tein kiinnostavan havainnon. Olen nainen ja laitoin heikkopäisenä (?) treffeihin ilmoituksen. Koulutukseltani olen FT, eli alallani loppuun asti koulutettu. Olen kuitenkin ollut "työttömänä", eli en ole vajaan vuoteen saanut oman alani töitä. En ole kuitenkaan halunnut maata vaan sohvalla, vaan hakeuduin yhden vuokrafirman listoille ja tein useamman kk keikkaa tarjoilijana ja hotellisiivoojana.
Treffeillä jätin nuo koulutus-ruksit laittamatta, mutta miehille kelle vastasin, vastasin ihan rehellisesti että teen töitä siivoojana. Niin..loput varmaan jo arvaatte, tuliko treffejä :D
deittailisitko siivoojaa
51
5123
Vastaukset
- miks ei.....
tekee tärkeätä työtä...kyllä deittailisin
>sama mikä ammatti. - pinnallisia...
kuin naiset...
- luonne ratkaisee
Minua ei kiinnosta, onko nainen siivooja vai mitä hän tekee, jos naisen kanssa on mukavaa ja hän viihtyy minun seurassani. Erittäin mielelläni deittailisin sellaisen naisen kanssa ja sellaista ihmistä yritän etsiä. Koulutus/ammatti on monelle tärkeä statuksen takia, minulle se ei ole.
- ...
Jos sinulla ei ole mitään koulutusta tms., niin tuskin vedät puoleesi miehiä kuin siinä tapauksessa, että olet nuori ja nätti. Jos edes mainitsisit, että olet tohtori, saattaisit saada jonkun miehen joka haluaa älykkään kumppanin kiinnostumaan. Naiset ovat näissä koulutusasioissa toisaalta selvästi vaativampia kuin miehet. Jos selaat profiileja, niin huomaat hyvin pian, että miehet eivät laita ihannenaiselle mitään koulutusvaatimuksia tai jos laittavat, niin yleensä itseä huonommin koulutettu kuitenkin riittää. Naisilla taas on hyvin paljon tyypillisempää vaatia mieheltä vähintään samaa koulutustasoa kuin mitä itsellä on.
- ja kaksinaismoralismia!
- Tosimies
ja kaksinaismoralismia! kirjoitti:
Paskapuhetta tuolta edelliseltä kirjoittajalta. Tohtorin tutkinto on naiselle vain pitkä miinus parisuhdemarkkinoilla.
Naisen pitää olla kaunis ja sopivan "tyhmä", semmoinen sopiva kotiäitityyppi. Ei mikään saatanan URANAINEN. - ...
ja kaksinaismoralismia! kirjoitti:
En sanonut, että kaikki miehet eivät anna arvoa koulutukselle. Osa heistä antaa, mutta tämä osuus on pienempi kuin naisilla. Ihme, kun ihmisten on pakko nähdä asiat mustavalkoisina. Joko kaikki ovat jotain, tai sitten kukaan ei ole sitä.
- Däid
"Koulutukseltani olen FT, eli alallani loppuun asti koulutettu."
Toivottavasti et sentään "loppuun asti kulutettu" ja burnoutin saanut...
Jos muutaman hiukankin pidemmän kirjeen vaihdat miesten kanssa, fiksuus ja kirjallinen ilmaisukyky taatusti tulevat esiin. Ovatko nuo kontaktit siis jääneet yhteen viestiin?
Varmaan noilla puutteellisilla taustatiedoilla suhtautuisin itsekin siivoojaan hiukan ennakkoluuloisesti - sanoisin silti, ettei kyseessä ole ylimielisyys tyyliin "mulle ei kelpaa siivooja", vaan ylimielisyys tyyliin "mulle ei kelpaa pelkän peruskoulun käynyt".
Harva siivooja on juuri kouluttautunut. Suunnilleen samanlaista koulutustaustaa pidän aika hyvänä pohjana.
Tohtorisnainen on toisaalta paperilla minulle (FM) ylikoulutettu... - ja pysyi..
-en deittailis,koska KAIKKI siivoojat joita olen nähnyt,ovat ulkonäkörajoitteisia,ja jotain rimaa on mullakin sentään.. :)
- rävähti..
Kuule ...tänäpäivänä jopa siivoojilta vaaditaan koulutus,ei enää siivota niinkuin ennen vanhaan kalsarin lahkeella...ja sun pitää tietää kaiken maailman aineista,ja myös pitää olla koneiden ajokortti....missä takapajulassa oikein asut
>ja voin sanoa että on tosi hyvän-näköisiä siivoojia,joskin tänäpäivänä ei ole siivooja nimikkeellä työskenteleviä....tule tähän päivään sieltä tynnyristä...jokainen valitsee ammattinsa itse.... - Siivoton
rävähti.. kirjoitti:
Kuule ...tänäpäivänä jopa siivoojilta vaaditaan koulutus,ei enää siivota niinkuin ennen vanhaan kalsarin lahkeella...ja sun pitää tietää kaiken maailman aineista,ja myös pitää olla koneiden ajokortti....missä takapajulassa oikein asut
>ja voin sanoa että on tosi hyvän-näköisiä siivoojia,joskin tänäpäivänä ei ole siivooja nimikkeellä työskenteleviä....tule tähän päivään sieltä tynnyristä...jokainen valitsee ammattinsa itse....Kun katsoo työvoimahallinnon sivuilta mitä vaatimuksia siivoojille asetetaan, niin kyllä niissä yleensä on koulutusvaatimus ja jonkin verran työkokemusta. Siivous ei ole pelkkää paikkojen jynssäämistä vaan siivousalan koulutuksessa perehdytään hyvin seikkaperäisesti esim. puhdistusaineiden koostumukseen jne. Hyvin paljon myös teoriaoppiaineita.
- cfnm_M_Hki
ilmeni tässä viestissä. Mikäli sanoo olevansa vain siivoja eikä näe mitään kuvaa tai muten strategiset mitat ei ole hyvät niin silloin siivoojuus on todella paha miinus (koska melkein kaikki siivoojat on rumia). Jos taas olisit saanut ulkonäköasiat hyvin esille niin en usko että siivoojuus on mikään este.
Itse olen ylikoulutettu ja nyt kun olen ollut työttömänä olen tajunnut että vaimoni halusi akateemisesti koulutetun rahan takia ei sivistyksen takia. Minusta se on huolestuttavaa että me tienaamme rahaa saadaksemme statusta ei sen takia että tarvitsisimme jotainmateriaalista. Tämä estää ihmisiä miettimästä kunnolla työnteon perus syitä pitäisi ottaa taloudellista kasvua kasvavana vapaa-aikana eikä lisä rahana ....
- Naiset!!
En kyllä naisena itse katso,minkäalan ihminen mies on tai mitä kouluja käynyt!!
- ................
Siivooja on negatiivinen merkki treffi-ilmoituksessa. Olet tasoton. Surkea palkkakin, eli olet kirkonrotta. Ja suurin osa ajattelee, että olet luuseri - sinusta ei ole parempaan. Siivoojan hommaan ei tarvi ees koulutusta - eli olet tyhmäkin.
Sama kuin joku roskakuski - ei takuulla saa treffiseuraa.
Turha puhua korulauseita ja kaunistella. :-)- sinä.....
sika muualle röhkimään...kun et näy tietävän asioista mitään,kyllä nykyään vaaditaan koulutus,älä puhu asioista mistä et tiedä mitään....
- sama .
sinä..... kirjoitti:
sika muualle röhkimään...kun et näy tietävän asioista mitään,kyllä nykyään vaaditaan koulutus,älä puhu asioista mistä et tiedä mitään....
.... tarjoilemaankin pääsee kuka vain.... sanoo tämä FM - toki osalla heistäkin on koulutus, kuten siivoojillakin (jopa FT heh heh) mutta ei se välttämättömyys ole
- siivoojaparka
Onpas hienoa,et on joku,vielä,joka ei arvosta siistejä,hygieenisiä tiloja,vaan mielellään asioi virtsan läikittämässä saniteettitilassa,jossa voi olla muitakin merkkejä.
Tai hotelli huoneessa,joka haisee epäilyttävälle,pölypalleroiden leijuessa siellä,täällä.
Entäs sairaala oloissa,mielelläsi virut epäsiistissä potilas huoneessa,suttuisen siivoojan tullessa,pyörähtämään,luuttuineen,joka vielä kolistelee,on epäkohtelias,muutenkin tyly. - kyllä tarvii koulutusta
toki pääsee töihin ilman koulutusta koska siivoojista on pula mutta se näkyy palkassa ja työkohteissa. ilman koulutusta ei pääse vaativiin kohteisiin. Koulutettu siivooja on amm.nimikkeeltään nykyisin laitoshuoltaja.
Siivoojan täytyy myöskin huolehtia ulkoisesta olemuksestaan ja henk.koht.puhtaudestaan koska on asiakaspalvelussa. Lisäksi täytyy pysyä ajantasalla aineista , välineistä , koneista, ja työmenetelmistä sekä työkohteen vaatimuksista.Lisäksi täytyy tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa, olla yhteistyökykyinen ja palvelualtis ja joustava. tässä näin vaan aluksi. Palkkaus kylläkin on surkea työn vaativuuteen nähden. olettamus että kaikki osaa siivota on puppua. ammattisiivous ja kotisiivous on kaksi eri asiaa.
se että saako "siivooja" treffiseuraa ei ainakaan mun kohdalla ole vaikuttanut mitenkään, olen olemukseltani ym mielestäni tavallinen.
- ammatin merkitys
Niin, vaikka kuinka tässä sanotte hienotunteisesti, että koulutuksella EI ole merkitystä, varsinkin jos kyse on naisesta... niin sterotypiat nousivat esiin.
Varsinkin kun parin kk kuluttua laitoin muuten täsmälleen saman ilmoituksen, mutta tässä mainitsin koulupohjan, ja jätin kertomatta siivouskeikat. Johan alkoi postilaatikko kolista...
Eli ihan yhtä pinnallisia olemme sukupuoleen katsomatta.- kliseet tosiksi
Sinänsä hauska tuo testisi, mutta mikä tuossa nyt on niin uutta? Totta kait mielummin valitaan netin valintamyymälästä ne kauniit, hyvätuloiset, mahdollisimman nuoret, lapsettomat jne jne ensin. Loput sitten tappelee siitä jämästä mitä jää.
- vaikka päteekin moniin
Minä kirjoitin, että ehdottomasti voisin deittailla siivoojaa ja ammatilla ei ole väliä. Varmasti tekemäsi yleistys pätee moniin miehiin ja siitä on osoituksena se, että et saanut vastauksia. Älä kuitenkaan yleistä liikaa. On olemassa yksilöitä, jotka tarkoittavat, mitä sanovat.
Niissä deittipalveluissa, joita olen käyttänyt, ei ole ollut mitään merkintää siitä, mikä naisen ammatti ja koulutustausta on. Kyseinen seikka ei ole siten vaikuttanut siihen, olenko vastannut jollekin naiselle vai en. - pidä arvosi
kliseet tosiksi kirjoitti:
Sinänsä hauska tuo testisi, mutta mikä tuossa nyt on niin uutta? Totta kait mielummin valitaan netin valintamyymälästä ne kauniit, hyvätuloiset, mahdollisimman nuoret, lapsettomat jne jne ensin. Loput sitten tappelee siitä jämästä mitä jää.
Ei todista kaikkien yksilöiden osalta mitään. Älä luule, että kaikki arvostavat samoja asioita kuin sinä.
- MirjamiN
Minä olen tuskaillut koulutukseni ja ammattini välisen sosiaalisen rankkauksen välillä enkä oikein tiedä kumpaan minun kannattaisi "panostaa": koulutukselliseen minääni vai ammatilliseen statukseeni.
Koulutukseni on YTL ja olen tehnyt kotikunnassani työllistämistukihommia, joihin kouluttamattomat ihmisetkään eivät viitsi hakeutua. Työ on lokoisaa ja sen ohella minulle tarjoutuu mahdollisuus omaehtoiseen toimintaan.
Jotta profiilini ei vaikuttaisi ristiriitaiselta, olen jättänyt sekä koulutustani että ammattiani koskevat tiedot pois.
Tuohon vietisi lopussa esitettyyn kysymykseen arvaan vastaukseksi: et päässyt treffeille (en ole vielä lukenut mitä muut ovat veikanneet). - PunainenParoni
Kyllä mulle siivooja kävis varsin hyvin, sillä mulle on aivan sama mitä kouluja on käyty ja mitä työtä tekee, kunhan ei vaan laiskana makaa kotona.
Äitinikin on ollut siivoojana yli puolet työurastaan ja vaikken mutsiani deittaiskaan, niin arvostusta siihenkin duuniin löytyy :) Sitä paitsi töissäkin lähestulkoon kaikki siivoojat on ihan hulvattoman hauskoja - vaikkei ihan ikäkriteereihin meillä päin osukaan.
Mutta kun nyt aloitettiin, niin deittaisitko/deittaisitteko insinööriä? :) Takuuvarma naistenkarkotin - myös ne jotka aloitetta on tehnyt ja yli 10 minuuttia jutelleet lähtevät hyvin äkkiä, kun kertoo olevansa inssi. :P- ...ole ystävä minulle.
Ensimmäinen asia.
Kirjoitit: "...kunhan ei vaan laiskana makaa kotona..."
Minä olen akateemisesti kouluttautunut (näemmä) työttömäksi. Olen ollut kortistossa jo kuusi vuotta eikä se haittaa minua ollenkaan. Mutta en minä silti laiskana makaa kotona vaan opiskelen itsekseni, hoidan kuntoani ja harrastan. Miksiköhän aina kuvitellaan, että työttömät makailevat sohvalla ja räkivät kattoon. Minulla ei edes ole sohvaa.
Toinen asia.
Kirjoitit: "...insinööriä...takuuvarma naistenkarkotin..."
Ensimmäinen seurustelukumppanini aikoinaan oli teekkaripoika. Myöhemmin menin naimisiin DI:n kanssa, liitto kesti lähes 20 vuotta. Suomi24Treffeiltä olen löytänyt deittikaverin vain kerran ja hän oli koulutukseltaan tekniikan lisensiaatti.
En omasta mielestäni ole hakeutunut insinöörien/DI-insinöörien seuraan vaan se on ihan sattuma.
Miksi muuten insinööri-titteli on mielestäsi takuuvarma "naistenkarkotin"? En osaa typologisoida heitä, koska nämä tuntemani inssit olivat kaikki hyvin erilaisia luonteita. - PunainenParoni
...ole ystävä minulle. kirjoitti:
Ensimmäinen asia.
Kirjoitit: "...kunhan ei vaan laiskana makaa kotona..."
Minä olen akateemisesti kouluttautunut (näemmä) työttömäksi. Olen ollut kortistossa jo kuusi vuotta eikä se haittaa minua ollenkaan. Mutta en minä silti laiskana makaa kotona vaan opiskelen itsekseni, hoidan kuntoani ja harrastan. Miksiköhän aina kuvitellaan, että työttömät makailevat sohvalla ja räkivät kattoon. Minulla ei edes ole sohvaa.
Toinen asia.
Kirjoitit: "...insinööriä...takuuvarma naistenkarkotin..."
Ensimmäinen seurustelukumppanini aikoinaan oli teekkaripoika. Myöhemmin menin naimisiin DI:n kanssa, liitto kesti lähes 20 vuotta. Suomi24Treffeiltä olen löytänyt deittikaverin vain kerran ja hän oli koulutukseltaan tekniikan lisensiaatti.
En omasta mielestäni ole hakeutunut insinöörien/DI-insinöörien seuraan vaan se on ihan sattuma.
Miksi muuten insinööri-titteli on mielestäsi takuuvarma "naistenkarkotin"? En osaa typologisoida heitä, koska nämä tuntemani inssit olivat kaikki hyvin erilaisia luonteita.Mutta ethän sinä sitten laiskana makaa kotona. Sä keksit itsellesi aktiviteettejä pitääksesi itses virkeänä. En kuvittele, että kaikki työttömät ovat yhteiskuntakelvottomia kattoon räkijöitä - kieltämättä se tarkennus jäi edellisestä tekstistäni puuttumaan.
Insinööriyden toimiminen kartoittimena lienee vielä jotain stereotypiaperuja. Ilmeisen samoja, mitä ketjun aloittaja on oman tämän hetkisen työtilanteensa mukana kohdannut. Jännää sinänsä, että ne ensikontaktin itse ottaneet naiset (ei tietenkään kaikki, olenhan minäkin sentäs suurimman osan opinnoissa ja valmistuneena viettämästäni ajasta seurustellut) muodostavat heti uuden ensivaikutelman. Aluksi on kiinnostanut ja vissiin jututkin miellyttäneet kun on jääty niitä lisää kuulemaan - mutta sitten... On näet hyvin monta kertaa tullut pöytään tilaa :)
Itseasiassa se on niin huvittavaa, etten sitä edes peitä :) Jos on valmis heittämään heti romukoppaan ne mielikuvat ja ajatukset, jotka on ennen ammatin kuulemista toisesta luonut - ei olla välttämättä muutenkaan ihan samalla sivulla. En sillä suoranaisesti mitään koe menettäväni. Mutta tämän forumin tapana on muutenkin aina nokittaa, niin pistin oman panokseni.
Pitkästä aikaa jotain muuta, kuin "miehet on tyhmiä" "NO NAISET NE VASTA ONKI!" "EIKU MIEHET"-vääntöjä joiksi nämä lähes poikkeuksetta kääntyvät :) - -N47-
PunainenParoni kirjoitti:
Mutta ethän sinä sitten laiskana makaa kotona. Sä keksit itsellesi aktiviteettejä pitääksesi itses virkeänä. En kuvittele, että kaikki työttömät ovat yhteiskuntakelvottomia kattoon räkijöitä - kieltämättä se tarkennus jäi edellisestä tekstistäni puuttumaan.
Insinööriyden toimiminen kartoittimena lienee vielä jotain stereotypiaperuja. Ilmeisen samoja, mitä ketjun aloittaja on oman tämän hetkisen työtilanteensa mukana kohdannut. Jännää sinänsä, että ne ensikontaktin itse ottaneet naiset (ei tietenkään kaikki, olenhan minäkin sentäs suurimman osan opinnoissa ja valmistuneena viettämästäni ajasta seurustellut) muodostavat heti uuden ensivaikutelman. Aluksi on kiinnostanut ja vissiin jututkin miellyttäneet kun on jääty niitä lisää kuulemaan - mutta sitten... On näet hyvin monta kertaa tullut pöytään tilaa :)
Itseasiassa se on niin huvittavaa, etten sitä edes peitä :) Jos on valmis heittämään heti romukoppaan ne mielikuvat ja ajatukset, jotka on ennen ammatin kuulemista toisesta luonut - ei olla välttämättä muutenkaan ihan samalla sivulla. En sillä suoranaisesti mitään koe menettäväni. Mutta tämän forumin tapana on muutenkin aina nokittaa, niin pistin oman panokseni.
Pitkästä aikaa jotain muuta, kuin "miehet on tyhmiä" "NO NAISET NE VASTA ONKI!" "EIKU MIEHET"-vääntöjä joiksi nämä lähes poikkeuksetta kääntyvät :)eikä koulutus ketään karkota, mutta ootko miettinyt millä asenteella tai sävyllä kerrot olevasi insinööri, sillä voi olla enemmän merkitystä sen vapaan pöytätilan kanssa.
- PunainenParoni
-N47- kirjoitti:
eikä koulutus ketään karkota, mutta ootko miettinyt millä asenteella tai sävyllä kerrot olevasi insinööri, sillä voi olla enemmän merkitystä sen vapaan pöytätilan kanssa.
Se on yllättävän monelle yllättävän paha asia :) Mä olen astunut inssikaapista ja ihan normaalilla tyylillä mainitsen.
Sen verran tietoinen olen itsestäni ja ulosannistani, että en sitä nöyristele, en sillä ylpeile enkä muutenkaan.
Toki takuuvarma tyhjennin se ei tietenkään ole - kuten tuollakin aiemmin jo mainitsin, ei se ole ongelma kaikille. Se on vaan niin koomista, kun se lopulta kuitenkin yllättäävn monelle on ongelma.
Tosin nämä karkuritapaukset nyt ovat muutenkin pääsääntöisesti olleet jokseenkin superpinnallisia ja pyrkineet loistamaan älyn asemesta jollain ihan muulla. Ei siinä - kiva katsella, mutta kun jutut on sitten mitä on.. Eli nyt kun oikein ajatuksen kanssa tätä miettii, niin mullahan on asiat ihan hyvin! :) - -N47-
Se on yllättävän monelle yllättävän paha asia :) Mä olen astunut inssikaapista ja ihan normaalilla tyylillä mainitsen.
Sen verran tietoinen olen itsestäni ja ulosannistani, että en sitä nöyristele, en sillä ylpeile enkä muutenkaan.
Toki takuuvarma tyhjennin se ei tietenkään ole - kuten tuollakin aiemmin jo mainitsin, ei se ole ongelma kaikille. Se on vaan niin koomista, kun se lopulta kuitenkin yllättäävn monelle on ongelma.
Tosin nämä karkuritapaukset nyt ovat muutenkin pääsääntöisesti olleet jokseenkin superpinnallisia ja pyrkineet loistamaan älyn asemesta jollain ihan muulla. Ei siinä - kiva katsella, mutta kun jutut on sitten mitä on.. Eli nyt kun oikein ajatuksen kanssa tätä miettii, niin mullahan on asiat ihan hyvin! :)siellä baarissa aina älyllä loistais.
Varsinkaan jos on viisasten juomaa nauttinut ;)
Mutta totta on että liian pinnallisiksi ja itsekeskeisiksi ihmiset on tulleet, valitettavasti.
Elämän tärkeät asiat unohtuu. Niinkuin sekin että siivooja tekee arvokasta työtä. Oli koulutusta tai ei. - PunainenParoni
-N47- kirjoitti:
siellä baarissa aina älyllä loistais.
Varsinkaan jos on viisasten juomaa nauttinut ;)
Mutta totta on että liian pinnallisiksi ja itsekeskeisiksi ihmiset on tulleet, valitettavasti.
Elämän tärkeät asiat unohtuu. Niinkuin sekin että siivooja tekee arvokasta työtä. Oli koulutusta tai ei.myös tuo baarissa ilmenevä "älykkyys" :)
Mutta kanssasi myös täysin samaa mieltä tuosta, että tärkeät asiat unohtuu. Ja se, että on olemassa edelleen ammattikuntia, jotka tekeävät elämän nimenomaan toisille helpommaksi. Ja näiden ammattikuntien edustajiin sitten jotkut kehtaa suhtautua huonommin kuin mukamas vertaisiinsa. Ei näin.
- HmmHmmHmmm?
Siivoojia kohtaan tuntuu monelle olevan jonkinlaisia
ennakkoluuluja, joten osa ei varmasti lähde edes treffeille
siivoojan kanssa. Katsovatpa jotkut vatipäät oikeudekseen
kohdella siivoojia huonommin työpaikalla, koska ovat olevinaan
niin paljon tärkeämpiä. Haukkuvat siivoojia tyhmiksi jne.
Se siinä onkin ovela juttu, että se siivoushomma ei kerro koko
totuutta ihmisestä. Siivoojakin voi olla älykäs ym. ihanaa.
Tekeehän moni siivoushommia opiskeluaikoinaankin osa-aikatöinä.
Siinä onkin sitten hauska tilanne edessä, kun jotkut riemuidiootit
haukkuvat ensin siivoojana kesätöissä olevaa tyyppiä ja parin
vuoden päästä valmistuttuaan se siivooja on heidän pomonsa :)- siivoojatar
Itse toimin tehdas siivoojana enkä suinkaan tunne tyhmä olevani osaan käyttäytyä muita kohtaan kohteliaasti, edes huomenta eivät osaa sanoa vaikka on kuinka kouluttautuneita ovat olevinaan luulisi että siellä yliopistoissa sen verran opettaisivat. Enkä myöskään tunne olevani huono palkkainen saan vuodessa 35000 joten se siitä pienipalkkaisuudesta.
- PunainenParoni
siivoojatar kirjoitti:
Itse toimin tehdas siivoojana enkä suinkaan tunne tyhmä olevani osaan käyttäytyä muita kohtaan kohteliaasti, edes huomenta eivät osaa sanoa vaikka on kuinka kouluttautuneita ovat olevinaan luulisi että siellä yliopistoissa sen verran opettaisivat. Enkä myöskään tunne olevani huono palkkainen saan vuodessa 35000 joten se siitä pienipalkkaisuudesta.
Monesti tuntuu, että siellä korkeimmissa kouluissa nimenomaan opetetaan eriarvoistavia asenteita. En tietenkään taaskaan voi puhua kaikkien maailman ihmisten puolesta, mutta nämä hävyttömät väitökset pohjautuvat kokemuksiin. Useammin ne on ne korkeakoulutetut, joilla on ongelmia oletettavasti matalampikoulutettujen suhteen kuin päin vastoin.
Toki poikkeuksia molempiin suuntiin on ja paljon - jos on itsetunto kohdallaan, ei ole yleensä tarvetta eriarvoistaa ketään mihinkään suuntaan.
Ennenku tämä taas kääntyy siihen, että "ei pidä paikkansa - minä tiedän sen yhden tyypin joka ei puhu korkeakouluteuttujen kanssa kun pitää niitä snobeina", niin kerrottakoon tämän olevan vain yksi mielipide. Jokaisella on varmasti omansa ja monet niistä täysin päin vastaisia. - PunainenParoni
Monesti tuntuu, että siellä korkeimmissa kouluissa nimenomaan opetetaan eriarvoistavia asenteita. En tietenkään taaskaan voi puhua kaikkien maailman ihmisten puolesta, mutta nämä hävyttömät väitökset pohjautuvat kokemuksiin. Useammin ne on ne korkeakoulutetut, joilla on ongelmia oletettavasti matalampikoulutettujen suhteen kuin päin vastoin.
Toki poikkeuksia molempiin suuntiin on ja paljon - jos on itsetunto kohdallaan, ei ole yleensä tarvetta eriarvoistaa ketään mihinkään suuntaan.
Ennenku tämä taas kääntyy siihen, että "ei pidä paikkansa - minä tiedän sen yhden tyypin joka ei puhu korkeakouluteuttujen kanssa kun pitää niitä snobeina", niin kerrottakoon tämän olevan vain yksi mielipide. Jokaisella on varmasti omansa ja monet niistä täysin päin vastaisia.Ja tokihan se on niin, että samat taustat omaavilla on varmasti enemmän yhteistä ja enemmän puhuttavaa, tarkoitin tässä nyt enemmän ehkä ennakkokäsityksiin pohjautuvaa suhtautumista. Semmoista, ettei viitsitä juuri edes käytöstapoja osoittaa jne.
- mikäli....
Keksisit omaperäisen tavan ottaa yhteyttä, mikä sinällään jo kertoisi älykkyydestä. Korkea koulutus sitä ei todellakaan takaa.
- ........................
tämä suomi24 ei ole omaperäinen tapa ottaa yhteyttä.... mitä jos pukeutuisit noidaksi, ottaisit sen (siivous)luudan ja menisit kolkuttelemaan insinöörien (esim) ikkunoita heh heh .....
...upea neuvo hih hih
- ..............................
Olin takavuosina maatalouslomittaja. Jopa siivoojat halveksivat minua.... yksi epätoivoinen ammattinimike myös.
Mutta hoidan mieluummin elämimiä kuin ihmisiä. Ihmiset ovat niin epäkiitollisia. - MuroPertti
naisella olisi nätti naama, vartalo kunnossa (ei läski) ja vähän järkeäkin päässä, niin deittasin. :)
Arvaus viimeiseen: Tuli rehvit ;) - Poksu34m
Deittailen mieluummin ihmisen, en ammatin/koulutuksen kanssa. Tänä päivänä ei ole lainkaan ihmeellistä, jos heti valmistumisen jälkeen ei saa töitä tai jossain vaiheessa joutuu työttömäksi. Pääasia on se, ettei jää tuleen makaamaan. Se on positiivinen piirre, ja on samalla osoitus oma-aloitteellisuudesta, jota valitettavasti monella ei ole. Jäädään vain kotiin lusmuamaan, kun tuet juoksee ja fattasta saa rahaa. Toisin sanoin, en olisi tilanteessasi lainkaan huolestunut. Oikeastaan asiaa voi ajatella niin, että työllä ei ole niin väliä, kunhan sillä tulee toimeen.
- Magi_Suuri
Tokihan siivoojaa voisi deittailla, jos hän on FT tai edes FM... ;-)
Profiileista etsitään vihjettä siitä, millaisia ihmisiä ne toiset ovat ja millaisia mielenkiinnon kohteita heillä on elämässään. Jos siivooja ei mainitse koulutustaan, voidaan aika hyvin arvata, ettei hänellä sellaista ole. Uskoisin, että aika pieni osuus siivoojista on FT:ita tai edes FM:iä, ihan oikeasti! Yksi poikkeus tuhannesta ei muuta tätä mitenkään.
Olen käsityksessä, että useimmat ihmiset kaipaavat toiselta osapuolelta edes jotain yhteistä, joten ehkei se ole kovin hämmästyttävä odotus. Yhteistä kulttuuria, kokemusmaailmaa ja muuta sellaista. Itselleni myös jonkinlainen kyky ymmärtää ajatus- ja arvomaailmaani olisi mukava. On toki niin, että aika harvalla nk. akateemisellakaan naisella niin on, mutta ehkä se kuitenkin on yleisempää kuin muilla.
On toki totta, ettei pelkästään koulutukseen ja oppiarvoon kannata tuijottaa, mutta muunlainen valinta vaatisi ihmisen tuntemista. Jos tuollaiset perustiedot ovat kaikki käytettävissä olevat tiedot, tehdään valinnat sitten niiden perusteella. Jos panttaa tiedoista jotain oikeasti oleellista, saa syyttää vain itseään. - 4kymppinen
En usko, että merkitsee kovin paljoa. On sentään hyvä, että olet töissä. Työttömän ylläpito ei kuulosta houkuttelevalta. Siivoojan ammatti on raskasta työtä eli pysyy ainakin nainen kunnossa.
Syy deittien katoamiseen on varmaan muualla. - akateeminen mies
itse en kyllä vastaisi sinulle, jos kerrot olevasi siivooja. Mielikuvaksi nousee heti jotenkin ruma, lihava nainen, ehkä vähän tavallista tyhmempikin.
Etkö muuten todellakaan FT koulutuksella saanut mitään muuta duunia kun keikkasiivousta? Yhäkö peset hotellin huoneita, kuullostaa aika saamattomalta ihmiseltä.
No en ihmettele, jos toisella ilmoituksella treffilaatikko paukkui, ehkä FT-tyypille olisin itsekkin laittanut vastausta menemään.
Ikäsi, kuvasi ja lapsettomuutesi on tärkeämpää kun työsi, mutta itse en ottasi edes vaimoksi ilman vähintään opisto/amk-koulutusta. - kirjaudun sisään
Siivoustyöntekijä on arvokkaassa tärkeässä työssä. Hän onkin mielenkiintoinen ihminen, että kyllä mielelläni deittailisin.
- ja niin lehmät lentää
LOL LOL
- ------------
ja niin lehmät lentää kirjoitti:
LOL LOL
Uitan sinut saippuapaljussa.
- rikas ekonomi
Siivojat ovat sitä paitsi itse aika epäsiistejä. Parin kanssa olen suorittanut puolivahingossa yhdynnän, mutta molemmilla oli genitaalialueen karvoitus ajelematta. YÖK.
- ovat.''''''''''''''''''
siistejä,älä sinä sika yleistä....tunnen paljon siivoojia,EIKÄ siivoojia ole enää olemassa....mukamas ekonoomi-retku....YÄK!!!!!!!!!!!!
- oliko ilmoitus muuten sama
Oliko ilmoitus muuten molemmilla kerroilla sama, tuo ammatti vaan puuttui tosisesta? toiseen laitoit ft?
heitit aika pahan, kyllä maailmaa arvotetaan ihmisen työn mukaan suomessa liikaa. jokainen meistä syyllistyy siihen. vastasko sulle muuten yhtään samat tyypit molempiin ilmoihin vai ihan eri tyypit?
jos muija on hyvän näköinen, voisin ehkä sille siivoojallekin vastata, ft:n jättäisin kyllä väliin. tulee mieleen joku nirppis vanhapiika joka nipottaa eikä kelpaa mikään. - voisin deittailla
Voisi olla siitäkin kiinni, missä teet sitä siivousduunia. Hotellin kerroshoitajalta taidetaan vaatia vähän enemmän kun vaikka iltaisin yksin siivoavalta toimistosiivoojalta. Kielitaito ja miten tulee toimeen vaikka isossa kansainvälisessä paikassa, kongresseja tms kokouksia. Eikö kerroshoitaja tee nykyisin myös aamupalatarjoilua ja toimi respassa apuna. Ainakin entinen avokkini oli parikin kesää yhdessä hotellissa töissä ja siellä kaikki teki kaikkia hommia, palkkaa sai kokemuksen ja kielitaidon yms mukaan. Monesti ne pelkästään respassa olleet sai jopa vähemmän mitä kerroksilla olleet.
Eli jos kerrot olevasi hotellissa töissä, tulisi treffit aika varmasti jos muuten kuva miellyttää ja jutut käy yksiin. Jos sanot olevasi laitoshoitaja sairaalassa tai iltasiivooja teollisuudessa, saatan miettiä kahdesti. - kdkhfh..
Sun ammatti ei ookaan siivooja.
- siivooja-nainen!
Olen itsekin nainen, mutta vastaanpa silti : ) Olen myös tehnyt siivoustyötä, tosin opiskelujen ohella, ja tuntuu pahalta jos miehet eivät arvosta siivoojaa. Mietin tässä näin, että ehkä kyse ei ole siitä pelkästään, että teet siivoustyötä, vaan siitä, että nuo henkilöt luulevat ettei sinulla ole mitään ammattia ja koulutusta. Ehkä pitävät sitten noita kouluttamattomia ihmisiä jotenkin vajaina tai lahjattomina, ja kuvittelevat sinunkin olevan sellainen joka ei pärjää tai viitsi tai jaksa kouluttautua, ja tekee sitten työtä johon "kaikki pääsee".
Mitä jos laittaisit koulutus kohtaan edes jonkun ruksin, että tajuavat sinun olevan koulutettu henkilö? Tai vaikkapa seikkaperäisesti vain "korkeakoulututkinto" tai vastaavaa. Turha sitä on hienoa koulutustaan piilotella täysin.
Itse olen törmännyt mieheen, joka tällä hetkellä työtön. Ei tunnu hyvältä ajatukselta, että maksattaa laskunsa ja vuokransa sossulla, ja tekee välillä vain osapäiväkeikkaa, jotta aikaa jää harrastustoiminnalle. Nekin sossusta käteen jäävät "ylimääräiset" rahat menevät ryyppäämiseen, autolla rälläämiseen jne. Joten mä ainakin arvostaisin todella paljon ihmistä, joka tekisi elantonsa eteen JOTAIN, olkoonpa sitten siivoustyötä. Toivottavasti pääsisit treffeille! =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1053163GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521075Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!331011- 67878
- 53857
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 45847
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24831