Työkaveri dunkkaa

anonymouse

Kertokaapas miten ilmoittaa työkaverille häntä loukkaamatta että hän haisee todella pahasti hielle/pskalle. Ko henkilöllä on ollut sama paita päällä ~2kk eli ilmeisesti henkilökohtaisesta hygieniasta ei ole tietoakaan. Intissä kyseinen tapaus olisi kannettu suihkuun pakolla mutta sitä ei työelämässä voi tehdä (valitettavasti).

5

1007

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miikka69

En mä nyt kyllä tuohon muuta keksi, kun sanot sille ihmiselle ihan suoraan,että ei millään pahalla, mutta voisitko välillä vaihtaa paitaa ja käydä pesulla!
      Mä itse olen henk.koht. sitä mieltä että asiat kannattaa sanoa suoraan! Enemmän se loukkaa jos siitä aletaan puhua selän takana!Jos totuus satuttaa niin se on mennyt perille! Ehkä hän ei vaan tajua haisevansa!?

• k.i.p.u.p.i.s.t.e

On vähän tuon tapainen kokemus EB:llä ja totesin ettei tuollaisesta asiasta sovi huomauttaa. Ainakin se edesauttaa kiusaamista, kun on jo entuudestaan joutunut kiusatuksi.

Huonekaveri (miespuolinen) käytti hajuvettä niin helvetillisen paljon, että se laukaisi minulla allergisen reaktion. Olen allerginen joillekin hajusteille eli ns. "räkä lentää" ja -tsiih...

Totesin tuosta huonekaverille huumorilla että kai niitä naisia vähemmälläkin tuoksulla saisi (kyseessä kun oli sinkkumies), eli ei pahalla mutta tuoksu saa minulle aikaan räkäpaisumuksen. Omasta mielestäni meillä oli sen verran hyvät välit että tuollaisen uskalsi sanoa; varsinkin kun yritin hauskuttaa asiaa huumorilla jottei sitä tarvitsisi ottaa turhan vakavasti. Mielestäni on normaalia että nimenomaan kaverusten kesken vaihdetaan myös tämän suuntaisia kommentteja ja näen myös kaverina työkaverin, joka on samassa huoneessa, jonka kanssa jutellaan niitä näitä ja joka uskaltaa jopa pummata kyytiä kioskille veikkausten vientiä varten (ja jota ylipäänsä viitsin em. pyynnöstä kyyditä ilman korvausta).

No, tästäkös huonekaveri kuitenkin veti herneet nenuun toden teolla. Asiasta kirposi aivan valtaisa keskustelu 100% selän takana toteutettuna ja myös esimiehelle oli valitettu, ties vaikka Oulua myöten... Luonnollisesti kaverissa ei ollut miestä jutella asiasta rehdisti suoraan minun kanssani.

En sitten tiedä, suomenruotsalainen kun oli taustaltaan eikä muutenkaan tajunnut läheskään kaikkia juttuja (varsinkin, kun en puhu kirjakieltä) niin enpä toisaalta voi tietää, miten hän moisen yleensä edes käsitti.

Kaverille homma oli tietysti siinä määrin hyvin kannattava, että lopulta minut irtisanottiin ja hänet palkattiin vakituiseksi tilalleni, samoihin tehtäviin. Siihen astihan hän oli vain määräaikainen.

• Kaiken kokenut
        k.i.p.u.p.i.s.t.e kirjoitti:

On vähän tuon tapainen kokemus EB:llä ja totesin ettei tuollaisesta asiasta sovi huomauttaa. Ainakin se edesauttaa kiusaamista, kun on jo entuudestaan joutunut kiusatuksi.

Huonekaveri (miespuolinen) käytti hajuvettä niin helvetillisen paljon, että se laukaisi minulla allergisen reaktion. Olen allerginen joillekin hajusteille eli ns. "räkä lentää" ja -tsiih...

Totesin tuosta huonekaverille huumorilla että kai niitä naisia vähemmälläkin tuoksulla saisi (kyseessä kun oli sinkkumies), eli ei pahalla mutta tuoksu saa minulle aikaan räkäpaisumuksen. Omasta mielestäni meillä oli sen verran hyvät välit että tuollaisen uskalsi sanoa; varsinkin kun yritin hauskuttaa asiaa huumorilla jottei sitä tarvitsisi ottaa turhan vakavasti. Mielestäni on normaalia että nimenomaan kaverusten kesken vaihdetaan myös tämän suuntaisia kommentteja ja näen myös kaverina työkaverin, joka on samassa huoneessa, jonka kanssa jutellaan niitä näitä ja joka uskaltaa jopa pummata kyytiä kioskille veikkausten vientiä varten (ja jota ylipäänsä viitsin em. pyynnöstä kyyditä ilman korvausta).

No, tästäkös huonekaveri kuitenkin veti herneet nenuun toden teolla. Asiasta kirposi aivan valtaisa keskustelu 100% selän takana toteutettuna ja myös esimiehelle oli valitettu, ties vaikka Oulua myöten... Luonnollisesti kaverissa ei ollut miestä jutella asiasta rehdisti suoraan minun kanssani.

En sitten tiedä, suomenruotsalainen kun oli taustaltaan eikä muutenkaan tajunnut läheskään kaikkia juttuja (varsinkin, kun en puhu kirjakieltä) niin enpä toisaalta voi tietää, miten hän moisen yleensä edes käsitti.

Kaverille homma oli tietysti siinä määrin hyvin kannattava, että lopulta minut irtisanottiin ja hänet palkattiin vakituiseksi tilalleni, samoihin tehtäviin. Siihen astihan hän oli vain määräaikainen.

Minun työpaikallani lihanleikkaamossa aikuiset miehet pitivät pierukilpailuja jokikinen päivä. Oli siinä takana olevilla työtovereilla olemista ja jaksamista.
        Kun siitä yritin yhteissä palaverissa asiallisesti huomauttaa ettei sellainen käytös sovi työaikana, niin minä sain huonon maineen ja ikuiset vihat osaporukalta ja pääluottamusmies uhkasi lopputilillä.
        Hän talutti minut telotuspaikalle ruokalan kapinettiin porukan kuulusteltavaksi.
        Muistan elävästi kuin eilisen päivän kun hän minulle sanoi oikein nimeltä mainiten ja kaikkien kuullen:
        Mitä sanot tai me teemme omat johtopäätöksemme.
        Mitä se oli muuta kuin uhkailua lopputillä?
        Minusta tehtiinkin se kiusaaja ja en muka ymmärrä huumoria. Näin siis lihanleikkaamossa Pohjois- Savossa.
        Herra pääluottamusmies sai ylenyksen liitosta ja minut hän painosti lopputiliin sanomalla että sinulla se tuleekin täyteen 55 vuotta ja 1 kk.
        Käy sitten sopimassa esimiesten kanssa lähdöstäsi.
        Muille samanikäisille hän kyseli jatkoaikaa, koska töitä olisi ollut runsaasti.
        Oliko pääluottamusmies ylittänyt toimivalatansa uhkailemalla? Kuka uskaltaisi asiasta sanoa?
        Kuinka hän voinee jatkaa liiton toimitsijana?

• mistäs tiiät kaapin sisällön?
        Kaiken kokenut kirjoitti:

Minun työpaikallani lihanleikkaamossa aikuiset miehet pitivät pierukilpailuja jokikinen päivä. Oli siinä takana olevilla työtovereilla olemista ja jaksamista.
        Kun siitä yritin yhteissä palaverissa asiallisesti huomauttaa ettei sellainen käytös sovi työaikana, niin minä sain huonon maineen ja ikuiset vihat osaporukalta ja pääluottamusmies uhkasi lopputilillä.
        Hän talutti minut telotuspaikalle ruokalan kapinettiin porukan kuulusteltavaksi.
        Muistan elävästi kuin eilisen päivän kun hän minulle sanoi oikein nimeltä mainiten ja kaikkien kuullen:
        Mitä sanot tai me teemme omat johtopäätöksemme.
        Mitä se oli muuta kuin uhkailua lopputillä?
        Minusta tehtiinkin se kiusaaja ja en muka ymmärrä huumoria. Näin siis lihanleikkaamossa Pohjois- Savossa.
        Herra pääluottamusmies sai ylenyksen liitosta ja minut hän painosti lopputiliin sanomalla että sinulla se tuleekin täyteen 55 vuotta ja 1 kk.
        Käy sitten sopimassa esimiesten kanssa lähdöstäsi.
        Muille samanikäisille hän kyseli jatkoaikaa, koska töitä olisi ollut runsaasti.
        Oliko pääluottamusmies ylittänyt toimivalatansa uhkailemalla? Kuka uskaltaisi asiasta sanoa?
        Kuinka hän voinee jatkaa liiton toimitsijana?

tuolla jo vastasin:
        mistäs tiedät että se on sama paita?
        mulla on ainakin
        25-30 täysin samanlaista mustaa teepaitaa!
        Voi olla että haisee muuten vaan.
        Kysy siltä etkö käy koskaan suihkussa kun haiset noin pahalle!

• Hajuherneestä

Itse olen nainen, työkaverinani n 55 v mies, ja hän todella haisee. Puhuu muille ettei jaksa siivota/pyykata/tiskata jne. Hänen tyttärensä hoitaa nämä asiat ja tytär ei käy kylässä edes viikottain, välillä saattaa mennä jopa kuukausi. Vaatteista näkee et ovat likaiset ja hiukset rasvaiset. Samassa paikassa ollut 1 1/2 vuotta ja olen oppinut kiertämään tämän haisulin, kun en voi kiertää laitan sumeilematta sormen nenän eteen niin ettei ole kai vieläkään tajunnut. Lisäksi tämä haisuli röyhtäilee jatkuvasti,ei siinä mitään niin minäkin välillä, mut alvariinsa kuulostaa kuin hänellä tulisi yrjöt suuhun ja lisä komentit ; majoneesi maistu, taisin syödä sitä ruokatunnilla tms. Saavat voimaan pahoin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2006
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1939
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1586
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe