muilla on niin otatteko aamuisin vai yötä myöten?minulla on cipralex aamuisin kun juuri lihomista pelkäsin.niin alkuperäiselle kysyjälle.nestekeräytymiä lääke tuo usealle ja nesteenpoistoa sain reseptille itse lääkäriltä.olikohan furesis.joka kyllä vie nestettä.sekä sitten apteekki tuote ilman reseptiä saa levolac joka pitää elimistön toiminnat kohdalla.näillä eväin siis on kuulemma monikin nesteen kerääntymisen estänyt ja aineenvaihdunnan hidastumisen.nesteenpoistoa saa toki ilman reseptiäkin.mutta en tiedä miten ne toimii sittem.

        Lääkettä lääkettä. Nykyihminen on niin sairas, ettei pärjää ilman. Joka vaivaan. Lääkeyhtiöt ovat asian takana ja käärivät isot rahat.


      • KokemustaOnPaljon
        Myyryläinen kirjoitti:

        Kiva, että olette vastailleet omia kokemuksianne. Mulle lääkäri sanoi, että 15 mg:n annoksella ei ole mitään vaikutusta kuin unettomuuteen (joka mulla ei ongelmana). Ja tuo 30 mg mulla oli käytössä viimeksikin, ja hyvin toimi. Silloin aloitettiin 15 mg:n annoksella, jota söin kuukauden ilman mitään tehoa (älkää kysykö miksi, ehkä lääkkeen vaikutuksista ei siihen aikaan vielä tiedetty hyvin?!), ja sitten annosta nostettiin, jonka jälkeen ahdistuneisuus katosi 2 viikon sisällä. Nytkin siis mielialojen heilahtelua ja ahdistusta, johon tuo 30 mg tuntuu jo alkavan puremaan. Loistava lääke mulle ainakin. (Ja aion taistella, jotta saan pudotettua painoani!!)

        Taistele mieluummin että pärjäisit ilman lääkkeitä.


      • FaktaaKehiin
        eikä edelleenkään mies kirjoitti:

        sellainen hauska/omituinen piirre, että isompi annos ei väsytä samallalailla kuin pieni annos. Mitä pienempi nokare, sen paremmin tehoaa unettomuuteen. Ei oikein taho maalaisjärki ymmärtää..

        Minä olen ainakin aina ottanut tämän lääkkeen illalla. Kyllä se sen verran pistää päätä pökkyrälle.

        Ei ihme jos pistää pään pökkyrälle, kun ei ole luonnollinen aine eikä kuulu aivoihin.


      • painoneutraali

        Mikä mahtoi olla tuo PAINONEUTRAALI lääke?


      • realpete
        en kyllä kirjoitti:

        tietääkseni ole mies!
        Kirjotinkin tossa aikasemmin (siis toi tyyppi,jolta 4krt leikattu polvi).. Mulla annos aloitettiin 15mg:lla toisen masennuslääkkeen rinnalla. Ei tehonnut tarpeeksi kuukauden jälkeenkään, niin nostettiin 30mg:aan. Onhan toi hurja annos tällaselle 160 senttiselle likalle.
        Nyt on kesän aikana tiputettu annos alas. Enää menee vain 7,5mg indikaatiolla unettomuus.

        Ei se mg määrä mitään kerro. se on kapselin koko. 30 mg tarkoittaa siis kapselin kokoa, ei sitä paljonko kapseli sisältää vaikuttavaa lääkettä.


      • Anonyymi
        realpete kirjoitti:

        Ei se mg määrä mitään kerro. se on kapselin koko. 30 mg tarkoittaa siis kapselin kokoa, ei sitä paljonko kapseli sisältää vaikuttavaa lääkettä.

        VÄÄRIN!!!! Jos tabletti esim. tässä tapauksessa Mirtazapin, ja tabletti on vaikka 30 mg, niin tabletti sisältää 30 milligrammaa mirtsapiinia eli vaikuttavaa lääkettä. Ei se milligramma määrä missään lääkkeessä ole mikään tabletin paino vaan kuinka paljon se sisältää vaikuttavaa ainetta!! Haloo ja valot päälle.


    • D24rrTT

      Tulen huonovointiseksi kun luen S24:sen psyykenlääke-keskusteluja. Hirveää miten ihmiset tekee vahinkoa keholleen. Olen käynyt läpi omat juttuni, joten tiedän.

    • realpete

      en ole lääkäri, mutta mirtazapin on nukahtamislääke.
      Kannataa ottaa lääkäriin yhteyttä voisiko annostusta ehkä vähentää tai kokonaan toinen lääke.

      tsemppiä

      • eikäole3ee

        Mirtazapin on kylläkin neurolepti eikä nukahtamislääke,sillä on myös väsyttävä vaikutus,joten määrätään sen takia myös unettomuuteen.


      • 34745745
        eikäole3ee kirjoitti:

        Mirtazapin on kylläkin neurolepti eikä nukahtamislääke,sillä on myös väsyttävä vaikutus,joten määrätään sen takia myös unettomuuteen.

        Ei ole neurolepti (ei mitään tekemistä neuroleptien kanssa) vaan masennuslääke joka voi myös väsyttää ja auttaa nukkumisessa.

        Jos lihottaa mutta kuitenkin univaikeuksia masennuksen takia, lääkärit voi joko vaihtaa masennuslääkkeeseen joka ei lihota unilääkettä tai sitten mirtatsapiinin kanssa voi määrätä laihdutuslääkettä. Riippuu varmaan kuinka hyvin lievittää masennusta, jos mirtatsapiini toimii niin ehkä kannattaa pyytää laihdutuslääkettä rinnalle. Jos ei toimi niin sitten vaikka laihduttavaa bupropionia masennukseen joka kuitenkin piristää eli vaatii unilääkkeen rinnalle jos univaikeuksia.


    • KamalaLääke

      Järjetön syömishimo. Sokeria. Makeaa

      • Ruuanhimo

        Syönyt ko lääkettä 2 kk 7,5 mg-15 mg ja painoa 6 kg...Järjetön ruuan himo,ahmin kaikkea tolkuttomasti.Isommat ruoka-annokset jne.jatkuva nälkä....


      • HimoJää

        Himo makeaan ei mene ohi edes lääkkeen lopetuksen jälkeen. Helpottaa kyllä. Aina silloin tällöin tulee tolkuton tarve syödä makeaa, mitä ei ole ollut ennen.


    • Anonyymi

      Olen ottanut 1/2 tablettia Mirtazapinia 1v5kk ja painoa on tullut n. 20 kg.- Pienensin lautaskokoakin,joten syön vähemmän kuin ennen,silti paino nousee.Minulla on valtavat turvotukset koko kehossa,olen kuin Michelin-akka.- Em. lääkettä määrättiin unettomuuteen.Ihmettelin jo vuosi sitten miksi ei esim. housut enää mene kiinni.Lääkäri on hakenut/tutkinut kilpirauhasta koska minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta.Ei ole kokeiden perusteella mitään vikaa kilpparissa.- Tänään huomasin Facebookissa,kun joku kirjoitti että on lihonut 20 kg Mirtazapin aloittamisen jälkeen.Jotenkin helpotti tuo tieto,koska en todellakaan ole mässäillyt ruokien kanssa.Syön aamulla 1,5 dl jogurttia,lounaalla yhden perunan kalaa tai broileria vihersalaattia ja usein myös porkkanaraastetta.Illalla syön pienen annoksen tuorepuuroa.Kahvia kyllä juon paljon,mutta olen sitä juonut ennen em. lääkettäkin.- Taidan yrittää nukkua ilman lääkettä,valvon jos ei nukuta!

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt lääkettä unettomuuteen. Olen päin vastoin laihtunut ja pudottanut tietoisesti painoani 35kg.
      Lääkkeen ottamisen ajankohta oli itselleni tärkeä, vähän ennen nukkumaan menoa.ei ehtinyt tulla nälkä. Iltasyönti lihottaa eniten ja masentaa,kun nukkuu yön huonosti. Neuvoja maailma on täynnä,mieti mikä sopii Sinulle? Tämä sopii minulle

    • Anonyymi

      Voiko tämä lääke aiheuttaa lihomista pienellä annoksella 3.5-7.5mg?

      Luin että isommilla annoksilla tämä lääke aiheuttaa lihomista ja jotenkin vaikuttaa siihen että ylimääräiset kilot kerääntyisivät helpommin mahan seudulle myös naisilla? Voiko tämä pitää paikkansa? Tai kokemuksia tälläisesta

    • Anonyymi

      Minulle myös tätä määrättiin. En halua lihoa, koska se olisi viimeinen naula arkkuun minulla. Sidekudoksen eivät tahdo pitää koossa kroppaa ja en jaksaisi enää liikkua...
      Kokeilen puolikkaita satunnaisesti unihäiriöihin.

    • Anonyymi

      Mulla olis tänään tarkoitus aloittaa k.o. lääke unettomuuteen pienellä annostuksella. 15 mg 0,25-0,5 tablettia. Olipas pilkkominen.
      Kuka nyt lihota haluaisi,en minäkään. Vaihdan jos näin käy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1600
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe