Jäätelöä joka päivä

haittaa??

Olen 166/54, hiljalleen laihduttelen tai en ainakaan halua lihoa, eli lähinnä painonhallintaa tämä kai on.

Syön joka päivä n.1300 kaloria, joista tuhat noista on mielestäni oikein terveellistä ja monipuolista kevyttä ruokaa, mutta sitten lähes joka päivä syön 300n kalorin edestä herkkujakin, yleensä jätskiä.

Niin, eli kysymys onkin että onko tuosta jotain haittaa laihdutuksen/painonhallinnan kohdalla?

Pyytäisin myös kommentteja ruokavaliostani:

aamu:
kolme/neljä ruispalan viipaletta, kurkkua ja tomaattia

välipala:
Paljon salaattia, kurkkua ja tomaattia sekä raejuustoa

illallinen:
jotain lämmintä ruokaa, mitä nyt sitten sattuukaan olemaan (lautasmalli, edelleen paljon vihanneksia)

jäätelöä (tuo 300 kaloria)

lisäksi paljon vettä ja illalla vielä vihanneksia, esim. porkkanoita jos on nälkä.

Olisin todella kiitollinen kommenteista!

5

3008

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mehka

300 kcal herkkuihin joka päivä voi kuulostaa vähän hassulta laihduttaessa (viikossa 2100kcal ylimäärästä), mutta kuitenkin itse olen myös sen kannalla että herkku päivässä pitää mielen hyvänä ja kropan liikkeellä.
      Syötkö kevytjäätelöitä? Valiolta ja Ingmanilta löytyy todella hyviä kevytjäätelöitä, jopa 104kcal/100g! Voisit syödä saman verran jäätelöä, mutta pihistää kaloreista ja syödä taasen oikeaa ruokaa vähän enemmän.
      Missä hedelmät ja marjat? Ei pidä unohtaa! Joka-aamuiset ruispalasi voisit vaihtaa välillä esimerkiksi puuroon (4xruispala päällisineen n.120kcal / annos valmista Elovena Hetki -puuroa 130 kcal)

Entäs kuinka paljon juot päivässä ja mitä? Saatko tarpeeksi kalsiumia? (kalsiumtabletit maailman kuvottavinta nautittavaa...)

• muislak

Jos syö maito/kermajätskiä, missä ei ylenmäärin sokeria, niin siinähän sitä on kalsiumia.. Varmaan jätski on järkevämpää syötävää kuin suklaa, ihan vaikka ruoansulatuksen kannalta.

• aloittaja
        muislak kirjoitti:

Jos syö maito/kermajätskiä, missä ei ylenmäärin sokeria, niin siinähän sitä on kalsiumia.. Varmaan jätski on järkevämpää syötävää kuin suklaa, ihan vaikka ruoansulatuksen kannalta.

kiitos vastanneille.
        Tosiaan sen kalsiumin saan lähinnä tuosta jäätelöstä ja raejuustosta, hyvin harvoin juon maitoa. Pitäisi kyllä alkaa juomaan tai syömään noita tabletteja.
        Vettä juon päivässä varmaan jonkun 1,5 litraa.

Kevyt jäätelöt ovat tosi hyvä idea! Nyt olen vetänyt vaan noita normijäätelöitä joissa on 200 kcaloria/100g.

Onhan tämä aika kummaa tämä mun jokapäiväinen herkuttelu ja laihduttaminen samaan aikaan, mutta silti kyllä paino putoaa kokoajan hiljalleen. Lisäksi oon huomannut että olen senverran noiden herkkujen perään että jos en päivittäin saa pientäkään annosta makeaa niin ajattelen sitä sitten kokoajan ja saatan alkaa mässyttämään sitten joku päivä ihan kunnolla.
        Ja onhan se vähän silleen surku ajatella että ilman jokapäiväistä herkkuannosta laihtuisin ihan kohisten, mutta toisaalta ehkä parempi etten liikaa enää laihdu kuitenkaan.

• leivälle
        aloittaja kirjoitti:

kiitos vastanneille.
        Tosiaan sen kalsiumin saan lähinnä tuosta jäätelöstä ja raejuustosta, hyvin harvoin juon maitoa. Pitäisi kyllä alkaa juomaan tai syömään noita tabletteja.
        Vettä juon päivässä varmaan jonkun 1,5 litraa.

Kevyt jäätelöt ovat tosi hyvä idea! Nyt olen vetänyt vaan noita normijäätelöitä joissa on 200 kcaloria/100g.

Onhan tämä aika kummaa tämä mun jokapäiväinen herkuttelu ja laihduttaminen samaan aikaan, mutta silti kyllä paino putoaa kokoajan hiljalleen. Lisäksi oon huomannut että olen senverran noiden herkkujen perään että jos en päivittäin saa pientäkään annosta makeaa niin ajattelen sitä sitten kokoajan ja saatan alkaa mässyttämään sitten joku päivä ihan kunnolla.
        Ja onhan se vähän silleen surku ajatella että ilman jokapäiväistä herkkuannosta laihtuisin ihan kohisten, mutta toisaalta ehkä parempi etten liikaa enää laihdu kuitenkaan.

kevytmargariinia, hyviä rasvoja ei pidä unohtaa!

• Ollie
        leivälle kirjoitti:

kevytmargariinia, hyviä rasvoja ei pidä unohtaa!

Jaatelo sinansa ei kaada laihdutusta, jos muut asiat ovat kunnossa, eli esim:

* syot tarpeeksi (eli kcal vajeesi ei ole yli 1000 per paiva, muuten alkaa lahtea lihasta)

* saat riittavasti HYVIA rasvoja (grammamaaraan en ota kantaa)

* saat tarpeeksi proteiinia. Suositukset vaihtelevat mm. sen mukaan, paljonko urheilet vaihdellen (lahteesta riippuenkin) 0.8g (istumatyo, ei liikuntaa) ja 2g (henkilo joka seka laihduttaa etta treenaa) valilla per rasvaton painokilo.

* Syot sen verran vaihtelevasti esim. vihanneksia ja hedelmia etta saat tarvitsemasi vitamiinit yms.

Mina laihdutan 1200 kcal paivassa (olen normaalipainoinen), juoksen joka toinen paiva ja lajitreenit 6 x viikossa. Vapaapaivia pidan dieetista 2 kertaa kuussa, jolloin menee dieettiruokia enemman ja lisaksi esim suklaata omaksi iloksi ja pahkinoita hyvien rasvojen toivossa. Henkilokohtaisesti voin sanoa etta mikali yritan saada 2g proteiinia per rasvaton painokilo ja riittavasti hyvia rasvoja ja hivenaineita niin ei jaa yhtaan tilaa enaa muille herkuille! Toisaalta jos et urheile kovin aktiivisesti, proteiinin tarpeesi on eri luokkaa ja voit syoda vapaammin.

Pahkinankuoressa: jos kaikki muut osatekijat ovat kunnossa, jaatelosta ei liene haittaa laihdutukselle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      151
      2496
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      999
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      871
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      60
      753
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      677
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      670
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      648
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      21
      637
    Aihe