Mikä on teidän lempivatteenne? Oletteko koskaan teettäny vaatteita ompelijalla? Tai tehneet itse? Mulla ois pari ihanaa paitaa, mutta niitä ei enää kaupasta löydy. Ois kiva saada samalla mallilla tehtyjä vaatteita, mutta uusina. Mulla on yks tunikamallinen paita, ihanaa laskeutuvaa materiaalia ja sitten toinen paita, sellanen jos on rypytyksiä. Harmittaa kun niitä ei enää saa mistään! Paljonko maksaa teettää? Onko tietoo? Ja sitten niitä kuminauhavyötäröisiä housuja haluisin, mut lahkeet ei sais olla kapeet! Ehdotuksia? Teettäminen/tekeminen ainoot vaihtoehdot?
Lempivaatteenne?
2
425
Vastaukset
- nykyisin en
En ole Suomessa ammattilaisella teettänyt, ulkomailla kylläkin. Taitaa olla aika kallista täällä. Ompelin vaatteita itselleni yli kymmenen vuotta sitten, sitten kyllästyin. Eikä se ihan halpaa puuhaa ole itse tehtynäkään.
Ja ne lempivaatteet on sellaiset joissa tunnen oloni kotoisaksi. - khr
Mun lempivaatteeni on ehdottomasti Hennesin äitiysosastolta hankittu petroli-beige-luonnonvalkoraidallinen 3/4-hihainen imetyspaita, jonka v-aukko on todella syvä, etumuksen kappaleet menevät tuosta rintojen välistä ristiin. Se on vielä leikattu niin, että muuten poikkiraitaisessa paidassa ne etukappaleen raidat menevät vinoon kaula-aukon reunan suuntaisesti. Olen piirtänyt paidasta kaavan ja ommellu kaksi muuta paitaa samalla mallilla. Valitettavasti toinen, Marimekon pallollisesta puuvillatrikoosta tehty paita on löystynyt pesussa niin, ettei rintojen alle tarkoitettu leikkaus pysy enää aloillaan.
En ole joutunut teettämään ompelijalla kun on onneksi isoäiti jolta sujuu ne vaativammat jutut joissa itseltäni menee sormi suuhun. Vihaan trikookankaiden ja muiden liukuvien ja venyvien kankaiden käsittelyä. Jäykistä, kudotuista kankaista on mukava ommella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1542505Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot971009- 64881
- 61764
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85680Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202658Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648