Mikä on teidän lempivatteenne? Oletteko koskaan teettäny vaatteita ompelijalla? Tai tehneet itse? Mulla ois pari ihanaa paitaa, mutta niitä ei enää kaupasta löydy. Ois kiva saada samalla mallilla tehtyjä vaatteita, mutta uusina. Mulla on yks tunikamallinen paita, ihanaa laskeutuvaa materiaalia ja sitten toinen paita, sellanen jos on rypytyksiä. Harmittaa kun niitä ei enää saa mistään! Paljonko maksaa teettää? Onko tietoo? Ja sitten niitä kuminauhavyötäröisiä housuja haluisin, mut lahkeet ei sais olla kapeet! Ehdotuksia? Teettäminen/tekeminen ainoot vaihtoehdot?
Lempivaatteenne?
2
421
Vastaukset
- nykyisin en
En ole Suomessa ammattilaisella teettänyt, ulkomailla kylläkin. Taitaa olla aika kallista täällä. Ompelin vaatteita itselleni yli kymmenen vuotta sitten, sitten kyllästyin. Eikä se ihan halpaa puuhaa ole itse tehtynäkään.
Ja ne lempivaatteet on sellaiset joissa tunnen oloni kotoisaksi. - khr
Mun lempivaatteeni on ehdottomasti Hennesin äitiysosastolta hankittu petroli-beige-luonnonvalkoraidallinen 3/4-hihainen imetyspaita, jonka v-aukko on todella syvä, etumuksen kappaleet menevät tuosta rintojen välistä ristiin. Se on vielä leikattu niin, että muuten poikkiraitaisessa paidassa ne etukappaleen raidat menevät vinoon kaula-aukon reunan suuntaisesti. Olen piirtänyt paidasta kaavan ja ommellu kaksi muuta paitaa samalla mallilla. Valitettavasti toinen, Marimekon pallollisesta puuvillatrikoosta tehty paita on löystynyt pesussa niin, ettei rintojen alle tarkoitettu leikkaus pysy enää aloillaan.
En ole joutunut teettämään ompelijalla kun on onneksi isoäiti jolta sujuu ne vaativammat jutut joissa itseltäni menee sormi suuhun. Vihaan trikookankaiden ja muiden liukuvien ja venyvien kankaiden käsittelyä. Jäykistä, kudotuista kankaista on mukava ommella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724314Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1003750Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363439- 513030
- 402528
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182449Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222222- 231866
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141645Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?331622