Hot Stuff

Daddy Pop

Se on hupaisaa miten 1970-luvun lopun diskomusa alkaa vihdoinkin saada sitä arvostusta mikä sille kuuluu. Tehtiinhän silloin muutamia todella kovia biisejä, kuten Donna Summerin Hot Stuff, Chicin Le Freak ja Gloria Gaynorin I will survive. Ne pesee ihan mennen tullen kutakuinkin kaikki uuden aallon bändit (jotka nyt kuulostaa vanhanaikaisemmilta kuin mikään) ja muut rääkkyjät joista kaikki intoili vaikkei kukaan niitä oikeasti jaksanut kuunnella (edes silloin).

7

788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutamia

      todella kovia biisejä? ;)
      Mainitsemasi kappaleet ovat vain ylisoitettu pintaraapaisu 70-luvun disco-musiikkiin. Tuohon aikaan musiikin taso oli niin paljon korkeammalla kuin nykyään että hirveät määrät huippukappaleita jäi väkisinkin hittien jalkoihin ja unohtuivat.

      Noista mainitsemistasi kappaleista ja artisteista on toki hyvä aloittaa disco-musiikkiin tutustuminen, mutta ne ovat vain jäävuorenhuippu! ;)

      • mikset kertoisi meillekin

        Olen sen verran nuori, että 70-luvulla en kuunnellut discomusiikkia, saati käynyt "diskoissa" tanssimassa. Radionauhurikin C-kasettien äänittämiseen saatiin vasta -75. Olen iloinen että Donna Summeria kuunteli joku kaveri, toi koulun käsityötunnille kasetin, ope antoi luvan. Muuten olisin vielä tietämättömämpi. Umberto Tozzi oli konekirjoitustunnilla keväällä -79 kova juttu, en silloin vielä oppinut kymmensormijärjestelmää, meni 20 vuotta aikaa, nyt olen siinä aika haka.


      • aluksi...
        mikset kertoisi meillekin kirjoitti:

        Olen sen verran nuori, että 70-luvulla en kuunnellut discomusiikkia, saati käynyt "diskoissa" tanssimassa. Radionauhurikin C-kasettien äänittämiseen saatiin vasta -75. Olen iloinen että Donna Summeria kuunteli joku kaveri, toi koulun käsityötunnille kasetin, ope antoi luvan. Muuten olisin vielä tietämättömämpi. Umberto Tozzi oli konekirjoitustunnilla keväällä -79 kova juttu, en silloin vielä oppinut kymmensormijärjestelmää, meni 20 vuotta aikaa, nyt olen siinä aika haka.

        Osoitteesta www.discosavvy.com löytyy joka vuosilta ne merkittävimmät disco-biisit. Sieltä vaan selaamaan. Ja kuten huomaatte, on olemassa muitakin disco-biisejä kuin La Freak, Hott Stuff, I Will Survive, Daddy Cool... ;)

        Esimerkkinä voin laittaa tähän nyt linkit muutamilta vuosilta:

        1977:
        http://www.discosavvy.com/disco77.html

        1978:
        http://www.discosavvy.com/disco78.html

        1979:
        http://www.discosavvy.com/disco79.html

        1980:
        http://www.discosavvy.com/disco80.html


    • New Wave & Romantic

      Sellaiset New Wave:a edustavat bändit kuten Yazoo ja Visage pystyvät kyllä kilpailemaan mainitsemiesi bändien kanssa suosiosta - jos vain otetaan huomioon muukin kuin USA. Varsinkin Yazoon Don't go ja Visagen Fade to grey ovat sellaisia kappaleita, että niitä on miksattu vähintään yhtä paljon kuin Donna Summerin I feel lovea. Puheet vanhanaikaisuudesta ovat siis täyttä pötyä.

      • Daddy Pop

        uudella aallolla, vaan näitä Sex Pistolsia ym. punk-bändejä. Visagea en muista kuulleeni, Yazoon joku levy mulla joskus olikin, se taisi olla Upstairs at Eric's jolla on Don't go ja Only you - hienoja kipaleita, ja laulajalla on jännä ääni.


      • Joe G.
        Daddy Pop kirjoitti:

        uudella aallolla, vaan näitä Sex Pistolsia ym. punk-bändejä. Visagea en muista kuulleeni, Yazoon joku levy mulla joskus olikin, se taisi olla Upstairs at Eric's jolla on Don't go ja Only you - hienoja kipaleita, ja laulajalla on jännä ääni.

        Yazoo (tai Yaz, niinkuin nimi kirjoitettiin USA:ssa) oli aika kiinnostava bändi. Vain kaksi albumia, mutta hitin "Don't Go" takia jokaisen mieleen jäänyt.

        Laulajana Alison Moyet on huippuluokkaa ja Vince Clark (yksi Depeche Moden perustajajäsenistä) säveltäjänä on osoittanut olevansa muutakin kuin yhden hitin mies. Yhdistettyään voimansa 1985 Andy Bellin kanssa on hittejä tullut ulos Erasurelta tasaiseen tahtiin.

        Visage oli taas minusta yhden hitin bändi. "Fade to Gray" on edelleenkin upea biisi, mutta muita en juuri muista kuunnelleeni. Ehkä Midge Uren lähtö bändistä vei mielenkiinnon.


      • Janzu
        Joe G. kirjoitti:

        Yazoo (tai Yaz, niinkuin nimi kirjoitettiin USA:ssa) oli aika kiinnostava bändi. Vain kaksi albumia, mutta hitin "Don't Go" takia jokaisen mieleen jäänyt.

        Laulajana Alison Moyet on huippuluokkaa ja Vince Clark (yksi Depeche Moden perustajajäsenistä) säveltäjänä on osoittanut olevansa muutakin kuin yhden hitin mies. Yhdistettyään voimansa 1985 Andy Bellin kanssa on hittejä tullut ulos Erasurelta tasaiseen tahtiin.

        Visage oli taas minusta yhden hitin bändi. "Fade to Gray" on edelleenkin upea biisi, mutta muita en juuri muista kuunnelleeni. Ehkä Midge Uren lähtö bändistä vei mielenkiinnon.

        Kosketinsoittaja Vince Clark oli toinen Erasuren perustajista?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      311
      2814
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2193
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      82
      1643
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      188
      1530
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1335
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      54
      1231
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1094
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      20
      1092
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      921
    Aihe