Olen eräs onnekas, joka sai varmaan kynsisienen peukaloonsa. Helppoa olisi, jos kynsisieni olisi ollut varpaissa, mutta peukalossa se on vaikeaa. Varsinkin, kun on siinä peukalossa, mitä käyttää eniten. Olen yrittänyt hoitaa sitä etikalla, mutta ei ole vielä parannusta näyttänyt.
Iso ongelma on siinä, että joudun peittämään kynnen aina, koska siitä erittyy mönjää ja teen paljon käsillä töitä. Työssä joudun käsittelemään paljon vanhaa materiaalia ja pesemään käsiäni jatkuvasti. Käsineitä ei voi käyttää. Kynsisieni pahenikin, kun tulin lomilta takasin töihin. :(
Onko joku saanut sairaslomaa kynsisienen takia?
Olen lukenut vaihtelevaa tietoa kynsisienen parannuskeinoista. Olisiko jollain kokemusta juuri kynsisienestä sormissa?
Kynsisieni peukalossa :)
3
7953
Vastaukset
- tässä vinkkejä
heippa! Mulla oli kynsisieni toisen käden peukalossa (en muista kummassa) parisen kuukautta sitten. Kipu oli aivan sietämätöntä,tuntu sellaselt tykyttävält mutta kivuliaalta sellaiselta. Menin lääkäriin,koska se oli ollut mulla jo lähes viikon, sairaanhoitaja katto ekana sen ja käski mennä lääkärille näyttää. Lääkäri määräsikin mulle kaliumpermangaattia (sellasta jauhoa mikä liotetaan viiteen litraan vettä, ei mitenkään kivaa ainetta,koska jos sinne kulhoon laittaa koko käden ni se käsi värjäytyy ruskehtavaksi,eli sormi vaa..) ja lisäksi käski käydä ostamassa bacibactia,ja vielä haavan desifionti ainetta (mutta en sitä tarvinnut kyllä,eli turha ostos) Toi jauhe juttu alko auttaa nopeesti, olikoha ekan liotuksen jälkee, mutta jatkoin pidempää..
ja tosiaanki jos et vielä haluu lääkärii mennä,niin koita tota bacibactia jota saa ilman reseptiä apteekista:)
toivottavasti saat sormen terveeksi!
ps. en saanut lainkaan saikkua:(- Pimeyteen
Tuo kaliumpermangaatti kuulosti hyvältä, kun katsoin lisätietoakin siitä. Pidettiin tehokkaimpana hoitona kynsisieneen. Outoa, ettei suomenkielisillä sivuilla ollut mitään. Toivottavasti lääkäri suostuu antamaan sitä. Ei mikään sisäisesti otettava lääke kuulostanut houkuttelevalta ja epävarmaa paraneminenkin.
Kiitokset vinkistä! :) - tässä vinkkejä
Pimeyteen kirjoitti:
Tuo kaliumpermangaatti kuulosti hyvältä, kun katsoin lisätietoakin siitä. Pidettiin tehokkaimpana hoitona kynsisieneen. Outoa, ettei suomenkielisillä sivuilla ollut mitään. Toivottavasti lääkäri suostuu antamaan sitä. Ei mikään sisäisesti otettava lääke kuulostanut houkuttelevalta ja epävarmaa paraneminenkin.
Kiitokset vinkistä! :)joo ole hyvä vaa:). Ite olin oikeesti ihan paniikissa ku mulle tuli toi, en ollu edes kuvitellu että kynsivallintulehus tekee noin kipeetä! Soitin sillo terveyspalveluneuvontaaki, ja kysäsin mikä mul on sormessa ym. ne käski kyl venailla viel viikon verra ja koittaa pestä monta kertaa päivässä juoksevalla vedellä. Mutta jos en ois soittanu ni en ois ikinä tienny mikä siin on^^.
Eli tosiaanki kannattaa mennä lääkärille, jos ollu jo pidemmän aikaa. Toi kaliumpermangaatti tosiaanki oli hyvää, ku aamul olin liottanu käsiä (!) siinä niin illalla alko jo erittää valkosta töhnää kynnenalta. Mun piti mennä samana päivänä siis töihi ku olin käyny lääkärissä ja sain lääkkeet, aamulla liotin käsiä siinä,ni oli kyl aika kauhee olla töis,ku sykki sormessa, ja käsi oli iha hirrveen värinen. Laitoin kyl toho peukkuu laastarin,koska ettei pääse bakteereita (teen lähioitajan hommii,ja ku meil käytössä tääl sillo puuteroidut käsineet,ni ei ois tuntunu kivalt..).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849