Olin tänään hampaanpoistossa, pidin harsotaitosta yli poulituntia ja hyytymä peitti aukon kuten ohjeissa lukee. Nyt hyytymä vaan itsestään irtosi, mutta haava ei vuoda. Missään ei sanota mitä sitten tehdään jos hyytymä irtoaa. Ohjeessakin lukee pure harsotaitosta 15-20 min, jotaa poistohaavan päälle syntyy hyytymä ja paraneminen alkaa. Sitten mainitaan ohjeissa varo ettei hyytymä irtoa, mutta ei mitään siitä jos näin käy.
Minulla on antibiottikuuri ja beisiliinikuuri, syystä että leukaluu oli hampaan alta tulehtunut.
Eli miten saan uuden hyytymän suojaksi???????????
Hampaanpoisto ja hyytymä!!!!
6
22510
Vastaukset
- Hätää
Kyllä haava normaalisti paranee. Älä purskuttele suussa mitään tai ime mitään, esim.pillillä. Hyytymä tuskin kokonaan irronnut eli poistokuopassa varmasti on osa hyytymää paikoillaa. Haava paranee parhaiten itsestään eli ei kannata mennä ronkkimaan.
Koko kuoppa ihan valkoinen eli ei ole hyytymää. Tänään ollut kauhea särky, tosin vähän helpottaa jo, alkaa vissiin antibiootti ja benissiliini purra. Mitään en voi kyllä syödä, koska monttu täyttyisi ruuasta. No kyllä sitä pari päivää elää juomallakin.
- tätitäti
se osa joka on valmis irtoamaan, eli kuuluu asiaan, ole huoleti.
TOsiaan, älä kronki äläkä syö mitään näkkileipää =D - myös hampaanpoiston kokenut
Tilanteeni on sama kuin sinulla antibiootteineen kaikkineen. Minäkin olin tällä viikolla hampaanpoistossa, ja hammaslääkäri sanoi tuosta hyytymästä, että se irtoaa sitten kun on itsestään irrotakseen, ja sitten se on "tehtävänsä tehnyt", eli irtoaminen aikanaan kuuluu asiaan. Välillä menee muutama päivä, välillä vähemmän siihen irtoamiseen. Tuo varoitus niissä ohjeissa tarkoittaa sitä, ettei esimerkiksi hammasharjalla vahingossa revi sitä irti ennen aikojaan. Voit siis olla huoleti. Kun haava ei vuoda, se on sen merkki ettei hyytymääkään enää tarvita, ja siksi se irtosikin.
- Nimetön
Multa leikattiin alaviisuri tiistaina, pari päivää turvotti ja normaalisti särki, torstaina menin jo töihin mut illalla alkoi hemmetinmoinen särky johon burana600 ei tehonnut..perjantaina tajusin soittaa mua leikanneelle lekurille. Mut pyydettiin takas hammaslekurille, jossa selvisi että hyytymä oli irronnut.Se oli luultavasti irronnut melkein heti, olin syönyt tai liikkunut liikaa tai jtn..Lääkäri asetti avoinna olevan luun päälle pahanmakuisen sokeripalaa muistuttavan `suojan`, luusärky loppui melkein heti ja on nyt jatkunut tavallisena särkynä, johon buranakin tehoaa...
Eli, jos särky yltyy yhtäkkiä, on se hyytymä luultavasti irronnut, siihen kipuun ei sitten auta mikään särkylääke. Kannattaa olla siis jo varovaisempi leikkauksen jälkeen ettei käy niinkuin mulle..
Nyt on sunnuntai, perjantaina iski flunssa. Nyt on nielu, korva ja `hampaaton`paikkakin vielä kipeä. Taitaa olla kropalle iso rääkki kun flunssakin iski...tää on helvettiä, varsinkin kun en ollut ennen leikkausta yhtään kipeä. Viisuri oli vain järkevä poistaa ettei synny jatkossa tulehduksia.
Tsemppiä muille leikkaukseen menijöille, olkaa rauhallisesti muutama päivä - Anonyymi
Multa poistettiin poskihammas ja älyttömän kipeä yli 2viikkoa. Joka päivä 800 buranaa 3xpäivässä. Kyllä se parenee ilman hyytymääkin on vaan kauemmin kipeä. Kävin viikon jälkeen hammaslääkärillä ja sanoivat vain että voi mennä muutama viikko paranemiseen. No nyt reilu 2viikkoa poistosta ja vielä hieman jomottaa. Pärjään jo ilman buranaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123620MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar701915Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja641027Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768