kokemusta pienten liikkeistä

väliinputoajako taas

Olen pituudeltani tasan 160 ja kiloja siinä 50. Eli isojen vaateketjujen ja valmistajien sisäänostamat vaatteet eivät istu hyvin päällä.
Tarvetta olisi suht ajattomalle jakku/housu/puvulle (kenties liituraita), jota voisin käyttää töissä.
Kenellä kokemusta noista Hgin ja Turun pienten naisten liikkeistä? Alkaako siellä koot vasta 160cm alle, eli olenko sinne sitten taas liian iso lyyli? Eli mietin, kannattaako reissata joku vkonloppu Hkiin tai Tkuun, vai ostaako joku epäsopiva omasta kotikaupungista ja sitten maksaa ompelijalle korjauksesta (tai teetää se kokonaan). Eli kumpi mahtaisi tulla halvemmaksi.
Firmojen nettisivuilla kun mainostetaan tuota 'vaatetta alle 160cm-naisille'.

2

726

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vakiaskikas

Helsingissä kannattaa mennä Piccola Donnaan. Hyvä laatu ja tyyli, vatteet istuvat aikuiselle naiselle. Eriomainen palvelu. Turun PikkuNaisia liike on suunnatu edullisempaan ja vaatimattomampaan genreen. Tantta vaatteita on ollut joka kerralla käydessäni, laatu heikohko.
      Lisäksi Stockalta saa yllättävän hyvin pieniä kokoja. Kengistä Kampin Zio ja Kenkäfriikki palvelevat. Pinikokoisen kannattaa ostaa istuvia vaatteita. Pienennetyt näyttävät mittasuhteiltaan huvittavilta.

• j..

Pikkunaisia liikkeessä on vaatepuolelta vain tantta-asusteita, mut kylläkin ihan hienoja kenkiä. Voihan se olla, että olet noihin liikkeisiin hieman "liian normaalikokoinen"

Luulisi että löydät noilla mitoilla vaatteita kaupoista, jotka ovat suunnattu lähinnä nuorille naisille, kuten h&m tai vero moda ym. Kyllä hennesiltä tietääkseni jakkupukuja löytyy. Jos taas haluat jotain laadukkaampaa, jolle on myös paljon käyttöä, ehdottaisin, että teetät tällaisen puvun mittojesi mukaan ompelijalla. Vinkkinä, että alan opiskelijat saattavat tehdä halvemmalla kuin ompelimot yleensä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1336
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1285
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe